Ga naar inhoud
GENEGEERD

PM in de startblokken

Kans
 Share

Recommended Posts

Goud en zilver hebben wat zware jaren achter de rug:

image.jpg.6510f2613a60ee68fedb8b8b8a1dbbac.jpg

image.jpg.fdea03cd7d33fda49a57862feb4ce075.jpg

Al is en blijft het speculatie, er is al veel geschreven over de manipulatie, de reden ervoor en het hoe.

En uiteindelijk is ook iedereen het erover eens dat het ooit moet stoppen.

En ook zijn de meesten het erover eens dat alleen fysieke tekorten het manipuleren kan stoppen.

En juist dat is wat nu langzaam lijkt te gebeuren.

Het oosten heeft zoveel PM gekocht dat de fysieke spanningen zichtbaar lijken te worden.

Er is dan ook langzaam een trend verandering zichtbaar recent:

image.jpg.bffd7738755d5e7ac093d5337d91263e.jpg

image.jpg.9c0a1606060b8f16d8251a37a397a4e5.jpg

De hogere toppen en hogere dalen lijken nu een verandering te laten zien.

Het is natuurlijk nog te vroeg om zeker te zijn maar als je wacht todat bv goud weer de 1900 aantikt ach dan heb je wel wat gemist :cool:

Ik mik niet op een bodem om groot in te kopen, ik koop zodra er wat geld over is en PM op een laag punt zit.

En dat betekent nu wel dat ik onder water zit.

Maar zorgen maak ik me niet, de financiele wereld is zo door en door verrot dat ik daar alleen maar ellende verwacht, dat is dan wel op de lange termijn gezien, toen ik begon met PM had ik beter in de aandelen kunnen stappen!

Ik ga er echter vanuit dat ik slecht of niet kan timen. Dus de beurzen zouden me nu meer hebben opgeleverd dan PM, nou ja PM heeft me alleen nog maar geld gekost :p, maar omdat ik niet weet wanneer ik zou hebben of ga moeten uitstappen zit aan de beurzen een risico.

Te laat uitstappen en je kunt heel veel verloren hebben.

Met PM ga ik ervan uit dat die tegengesteld aan de beurzen zal reageren en ik twijfel nu zelfs of de door mij altijd verwachte dip in PM, die standaard is bij een beurscrash, er dit keer wel echt gaat komen.....

Het spel is niet te timen door mij, ik ben wel overtuigd dat het fiat systeem, de beurzen, de banken enz, een megaklap gaan krijgen.

En dan wil je wat PM hebben.

PM kan je helpen om in de chaos een financieele reserve te hebben die waardevast is, je in je hand hebt, en met wat geluk bij een ongeluk zoveel zal stijgen dat je er even je kosten mee kan afdekken ( en wie weet wel je hypotheek aflossen).

Prep ze ( ik hoop ook met wat PM)

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vandaag was goed te zien dat zilver in Euro's goedkoper werd omdat de zilver spotprijs in Dollars 0,72% steeg maar de Euro/Dollar koers met 1,1% steeg en dus per saldo zilver in Euro's goedkoper werd.

Ik zie ook een dubbele bodem vormen, wat mij betreft een aantrekkelijk moment om weer wat fysiek te kopen.

Link naar reactie

• 3 weeks later...

Het is voor mij onmogelijk om het precieze moment te bepalen.

Het systeem is echter zo instabiel aan het worden dat het elk moment kan gebeuren.

En natuurlijk blijft jarenlang door sukkelen ook een mogelijkheid.

De vraag die twijfelaars zich moeten afvragen:

Is langer wachten op een mogelijk lagere dip om in te stappen het risico waard om de eventueele komende stijging te missen?

Mijn strategie is geweest om op de dippen bij te kopen.

Dat heeft ervoor gezorgt dat ik veel duurder dan de huidige prijs heb ingekocht.

Maar mocht morgen de pleuris uitbreken dan heb ik ook geen spijt dat ik vandaag niet mijn geld aan PM heb gespendeerd.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

vandaag ook weer zilver besteld, 25 maple leafs.

