Ga naar inhoud
GENEGEERD

De gekke bankiersziekte

Kans
 Share

Recommended Posts

Gisteren al even aangestipt in een mail maar ik kom er op terug.

Hoe triest en onfris het onderwerp ook is het hoord erbij.

Tijdens de grote depressie waren er ook veel bankiers en financieel gerelateerde zelfmoorden.

Dus helaas is dit een signaal dat er wel degelijk iets onfris aan de hand is.

Na de berichten van gisteren over een een JPM bankier die van een dak sprong en dat was al de tweede:

http://www.zerohedge.com/news/2014-01-28/man-jumps-his-death-jpmorgan-london-headquarters

Nu alweer de volgende bankier die zwaar aangetast door de ziekte denkt te kunnen vliegen:

http://www.zerohedge.com/news/2014-01-31/third-banker-former-fed-member-found-dead-inside-week

In dit stukje ook wel een kleine zorg, tijdens de grote depressie was dit geen raar nieuws maar voordat de crisis losbarste was dat wel ongewoon.

En dus de vraag wat is er nu aan de hand dat bankiers het niet meer zien zitten?

De eerste alarmsignalen of toeval?

En dus goed om even de vinger aan de pols te houden over het nog nieuwe fenomeen 'vliegende bankiers'.

Hebben ze bij het bankieren problemen met de getallen onder de streep, bij het vliegen hebben ze nogal wat problemen met de landing.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Als ik het mij goed herinner, kwam de beurskrach vrij plotseling, waardoor financials soms op één dag hun totale vermogen (en daarmee alles waar ze voor stonden) verloren, en dat gaf ze vleugels. De huidige crisis is meer een rottend gezwel of een kanker: het blijft maar etteren en uithollen. De bankiers raken daardoor gespreid aan het vliegen.

:cool:

Link naar reactie

als de bankiers springen geeft dat door het erven van het vermogen en de belastingen daarop gelijk een vorm van nivellering

en voor de lieden die dat op jonge leeftijd doen voorkomt het dat die hebberige genen doorgegeven worden.

m.a.w. ik zie voordelen. ik hoop alleen dat ze er niemand mee lastig vallen. ik weet uit ervaring dat het niet fijn is om met de gevolgen van zelfdoding geconfronteerd te worden

• Leuk 1
Link naar reactie

Over het algemeen ben best meegaand of tolerant of begrijpend... alleen in het geval van springende bankiers heb ik zoiets van: geen moeite mee...

Ik heb er wel moeite mee. Voordat iemand zoiets doet, gaat er echt wel iets heftigs aan vooraf.

En denk je nou echt dat de meest psychopatische graai-monsters zelfmoord plegen? Nee hoor, die schrapen hun miljoenen bij elkaar en lachen in hun vuistje bij elke dode bankier die slachtoffer is geworden ergens waarvan. Waarvan? Dat is het hem nou juist, geen idee wat hier speelt, dus ik heb er moeite mee, het is verontrustend. Het achterliggende verhaal is onbekend/wordt verzonnen/verdraaid......en bovendien, is het echt wel zelfmoord.... ?

Link naar reactie

Over het algemeen ben best meegaand of tolerant of begrijpend... alleen in het geval van springende bankiers heb ik zoiets van: geen moeite mee...

Contradictio in terminus en bovendien getuigd het van een moraal waar mening bankier bij in de leer kan.

En zoals forummers Richa terecht opmerkt zijn diegene onder de bankiers die als het maatschappelijk kwaad gezien worden veelal hard en dan met name mentaal hard. Dat is namelijk een vereiste om dergelijk werk te kunnen doen. Dat is door de bank genomen:D niet het type mens dat springt.

Ik heb, weliswaar jaren geleden, bij een vermogensbeheerder gewerkt. Weliswaar niet op Wall Street maar gewoon in Nederland. Na een tijd hield ik het voor gezien omdat een dergelijke beroep aan privé handelen in de wegstaat (toch wel iets van moraal he).

Nu werk ik vijftig uur in de week als Jurist, doe veel vrijwilligerswerk en heb nimmer een vlieg kwaad gedaan. Maar ik had net zo goed alsnog bij een vermogensbeheerder, bank of daaraan gelieerde instelling kunnen werken. Best apart om te weten dat jij er als doorgaans tolerant en begrijpend mens geen moeite mee zou hebben wanneer ik mijn dood tegemoet zou springen.

