Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Rammel

Banken in problemen mogen belasting op bezittingen invoeren

Recommended Posts

'Banken in problemen mogen belasting op bezittingen invoeren' - Volkskrant

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3584574/2014/01/27/Banken-in-problemen-mogen-belasting-op-bezittingen-invoeren.dhtml

Dat de overheden zo langzamerhand volledig aan de leiband van de financials lopen wordt steeds pijnlijker duidelijk.

Gast Peerke

Op nibiru.co en nibiru.nl staan vergelijkbare artikelen. Het is bijna gevaarlijk om je spaargeld op een bank te laten staan. Ik heb wat in een kluis en wat op een rekening, om vaste lasten te betalen.

De rente is lager dan de inflatie, dus geld op een bank wordt minder waard. Wat ik over heb, investeer ik in goede spullen, eten en drinken. Ik laat me niet (of minder) bestelen door de roverheid.

De kop van het artikel is slecht gekozen, want al in de eerste alinea wordt duidelijk dat het niet om banken gaat die belasting innen, maar om landen:

"Landen die in buitengewoon ernstige financiële problemen verkeren, zouden een eenmalige belasting op private bezittingen van hun burgers moeten invoeren. Dat schrijft de Duitse centrale bank in een rapport dat maandag naar buiten werd gebracht."

Ja, en wat niet op de bank staat, blijft onbelast, al zullen ze dan vast wel nieuwe briefjes invoeren, om het de mensen die wat achterhouden lastig te maken.

:cool:

Gast DickBerts
De kop van het artikel is slecht gekozen, want al in de eerste alinea wordt duidelijk dat het niet om banken gaat die belasting innen, maar om landen:

"Landen die in buitengewoon ernstige financiële problemen verkeren, zouden een eenmalige belasting op private bezittingen van hun burgers moeten invoeren. Dat schrijft de Duitse centrale bank in een rapport dat maandag naar buiten werd gebracht."

Ja, en wat niet op de bank staat, blijft onbelast, al zullen ze dan vast wel nieuwe briefjes invoeren, om het de mensen die wat achterhouden lastig te maken.

:cool:

Het is niet een slecht gekozen kop, het is een soort freudiaanse verschrijving, die zo mooi onthult wat de auteur echt denkt, namelijk dat de banken de baas zijn. Wat extreem opvalt, is dat de Volkskrant deze overduidelijke fout niet hersteld heeft. Mogelijk wil iemand bewust iets met ons communiceren, wat hij normaal gesproken niet in zijn krant mag zetten. Hoe dan ook, heel interessant allemaal....

Het is niet een slecht gekozen kop, het is een soort freudiaanse verschrijving, die zo mooi onthult wat de auteur echt denkt, namelijk dat de banken de baas zijn. Wat extreem opvalt, is dat de Volkskrant deze overduidelijke fout niet hersteld heeft. Mogelijk wil iemand bewust iets met ons communiceren, wat hij normaal gesproken niet in zijn krant mag zetten. Hoe dan ook, heel interessant allemaal....

My thoughts exactly!

En inderdaad hetzelfde bericht als waarnaar KS verwijst. Echter nu in een landelijke NL krant, wat het bereik en de leesbaarheid voor minder ingewijden vergroot.

Ja verrek, moest het even opnieuw lezen.

We worden langzaam voorbereid op wat er komen gaat.

Dus dit zijn de eerste voorzichtige stapjes van wat ons uiteindelijk te wachten staat.

Prep ze,

K a n s

Stel dat zoiets gebeurt. Hoe zou dat eruit zien? Wanneer gebeurt het (waarschijnlijk een weekend)? En alleen spaargeld of worden huizenbezitters ook extra aangeslagen ?

Ben benieuwd naar de meningen. Ik zelf vind dat erg lastig in de schatten.

Stel dat zoiets gebeurt. Hoe zou dat eruit zien? Wanneer gebeurt het (waarschijnlijk een weekend)? En alleen spaargeld of worden huizenbezitters ook extra aangeslagen ?

Ben benieuwd naar de meningen. Ik zelf vind dat erg lastig in de schatten.

Dat zal op een vrijdagavond zijn. Ik herinner me nog goed dat Woutertje Bos en Harry Potter op vrijdagavond live op TV kwamen en vertelden dat de staat de ABN had overgenomen.

Zoiets doen ze niet op maandagochtend, stel je eens voor!

Spaargeld, zowel van particulieren als ondernemingen, boven een X bedrag (volgens Woutertje is spaargeld boven de 100K "dood geld" en mag dat door de rovende politici worden ingepikt). Extreme verhoging op bijvoorbeeld erfbelasting, accijnsverhoging op brandstof, etc., etc. Grote buitenlandse ondernemingen die om fiscale redenen in 0031 zitten worden uiteraard ontzien, want de regering steelt enkel van het eigen volk. Voor de rest zijn ze te bang.

