Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Keyser Suze

Burgers moeten Staatsschuld betalen [!!!!]

Recommended Posts

De Duitse Centrale Bank heeft in een communiqué gesteld, dat de ingezetenen van een land, opdraaien voor de Staatsschuld, alvorens er een beroep wordt gedaan op buitenlandse financiële middelen......en de mensen die een rekening hebben bij een TBTF bank die dreigt om te vallen idem dito.....

the Bundesbank said on Monday that countries about to go bankrupt should draw on the private wealth of their citizens through a one-off capital levy before asking other states for help.

Dus....het spaargeld afromen, de pensioenfondsen plunderen, alles zal gelegaliseerd worden om de tekorten aan te vullen. Reuters:

"(A capital levy) corresponds to the principle of national responsibility, according to which tax payers are responsible for their government's obligations before solidarity of other states is required," the Bundesbank said in its monthly report.

It warned that such a levy carried significant risks and its implementation would not be easy, adding it should only be considered in absolute exceptional cases, for example to avert a looming sovereign insolvency.

The International Monetary Fund discussed the option in a report in October and said that reducing debt ratios to end-2007 levels for a sample of 15 euro area countries, a tax rate of about 10 percent on households with positive net wealth would be required.

euh....laat er nou net een financiële top zijn geweest in Davos waar onder andere Draghi heeft gesproken en bovenstaand plannetje eind vorig jaar al als een ballonnetje werd opgelaten door het IMF. Je hoeft geen Conspiracy Nutcase te wezen om te begrijpen dat 1+1=2.

Ik kan me zo voorstellen dat wanneer er dergelijke maatregelen volgen op een niet meer kredietwaardige status van een overheid (want laten we wel zijn, een overheid die niet luistert naar de bevolking en niet luistert naar de echo-put geluiden van de lege schatkist des lands heeft niets maar dan ook niets te maken met een land; een overheid is dan ook niets meer of minder dan een stel politici die dansen naar de pijpen van EU, bankenlobby en machtige bedrijven en het geld van de burgers verkwanselen), dat de burgers minder 'happy' reageren (excuses voor de lange zin met tussen de haakjes een intermezzo over dat een land niet gelijk staat aan overheid + burgers + een gebiedsdeel).

Als ik dan in de glazen bol kijk van het Orakel en voorzie:

dat de crisis voorlopig niet spontaan verbetert,

dat de Staatsschuld nog blijft groeien al was het alleen maar vanwege de rente,

dat een economische groei van 3% het streven is maar natuurlijk nooit genoeg is in een Europa dat vergrijst,

dat zodra de rentetarieven maar een pietsje omhooggaan het hele monetaire kaartenhuis omvalt,

dat er zwakke Europese partners tot de EU worden toegelaten in de nabije toekomst (Roemenië, Bulgarije, Turkije, Montenegro.....),

dat er een geldstroom blijft bestaan van gezonde economieën naar zwakke broeders en zusters,

dat er een mensenstroom bestaat vanuit landen met weinig perspectief naar rijkere EU landen waar uitkeringen en subsidies een 'nationaal recht' zijn geworden,

-dan voorziet het Orakel dat die afroming van de gevulde en gespaarde potjes vanzelf staat te gebeuren. Het kan lang duren of kort duren, maar mij maak je niet wijs dat de nationale overheden ineens een positieve begroting voor elkaar gaan krijgen. Laat staan dat ze binnen tien jaar ineens zo florissant financieel bezig zijn dat de Staatsschuld gaat verdwijnen.....

Kortom, zet U schrap, spreid Uw financiële middelen en laat geen tientje op de bank staan als het niet echt nodig is.

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ach, in de states moeten pensioenen al in de t-bills investeren las ik.

Dus ja, zeg maar dag tegen je eigen vermogen en koopkracht.

Koop iets waardevasts zolang het nog betaalbaar is.

Deze post delen

Tja, je kent de uitdrukking toch? Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik voorzie gouden tijden voor de crypto valuta en goud/zilver.

Ik voorzie voorlopig alleen maar ellende...

Deze post delen

Wel Duh!

Wie zou die anders moeten betalen?

Je kunt natuurlijk zeuren over pensioenfondsen of belasting, uiteindelijk komt het allemaal op de schouders van diegene die PRODUCTIEF werk doen.

Deze post delen

Wie zei ook al weer dat het beter gaat en de crisis van voorbijgaande aard is......

Denk dat er iets echt niet goed gaat, maar eigenlijk wisten we dat al langer, toch?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3584623/2014/01/27/Dijsselbloem-maant-Griekenland.dhtml

http://xandernieuws.punt.nl/content/2014/01/Duitsland-neemt-IMF-voorstel-dwangbijdrage-10-over

Deze post delen

Vanmiddag sprak ik nog een oud collega die meer dan 6 nullen op zijn rekening heeft staan. Ondernemer geweest, tent verkocht en da's nu zijn pensioen. Een jaar of 5 geleden ca. 30% kwijtgeraakt op de beurs - het was tenslotte in goede handen bij Van Lanschot. Nog voor het dieptepunt alles van de beurs gehaald en verspreid over 6 banken. 'Wat moet ik nu?' vroeg hij vanmiddag. Een van de velen die geen idee meer heeft waar hij goed aan doet en met lede ogen aanziet hoe de overheid, banken en fiscus direct en indirect een beslag leggen op zijn tegoed.

