Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

platipous

Armoe in australië ??

Recommended Posts

http://www.youtube.com/watch?v=8Kk3TxwUZHk

Ik verbaas mij in deze moeilijke tijden eigenlijk nergens meer over, maar toen ik deze documentaire tegenkwam op you-tube was ik behoorlijk verbaasd. Misschien een beetje naief van mij, maar ik dacht dat het down under toch hardstikke goed ging? Dat er over de hele wereld wel een beetje strond aan de knikker was, dat wist ik wel, maar australie, nee, dat had ik toch echt niet verwacht.

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nou ik wel. Veel preppers zien het als het walhalla. Groot, wijds en de mogelijkheid off. grid te leven. Maar geloof me, daar is het echt keihard. Daar zijn wij mega gepamperd bij.

Deze post delen

Vorig jaar al meerdere informatiebronnen gelezen en gezien over de armoede in Australië. De crisis is tegenwoordig overal en wordt met de dag erger en erger (ook in Nederland).

Deze post delen

Vorig jaar al meerdere informatiebronnen gelezen en gezien over de armoede in Australië. De crisis is tegenwoordig overal en wordt met de dag erger en erger (ook in Nederland).

@ Cyberbeer, je kunt mijns inziens niet eens meer over crisis spreken. Dit is de nieuwe werkelijkheid.

Deze post delen

Ik had ook al een tijd geleden gezien hoe hard het daar aan toe gaat. Heel veel mensen hebben niets en de overheid doet ook niets, geen sociale voorzieningen zoals hier. Er zijn daar gelukkig heel veel mensen die, hoe arm ze zelf ook zijn toch anderen proberen te helpen. Sommigen hebben zelfs hun huis beschikbaar gesteld en daar hele families ondergebracht.

Het land is mooi, veel natuurschoon, veel ruimte maar ook een keihard leven voor de minder welgestelden.

Deze post delen

@ Cyberbeer, je kunt mijns inziens niet eens meer over crisis spreken. Dit is de nieuwe werkelijkheid.

De nieuwe werkelijkheid? Ja daar begint het wel op te lijken.

Deze post delen

Zat vanmiddag naar zo'n huizen programma te kijken en dat ging over Australië........geweldig en ik had m'n koffer al bijna gepakt.

Gelukkig heb ik nooit in sprookjes geloofd. Aan de andere kant ook weer....helaas....

Deze post delen

In Australië gaat het het nog steeds beter dan in de rest van de westerse wereld, en dan komt voornamelijk door de grootte grondstoffen sector (ijzererts, kolen etc.) die ze naar voornamelijk China exporteren.

In China vallen de groeicijfers echter ook tegen, de officiële groei is iets van 7.5% en dat is niet genoeg om de stijgende bevolking aan het werkt te houden.

En dan zijn er nog bedenkingen of die officiële cijfers wel kloppen.

Deze post delen

China is ondanks alles een van de enige regio's die nog sterk ontwikkelen. Volgens mij een sleutelmoment om te investeren in chinese aandelen.

Deze post delen

China is ondanks alles een van de enige regio's die nog sterk ontwikkelen. Volgens mij een sleutelmoment om te investeren in chinese aandelen.

Erg tricky. Verhouding risico/rendement is zoek...

Deze post delen

Goh, daarover wil ik nog wel een boompje opzetten. Alles in beleggersland is een risico. In de VS wordt massaal geld gedrukt, wat een vertekend beeld geeft. Gelukkig is er de goedkope energie uit schaliegas. In Europa wordt de middenklasse doodgeknepen met nieuwe quasi communistische ingrepen. De emerging markets staan onder druk omdat de investeerders hun geld terughalen. De beurzen in de VS en Europa hebben een kapitalisatie die ruim de reële economie overstijgt. De beurskapitalisatie van China omvat 50% van de marktwaarde, wat maakt dat er nog 100% stijgingspotentieel is. Banken raken er in ademnood omdat iedereen wil LENEN, terwijl de tendens hier terugbetalen is. De balans van de ECB is zelfs gekrompen. Kortom, China (en Rusland) groeit nog altijd. De Westerse bedrijven zitten op een berg cash omdat ze niet weten hoe ze het zouden kunnen aanwenden. Voor mij zijn er maar een paar dingen een gokje waard :

- goud

- mijnen en grondstoffen

- energie (steenkool, uranium, nieuwe energie)

- dividendbetalers in Europa

- China en Rusland

Meer zie ik momenteel niet.

