Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Keyser Suze

Middelkoop [ZH] over goud manipulatie

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Heb zijn publicaties en scenario's altijd interessant gevonden. Ook m.b.t. de VS en zijn boekje als de dollar valt is erg interessante informatie voor preppers. Daarnaast altijd goud gekocht\verkocht bij hem "Amsterdamgold.nl" en dat was altijd goed geregeld. Inmiddels heeft hij zijn aandelen in het bedrijf verkocht.

In dit stukje geeft hij duidelijk aan dat er een jubilee aan zit te komen Er worden schulden tegen tegoeden weggestreept en geherstructureerd. Daarnaast is de goudprijs natuurlijk zo laag dat overheden zoals China zich al jaren bezig houden met het opkopen van het goud. Dit wordt straks weer gebruikt als fundament voor een nieuwe munt.

Of dit door het IMF wordt uitgegeven zoals Middelkoop aangeeft of dat het een andere constructie wordt, daar wordt momenteel nog over vergaderd. Dus goud kopen nu deze laag staat lijkt me een goed plan.

Deze post delen

http://www.zerohedge.com/news/2014-01-25/guest-post-big-reset-part-2

Helder en onderbouwd doet Willem Middelkoop uit de doeken hoe de manipulatie van goud de afgelopen honderd jaar bezig is en nu lijkt de grote reset eraan te komen voor het papier. Met link naar video RTLz.

Zeer interessante documentaire. En zoals altijd, zit Middelkoop waarschijnlijk heel dicht bij de waarheid. We weten allemaal dat vooral China massaal goud inkoopt, maar hoe zit dat met Rusland en Amerika? Als wat Willem zegt, werkelijk het geval is, dan heeft Amerika er ook belang bij zoveel mogelijk goud in huis te halen. Mocht er een SDR-basket worden samengesteld, en China brengt 4 keer zoveel goud in als de VS, dan verliest de VS alsnog een groot deel van zijn macht. Of bezit de VS nog aanzienlijke hoeveelheden goud?

Voorwaarde voor het slagen van zo een plan is natuurlijk dat er vóór die tijd niet weer een bank of land op instorten staat, dat er niet weer een enorme zeepbel knapt, lijkt mij. Met andere woorden, een reset is onvermijdelijk, of het nu een gecontroleerde reset wordt (in de vorm van schuldsanering) of een ongecontroleerde (in de vorm van faillissement van continenten), we zullen de gevolgen daarvan gaan merken. En dat gaat niet mals zijn.

Is dat boek van Middelkoop alleen in het Engels verkrijgbaar, of heeft het in het Nederlands een andere titel?

Deze post delen

En als je dan dit op Zerohedge weer leest, dan denk ik: Zover als een geplande reset gaat het dus niet komen:

China’s door schulden- gevoede-zeepbeleconomie valt voor onze ogen uit elkaar.

Tussen 2008 en 2013 , steeg de kredietmarkt van China van $ 9.000 miljard naar het ongelooflijke bedrag $ 23.000 miljard.

Om dit bedrag in perspectief te zien, het BNP van China is iets meer dan $ 7.000 miljard. Dus China heeft vandaag de dag een kredietmarkt ter waarde van 300% van het BNP. (Er zijn landen die voor minder in de problemen komen).

Je kunt dit eenvoudigweg niet anders zien dan als een zeepbel. En inderdaad zien we al de duidelijke tekenen van een zeepbel in de vastgoedmarkt, met de talloze spooksteden, de enorme lege winkelcentra en andere overcapaciteit .

Wat echter werkelijk verbluffend is om te zien, is het feit dat ondanks alle kredietverstrekkingen, het BNP van China blijft dalen .

Het BNP van China is voor het eerst in een decennium aan het krimpen. De Chinese regering heeft inmiddels erkend dat dit een groot probleem voor het land is en heeft aangekondigd dat "het BNP niet langer een maatgevend voor succes is. "

Dit is een ongelooflijke bekentenis van de Chinese regering, omdat iedereen op aarde weet dat het Chinese BNP al tientallen jaren een fictieve maatstaf is. Het feit dat de groei van het BNP vertraagt, ondanks alle manipulatie van de metriek, is een belangrijk teken dat de zaken een scherpe wending nemen ten nadele van de Volksrepubliek .

We krijgen inderdaad extra aanwijzingen dat de economische cijfers van China dramatisch overschat zijn ten opzichte van andere, minder gemanipuleerde gegevens.

