Ga naar inhoud
GENEGEERD

Review van de beste afwasborstel ter wereld


Raycoupe

Aanbevolen berichten

Eindelijk, na lang werken, meer dan twee jaar zelfs, is deze review eindelijk klaar.

 

Hieronder ziet u het verschil tussen drie dezelfde afwasborstels. De blauwen zijn vanmiddag gekocht bij de Etos (na heel lang zoeken, hier worden de echte Sorbo's zeldzaam)

De groene echter is in december 2011 bij de inmiddels ter ziele C1000 gekocht en heeft daarna constant dienst gedaan als enige afwasborstel in huize Raycoupe, waar geen afwasmachine staat en dagelijks op de ouderwetse manier wordt afgewassen.

 

Twee jaar en twee maanden trouwe dienst en hij gaat verdiend met pensioen. Ok, 't kost wat meer dan zo'n laf borsteltje van de Jumbo die na twee keer echt heet water zien zo plat is als een dubbeltje en het is even sparen, maar voor 1,39 kan hij de uwe zijn. Beter kwaliteit preppen dan troep!

 

IMG_0911.JPG.addf8b0ac8fbd21a46d90a01aba8e5eb.jpg

(De sporen van rood op deze borstelkop zijn geheel te wijten aan de luiheid van de reviewer die hem niet goed heeft afgespoeld na het verwijderen van aangekoekte lasagna bolognaise.)

 

Detail foto van de borstelkop die inmiddels wat slijtage laat zien door kokend water, vlijmscherpe messen, schoenzolen vol modder, vuil aangeschafte tweedehands spullen en ander misbruik.

Niks geen platte uit elkaar gedrukte mat nylon, nog steeds staan de ietwat versleten haren stoer overeind, alsof hij wil zeggen: "Kom maar op met nog twee jaar!"

 

IMG_0909.JPG.36cae80ae7d28bc576e6055eae75452a.jpg

 

Een waar testament aan het onderschrift van @Mr. Gold "Kwaliteit komt altijd boven drijven" Hoewel hij zinkt als een baksteen, 't enige minpunt van deze borstel.

 

Voor de meisjes van dit forum, naast blauw hij is er ook verkrijgbaar in 't roze.

 

Een oprecht verontwaardigde email is reeds verstuurd naar de klantenservice van Sorbo, waarom ze niet ook in camo verkrijgbaar zijn of tenminste groen.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Raycoupe is mis toch info over hoe de borstel in de hand ligt, of die voldoende smal is om in glazen te passen, de bruikbaarheid van de schraper, flexibiliteit van de steel bij flink kracht zetten enz. (ja hier wordt ook nog met de hand afgewassen) :)

 

Dat is zo vanzelfsprekend, dat het bijna een belediging is om dat te vragen. :mad:

 

Ligt perfect in de hand, het harde gedeelte van het plastic past in een bierfluitje, hij schraapt een eekhoorn van 't asfalt waar een Leopard 2 bataljon hun oefening heeft afgerond en de steel is onverwoestbaar volgens Badr Hari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm...voor de volgende opdracht/taak zou je eigenlijk elke dag een voor en na de afwas borstel-foto moeten maken...en dan na twee, wellicht tweeenhalf jaar, een time-lapse ervan maken...met als titel "De versnelde aftakeling van blauwe borstel"

Volgens mij kan dat zo in FOAM tentoongesteld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zo vanzelfsprekend, dat het bijna een belediging is om dat te vragen. :mad:

 

Ligt perfect in de hand, het harde gedeelte van het plastic past in een bierfluitje, hij schraapt een eekhoorn van 't asfalt waar een Leopard 2 bataljon hun oefening heeft afgerond en de steel is onverwoestbaar volgens Badr Hari.

 

oh pardon, wilde het toch zeker weten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh pardon, wilde het toch zeker weten ;)

 

Toch moet ik u gelijk geven dat de review incompleet is. Hij is namelijk ook een Ultra Lichtgewicht, 42,15 gram, inclusief etiket.

Een beetje prepper kan al snel 0,06 gram besparen door het etiket te verwijderen, wat overigens uitermate eenvoudig gaat, zonder achterlating van lijm of papier resten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk, na lang werken, meer dan twee jaar zelfs, is deze review eindelijk klaar.

 

Hieronder ziet u het verschil tussen drie dezelfde afwasborstels. De blauwen zijn vanmiddag gekocht bij de Etos (na heel lang zoeken, hier worden de echte Sorbo's zeldzaam)

 

Laat ik dat nou helemaal niet door gehad hebben. Hier liggen er al jaren een stel op voorraad, maar ze komen maar niet op!

 

De licht versleten borstels krijgen hier overigens een tweede leven als borstel voor echt vieze dingen, als modder van schoenen poetsen, en andere werkzaamheden die je niet wilt combineren met voedsel gerelateerde zaken. En ze leven nog lang en gelukkig.

