Ga naar inhoud
GENEGEERD

Is een COMEX default aanstaande?

SilverSurfer1974
 Share

Recommended Posts

Vandaag is bekend geworden dat op de COMEX (ik hopp dat ik mensen hier niet hoef uit te leggen wat dit is) de expiratiedatum voor de maand februari een feit is, en dat er, zoals het er nu naar uitziet, bijna 28 ton fysiek goud geleverd moet worden. Gezien het feit dat men maar 11 ton in de kluizen heeft, en men nog niet aan alle leveringsverplichtingen heeft voldaan m.b.t. de maand dedecember, is de kans niet denkbeeldig dat men niet aan die verplichting kan voldoen.

Hoe groot schatten jullie de kans in dat dit zal gebeuren en wat zullen de gevolgen hiervan zijn? zal dit het begin zijn van een grote prijsstijging in goud? Ik weet dat de COMEX, wanneer men niet kan leveren, ook in cash mag settelen dus technisch zijn zij dan niet in "default". Echter, het feit dat zij cash settelen zal naar mijn mening de ogen openen van mensen die denken dat er goud genoeg is.

Speculeer hier op los zou ik zeggen......

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Fysieke levering is een groeiend probleem dat op een gegeven moment een stevige prijsstijging zou moeten opleveren. Fort Knox is zo goed als leeg; ons nederlandse goud is weg en de DNB wil het niet weten. Aan deze scam zal een abrupt einde komen met flink wat onrust tot gevolg. Dat is mijn voorspelling voor de korte termijn (eerste helft 2014). Wij zullen zien.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk

Link naar reactie

Leuk topic.

De PM markt, met goud als bekendste onderdeel, is redelijk complex maar vooral ondoorzichtig.

De fysieke handel, de papier handel en daar waar die samen lijken te komen ,oa de Comex, zijn zwaar gemanipuleerd en de overheden/banken hebben daar een dikke vinger in.

Omdat de overheden en bullionbanken niet openlijk te koop lopen met de redenen, doel, timing enz is het voor ons redelijk speculeren.

Een van de meest logische redenen lijkt de koppeling met het fiat systeem, waarbij PM wordt gemanipuleerd om te zorgen dat PM niet de kanarie van de koolmijn wordt door te ver te stijgen en zo het vertrouwen in het fiat systeem kan ondermijnen.

Een ander steeds meer gehoorde theorie is dat de, volgens die theorie al vastgelegde, opvolger van het huidige systeem, alleen gaat werken als China hun verdiende aandeel in het nieuwe systeem krijgt. Omdat het nieuwe systeem weer een goudstandaard zal zijn kan dat alleen werken als china hun aandeel in het nieuwe systeem kan onderbouwen met een evenredige hoeveelheid fysiek goud.

Dit goud stroomt nu dus tegen een lage prijs naar china, en zodra de hoeveelheid die afgesproken is in China is zal het nieuwe systeem kunnen starten.

En zo zijn er wel meer theorieen te vinden/verzinnen.

Hoe dan ook de Comex speelt een rol in het spel.

En feit is dat de fysieke stroom van goud tegen de huidige prijs en volgens de huidige beschikbare hoeveelheid beschikbaar goud niet meer lang, en denk dan voor 2015, kan duren.

En dan komen er weer andere theorieen naar boven bv dat Amerika met name in de 2WO heel veel goud heeft bemachtigd wat nooit officieel meegenomen is. Met die theorie zou het toch kunnen kloppen dat Amerika nog steeds bezit wat ze claimen en China ook de huidige inflow kan realiseren.

En dan is er nog het verhaal van de repatriatie van het Duitse goud.

Als Amerika zou hebben wat ze claimen waarom is het dan zo moeilijk om wat goud naar Duitsland te vervoeren terwijl het voor China wel mogelijk is om grote goudhoeveelheden te kunnen bemachtigen?

Veel deskundigen vragen zich hardop af waarom Duidsland niet gewoon hun gewenste goud in de markt koopt, zoals China dat wel lijkt te kunnen doen en vervolgens gewoon de rekening aan de FED geeft waar dat bedrag tov de maandelijs QE nou niet echt schokkend is te noemen.

Er zijn zoveel onduidelijkheden, zoveel controleerbare feiten die elkaar lijken tegen te spreken, dat waarschijnlijk de meesten geen idee habben wat er echt gebeurt en waarom (of er nu een echt plan achter zit, het de relatief simpele manipulatie is om fiat te beschremen, of gewoon de absurde handel van de mensen en machines achter deze handel).