Ik zie wel degelijk dat veel mensen zijn geraakt door het handelen in het bankwezen en dat is erg. Toch kan ik er als best meegaand, tolerant en begrijpend mens geen moeite mee hebben wanneer "de bankiers" jouw zuurverdiende centjes verbrassen. Immers, hoe naar ook het is nog altijd minder erg dan iemand de dood in te wensen.

Link naar reactie

Het punt wat ik maak is dit:

Als je als bankier ontdekt dat je vast bent gelopen, dan kan je er ook voor kiezen om je verhaal in de wereld te gooien. Maak bekend wat er gaande is, meld wat je hebt ontdekt met als doel de gemeenschap te behoeden of voor te bereiden op wat dan ook... maar springen? beetje makkelijk, vind je niet? Nee, eigenlijk ronduit laf. Overigens wens ik niemand de dood in, dat vul je in denk ik. Voor zover bekend, hebben deze bankiers die keuze zelf gemaakt.

Link naar reactie

Nee, eigenlijk ronduit laf.

"Oordeelt niet en gij zult niet geoordeeld worden". Het zou me niet verbazen, als er voor zelfmoord nou juist heel veel moed nodig is. En vooral ellende....Bovendien worden mensen die teveel weten, maar al te vaak bedreigd met het uitmoorden van hun vrouw en kinderen.

Link naar reactie

Wat we inmiddels weten van de verhalen van Joris Luyendijk, is dat dit soort 'jongens' gewoon verslaafd zijn aan het grote geld. Zij hebben geen rem of geweten dat zegt bij 20 miljoen: Zo is het mooi, ik heb genoeg. Nee, die 20 miljoen is juist de motivatie om door te gaan en het bedrag te verdubbelen.

We kennen de persoonlijke verhalen van deze mensen niet, maar ik vermoed dat zij tegenslag hebben gehad of aan zien komen. Als bergen geld verdienen voor jouw levensdoel is, als dat je het gevoel geeft een compleet mens te zijn, dan is het verliezen van je opgebouwde vermogen, het verliezen van de zin van het leven.

Maar de tijd zal het leren.

Link naar reactie

Wat we inmiddels weten van de verhalen van Joris Luyendijk, is dat dit soort 'jongens' gewoon verslaafd zijn aan het grote geld. Zij hebben geen rem of geweten dat zegt bij 20 miljoen: Zo is het mooi, ik heb genoeg. Nee, die 20 miljoen is juist de motivatie om door te gaan en het bedrag te verdubbelen.

We kennen de persoonlijke verhalen van deze mensen niet, maar ik vermoed dat zij tegenslag hebben gehad of aan zien komen. Als bergen geld verdienen voor jouw levensdoel is, als dat je het gevoel geeft een compleet mens te zijn, dan is het verliezen van je opgebouwde vermogen, het verliezen van de zin van het leven.

Of ze zijn geholpen met springen omdat ze iets weten wat niet gezond is in de huidige situatie :) Even een duit doen in het conspiracy zakje.

Link naar reactie

Als heul veul geld verdienen je levensdoel is, ben je in mijn ogen een arm mens.

Link naar reactie

Het punt wat ik maak is dit:

Als je als bankier ontdekt dat je vast bent gelopen, dan kan je er ook voor kiezen om je verhaal in de wereld te gooien. Maak bekend wat er gaande is, meld wat je hebt ontdekt met als doel de gemeenschap te behoeden of voor te bereiden op wat dan ook... maar springen? beetje makkelijk, vind je niet? Nee, eigenlijk ronduit laf. Overigens wens ik niemand de dood in, dat vul je in denk ik. Voor zover bekend, hebben deze bankiers die keuze zelf gemaakt.

Er is een duitse bankier met, ik denk, gewetensbezwaren. zie deze aflevering van tegenlicht. http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1393144

En nog durft ie niet in detail te treden.

Link naar reactie

En na vier komt vijf.

Zelfmoord met een spijkerpistool, je moet er maar op komen...:

http://www.silverdoctors.com/5th-financial-executive-in-past-week-found-dead-as-ceo-found-with-self-inflicted-nail-gun-wounds/

Prep ze,

K a n s

Die verdient de originaliteitsprijs. Mochten nog bankiers of politici geïnteresseerd zijn, ze kunnen ook gratis mijn spijkerpistool lenen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...