China heeft onlangs aangekondigd dat het hardhandig zou gaan optreden tegen frauduleuze handel praktijken. Het was geen toeval dat juist na deze aankondiging, China de werkelijk afschuwelijke resultaten van de staalexport voor de maand mei naar buiten bracht: slechts 1% stijging ten opzichte van het jaar daarvoor (dan zijn niet de cijfers die een 8 % groei van het BNP aannemelijk maken).

Een andere meeteenheid is het gebruik van elektriciteit , die in het eerste kwartaal van 2013 steeg met slechts 2,9% .

Dus, de staalexport stijgt met 1% over een heel jaar, het elektriciteitsverbruik steeg met slechts 2,9% in het eerste kwartaal van dit jaar, en dan kondigt de Chinese regering aan dat de wereld moet stoppen met kijken naar het BNP, omdat die niet echt een indicatie is van de economie aldaar.

De regering heeft gelijk als zij dit zegt, maar niet op de manier die zij bedoelen. Het Chinese BNP is niet indicatief voor de werkelijke economische groei... het BNP is zwaar overdreven!

Meer bewijs levert de Chinese ETF (Exchange Traded Fund) dat al 5 achtereenvolgende jaren een enorme wigvormig patroon toont. Zodra de lijnen samenkomen, is het game over .

sc_0.png.da27b1a8b990f46a8f9b43069c7d73a8.png

Beleggers pas op, de China, dé groeimotor van de wereldeconomie hapert. De gevolgen zullen ernstig zijn voor de markten wereldwijd .

http://phoenixcapitalmarketing.com/special-reports.html

Met vriendelijke groet

Ja, de groeten

Charlie

Deze post delen

Zeer interessant interview waarin hij een procesverandering beschrijft wat naar een wereldmunt kan leiden. Waar ik hem niet over hoor zijn eventuele probleemfactoren die het proces kunnen beïnvloeden of zelfs onderbreken.

Deze post delen

Zeer interessant interview waarin hij een procesverandering beschrijft wat naar een wereldmunt kan leiden. Waar ik hem niet over hoor zijn eventuele probleemfactoren die het proces kunnen beïnvloeden of zelfs onderbreken.

Ook goed van de interviewer dat hij Willem netjes zijn hele verhaal laat doen, ook al is het zijn ex-collega en is men wel eens sceptisch over hem.

Deze post delen

Ja Cyberbeer, daar zeg je een waar ding. Na het zien van Tegenlicht, gisteravond, dacht ik ook nog: Dat hele verhaal van Middelkoop en de verwachting van een schuldsanering, is in theorie allemaal heel mooi, maar kan het ook rekening houden met het soort monsters als de sluimerende derivaten bommen die overal in Europa en Amerika verstopt liggen? Volgens mij gaat het er bij Middelkoop vooral om de keurig nette in statistiekjes gevatte staatsschulden en private schulden.

Hoe groot werd die derivaten bom ook weer geschat? Enkele malen het totale BNP van alle landen tezamen... Dus als men de bekende schuldenlasten wil gaan wegstrepen (bail in) tegen pensioen- en spaargelden, waar moet dan het derivatenmonster tegen weggestreept worden??

Dat kan alleen als ook alle multimiljardairs en -miljonairs moeten hun spaarpotten inleveren. Zouden zij daartoe bereidt zijn?

We kunnen het vragen...

Deze post delen

Interessant artikel en heldere weergave van Middelkoop. Dat boek ga ik eens lezen.

Probeer eerst zijn eerdere boek "Als de dollar valt". Helaas heb ik mijn exemplaar een keer uitgeleend aan een ex-collega en deze nooit meer teruggezien. Staat echt heel goed uitgelegd hoe het financiële stelsel is opgezet, hoe de regels worden aangepast en hoe het goud altijd van belang is geweest. Wat je met doen als de dollar niet meer is.

Deze post delen

Gast DickBerts

Inderdaad zeer helder en heel interessant, maar Willem Middelkoop durft niet all the way te gaan. Hij heeft -wellicht mede dankzij zijn enorme persoonlijke financiele successen- niet de moed om ons terug in de middeleeuwen te projecteren. Als je mij vraagt voor welke auteur ik meer respect heb, Middelkoop of @Kans, dan is het de laatste.

Deze post delen

Inderdaad zeer helder en heel interessant, maar Willem Middelkoop durft niet all the way te gaan. Hij heeft -wellicht mede dankzij zijn enorme persoonlijke financiele successen- niet de moed om ons terug in de middeleeuwen te projecteren. Als je mij vraagt voor welke auteur ik meer respect heb, Middelkoop of @Kans, dan is het de laatste.