• Leuk 1

Deze post delen

Sneu he, zulke zorgen...

Ik zou zo vlak voor de grote klap...al dat geld wat toch ingenomen wordt, aan de zwervers geven...en samen met hen een krat champagne opzuipen.

En anders aan de katholieke kerk, paying forward...voor de gaakeukens.

Deze post delen

Sneu he, zulke zorgen...

Ik zou zo vlak voor de grote klap...al dat geld wat toch ingenomen wordt, aan de zwervers geven...en samen met hen een krat champagne opzuipen.

En anders aan de katholieke kerk, paying forward...voor de gaakeukens.

Het gemiddelde pensioen in Nederland is € 20.000 per jaar. Als je 65 bent, en hoopt er nog zo'n 25 jaar van te leven heb je dus ca. € 500.000 nodig. Ga er gerust vanuit dat inflatie+vermogensbelasting meer is dan de rente die je ontvangt, er is dus geen sprake van een positief rendement. Je hoort hem ook niet klagen, het is alleen wel sneu als je 45 jaar 80 uur per week gewerkt hebt, en je ziet je oudedagsvoorziening stap voor stap geplukt worden. Ik ken niet zoveel mensen die momenteel hun pensioen weggeven en vrijwillig van een AOWtje leven. Eigenlijk ken ik er niet een.

• Leuk 1

Deze post delen

, uiteindelijk komt het allemaal op de schouders van diegene die PRODUCTIEF werk doen.

Met dit basisbeginsel is natuurlijk niks mis?

Maar als dat geld vervolgens (mis)gebruikt wordt om:

Absurde bonussen te betalen van van bankdirecteuren die ondanks hun monopolie positie en 100% winst garantie het alsnog voor elkaar kunnen krijgen om failliet te gaan.

Om bij te springen om die omvallende banken van nog meer geld te voorzien

Aan geldverslindende onzin projecten

Aan een veel te grote en dure overheid

Aan hoge salarissen van mensen die niks buitengewoons doen

Enz enz.

En daarnaast bv:

De productieve mensen een te kleine groep worden

Het inkomensverschil tussen productief zijn en een uitkering krijgen klein wordt

Enz enz.

Dan wordt het allemaal minder fris.

En we zullen gaan zien wat dat voor een teri..zooi gaat geven........

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Met dit basisbeginsel is natuurlijk niks mis?

Maar als dat geld vervolgens (mis)gebruikt wordt om:

Absurde bonussen te betalen van van bankdirecteuren die ondanks hun monopolie positie en 100% winst garantie het alsnog voor elkaar kunnen krijgen om failliet te gaan.

Om bij te springen om die omvallende banken van nog meer geld te voorzien

Aan geldverslindende onzin projecten

Aan een veel te grote en dure overheid

Aan hoge salarissen van mensen die niks buitengewoons doen

Enz enz.

En daarnaast bv:

De productieve mensen een te kleine groep worden

Het inkomensverschil tussen productief zijn en een uitkering krijgen klein wordt

Enz enz.

Dan wordt het allemaal minder fris.

En we zullen gaan zien wat dat voor een teri..zooi gaat geven........

Prep ze,

K a n s

Deze productieve mens denkt dat hij dan emigreert.

Deze post delen

Ik voorzie gouden tijden voor de crypto valuta en goud/zilver.

Sluit ik me bij aan; komt nog bij dat des te meer mensen globaal in bitcoins vluchten de koers steeds stabieler zal worden. Dit zal vervolgens weer leiden tot vertrouwen etc.

Deze post delen

Zal niet veel helpen DAN, het is wereldwijd deze keer. Kijk maar naar de BRICS die ook meer en meer in de problemen komen.

En in het buitenland ben je ook nog altijd een vreemde. Als je in tijden van crisis daar komt binnenvallen zal je toch maar als een van de vele gelukzoekers worden beschouwd.

En als je geld hebt zal je als een arrogante rijke buitenlandse zak worden bekeken die daar wat mooi weer komt spelen omdat hij het zich kan permitteren ten koste van de lokale bevolking.

Als je wilt emmigreren moet je het volgens mij NU doen, en niet meer wachten, binnen een paar jaar zal het te laat zijn.

Deze post delen

Zal niet veel helpen DAN, het is wereldwijd deze keer.

Dat ben ik met je eens. Ik denk alleen wel dat er altijd wel een betere plek is te vinden tegen die tijd voor iemand met mijn vaardigheden. Maar ja, we gaan het zien....

