Ga naar inhoud
GENEGEERD

Camera's tegen bijstandsfraude Nijmegen

Tom
 Share

Recommended Posts

Volgens omroep Gelderland is dit voorstel aangenomen, dus met je BOB ga je een paar dagen erop uit en de gemeente "hoort" via de kliklijn Buurman P.R. Epper gaat met een rugzak vol spullen weg en komt pas een paar dagen later terug met nog meer spullen in zijn rugzak (BOB) en zijn auto ook erg verdacht veel koffers e.d.

als ik de Heer of Mevrouw K.L.I.K Spaan in de auto van de buur/ m.v. kijk.

Doe maar gelijk een regelbare camera want buurman B. Eunhaas loopt ook met kisten (gereedschap? Zwarte handel?) dus 2 vliegen in1 klap, kassa!

Mag ik effe vangen!

Kom maar eens meekijken, mag wel bij mij de camera opstellen. Wat schuift het?

NIJMEGEN - De gemeente Nijmegen gaat camera's inzetten om bijstandsfraudeurs op te sporen. Een voorstel daartoe is aangenomen door de gemeenteraad.

Het voornemen hiertoe was er al langer, maar nu is het er dus definitief doorheen. Het plan komt erop neer dat mensen van wie het vermoeden bestaat dat ze frauderen, een camera op hun voordeur gericht kunnen krijgen, zodat de gemeente kan zien wat ze uitspoken.

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2049321/cameras-tegen-bijstandsfraude-nijmegen.htm#.Uuvfo2ePLoY

En als dit landelijk wordt uitgerold, dan kunnen ze verdachte figuren onder andere figuren met grote Rugzakken (B.O.B.) 's goed in de gaten houden.

En wat moeten ze met een grote 4x4 zullen wel stropers zijn, allemaal verdachte figuren.

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wel alles plaatsen hè?

"Daaraan zijn wel voorwaarden verbonden. Zo moet er een serieus vermoeden bestaan van fraude en moet de wethouder persoonlijk toestemming geven voor het filmen. De mensen die worden gefilmd, worden daarover geïnformeerd. De richtlijnen zijn opgesteld in samenspraak met het College bescherming persoonsgegevens.

In de gemeenteraad was er vooral verzet van GroenLinks, dat het voorstel vindt indruisen tegen de burgerrechten. "

Link naar reactie

Hoe zit dat eigenlijk? Als je in de bijstand zit, dan mag je toch bijverdienen, maar je moet het wel opgeven, en dan hou je er 20% van over. Of was dat (heel) vroeger zo?

:cool:

Heel lastig verhaal.

Bijverdienen mag, maar hoe kun je een paart tientjes of twee honderd euro bijverdienen zonder dat het zwart is? (wat weer niet mag van de overheid)

Ze trekken de inkomsten gewoon af van je bijstand, of je nu wel of geen kosten hebt gemaakt.

Alleen als ZZP-er dus en dan heb je weer met een hele andere brij regelgeving te maken. Bedrijfje opzetten en slechts tijdelijk aanvulling tot bijstandsniveau plus een hoop bemoeienis van wat en hoe. Heel lastig allemaal.

'k Heb wel eens voorstellen gedaan, maar in de praktijk kun je dus niets, of binnen een X termijn een goed lopend bedrijf opzetten.

Eén keer heb ik dat gedaan, als ZZP-er aan de slag, zonder die enorme regelbrij met de bijstand, gewoon pats boem, uitkering opzeggen en gaan.

Toen dat niet liep moest ik drie maanden wachten op de eerste storting en zat al op zwart zaad, want je gaat door tot aan het naadje natuurlijk. Dat was zelfs langer dan wettelijk toegestaan, 'k geloof dat het max 6 weken is voor ze een beslissing hoeven te nemen en daarna betalen ze dus een maand achteraf. :o

Echt heel stimulerend. :rolleyes:

Link naar reactie

Wel alles plaatsen hè?

"Daaraan zijn wel voorwaarden verbonden. Zo moet er een serieus vermoeden bestaan van fraude en moet de wethouder persoonlijk toestemming geven voor het filmen. De mensen die worden gefilmd, worden daarover geïnformeerd. De richtlijnen zijn opgesteld in samenspraak met het College bescherming persoonsgegevens.

In de gemeenteraad was er vooral verzet van GroenLinks, dat het voorstel vindt indruisen tegen de burgerrechten. "

Er is een forum regel dat je niet een heel artikel mag kopyeren maar alleen het eerste stukje van het artikel (kan nu niet zo snel vinden) en dan de link vermelden. Wat hier ook staat er is niets verzwegen.

Maar inderdaad meestal zet ik er nog bij;

"LEES VERDER OP DE LINK" (KLIK)

nu dus bij artikel alleen de link er onder. Zucht....... Ik zie de opwinding niet

Link naar reactie

Er is een forum regel dat je niet een heel artikel mag kopyeren maar alleen het eerste stukje van het artikel (kan nu niet zo snel vinden) en dan de link vermelden. Wat hier ook staat er is niets verzwegen.

Maar inderdaad meestal zet ik er nog bij;

"LEES VERDER OP DE LINK" (KLIK)

nu dus bij artikel alleen de link er onder. Zucht....... Ik zie de opwinding niet

Sorry, hebt gelijk. Excuses.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...