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik dat nou helemaal niet door gehad hebben. Hier liggen er al jaren een stel op voorraad, maar ze komen maar niet op!

 

De licht versleten borstels krijgen hier overigens een tweede leven als borstel voor echt vieze dingen, als modder van schoenen poetsen, en andere werkzaamheden die je niet wilt combineren met voedsel gerelateerde zaken. En ze leven nog lang en gelukkig.

:cool:

 

Het onderzoekslaboratorium van Sorbo geeft het advies om minimaal eens per week uw toiletpot met een beetje bleek (of vergelijkbaar product met Natriumhypochloriet) met deze borstel schoon te maken. Hierdoor worden alle bacteriën, schimmels en gisten efficiënt bestreden.

 

Momenteel wordt hard gewerkt om een alternatief te vinden met de dezelfde efficiëntie vanwege de negatieve effecten op rioolwaterzuiveringsinstallaties en dient gebruik tenminste geminimaliseerd te worden.

 

http://www.talk2000.nl/mediawiki/index.php/Chloor#Goede_alternatieven

 

Sorbo raadt milieu bewuste mensen aan uitsluitend de borstel te desinfecteren in een klein bakje water met slechts enkele druppels dunne bleek om het milieu en de rioolwaterzuiveringsinstallaties te sparen.

 

Regelmatig mee laten wassen in de vaatwasmachine is wel zo veilig als je zo lang met een afwasborstel doet. http://www.medicinfo.nl/%7B9afcd70d-54ac-46b2-93d4-37e9ab3c36b4%7D

http://www.culy.nl/inspiratie/onderzoek-zo-veel-bacterien-bevatten-je-keukenspullen/

 

Dit wordt ten sterkste afgeraden door dezelfde wetenschappers van Sorbo, vanwege het bestaan van Extremofielen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Extremofiel, zie ook: http://www.hartpatienten.nl/nieuws/gevaarlijke-schimmels-in-vaatwasser

 

Vandaar dat vaatwasmachines worden afgeraden door Sorbo en Sorbo de producten van Sorbo adviseert.

 

Sorbo draagt het milieu een warm hart toe en zowel de productie, distributie, het gebruik en het resulterende afval probleem aan het einde van de levensduur van vaatwasmachines geeft extra milieu problematiek die vermeden kan worden door het gebruik van de Sorbo afwasborstel.

 

Ook is het waarschijnlijk dat gebruikers van de afwasborstel niet beschikken over een vaatwasmachine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de tijd helaas niet bijgehouden, ik koop er meestal een zak vol en dan heeel lang weer niet. worden hier ook onregelmatig gebruikt en soms slecht/niet schoongemaakt (met name als de kinderen weer eens de borstel gebruikt hebben voor verf of zo). maar ik vind ze zelf wel erg fijn werken, goed in de hand liggen en makkelijk overal bijkomen.

 

2 jaar red ik bij lange na niet, vind het heel eerlijk ook geen fris idee om 2 jaar met dezelfde borstel af te wassen. ik schat dat we zo'n 3-5 borstels per jaar verslijten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf fan van deze afwasborstel. Het is een professionele borstel met HACCP keur.

http://www.twepa.nl/websolutions/default.aspx?wsmt=wsitemdetail&itemcode=10895141&unitcode=STUK&cpl=1

 

Wij hebben een vaatwasser maar wassen dagelijks nog dingen met de hand af. De borstel die we nu hebben is drie jaar oud. Ik heb er indertijd drie gekocht. Ze kosten toen € 3,80 per stuk. Nu is dat al € 6,35 per stuk. Veel geld, maar niet duur.

 

De haren van deze borstel zijn stug. Zelfs na drie jaar gebruik staan ze nog redelijk recht. Misschien zijn al onze messen bot, maar er is nauwelijks slijtage door het wassen van messen. De steel is iets veerkrachtig. Bij het krachtzetten tijdens het groffe werk buigt de steel iets door. Naar mijn mening precies voldoende. Ik weet niet of de kop in een bier fluitje past want fluitjes wassen wij nooit met een borstel waar zeep op heeft gezeten af. Dat is vloeken in de kerk volgens mijn man .

De kop is iets rond. Voor het schraapwerk houdt dit in dat de oppervlakte die geraakt wordt per schraapbeweging ongeveer 1,5 cm is. Het plastick is hardgenoeg om te schrapen en zacht genoeg om geen krassen te maken.

Het plastic bladdert iets omdat we de borstel twee keer in de vaatwasser hebben gedaan. Dat doen we dus niet meer. Af en toe in een bakje met water en een paar druppels bleek houd de borstel in prima conditie. Na iedere afwasbeurt blijven er immers bacterieen achter in een borstel. Dus als je bang voor bacterieen bent kun je het beste voor iedere afwasbeurt een nieuwe borstel kopen :rolleyes:. (Dat is wel slecht voor je weerstand, portemonee en je leefomgeving.)

 

Ik zal vandaag nog een foto maken van onze drie jaar oude borstel en bij dit bericht plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...