Ga naar inhoud
GENEGEERD

De JSF kampt met problemen

lewieke
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Na de Fyra nu ook nog de JSF. Gelukkig kunnen er niet veel passagiers in een jet. En gelukkig kon de Fyra niet uit de lucht vallen. Prima bestuur, prima overheid, uitstekende engineering.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1780111/2014/01/23/Joint-Strike-Fighter-kampt-met-grote-technische-problemen.dhtml

De JSF is het probleem.:mad:

NL zou eerst een stuk of 80 toestellen kopen en voor dat zelfde geld krijgen we er nu 32 met een beetje mazzel. Bovendien is het toestel nauwelijks beter dan de huidige generatie toestellen. En wie gaat er nu nog geld investeren in een bemand toestel??? Straks kun je met en drone veel meer en schieten ze de JSF zo uit de lucht.:mad:

Wat mij verder verbaasd is dat iedereen dit weet, maar dat geen enkele partij de ballen heeft om de stekker uit het project te trekken.

Link naar reactie

@preppie&kokkie, wat een schitterend filmpje. Je zou toch een luchtmacht generaal zijn bij de Nederlandse defensie en dit, op dit moment zien. Dan zal je je toch wel een oetlul voelen?!

Tja..De onderbouwing van Pierre Sprey,die je in het filmpje ziet is de maker en bedenker van de F-16 & A-10. Zijn expertise neem ik voor meer aan dan die van een minister van defensie..

Link naar reactie

Tja..De onderbouwing van Pierre Sprey,die je in het filmpje ziet is de maker en bedenker van de F-16 & A-10. Zijn expertise neem ik voor meer aan dan die van een minister van defensie..

Je slaat de spijker op z'n kop. De politici die dingen voor ons beslissen worden niet gehinderd door enige kennis van zaken. Ze vallen voor marketingverhalen, partijpolitiek, paaien (bijna omkoping), invloeden uit het buitenland en nemen dan belachelijke beslissingen.

Link naar reactie

• 1 year later...
  • 2 weeks later...
Nou mensen de eerste 8 vliegende Fyra's worden besteld.

http://www.nu.nl/politiek/4000515/kabinet-kan-eerste-jsfs-bestellen.html

Ik heb altijd het gevoel gehad dat wij straks een JSF light krijgen en de Amerikanen stiekem een volwaardig superjachtvliegtuig. Maar dat kan aan mij liggen. :(

Dat is zelfs een feit. De NL versie heeft niet alle opties die een VS JSF heeft. Daar is nooit geheimzinnig over gedaan overigens.

Maar ligt dit aan mij? de 1e kamer moet er toch nog mee instemmen en aangezien D66 tegen is, hebben ze nu al geen meerderheid in de 1e kamer. Na de verkiezingen, kunnen ze die meerderheid volgens mij helemaal op hun buik schrijven.

Link naar reactie

Het wordt steeds lachwekkender, we gaan huren als er tekort aan JSF's zijn.;)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23698166/__Hennis__huren_JSF_optie__.html

Ach gun onze piloten ook een leuke lease bak onder hun kont :p

Maar goed, dit is typisch zo'n voorbeeld van "we hebben onze zinnen erop gezet en nu zal ie er komen ook, no matter what!" over een paar jaar krijgen we de volgende parlementaire enquête en is iedere verantwoordelijke al lang en breed uit de politiek. Misschien dat we dan ook te horen krijgen wie er hoeveel dollars in zijn zak heeft mogen steken............

Ik denk overigens dat het CDA en de VVD het meeste belang erbij hebben gehad omdat dat precies de twee partijen zijn die echt aan het pushen zijn voor de JSF.

Link naar reactie

• 4 months later...
De onderstaande video legt ons weer een eenvoudige benchmark voor.

Ouder materieel verslaat de F-35 dankzij de bekende gebreken aan de kist.

(e.e.a. ligt dus niet aan nog te ontwikkelen software of features)

zie ook:

F-35 fighter makers leap to its defence after it loses dogfight to 1970s jet

http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/industry/defence/11712648/F-35-fighter-makers-leap-to-its-defence-after-it-loses-dogfight-to-1970s-jet.html

Link naar reactie

Heb de SP het linkje naar de video doorgestuurd. Wie weet kunnen ze de minister nog even vragen om uit te leggen waarom we ook al weer de JSF wilden hebben ;-)

Link naar reactie

Dogfights zijn gevechten op korte afstand tussen vliegtuigen. Inmiddels door moderne methoden nagenoeg achterhaald.

Ipv elkaar binnen gezichtsafstand te bestoken met mitrailleurs schiet men nu, na radar detectie op vele kilometers afstand een raketje af.

Niet dat ik voorstander ben van deze machine, zoals ook in het filmpje gesteld wordt, is het ontworpen om veel te veel taken te combineren en daardoor doet hij geen van de taken echt goed.

Lijkt een beetje op zo'n survivaltool met 100 functies, indrukwekkend om te lezen op de verkoopsite, maar je hebt er geen bal aan.

• Leuk 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...