Wat je op de spaarrekening hebt is zichtbaar voor de ®overheid. Wat je niet op je spaarrekening hebt is niet zichtbaar. Trek je eigen conclusies maar.

Dat heette even terug nog een bail-in.

Waarom deze eufemistische beschrijving van diefstal wegens privaat falen?

Of gaat het toch echt over landen?

Dan is het nog steeds falen.

Want we betaalden toch al genoeg?

Daarom is een deel van mijn bezit min of meer buiten het systeem.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3584574/2014/01/27/Banken-in-problemen-mogen-belasting-op-bezittingen-invoeren.dhtml

Dat de overheden zo langzamerhand volledig aan de leiband van de financials lopen wordt steeds pijnlijker duidelijk.

let wel even goed op wat er gezegd wordt he, bezittingen. je huis, mits gekocht, en alles wat er in staat is ook een bezitting. Als dat belast gaat worden bestaat er een gigantisch probleem. stel nu even dat je bezittingen 350.000 euro waard zijn. (gem. woningwaarde 225.000 + inboedel + auto's + spaargeld/aandelen etc) en je mag er zomaar even 10% belasting over gaan betalen, dan praat je wel even over 35.000 euro. en das toevallig ook ongeveer de schuld die bestaat PER Nederlander. dit betekend dus dat als de belasting dan 10% zou zijn, is de schuld verkleind maar nog niet verdwenen omdat er ook Nederlanders zijn die nog geen belastingaanslag krijgen of eentje die veel lager is, denk aan kinderen onder de 18 jaar en huurders. Bij een dergelijke belastingaanslag ontstaat er chaos en grote economische schade. Dus goed bekeken is op korte termijn de belasting nodig, maar niet wenselijk. Op de langere termijn zeker wel wenselijk, sterker nog, de belasting zou eigenlijk 15% of misschien wel 20% moeten zijn geweest om de hele (overheids)schuldenberg weg te werken.

Ook al zou de belasting 5% zou zijn is het nog steeds 17.500 euro. Dat heeft lang niet iedereen zomaar even op de plank liggen dus mag je je hypotheek gaan verhogen of een persoonlijke lening gaan afsluiten.

En daar komt nu net het 2e en misschien wel vele malen grotere probleem om de hoek kijken. De schuldenberg verdwijnt namelijk helemaal niet. Hij wordt alleen verplaatst van de overheid naar de particulier.

*verhuisplannen naar land buiten de EU maken doet*

Hoe dan ook he komt steeds dichterbij dat ook echt gaat gebeuren.

Je hebt nog de tijd tot de Europese Verkiezingen.

Daarvoor zullen ze het nooit doen aangezien iedereen dan anti EU stemt.

let wel even goed op wat er gezegd wordt he, bezittingen. je huis, mits gekocht, en alles wat er in staat is ook een bezitting. Als dat belast gaat worden bestaat er een gigantisch probleem. stel nu even dat je bezittingen 350.000 euro waard zijn. (gem. woningwaarde 225.000 + inboedel + auto's + spaargeld/aandelen etc) en je mag er zomaar even 10% belasting over gaan betalen, dan praat je wel even over 35.000 euro. en das toevallig ook ongeveer de schuld die bestaat PER Nederlander. dit betekend dus dat als de belasting dan 10% zou zijn, is de schuld verkleind maar nog niet verdwenen omdat er ook Nederlanders zijn die nog geen belastingaanslag krijgen of eentje die veel lager is, denk aan kinderen onder de 18 jaar en huurders. Bij een dergelijke belastingaanslag ontstaat er chaos en grote economische schade. Dus goed bekeken is op korte termijn de belasting nodig, maar niet wenselijk. Op de langere termijn zeker wel wenselijk, sterker nog, de belasting zou eigenlijk 15% of misschien wel 20% moeten zijn geweest om de hele (overheids)schuldenberg weg te werken.

Ook al zou de belasting 5% zou zijn is het nog steeds 17.500 euro. Dat heeft lang niet iedereen zomaar even op de plank liggen dus mag je je hypotheek gaan verhogen of een persoonlijke lening gaan afsluiten.

En daar komt nu net het 2e en misschien wel vele malen grotere probleem om de hoek kijken. De schuldenberg verdwijnt namelijk helemaal niet. Hij wordt alleen verplaatst van de overheid naar de particulier.

*verhuisplannen naar land buiten de EU maken doet*

Dit hele misdadige roversstelsel bestaat bij de gratie van het volk. We houden het allemaal in stand als we met z'n allen burgelijk gehoorzaam blijven en netjes betalen. Ik ben niet voor een revolutie, want dan hebben overheden groen licht om de bevolking aan te vallen. Ik ben meer voor burgelijke ongehoorzaamheid.

