Ga naar inhoud
GENEGEERD

Korte instructiefilmpjes youtube t.b.v. essentiële prepzaken


SHTF

Aanbevolen berichten

youtube staat boordevol info betreffende producten.. maar weinig in Nederlands...

 

Waar ik nog wel eens behoefte aan heb zijn korte filmpjes betreffende zaken die van levensbelang (kunnen) zijn...

 

Voorbeelden waar ik op een dwaalspoor mee raak, en graag (korte; dus geen half uur gebrabbel) filmpjes van zou willen zien (IN HET NEDERLANDS >> liefste met bekende producten van bijvoorbeeld de prepshop o.i.d.):

 

- Hoe prepareer in een mylar zak met ontvochtiger voor langdurige opslag van bonen en rijst

- Hoe reinig ik op een veilige manier mijn filter van de Sawyer sqeeze

- Moestuin advies

 

Misschien dat er een preppers.nl youtube (gezamelijk?) account aangemaakt kan worden met heldere Nederlandse korte instructiefilmpjes?

 

Kunnen we met alle forumgebruikers duidelijke filmpjes inzenden.

 

Zomaar een idee... eens polsen of het wat is....

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goed idee @SHTF

 

Niet alleen maak je de filmpjes begrijpelijker, je vergroot ook de naamsbekendheid van preppers op een nuttige manier.

 

Die filmpjes kunnen zelfstandig gemaakt worden uit eigen initiatief, maar het zou ook vraaggestuurd kunnen.

 

Tijdens een SC heb je al helemaal de mogelijkheid tot het maken van filmpjes.

 

Wat sowieso al zou kunnen is een verzameling (lijst) maken van filmpjes die al wel voldoen aan de criteria.

Zoals bijvoorbeeld die van @Stuudje hierboven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens een SC moet je natuurlijk wel rekening houden met de OPSEC van zo'n beetje iedereen die er rondloopt, lijkt me juist lastiger om dan een filmpje te maken.

 

Ook een lastig puntje is de producten. We zitten hier met Nederlanders en Belgen, en wat je in het ene land gebruikt kan in het andere wel misschien niet eens te koop zijn. Nou zijn er altijd wel alternatieven maar dan haal je het gemak van het filmpje weer weg (als je veel zaken moet opzoeken alsnog).

 

Wel een leuk idee verder, een kanaal met veel duidelijke Nederlandstalige filmpjes zou zeker een aanwinst zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens een SC moet je natuurlijk wel rekening houden met de OPSEC van zo'n beetje iedereen die er rondloopt, lijkt me juist lastiger om dan een filmpje te maken.

 

Hetzelfde probleem heb je ook bij thuis gemaakte filmpjes, en dezelfde oplossingen kunnen op een SC gehanteerd worden.

Niet echt lastig dus. Makkelijk op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het een leuk idee als er iemand gewoon een kanaal begint genaamd preppers.nl of iets in die richting, en dan kunnen wij preppers daar onze video's naar toe sturen. Het kanaal kan dan beheerd worden door een paar bekende preppers, die zelf ook af en toe een video maken. Natuurlijk een linkje naar het kanaal van diegene die de video oorspronkelijk heeft gemaakt (als hij/zij dat wil). Op het kanaal zou een grote verzameling van video's kunnen staan, waaronder reviews en DIY-video's. Als jullie dat een goed idee vinden kan ik eventueel wel alvast een speciaal kanaal proberen te starten, maar dan wil ik wel het liefst samen werken met één of meerdere andere preppers.

 

Iemand voor dit idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het een leuk idee als er iemand gewoon een kanaal begint genaamd preppers.nl of iets in die richting, en dan kunnen wij preppers daar onze video's naar toe sturen. Het kanaal kan dan beheerd worden door een paar bekende preppers, die zelf ook af en toe een video maken. Natuurlijk een linkje naar het kanaal van diegene die de video oorspronkelijk heeft gemaakt (als hij/zij dat wil). Op het kanaal zou een grote verzameling van video's kunnen staan, waaronder reviews en DIY-video's. Als jullie dat een goed idee vinden kan ik eventueel wel alvast een speciaal kanaal proberen te starten, maar dan wil ik wel het liefst samen werken met één of meerdere andere preppers.

 

Iemand voor dit idee?

 

Goed idee! Een YT kanaal voor dit forum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie potentie... Dus iedereen die een nuttig filmpje heeft gemaakt over 'whatever'. stuurt dit naar bijvoorbeeld de YT redactie van Preppers.nl en deze monteren hem handig in het YT kanaal van preppers.nl

 

Inderdaad een leuk idee, en zo heeft iedereen zijn eigen productie in de hand (opsec) en kunnen de hele slechte inzendingen gefilterd worden (qua kwaliteit dan).

ik heb het momenteel te druk om hieraan medewerking te verlenen... helaas.