Deze post delen

Goh, daarover wil ik nog wel een boompje opzetten. Alles in beleggersland is een risico. In de VS wordt massaal geld gedrukt, wat een vertekend beeld geeft. Gelukkig is er de goedkope energie uit schaliegas. In Europa wordt de middenklasse doodgeknepen met nieuwe quasi communistische ingrepen. De emerging markets staan onder druk omdat de investeerders hun geld terughalen. De beurzen in de VS en Europa hebben een kapitalisatie die ruim de reële economie overstijgt. De beurskapitalisatie van China omvat 50% van de marktwaarde, wat maakt dat er nog 100% stijgingspotentieel is. Banken raken er in ademnood omdat iedereen wil LENEN, terwijl de tendens hier terugbetalen is. De balans van de ECB is zelfs gekrompen. Kortom, China (en Rusland) groeit nog altijd. De Westerse bedrijven zitten op een berg cash omdat ze niet weten hoe ze het zouden kunnen aanwenden. Voor mij zijn er maar een paar dingen een gokje waard :

- goud

- mijnen en grondstoffen

- energie (steenkool, uranium, nieuwe energie)

- dividendbetalers in Europa

- China en Rusland

Meer zie ik momenteel niet.

aanvulling:

Grondstoffen voor levensmiddelen (rijst, tarwe, kruiden\specerijen, olijfolie, andere plantaardige olie)

PS In Spanje was dit jaar de olijfoogst 2x niks in mijn regio dus ik verwacht dat de prijzen onder druk komen te staan in Spanje.

1 op de 6 kinderen in Australië leeft al onder de armoedegrens.

Deze post delen

Leuk programma weer van BNN, wellicht een goede plek voor een SC.:confused:

Nou ja 'weer'. M.i. is dat hoogst uitzonderlijk bij BNN.. da's ook de reden dat ik kennelijk alle eerdere afleveringen gemist heb.

Deze post delen

Ik dacht dat de keuringsdienst van waarde ook van BNN was, maar dat blijkt de KRO te zijn.:mad:

3 op reis, Nationale IQ test, proefkonijnen en spuiten en slikken (voor de jeugd) vind ik wel aardig. De rest van hun programma;s ken ik niet zo.

On Topic: Australië is in ieder geval heel geschikt om er off grid te gaan leven, zeker wanneer je een beetje aan de rand van de kust blijft.

Deze post delen

Ik heb toevallig via een spelletje net iemand leren kennen die dus met een groep in australia een soort prep gemeenschap aan het opbouwen is, met 6 gezinnen . inclusief black water energy winnen ( geen idee wat dat precies is maar kan niet alles weten )

ben uitgenodigd om als ik ooit die kant op ga om hun gemeenschap te bekijken om te zien hoe zij alles hebben geregeld. Opsec geen probleem gezien de afstand tussen ons

• Leuk 1

Deze post delen

Australië leunt economisch gezien zwaar op de mijnbouw. En financieel gaat het 'niet zo lekker' met ze. De vergelijking met Griekenland wordt al gemaakt.

Australia’s net foreign debt had climbed to a record $955bn, equal to an already unsustainable 60pc of gross domestic product, and is set to rise as RBA's bet that depreciation in the value of the country’s currency would help to offset the decline in its overbearing mining industry hasn’t happened to the extent they would have wished.

Gina Rinehart, Australia’s richest woman and matriarch of Perth’s Hancock mining dynasty, whose family have accumulated vast wealth from iron ore mining, has seen her fortune dwindle since commodity prices began their inexorable slide last year. The Australian mining mogul has seen her estimated wealth collapse to around $11bn (£7bn) from a fortune that was thought to be worth around $30bn just three years ago.

This colossal collapse in wealth is symptomatic of the wider economic problem now facing Australia, which for years has been known as the lucky country due to its preponderance in natural resources such as iron ore, coal and gold.

http://www.zerohedge.com/news/2015-07-19/australia-next-greece

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...