Wat nou als we collectief de aankomende (onredelijke) belastingverhogingen niet betalen, maar dat niemand maar dan ook niemand betaalt? Of nog sterker, ik ben voor belasting betalen, maar hoe we nu belast worden heeft alle redelijkheid al lang overschreden. Hoe kunnen we met z'n allen stoppen met ja en amen knikken en ervoor zorgen dat alle 'onredelijke' belasting niet naar de overheid gaat!

Dit hele misdadige roversstelsel bestaat bij de gratie van het volk. We houden het allemaal in stand als we met z'n allen burgelijk gehoorzaam blijven en netjes betalen. Ik ben niet voor een revolutie, want dan hebben overheden groen licht om de bevolking aan te vallen. Ik ben meer voor burgelijke ongehoorzaamheid.

Wat nou als we collectief de aankomende (onredelijke) belastingverhogingen niet betalen, maar dat niemand maar dan ook niemand betaalt? Of nog sterker, ik ben voor belasting betalen, maar hoe we nu belast worden heeft alle redelijkheid al lang overschreden. Hoe kunnen we met z'n allen stoppen met ja en amen knikken en ervoor zorgen dat alle 'onredelijke' belasting niet naar de overheid gaat!

Ik ben het met je eens over het stukje burgerlijke ongehoorzaamheid maar hoe wil je dat doen dan? mijn loonbelasting wordt al netjes door mijn werkgever betaald en ik zal evengoed boodschappen e.d. moeten doen en de btw wordt netjes verrekend door de winkelier. het enige wat ik kan doen is bezwaar maken tegen de OZB. wie heeft er meer ideeen?

Ik ben het met je eens over het stukje burgerlijke ongehoorzaamheid maar hoe wil je dat doen dan? mijn loonbelasting wordt al netjes door mijn werkgever betaald en ik zal evengoed boodschappen e.d. moeten doen en de btw wordt netjes verrekend door de winkelier. het enige wat ik kan doen is bezwaar maken tegen de OZB. wie heeft er meer ideeen?

Consuminderen, wat je niet consumeert, en niet verbruikt, kan en moet je ook geen BTW over betalen.

Zelf produceren, wat je zelf produceert, kan je bv ruilen, of zelf consumeren. Ook geen BTW en sociale bijdragen (noemen ze dan wel zwarte economie en als je het wat te profesioneel gaat aanpakken noemen ze het zelfs illegaal :()

Ze noemen bovenstaande ook : 'uit de ratrace stappen'. Is verdomd makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, want je wordt er langs alle kanten terug ingeduwd:(.

En bezwaar tegen OZB ? Ik weet niet hoe dat gaat in Nederland, maar het equivalent in Belgie is dus kadastraal inkomen, en je moet wel opletten als je daar bezwaar tegen aantekent. Want dan wordt het effectief gecontroleerd, en de optie bestaat dan dat het hoger wordt geschat dan het momenteel getaxeerd is. Met gevolg : kan je nog meer betalen.

Dus verzint eer je begint op dat gebied, en maak vooral geen slapende honden wakker. Laat die maar lekker slapen ;-)

Wat het idee van een belasting op je vermogen als een eigen huis betreft. Dat is inderdaad een probleem. Vooral als je dat huis zo stilletjes aan begint vol te proppen met allerhande preps.

Dat wil dus zeggen, dat als ze je huis aanslaan om dat je die belasting niet kan betalen, je de rest ook kwijt bent. De meesten zullen hun preps wel in en rond hun woning (of dat nu een huis, appartement, studio, caravan, boot, boerderij, of...is) aanhouden.

Als we op dat punt komen zullen we moeten samenwerken.

Zoals in Spanje al gebeurd, waar burgers collectief beletten dat hulpbehoevenden die hun hypotheek of huur niet meer kunnen betalen, op straat gezet worden. (het ging niet over profiteurs, maar bv een oudere man, die ongeneeslijke ziek was, en met zijn uitkering na de recente bezuiniginsrondes totaal niet meer rond kwam...)

Denk aan acties waarmee je met een hele straat, wijk of buurt zorgt dat de belastingsinspecteurs en deurwaarders er gewoon niet meer inkomen.