 

Over een paar maanden hoop ik meer tijd te hebben en hier aan mee te werken.

 

kom op jongens... steun dit initiatief, en zet 'm op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut een goed idee! Er is weinig Nederlandstalig op dat gebied te vinden en doorbreekt meteen de barriere van 'Kijk die gekke Amerikanen eens"

 

'k Zelf kijk zelden youtube filmpjes, gaat me meestal veeeel te langzaam, 1/3 inleiding, 1/3 info en dan 1/3 egotripperij, maar ja, dat is het Amerikaanse Format en heb je dan dus zelf in de hand!

 

Zoals jij het voorstelt @SHTF lijkt het me wel interessant om te kijken. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut een goed idee! Er is weinig Nederlandstalig op dat gebied te vinden en doorbreekt meteen de barriere van 'Kijk die gekke Amerikanen eens"

Als het namens preppers.nl op youtube staat mag men wel opletten dat het geen egofilmpjes worden.

Het filmpje van Communicator vind ik persoonlijk een goed en informatief filmpje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alvast een Youtube account aangemaakt. Ik hoop dat niemand het een probleem vindt als ik een beetje de leiding neem in het begin. Geloof me, dat is alleen om de vaart er een beetje in te houden. Iedereen die enige ervaring heeft met Youtube en interesse heeft mag mij een Privé bericht sturen, zodat ik de gegevens van het account (wachtwoord) door kan geven, want dat zet ik vanwege voor de hand liggende redenen niet zo op het forum natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje dat is het account van @Johhny BravoNL (die ik gevraagd heb mee te helpen) en dat is een filmpje van 2012. Het nieuwe account is hier te vinden: http://www.youtube.com/channel/UCKw6pbkda0qC8uHrKBX0oxQ

Vers van de bakker en er staat dus nog bar weinig op helaas... Alleen een minimale beschrijving met een linkje. Heb je misschien interesse om mee te helpen?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eerst even de reacties van @johnnyBravoNl en @Communicator. Morgen ga ik dus verder, maar ja: grote kans dat er inderdaad een paar video's van Communicator op het kanaal belanden en misschien een ingekorte versie van Johnny als intro. Tenminste, als hij dat goed vindt. En over die accounts: er is nu één account dat Preppers.nl heet. Het filmpje dat je liet zien is dus van Johnny en heeft alleen de zelfde naam als het kanaal, verder niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Harmen Stap ik waardeer je enthousiasme maar vraag mij af of iets meer terughoudendheid verstandig is. Als dit gedaan wordt laten we dan zorgen voor een goede voorbereiding zodat het niet een projectje wordt dat strandt in goede voornemens.

De account aanmaken is wat snel voor mijn gevoel, wacht inderdaad eerst nog wat reacties af en laat het zich ontwikkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Harmen Stap ik waardeer je enthousiasme maar vraag mij af of iets meer terughoudendheid verstandig is. Als dit gedaan wordt laten we dan zorgen voor een goede voorbereiding zodat het niet een projectje wordt dat strandt in goede voornemens.

De account aanmaken is wat snel voor mijn gevoel, wacht inderdaad eerst nog wat reacties af en laat het zich ontwikkelen.

 

Is een goed punt, zorg dat je even wat medestanders krijgt en zet het gezamenlijk op.

Goede wijn heeft tijd nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
youtube staat boordevol info betreffende producten.. maar weinig in Nederlands...

 

Waar ik nog wel eens behoefte aan heb zijn korte filmpjes betreffende zaken die van levensbelang (kunnen) zijn...

 

Voorbeelden waar ik op een dwaalspoor mee raak, en graag (korte; dus geen half uur gebrabbel) filmpjes van zou willen zien (IN HET NEDERLANDS >> liefste met bekende producten van bijvoorbeeld de prepshop o.i.d.):

 

- Hoe prepareer in een mylar zak met ontvochtiger voor langdurige opslag van bonen en rijst

- Hoe reinig ik op een veilige manier mijn filter van de Sawyer sqeeze

- Moestuin advies

 

Misschien dat er een preppers.nl youtube (gezamelijk?) account aangemaakt kan worden met heldere Nederlandse korte instructiefilmpjes?

 

Kunnen we met alle forumgebruikers duidelijke filmpjes inzenden.

 

Zomaar een idee... eens polsen of het wat is....

 

Goed idee. :)

Een filmpje zegt meer dan duizend woorden.

Zelfs een "slecht" gemaakt filmpje kan verhelderend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...