Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zo kan het dus ook....:-D


easy

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Raycoupe...Wat mij vooral verbaasde was het feit dat hij zn slaapzak uit de compressie zak haalde en de tent uit de bijgeleverde zak haalde.

Ook hoorde ik laatst toen ik bij Bever was dat een donzen slaapzak minder volume zou innemen...maar als het ook gaat zoals het in het filmpje getoond wordt...dan blijf ik lekker bij mijn slaapzak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor donzen slaapzakken niet verkeerd ze te proppen, dat is beter dan ze elke keer in dezelfde vorm oprollen omdat ze dan steeds wisselend belast worden. Zo voorkom je dat de veertjes breken of kneuzen. Bijkomend voordeel is dat het pakvolume verminderd doordat het materiaal in alle beschikbare ruimte gaat zitten. Dus geen rare ronding of rechthoek die je nergens kwijt kunt of bagage die scheef trekt.

Hetzelfde voor een tarp of tent, opgepropt of opgerold komen er geen vouwlijnen in waar op een gegeven moment scheuren ontstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe...Wat mij vooral verbaasde was het feit dat hij zn slaapzak uit de compressie zak haalde en de tent uit de bijgeleverde zak haalde.

Ook hoorde ik laatst toen ik bij Bever was dat een donzen slaapzak minder volume zou innemen...maar als het ook gaat zoals het in het filmpje getoond wordt...dan blijf ik lekker bij mijn slaapzak.

 

Nou, dat verbaasd me op zich niet. Als je alle uitrusting die je bij je hebt laat zitten in hun originele 'praktische' hoes/zak/verpakking, sleep je al snel een paar honderd gram extra mee, als 't niet meer is.

En al die mooi gesorteerde setjes, survivalkitjes, EHBO spullen in aparte doosjes is wel overzichtelijk, maar 't voegt wel gewicht toe. Soms echter onvermijdelijk, kwestie van keuzes maken.

Je hebt mensen die hier heel ver in gaan, persoonlijk hou ik toch ook wel van enige organisatie, hoewel je dat niet zou zeggen als ik met de auto naar een SC kom. ;)

 

@Stuudje: Dat probleem heb ik inderdaad ook met m'n slaapzak in m'n grootste rugzak, zo'n Lowe Alpine Saracen (legervariant). Het onderste vak voor de slaapzak, past volgens mij een complete M90 in, dus een 'normaal' slaapzakje hou je rare ongebruikte ruimtes over. Voor de winter heb ik nog een goedkope extra slaapzak en beiden passen met flink geprop in dat vak, zo groot is 'ie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...