Als er dan in een later stadium gewapende politiemachten aan te pas komen, kan het nasty worden. (zie de militarisering van de Amerikaanse politiediensten, en als het regent in de VS, dan druppelt het in Europa, ...) Dan wordt het burgers tegen de staat ...(noemen ze dat niet burgeroorlog ????? Als verschillende groepen telkens uit hun eigenbelang tegen elkaar en de heersende orde beginnen te strijden. Lijkt Syrie wel.... )

Probleem is, de 'ontmanteling van de middenklasse' gebeurt zo geleidelijk, en het volk wordt zo hopeloos verdeeld, het materialisme en egocentrisme viert zodanig hoogtij dat ik die optie van samenwerken hier nog niet veel kans geef. Heb zelf op deze website al verschillende visjes uitgeworpen, maar op twee enkelingen na die heel sterk in hun schoenen staan nog niet veel respons gehad :(

Wat een zootje is het toch, en het wordt alleen maar erger :mad:

Buurman is beroepsmilitair, ik moet dringend eens polsen aan wie zijn kant die mannen nu eigenlijk staan. Kan wel eens heel nuttig blijken om dat te weten.:confused: Zeker als het echt crisis wordt, per slot van rekening heeft hij ook een huis met hypotheek, een partner en twee kinderen....

Een tank aan elke kant van de straat, zou al kunnen helpen om ongewenste individueen op afstand te houden... (jee, dream on...)

En bezwaar tegen OZB ? Ik weet niet hoe dat gaat in Nederland, maar het equivalent in Belgie is dus kadastraal inkomen, en je moet wel opletten als je daar bezwaar tegen aantekent. Want dan wordt het effectief gecontroleerd, en de optie bestaat dan dat het hoger wordt geschat dan het momenteel getaxeerd is. Met gevolg : kan je nog meer betalen.

Dus verzint eer je begint op dat gebied, en maak vooral geen slapende honden wakker. Laat die maar lekker slapen ;-)

OZB is Onroerend Zaak Belasting. Je woning wordt getaxeerd aan de hand van ligging, oppervlakte, bouwjaar, vergelijkbare objecten in de buurt, verkoopprijsgegevens van vergelijkbare objecten. Het probleem hierin is dat je woning standaard te hoog wordt getaxeerd. dit is geen lokaat maar een nationaal probleem. Bijvoorbeeld mijn woning is bijna 70.000 euro duurder getaxeerd dan die van mijn jongere broertje. Onze woningen zijn vergelijkbaar qua oppervlakte perceel, oppervlakte woonruimte, beide hoekwoningen. De verschillen zijn dat de mijne pas 2 jaar oud is en de zijne al 30 jaar oud is en dat ik een mooier uitzicht heb. Ik heb netjes bezwaar aangetekend tegen de (veel) te hoge waardering. Gevolg was dat mijn bezwaar werd weerlegd en dat ik het volgende bezwaar wat ik kon maken bij de rechter in Den Bosch mocht doen a1000 euro griffierechten. das ook een manier om een opstandige burger zijn bek te laten houden.

Meestal zijn ambtenaren als de dood voor juridische procedures omdat een ambtenaar nu eenmaal wordt beoordeeld op zijn slechte beslissingen en niet op zijn goede. In België is er hiervoor binnen de belastingdienst een afdeling 'geschillen' die als doel heeft een procedure te vermijden en samen met de belastingplichtige een oplossing te zoeken. Met wat gespierde taal kom je een heel end. Sowieso ga ik nooit zomaar akkoord met een aanslag, tot nog toe heb ik al heel vaak een aantrekkelijk(er) voorstel uit de brand gesleept. Het nadeel is wel dat je de hiërarchische ladder moet aflopen en dat vraagt wel een beetje van je tijd. Even afwegen of dat de moeite is.

das ook een manier om een opstandige burger zijn bek te laten houden.

Het OZB-systeem is inderdaad corrupt.

Mijn plan is nu dus om mijnbezwaar maar te adreseren aan de burgemeester persoonlijk. Niet aan de belasting-ambtenaar voor de OZB.

Zo wrijf ik de fouten in de bevindingen en de beslissingen er lekker in en dan zien we wel.

Gelijk heb ik wel, maar krijg ik daar niet.

De prijs van de woning daalt te traag t.o.v. de rest van de provincie. (data niet lokaal genoeg)

De OZB (percentage) stijg te snel.

Het totale OZB-bedrag stijgt dus ook, sneller dan de inflatie.

Er is amper sturing op, anders dan de lanelijke (!) afspraak dat er gemiddeld een bepaald percentage geheven mag worden.

Echter er is geen coordinatie tussen de gemeente omdat percentage te halen en er is geen strafmaat vanuit het rijk bij falen.

De OZB is een melkkoe om de gaten in de begroting vanwege absurd beleid en rare boekhouding (terrein bouwrijp maken en dan voor te hoge prijs in de boeken zetten...) simpel te dichten.

Het OZB-percentage wordt bepaald via een politiek besluit, alleen de taxatie is aanvechtbaar via de normale procedure.

De burgemeester is voor dit alles verantwoordelijk dus die ga ik hiermee aanspreken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...