Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vuur starten met water (vergrootglas principe)


Tom

Aanbevolen berichten

Dit is een educatieve video om een vuur te starten in een survival situatie.

Vuur is het leven, net als water.

De instructie is duidelijk en eenvoudig

Als er geen water beschikbaar is, of dat je het laatste drinkwater moet gebruiken is dit water te besparen door urine te gebruiken, dus in de video voorbeelden water wijzigen in urine.

 

De 5e manier is niet aan te raden omdat er Natrium wordt gebruikt

Dit een erg gevaarlijk middel omdat Sodium (Natrium) explodeerd in water.

 

Maar deze voorbeelden dus, zelf ga ik voor het plastic zakje. Makkelijk mee te nemen.

 

 

 

Via Preparing For SHTF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Tom ik heb dat indertijd bijna allemaal geprobeerd en het werkt zonder meer (het één wat makkelijker dan het andere en dus niet het natrium )

maar wit of licht gekleurd papier ermee aansteken valt zwaar tegen , daarentegen als je zwart of donker gekleurd papier neemt werkt het prima .

Die lens gemaakt van plastic folie in een raamwerk is heel interessant om eventueel een zonneoven mee te maken of wat ook heel interessant is het rendement van

een kleine zonnecel ermee te verhogen .Midzomer wordt het te warm , maar in de wintermaanden helpt het goed Het enigste probleem wat ik ermee

had was die flinter dunne keuken folie werkt prima en is glashelder maar ik heb enkel maar 1 maat kunnen vinden dus je bent gebonden en die grootte wat betreft

het maken van een zonneoven of je moet hem langwerpig maken en bijvoorbeeld op een zwarte buis laten stralen .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...