Daar heb je wel een punt Dick, maar ik denk dat Middelkoop rekening houdt met de mentale toestand van het Nederlandse volk. Mensen willen geen hel en verdoemenis horen, dan sluiten ze zich af, met de handen op hun oren, roepend: "Ná-ná-nanaaaa, ik hooor je lekker toch niet!". Hij moet er een positieve draai aan geven, zo van het wordt bar, maar we overleven het wel. En niemand weet wie het bij het rechte eind gaat hebben.

Het is wat je zelf zegt, als je voor 10% voorbereid bent, maak je meer kans een crisis te overleven als wanneer je niet voorbereid bent. Dus laat Middelkoop mensen net even uit hun sluimertoestand schudden, dan heeft hij mogelijk net weer wat mensen aangezet iets voor te bereiden.

Verder is Middelkoop inmiddels een nationale bekendheid. Dat is ook de reden dat hij niet meer zoveel in beeld is. Met zijn commentaren was hij in staat Nederland zo weer in een depressie te praten, terwijl de regering en de meeste MSM ons juist weer vertrouwen willen aanpraten. Als het volk weer vertrouwen heeft, is de crisis al voor de helft bezworen.

Ik weet niet wat Middelkoop echt denkt. Misschien is hij naast goudverzamelaar ook wel een prepper in de ware zin van het woord. Misschien zwerft hij wel rond, hier op het forum. Wie zal het zeggen? Maar ik denk eerder dat hij zelf ook wil geloven dat het te overkomen is, dat het na een pijnlijke, tot op het bot gaande crisis weer beter zal gaan.

En @Kans, ja Kans is inmiddels ook een nationale bekendheid, maar zijn publiek is net een factor 10 kleiner, zodat wat hij zegt, niet direct maatschappelijke gevolgen heeft. :cool:

Charlie

Deze post delen

Gast DickBerts

@Kans wordt straks minstens minister van financien. En wat je over Willem Middelkoop schrijft is waar. Je weet niet wat hij echt denkt. Ik vind het in ieder geval wel een heel aardige vent. Ondanks zijn enorme deskundigheid totaal niet over het paard getild.

Deze post delen

Waar ik me ook aan stoorde in zijn verhaal, was dat bij een "big reset" de schulden van de regeringen en banken kwijtgescholden konden worden(wereldwijd), behalve van de burgers.

Deze post delen

Gast DickBerts
Waar ik me ook aan stoorde in zijn verhaal, was dat bij een "big reset" de schulden van de regeringen en banken kwijtgescholden konden worden(wereldwijd), behalve van de burgers.

Volgens mij bepleit Middelkoop dat niet zozeer, maar beschrijft hij wat hij verwacht dat er gaat gebeuren. Het zijn zelden de wolven die geschoren worden.....

Deze post delen

Ik krijg het toch wel wat warm @DickBerts, maar dank je wel voor de complimenten :o

Toch denk ik dat Middelkoop mij op heel veel economisch en financiele vlakken ver vooruit is...

Over dat minister worden tja.....

Toen ik nog jonger was droomde ik ervan om belangrijk te worden, macht te hebben enz enz.

Ik kreeg pas later door dat macht al helemaal het verkeerde woord is ik zou liever invloed willen hebben.

Macht is gebaseerd op een grote mond, overwicht, de sterkste zijn, overheersen, invloed zie ik dan als inbreng verdient/gekregen door respect en bewezen kunde.

Nog later kreeg ik door dat bij een grote inloed hebben ook evenredig veel verantwoordelijkheid komt kijken.

Een van de reden dat sociopaten het daar redelijk goed doen die hebben geen morele afwegingen, slapen altijd wel goed enz.

En wat je ook beslist bij grote groepen zijn er altijd mensen die voordelen hebben, als het goed is het grootste deel, maar ook altijd een groep(je) dat er onder zal lijden.... Noodzakelijk mischien maar zodra je dat niks meer zou doen, wordt het mijn inziens tijd om van je invloed af te zien!

Ik weet dus nog niet zo goed of ik van zo'n functie, als ik het al zou kunnen, gelukkig zou worden.......

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Ik heb alledrie zijn boeken (Als de dollar valt, Overleef de kredietcrisis en Goud en het geheim van geld) gelezen en heb best wel respect voor die man. Hij doet helder en duidelijk uit de boeken hoe het financiele stelsel in elkaar zit, geeft daar ook zijn mening over en draait er niet omheen. Hij valt wel vaak in herhaling maar evengoed hecht ik wel waarde aan wat die man te zeggen heeft.