Deze post delen

Kom naar Zweden! Dokters tekort, dus bijna gegarandeerd werk! :)

Deze post delen

De (ro)verheid, dat zijn onze papa's en mama's. Wij, zijn de kindjes met het spaarvarken.

En wat doen de stoute papa's en mama's als ze het zelf moeilijk hebben? Juist: http://www.metronieuws.nl/nieuws/spaargeld-kinderen-gebruikt-voor-schuld/SrZnaA!vmZ9elXdPLP1E/

Maar ja, als de ouders die centjes niet mogen gebruiken, waarom mag diezelfde overheid die dat verbiedt dat dan wel? Juist ja, omdat die overheid het MONOPOLIE OP GEWELD HEEFT! En dan mag, eh kan, opeens alles!

DIC-TA-F#CKING-TUUR!

• Leuk 1

Deze post delen

Vanmiddag sprak ik nog een oud collega die meer dan 6 nullen op zijn rekening heeft staan. Ondernemer geweest, tent verkocht en da's nu zijn pensioen. Een jaar of 5 geleden ca. 30% kwijtgeraakt op de beurs - het was tenslotte in goede handen bij Van Lanschot. Nog voor het dieptepunt alles van de beurs gehaald en verspreid over 6 banken. 'Wat moet ik nu?' vroeg hij vanmiddag. Een van de velen die geen idee meer heeft waar hij goed aan doet en met lede ogen aanziet hoe de overheid, banken en fiscus direct en indirect een beslag leggen op zijn tegoed.

Ook hier is spreiden het devies.

Deze post delen

Persoonlijk vind ik dat de makkelijke uitgang. Als het te gevaarlijk en/of onleefbaar is geworden door nucleaire/chemische issues of door een binnenvallende macht of iets anders waardoor m'n leven en dat van m'n dierbaren in gevaar is, dan zou ik emigreren (hoe lastig dat ook is om dat last-minute te regelen :D )

Als er geen levensbedreigende situatie is blijf ik in NL. Ben er geboren/getogen en mijn gehele familie komt er vandaan. Heb er lief en leed gedeeld, dus waarom vertrekken? Ik wil m'n mini prepass-jes ook een fatsoenlijke kans geven om te laten zien dat het nog steeds het mooie NL is waar we wonen én vandaan komen! Er is veel mis hier, maar het is nog steeds je vaderland......met al z'n eigenaardigheden en bijzonderheden...:D doe er wat aan en ontvlucht niet de boel op het moment dat het lastig wordt?

• Leuk 1

Deze post delen

Dat ben ik met je eens. Ik denk alleen wel dat er altijd wel een betere plek is te vinden tegen die tijd voor iemand met mijn vaardigheden. Maar ja, we gaan het zien....

Met alle respect, maar u bent diegene die hier mede het hardste heeft geroepen dat we een revolutie nodig hebben. En nu wil je gaan lopen (emigreren) en je land in de steek laten ?

• Leuk 1

Deze post delen

Ook hier is spreiden het devies.

Zeker, helemaal eens. Maar hij heeft het vertrouwen in investeringsmaatschappijen, preferred bankers en vermogensbeheerders verloren, en moddert nu zelf met zijn pensioen, waarbij hem het akelige gevoel bekruipt dat spreiden over meer banken ook niet veilig is. Het vertrouwen is zoek, da's een teken aan de wand.

Deze post delen

Met alle respect, maar u bent diegene die hier mede het hardste heeft geroepen dat we een revolutie nodig hebben. En nu wil je gaan lopen (emigreren) en je land in de steek laten ?

Mijn land? Ik heb geen land. De hele wereld is van mij en jou. Ik geloof niet zozeer in grenzen, dat is een achterhaald begrip, net als het absurde begrip koninkrijk. En ik roep hel hard dat we een revolutie nodig hebben, maar dat is niet beperkt tot Holland, België of Europa. De hele wereld moet anders, nietwaar?

• Leuk 1

Deze post delen

Gast DickBerts

http://www.welt.de/finanzen/geldanlage/article124282507/Bei-Europas-Buergern-sind-3853-Milliarden-zu-holen.html

Tsja en dan heb je van die geweldige lui op deze site, die hun collega prepper doodleuk adviseren, om nu toch een huis te kopen. En dan komt die rare Berts die de geschiedenis kent, aan zetten met dwanghypotheken. Dwanghypotheken, wat is dat nou weer voor gezeik van die vent? Nou, bekijk dit maar eens. Hierboven een stuk uit Die Welt, een van de belangrijke Duitse systeemmedia. En waar hebben ze het over? Dwanghypotheken. De heffing van 10% komt ook op onroerend-goed! Precies zoals ik voorspeld had.

Belangrijker is nog het volgende; als een regering dit soort bokkensprongen moet gaan maken, dan gaat de crash echt pas genadeloos toeslaan. Ga maar na, wie wil er nog onroerend-goed hebben, als je dit soort gelazer aan je broek krijgt. Volgend jaar pakken ze je weer 10% af. Dus crashen de huizenprijzen en kom je in een economische doodspiraal terecht.......

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...