Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nieuw gereedschap..!


easy

Aanbevolen berichten

Vandaag een nieuw 2e hands stuk gereedschap toegevoegd aan mn prepspullen.

Een Gerber Sport Axe..geschikt voor houthakken en de eventueel toevallig voorbijkomende Zombie..(Altijd handig zo'n Anti-Zombie apparaat).

 

Weinig gebruikt en dus vlijmscherp heb ik gemerkt..

 

 

Gerber Sport Bijl voor Outdoor Activiteiten

 

Gerber Sport Axe II: praktische bijl met een grootte van circa 36 centimeter. Ideaal tijdens jagen, vissen of outdoor activiteiten. Omdat de bijl lichtgewicht is, hij weegt slechts 640 gram, neem hem deze eenvoudig mee in je outdoor uitrusting. Bijvoorbeeld in je rugzak of valies. Dankzij de perfecte gewichtsverdeling is de slagkracht van deze Sport Axe optimaal

Hak met gemak

 

De Gerber Sport Axe II heeft een vlijmscherp lemmet van gesmeed staal. Een extra coating beschermt de bijl tegen roesten en voorkomt dat deze snel bot wordt. Dankzij het scherpe lemmet hak je even eenvoudig een vis in mootjes als dat je een houtblok door de midden klieft. Dit maakt de Gerber bijl een fijn stukje gereedschap voor de outdoor liefhebber. Door de prettige grip is de bij makkelijk te hanteren. Het handvat van deze Gerber Bijl is gemaakt van onbreekbare kwaliteit kunststof, terwijl de schede vervaardigd is van oersterk plastic. Zo ben je ervan verzekerd dat je je niet per ongeluk snijdt of schaaft aan dit hoogwaardige Gerber Gereedschap.

 

 

Specificaties

 

Lengte: 36.07 Centimeter

Lengte Blade: 6.86

Gewicht: 640.69 Gram

Materiaal Lemmet: Gesmeed Staal

Schede: Kunststof

Heft: Glas Gevuld Nylon

 

Gerber1.jpg.e127edab88d3a87a3a74f251ad02b05e.jpg

 

Gerber3.jpg.81ad87ae308f71efdea4e06ff8e5f2d2.jpg

 

Gerber4.jpg.d4515e0a4ed31ce981b4ae3cfa11a70c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@CMFC1988....Ja, dat klopt..maar welk type?.....Fiskars stond idd op de voorkant...maar dat maakt niet uit...het hakt prima!

 

Edit: Fiskars X7....als ik het goed heb...het blijft een mooi ding...:p

 

Yes het is inderdaad een X7 model, en het blijft zeker goed materiaal heb zelf de: X5 & X15 & X17. Wou eerst deze set halen http://bosbouwshop.nl/op-op-actie-aanbiedingen/fiskars-x46-x27-x11-splijtwig-xsharp Maar uiteindelijk heb ik voor die 3 bijlen gekozen, en wil uiteindelijk nog een keer de voorhamer halen ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een nieuw 2e hands stuk gereedschap toegevoegd aan mn prepspullen.

Een Gerber Sport Axe..geschikt voor houthakken en de eventueel toevallig voorbijkomende Zombie..(Altijd handig zo'n Anti-Zombie apparaat).

 

Weinig gebruikt en dus vlijmscherp heb ik gemerkt..

 

Gaaf bijltje Easy. Wij hebben er ook zo één. Ik heb wel gemerkt dat de steel best glad is en dat ze makkelijk uit de hand vliegt. Pas dus op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Charlie...dat heb ik idd ook gemerkt. Misschien dat het op te lossen is door wat paracord er omheen te winden en/of wat binnenband om de steel. @Raycoupe...dus hij is goed voor de fitness...:p

 

Inderdaad, ook nog goed voor de fitness. :cool:

Verreweg de meeste mensen prefereren een 600 grams bijlkop, want een blokje hout kloven met 400 gram gaat een stuk lastiger. Als je er langere tijd mee moet werken (in de tuin of zo) is het best een monotone belasting van bepaalde spieren. Ik ben niet zo gespierd en dan ga je 600 gram best snel vernemen. Kan ook puur aan mij liggen hoor! :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ook nog goed voor de fitness. :cool:

Verreweg de meeste mensen prefereren een 600 grams bijlkop, want een blokje hout kloven met 400 gram gaat een stuk lastiger. Als je er langere tijd mee moet werken (in de tuin of zo) is het best een monotone belasting van bepaalde spieren. Ik ben niet zo gespierd en dan ga je 600 gram best snel vernemen. Kan ook puur aan mij liggen hoor! :o

 

Het zijn wel hoog rendement bijltjes: je krijgt het er warm van met hakken :o en dus stook je minder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...