Dus ik ga zijn nieuwe boek ook kopen.

Deze post delen

Ik heb afgelopen week Greg Hunter van USAWatchdog.com gevraagd of hij Willem Middelkoop wilde interviewen en hij gaf hier een positief antwoord op.

Daarna heb ik contact gehad met Willem en ook hij was positief.

Dus heb ik ze nu met elkaar in contact gebracht, verwacht binnenkort het interview online.

• Leuk 1

Deze post delen

Ja klopt maar het enige wat Koos Jansen doet en een overzicht van de Chinese website van de Shanghai Gold Exchange verwerken in een grafiek en daarmee in kaart brengen wat de fysieke outflow is.

Verder zegt dat ook niet alles, want wij weten niet wie de exacte kopers zijn en wat er daarna precies mee gebeurd.

Deze post delen

En toch blijft goud voor de rijken onder ons. Ik moet eerlijk zijn. Heb het op dit moment niet slecht. Werk wel keihard elke dag dik 10 á 12 uur per dag soms zes dagen per week maar kan nog altijd mezelf voorzien van mijn eerste levens behoeften. En probeer elke maand iets te sparen. En op het einde van het jaar schaf ik weer wat spullen aan die helaas versleten cq kapot zijn. En dat gaat elke maand met een beetje passen en meten redelijk goed. Op dit moment ben ik helaas vrijgezel. Maar mijn geluk is/was dat het huis wat ik gekocht heb ook zonder tweede salaris/inkomen nog redelijk kan betalen. Dus ik kan hier waar ik mij op mijn gemak voel lekker blijven zitten. Het is geen villa maar met een tuin en genoeg slaapkamers mag ik niet klagen. Maar om echt veel fysiek goud aan te kopen heb ik helaas op dit moment niet genoeg geld over. En om 1/10 onz elke maand te kopen loont zich niet. Qua waarde en opbrengst van het goud. En zou ik idd weer eens 1000 euro over hebben koop ik er liever wat voedsel en gear voor. Mijn voedsel voorraad heb ik op dit moment redelijk op orde voor mijn gevoel. Heb voor mij en mijn hond zeker voor een half jaar voorraad. Probeer dit doormiddel van vriesdroog voedsel nu langzaam aan uit te breiden. brandstof medicijnen vitaminetabletten verzorging artikelen en verwarming voor een winter ook al op voorraad. waar ik nu mijn interesse naar ga verleggen is zelfvoorzienend zijn voor langere tijd. Heb nu geprept voor een kleine shft's pandemieën, virussen, economische ellende zonnestorm etc, en kleine natuur rampen waar het sociale leven stil komt te liggen voor een kleine of bepaalde tijd. Als je hier al een goede voorbereiding voor hebt ben je sowieso altijd een stap voor op de rest van de meuten. Heb je dit in orde verleg je je interesse naar langer offgrid en dit zal een stuk lastiger worden. Maar elke stap die je neemt is een stap voor op de rest. Maar waar ik naar toe wil is. Je leven kun je idd redden met goud maar je moet wel in de situatie zitten dat je dit kunt aanschaffen. Heb je dit niet kun je beter je geld in eerste levensbehoeften stoppen. Dat zal je leven redden en niet goud. Want gaat het echt fout zal niemand een pot bonen voor 300 gr goud inleveren als dit de laatste pot is. Een pot hak witte bonen in tomaten saus is dan veel meer waard dan een ons goud.

Deze post delen

De meeste mensen bevatten misschien nog niet dat als de goudprijs wordt gemanipuleerd dat daarmee ook de geldprijs wordt gemanipuleerd.

De indruk van de waarde van het geld is o.a. af te leiden uit de prijs die voor goud wordt neergelegd.

De VS manipuleren het goud om de dollar goed te laten lijken.

Deze post delen

Niet alleen amerika drukt de goudprijs de hele wereld doet er vrolijk aan mee. Overal lopen de geldpersen op volle toeren en iedere natie is erbij gebaat die goudprijs laag te houden.

Er komt natuurlijk een moment dat dit niet meer te houden is omdat er zoveel pm gekocht word Dat het echt heel schaars is geworden.

Op dat moment zal de goudprijs ook naar ongekende hoogte schieten, het zelfde geld overigens ook voor zilver.

@Limburg-Zuid

Als goud te duur is moet je zilveren munten kopen!

Doe ikzelf ook,

Deze post delen

Tijdens de tweede wereldoorlog werden er wel degelijk gouden ringen, armbanden en munten geruild voor een paar aardappelen.

Spreiding is het magische woord.

Greener

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...