Die paar die het mischien kunnen weten zullen natuurlijk niet te koop lopen met deze info maar wel ernaar handelen...

Je kunt hier een levenswerk van maken net zoals er mensen zijn die hun hele leven de barometerstanden opnemen en overtuigd zijn dat zij een trend of wetmatigheid gaan ontdekken en zo het weer kunnen gaan voorspellen.

Maar weer terug naar de Comex.

De papierhandel op de Comex is wat een ding betreft identiek aan fiat: het is gebaseerd op vertrouwen.

Momenteel is er voor elke fysiek ounce goud meer dan honderd papieren claims en dus is dat vetrouwen nog enorm....

De uitstroom van fysiekgoud is gewoon zichtbaar aan de rapportage, zelfs al is er de disclaimer dat de gegevens niet 100% betrouwbaar zijn...

De vraag is natuurlijk wat als er meer goud gevraagt gaat worden dan er beschikbaar is?

De Comex kan ten alle tijden de claims in fiat uitbetalen als ze fysiek niet kunnen leveren.

Maar de vraag is of dit momenteel al kan of mag gebeuren?

De meest voor de handliggende verklaring, of deel van de verklaring, dat de goudprijs wordt onderdrukt om het fiatsysteem overeind te houden, zou een default van de Comex onwaarschijnlijk maken omdat het de trigger kan zijn van het einde in het vertouwen in het systeem, fiat enz.

En dus gaan er weer veel slimme mensen nadenken over wat er gaat gebeuren als de trend doorzet en de fysieke vraag groter wordt dan de beschikbare goudhoeveelheid in de Comex, en daar lijken we dicht tegen aan te zitten.

Een van de theorieen is dat China de Comex zal overnemen.

Waarschijnlijk is China de partij met de grootste hoeveelheid goud en ze zijn al lang bezig om het centrum van de fysieke handel in het oosten te worden en de stap naar de globale handel is al lang voorspelt door vele deskundige.

Aangezien China domweg alles opkoopt wat ze nodig hebben is de Comex overnemen, helemaal als die op het punt staat om aan de fysieke verplichtingen niet meer te kunnen voldoen, een klein stapje.

De meeste zijn het er dan wel over eens dat China als grootste goud partij, de papieren markt in fiat zal uitbetalen om vervolgens te doen waar ze zelf het meeste profijt van hebben: een nieuwe, veeel, hogere goudprijs door voeren.

En eerlijk gezegt van de tientallen andere scenarios die ik heb gelezen en heb doordacht, eat ik aanstip is maar een klein stukje, is er maar een reeel scenario waarbij de goudprijs niet zal gaan stijgen en dat is als de huidige manipulatie en fysieke stromen gehandhaaft kunnen worden.

Zou dat bij een fiat systeem mogenlijk zijn op papier, ik geloof niet een het eeuwige, laat staan eeuwige vertrouwen, met een fysiek systeem zoals goud is dat onmogelijk.

Dus om het verhaal samen te vatten: een timing kan ik je niet geven maar dat PM gaat stijgen lijkt me redelijk zeker, en het hele Comex gebeuren zal slechts een klein stukje van die hele puzzel zijn, en achteraf zal iedereen het duidelijk vinden :cool:

Prep ze ,

K a n s

Link naar reactie

@Kans

Ik vermoed dat de Comex default al heeft plaatsgevonden.

China mocht het pand van het hoofdkantoor van J.P. Morgan kopen (belangrijke Comex bullion bank) voor slechts $ 750 miljoen.

Dit pand heeft een ondergrondse verbinding en rechtstreekse aansluiting met de (goud)kluizen van de Fed.

Waarom kan China voor zo'n lage prijs dat specifieke en essentiële pand kopen in hartje Manhattan naast de Fed?

Zo'n dergelijk aankoop kan niet gebeuren zonder goedkeuring van de central planners en moet dus onder druk zijn gegaan; de default van COMEX versus rechtstreekse ondergrondse levering vanuit de Fed.

Waarom liggen de meeste gevechtsboten van de Amerikaanse marine voor de Chinese wateren...

Het spel van de "Giants" is veel omvangrijker dan wij kunnen bevatten en ik vermoed dat de BIS een hoofdrol vervuld.

Plaatje: de wolkenkrabber van J.P. Morgan is nu in handen van China pal naast het pand van de Fed (afgebeeld met de Amerikaanse vlag)

NYC-view02-China-WEB.jpg.27ef9544124205007642f6b37aa5925b.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...