Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wanneer zijn eigendomsrechten niet meer te houden?


Sneard

Aanbevolen berichten

Er wordt veel gepraat, ook op dit forum, over het kopen van grond en andere eigendommen (aandelen van goudmijnen, goud zelf etc.). Ook wordt het aanhouden van cash gezien als iets dat goed is in een crisis.

 

Maar is de essentie van de crisis niet dat ook juist deze rechten, gesteund door de wet, rechtspraak en politie, gevaar lopen?

 

Hoe zien jullie dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dat is een hele goede vraag en interesant onderwerp.

Heb geen idee hoe een jurist erover denkt.

 

Ikzelf ben van menig zodra er geen controlerende macht meer is, dat is nu de politie en dat is hun enige echte taak zorgen voor het naleven van de wet, dat alle huidige wetten, en dus ook alle contracten, gewoon letters op papier zijn.

Dan geld het recht van de sterkste, dat kan een gek zijn met het grootste/ enige geweer of een gemeenschap die hun regels afdwingen, luisteren aanpassen of oprotten.

 

Iemand een betere definitie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met je eens. Is het dan niet beter te investeren in materiele eigendommen?

 

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

 

Die vraag heb ik al in andere topics beantwoord, ik denk van wel.

Toch kan nu grond kopen op een goede bol locatie EN daar voorbereiden wel heel zinnig zijn....

 

Alleen zal niemand naar je eigendomsbewijs komen vragen, mischien wel een geweer tegen je hoofd om het over te nemen, en dat kan net zo goed om die materieele eigendommen van je over te nemen.

 

Dus wat telt hoe goed kun je je eigendommen beschrermen en dan kan die bol locatie dus wel beter uit de bus komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ideale BOL is een over duidelijk huisje of blok hut, met wat voorraden. Op hetzelfde terrein heb je bijzonder goed verstopt een bunker/grot/etc met de grote voorraad EN middelen om je huisje terug af te pakken als ze zich hebben vergrepen an je over duidelijk opgestelde sterke drank...kans afwachten en de grootste sterkste zombie op minder coulante wijze stevig aanpakken. We moeten het hebben van onze hersenen, en die maken het verschil tussen domme spierbal en slimme prepper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ideale BOL is een over duidelijk huisje of blok hut, met wat voorraden. Op hetzelfde terrein heb je bijzonder goed verstopt een bunker/grot/etc met de grote voorraad EN middelen om je huisje terug af te pakken als ze zich hebben vergrepen an je over duidelijk opgestelde sterke drank...kans afwachten en de grootste sterkste zombie op minder coulante wijze stevig aanpakken. We moeten het hebben van onze hersenen, en die maken het verschil tussen domme spierbal en slimme prepper.

 

+100 Maar dan toch liever toch de slimme spierbal prepper, sorrie kon het niet laten:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een antwoord te geven op de vraag "Wanneer zijn eigendomsrechten niet meer te houden?" moeten we naar de historie kijken. Die herhaalt zich immers, nietwaar?

 

Mijn opa had aandelen in de Russische Spoorwegen met veelbelovende rendementen. Toen Rusland besloot om de spoorwegen te nationaliseren, kon hij ze als toiletpapier gebruiken. Hetzelfde is gebeurd in Argentinië, waar bedrijven die grotendeels in handen waren van buitenlandse bedrijven, plotsklaps werden genationaliseerd. Recht en wetgeving hebben in deze niets meer te doen, u bent genaaid, om het maar op zijn goed Nederlands te zeggen. Gevalletje: "Jammer, maar helaas".

 

Level 2: WTSHTF

In dit scenario, heeft de ontlasting het ronddraaiende koelteberzorgings- danwel, luchtverplaatsende apparaat geraakt. M.a.w. wet- en regelgeving worden moeilijker te handhaven op de korte termijn. U zult uw bezit houden, zonder al te erge problemen, aangezien ik er gemakshalve van uit ga dat dit een tijdelijke situatie zal zijn, korter dan 6 maanden. Lastig, vervelend, dat wel, maar niet onoverkomelijk.

 

Level 3: De Eindbaas, TEOTWAWKI

Hier geldt het recht van de sterkste. Maanden, jaren zonder wet- en regelgeving, totale chaos, het einde van de wereld zoals wij haar kennen. Geen tijdelijke stroomstoring, overstroming of iets van dien aard, neen, totale choas. The law of the jungle... Is hij sterker? Dan is het bezit van hem... Goud hebben is dan leuk, lood afschieten is beter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

[zwaar offtopic]

 

Mensen wat een zalig leesvoer is dit toch allemaal, echt volop genieten! Heb een lekker glaasje 7 jaar oude Havana Club rum ingeschonken en dit zijn die momenten dat ik baal dat ik gestopt ben met roken ... ;)

 

[/zwaar offtopic]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen wat een zalig leesvoer is dit toch allemaal, echt volop genieten! Heb een lekker glaasje 7 jaar oude Havana Club rum ingeschonken en dit zijn die momenten dat ik baal dat ik gestopt ben met roken ..

 

Alhier een Duvel die bijna leeg is en de mogelijkheid een dikke sigaar aan te steken....misschien maar bewaren om te ruilen? Nah, ik ga voor de Chivas Regal zonder ijs, dan kan ik daar alvast aan wennen als het echt 'zwaar wordt' en dan toch maar een stokje aan steken...Cheers Jester

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhier een Duvel die bijna leeg is en de mogelijkheid een dikke sigaar aan te steken....misschien maar bewaren om te ruilen? Nah, ik ga voor de Chivas Regal zonder ijs, dan kan ik daar alvast aan wennen als het echt 'zwaar wordt' en dan toch maar een stokje aan steken...Cheers Jester

 

Proost, op je gezondheid! En alle andere preppers op het forum die op dit moment iets lekkers te drinken en/of knabbelen hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...