Hoe je het ook bekijkt, zilver staat op een historisch dieptepunt en alle indicatoren wijzen op gigantische tekorten in de komende jaren waar dus weer prijsstijgingen op volgen.

Ik ben van plan om toch nog meer te kopen in de toekomst. Eerst maar eens trouwen en dan kijken wat er over is :rolleyes:

Link naar reactie

De warme bakker: dag meneer @Jacob dat wordt dan 1/4 Krugerrand voor 6 bruine broden. Jacob: ik wil wel betalen maar heb geen Krugerrands. Ik had ze wel op het oog vorig jaar.......

Je brengt het leuk dat moet ik je nageven maar begrijpen doe ik het niet?! Zou het mogelijk zijn dat je jouw spitsvondigheid toelicht?

Link naar reactie

Je brengt het leuk dat moet ik je nageven maar begrijpen doe ik het niet?! Zou het mogelijk zijn dat je jouw spitsvondigheid toelicht?

Moeilijk is dat toch niet? Er wordt bedoeld dat je als je een 'verzekering' van koopkracht neemt, je daar best niet te lang mee wacht... :)

Een beetje zilver als je al de rest al grotendeels op orde hebt, is wat je het beste aanschaft als je dat nog niet gedaan hebt.

Heb je veel koopkracht, koop nog wat zuiver gouden munten tot baren (in dat laatste geval, goed voor je dat je zoveel geld hebt).

Je koopt goeden munten niet echt voor hun schoonheid, wel voor hun intrinsieke waardevastheid.

Link naar reactie

De warme bakker: dag meneer @Jacob dat wordt dan 1/4 Krugerrand voor 6 bruine broden. Jacob: ik wil wel betalen maar heb geen Krugerrands. Ik had ze wel op het oog vorig jaar.......

Laten we niet die discussie herhalen, goud koop je niet om wanneer SHTF een brood te kopen. Koop nu bloem, of zilver als ruilmiddel. Heb je geld over dat je wilt sparen, stop het in goud.

Link naar reactie

@wodan, heb nog wel wat zilveren guldens en knaken. Die heb ik al heel lang en nimmer weggedaan.

Ik stop maar met posten want heb vandaag al diverse rukreacties gehad.

Dan doe je dat al prima. Rukreacties gewoon negeren, dat doe je in de bar toch ook?

Was ik jou ik zou uitkijken naar goeden munten met 99.9x zuiverheid ipv Krugerrands,

je zal meer goud voor je geld krijgen ;)

Link naar reactie

Dan doe je dat al prima. Rukreacties gewoon negeren, dat doe je in de bar toch ook?

Was ik jou ik zou uitkijken naar goeden munten met 99.9x zuiverheid ipv Krugerrands,

je zal meer goud voor je geld krijgen ;)

Een Krugerand weegt meer dan de hoeveelheid goud die het vertegenwoordigt. Met andere woorden een 1OZ krugerrand weegt meer dan 31,1 gram.

Maar je moet er wel opletten. De mooiste zijn de Canadese maple leafs. Maar het gaat mij puur om het goud en tegen de spotprijs en vindt het dan van minder belang of het een gouden tientje, maple leaf, of krugerrand is. Al wil het oog ook wel wat.

Link naar reactie

Ik wilde geen "rukreactie" geven. Alleen je enigzins wakker schudden en laten nadenken. Wat ik bedoelde is: als je iets van plan bent en je kan het jezelf veroorloven, voer het uit, zodat je er later geen spijt van hebt. Wacht dus niet op morgen maar doe wat je vandaag kan doen. :D

Link naar reactie

Ik wilde geen "rukreactie" geven. Alleen je enigzins wakker schudden en laten nadenken. Wat ik bedoelde is: als je iets van plan bent en je kan het jezelf veroorloven, voer het uit, zodat je er later geen spijt van hebt. Wacht dus niet op morgen maar doe wat je vandaag kan doen. :D

Ja is waar.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...