Ga naar inhoud
GENEGEERD

Utopia TV week 4 - Discussie, leermomenten, kritiek en analyse


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Jullie letten echt niet op...dit was allemaal al bekend in week 1...

 

Kennelijk, maar ik kijk in principe alleen de uitzending en bekijk af en toe de website. Dus het Story en Privé gebeuren krijg ik vaak niet mee. Maar nu ik weet dat de helft al een soort van "acteurs" zijn, weet ik dat Utopia gedoemd is te falen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelanger het duurt, hoe meer ik me erger aan hun gedrag.

Utopia moet geen spel element hebben...want nu gaat iedereen spelletjes doen ipv hoe utopia hoort te zijn.

 

Zo'n Paul die de huidige maatschappij in Utopia wil krijgen.

Mensen die liever luxe hebben dan dat ze zich bezig houden met overleven (dus zoals land bewerken voor zaaigoed etc).

Hoe sommige met die dieren omgaan, dat gun ik mijn ergste vijand niet eens

 

Maar toch vind ik het ook wel leerzaam.

Want zoals hun het doen, leer je meteen hoe het NIET moet hahaha.

Ik hoop dat JdM snel iets bedenkt waardoor de essentie van het verhaal Utopia weer terug komt in het programma...anders betwijfel ik of ze het jaar vol maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Manipulatie bij Utopia

 

VIDEO -

De makers van Utopia hebben een misselijkmakende grap uitgehaald met Andrea. De redactie van de SBS6-realityshow zette gisteren het filmpje 'Andrea heeft een geheim ingrediënt' online. Daarin is te zien hoe de deelneemster tijdens het koken iets uit haar mond pakt en terug in de pan doet. Bij de beelden is de stem van Andrea gemonteerd, terwijl ze zegt 'eten zullen jullie'.

 

Maar het filmpje wordt achterstevoren afgespeeld, want terwijl Andrea ogenschijnlijk iets terug in het eten doet, trekken de kookdampen naar beneden, terug de pan in. Oftewel: eigenlijk proefde ze gewoon even.

Volgens SBS gaat het om een grap, omdat Andrea onhygiënisch staat te koken. ,,Het wordt ook in slow motion afgespeeld, het is een montagegrap", zegt René Oosterman, programmadirecteur van SBS6.

Anton Veldkamp, de partner van Andrea zegt over de actie: ,,Inmiddels is dit programma een Utopia wat ver van mij afstaat. Andrea heeft net als ieder mens leuke en minder leuke kanten, maar zoals zij nu in beeld wordt gebracht vind ik niet oké."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelanger het duurt, hoe meer ik me erger aan hun gedrag.

Utopia moet geen spel element hebben...want nu gaat iedereen spelletjes doen ipv hoe utopia hoort te zijn.

 

Zo'n Paul die de huidige maatschappij in Utopia wil krijgen.

Mensen die liever luxe hebben dan dat ze zich bezig houden met overleven (dus zoals land bewerken voor zaaigoed etc).

Hoe sommige met die dieren omgaan, dat gun ik mijn ergste vijand niet eens

 

Maar toch vind ik het ook wel leerzaam.

Want zoals hun het doen, leer je meteen hoe het NIET moet hahaha.

Ik hoop dat JdM snel iets bedenkt waardoor de essentie van het verhaal Utopia weer terug komt in het programma...anders betwijfel ik of ze het jaar vol maken.

 

Mee eens, maar met deze groep zie ik niet gebeuren dat JdM de juiste mensen in Utopia weet te krijgen. Eigenlijk alleen Rienk en misschien Jimmy (baret) zie ik "overleven" in een back to basics Utopia.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, maar met deze groep zie ik niet gebeuren dat JdM de juiste mensen in Utopia weet te krijgen. Eigenlijk alleen Rienk en misschien Jimmy (baret) zie ik "overleven" in een back to basics Utopia.

 

Van Rienk zie ik eigenlijk niet veel...vooral veel goeie ideeën die niet omgezet worden tot daden (maar kan ook het uitzendbeleid van JdM en consorten zijn).

Jimmy...ja vooral de eerste dagen heel aanwezig en daarna terug naar de achtergrond gegaan...

 

Op deze manier (vooral het omgaan met het geld) houden ze het geen 2 maanden vol...ik zeg, zet er idd een 2e groep naast en gooi uiteindelijk de 2 kampen door elkaar, of geef ze een uitdaging waarmee ze laten ze dat ze een utopia zijn ipv een stel aandachtsgeile figuren met 0,0 verstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, nog even gratis dus [de livestream]. En dat treft want het is vandaag een drukte van jewelste in Utopia. De inwoners hebben unaniem besloten dat duurzaamheid een belangrijke plek inneemt in hun ideale samenleving. Ze hebben direct de daad bij het woord gevoegd en een duurzame markt georganiseerd. Het terrein staat inmiddels vol met standhouders en de bezoekers stromen binnen. Heb je je niet aangemeld voor de markt, maar wil je er toch bij zijn? Kijk daar zijn de streams dus voor. Kijk LIVE mee. (http://www.utopiatv.nl/news/detail/2178/livestreams-blijven)

 

Je moet je dus aanmelden, wil je op bv de biologische markt langs gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, nog even gratis dus [de livestream]. En dat treft want het is vandaag een drukte van jewelste in Utopia. De inwoners hebben unaniem besloten dat duurzaamheid een belangrijke plek inneemt in hun ideale samenleving. Ze hebben direct de daad bij het woord gevoegd en een duurzame markt georganiseerd. Het terrein staat inmiddels vol met standhouders en de bezoekers stromen binnen. Heb je je niet aangemeld voor de markt, maar wil je er toch bij zijn? Kijk daar zijn de streams dus voor. Kijk LIVE mee. (http://www.utopiatv.nl/news/detail/2178/livestreams-blijven)

 

Je moet je dus aanmelden, wil je op bv de biologische markt langs gaan!

 

Hoe is dat geregeld met de afdracht van omzetbelasting en dergelijke. Een ondernemer moet OB afdragen dus Utopia BV ook, lijkt me. En als je op een rommelmarkt staat meer dan x-keer per jaar, dan heb je de belastingdienst en douane op je dak.

 

Van het geld wat ze ophalen zou dus btw moeten worden afgedragen.:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De regels voor verstandig kettingzaag gebruik gelden ook niet voor de inwoners, want ze vallen niet onder de arbo-wet. Toch kregen ze daar laatst een brief over van de arbeidsinspectie (of zoiets), omdat het naspelen van scenes uit horrorfilms, zoals het achter elkaar aanzitten met een draaiende zaag toch wel erg onverstandig werd gevonden door de meekijkende instantie. Toch vonden de betreffende bewoners dat ze zich daarover niet druk hoefden te maken. omdat ze werkhandschoenen hadden.

 

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...