Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zeecontainer huis bouwen


Tom

Aanbevolen berichten

Ik zag dat ook vaak voorbij komen bij Doomsday preppers... een BO-huis van (zee)containers. Ik vraag me toch iets af daarbij. Aangezien veel zeecontainers gegast worden om ongedierte uit de te verschepen goederen te houden... hoe safe zijn die dingen eigenlijk als je erin zou willen wonen of iig veel tijd erin wilt doorbrengen. Niet dat ik erover na denk hoor, zo'n ding is niets voor mij. Maar ik vroeg het me toch af.

 

De lading van zeecontainers (import uit verre oosten) wordt begast met methylbromide en/of fosfine. Na het gedurende een bepaalde tijd onder gas staan, wordt een container belucht gedurende een bepaalde periode. Waarna er vervolgens een 'gasvrij' verklaring wordt afgegeven.

 

Tijdens inspecties heb ik genoeg beladen containers gemeten op gas, en velen werden positief bevonden, waarna ze alsnog minimaal 24 uur moesten worden belucht.

 

Bij een lege container zullen gassen vrij snel verdwenen zijn. Let ook op de ventilatie openingen bij de cornerposts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Niet om lastig te doen maar zomaar een zeecontainer is echt een slecht plan. Dingen worden vaak met anti insecten verf bewerkt en soms ook zware verfen die tegen zout water bestemd zijn. Eer je dat eraf hebt gestript ben je al flink wat moeite verder.

 

Ingraven is al helemaal een slecht plan want daar zijn ze niet voor gemaakt. Zonder dat je ze in een betonen huls stort zal de druk van de aarde de wanden en/of dak indeuken. Nog maar te spreken over lekkage.

 

Doe jezelf een plezier en begin met een grote schuur (hout?) of een garage unit. Of gewoon een caravan in een door aarde omringende stelling.

 

Zit nu in de trein maar zal zo proberen een blog te laten zien met allemaal feiten over container huizingen.

 

Conclusie: het kan wel.. maar het is niet zo eenvoudig als dat ding begraven en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gezocht maar hier dus:

http://www.risingsbunkers.com/shipping-containers-make-terrible-shelters/

http://www.shunkertown.com/underground-bunkers.htm

 

"Shipping containers are only rigid and load-bearing at it’s 4 corners. It’s highly likely that the walls and ceiling will collapse under the mere weight of the earth. You might as well kiss it good bye in an earthquake if you’re caught inside a shipping container. It can quickly become your coffin if not properly reinforced."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gezocht maar hier dus:

http://www.risingsbunkers.com/shipping-containers-make-terrible-shelters/

http://www.shunkertown.com/underground-bunkers.htm

 

"Shipping containers are only rigid and load-bearing at it’s 4 corners. It’s highly likely that the walls and ceiling will collapse under the mere weight of the earth. You might as well kiss it good bye in an earthquake if you’re caught inside a shipping container. It can quickly become your coffin if not properly reinforced."

 

Containers zijn niet echt geschikt om in te graven al kan het wel maar niet te diep.

 

Op zich kun je er niet onaardige dingen mee construeren.

http://www.containerhuis.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zou de container niet ingraven, hooguit op een beschutte plek neerzetten en camoufleren. Onder de grond wonen is niet echt erg leuk en in NL met al dat vocht en water om je heen zou ik er al helemaal niet aan beginnen. Een prefabkelder van beton heb je al voor een paar duizend euro tegenwoordig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik zou de container niet ingraven, hooguit op een beschutte plek neerzetten en camoufleren. Onder de grond wonen is niet echt erg leuk en in NL met al dat vocht en water om je heen zou ik er al helemaal niet aan beginnen. Een prefabkelder van beton heb je al voor een paar duizend euro tegenwoordig.

 

Een prefab kelder in Nederland heeft alleen nut als je er genoeg massa op zet om het grondwater te elimineren, er zijn genoeg gierputten / gierkelders uit de grond omhoog gekomen omdat er te weinig massa in zat en de opwaartse kracht van het water te hoog was.

Een groot deel van Nederland heeft een hoog grondwaterpeil en als je dan een flink gat graaft dan heb je al snel water en moet je massa hebben om je kelder te laten zinken, Vroegah boeide een meter dikke muur niet maar nu kan het dunner dus moet het dunner want geld is belangrijk geworden en geld gaat vaak boven kwaliteit.

Zeecontainers ingraven dat doet een beetje wietkweker al jaren zie de afgelopen jaren in het nieuws, dus de houdbaarheid onder de grond heeft ook met de situatie ter plaatse te maken hier zit het waterpeil vrij hoog 50cm graven en ik heb water na 24 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een prefab kelder in Nederland heeft alleen nut als je er genoeg massa op zet om het grondwater te elimineren, er zijn genoeg gierputten / gierkelders uit de grond omhoog gekomen omdat er te weinig massa in zat en de opwaartse kracht van het water te hoog was.

Een groot deel van Nederland heeft een hoog grondwaterpeil en als je dan een flink gat graaft dan heb je al snel water en moet je massa hebben om je kelder te laten zinken, Vroegah boeide een meter dikke muur niet maar nu kan het dunner dus moet het dunner want geld is belangrijk geworden en geld gaat vaak boven kwaliteit.

Zeecontainers ingraven dat doet een beetje wietkweker al jaren zie de afgelopen jaren in het nieuws, dus de houdbaarheid onder de grond heeft ook met de situatie ter plaatse te maken hier zit het waterpeil vrij hoog 50cm graven en ik heb water na 24 uur.

 

Je moet inderdaad de vloer ongeveer 30 cm dik maken (althans in Zuid-Holland) anders komt de kelder omhoog door het grondwater. Sonderingsonderzoek kan uitkomst bieden. Maar er zijn nog meer manieren de kelder op zijn plek te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast ghostwhiper

Als ik de ruimte had dan zou ik rustig op bestelling een containertje om willen bouwen tot casco huis.

Heb wel wat ideeën namelijk ook voor mezelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom wie weet een paalwoning ( of zeecontainerwoonboot ) is ook nog een optie :rolleyes:

gr will

 

Ik heb jarenlang op een wachtlijst gestaan voor een woonbootplek, toen ik nummer 2 was, ging de gemeente aan de haal met de wachtlijst en kwamen de woonboot-ligplaatsen verdeling in handen van project ontewikkelaars:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jarenlang op een wachtlijst gestaan voor een woonbootplek, toen ik nummer 2 was, ging de gemeente aan de haal met de wachtlijst en kwamen de woonboot-ligplaatsen verdeling in handen van project ontewikkelaars:mad:
@Tom laat me raden wie kregen de mooiste plekjes :(

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Even weer een oud draadje nieuw leven in blazen met een video:

 

Ze gebruikt zelfs maar 4 meter van de container.. laat de mogelijkheden zien van zo'n kleine container. Leuk voor een redelijk goedkope BOL (afgezien van grond en bijkomende zaken)

 

Super. Ik zou er voor kiezen boven te zitten en te slapen zodat je de ruimte beneden kan benutten voor opslag, en de keuken is wat een de grote kant, maar verder en erg leuke woning. Zou er zo in kruipen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super. Ik zou er voor kiezen boven te zitten en te slapen zodat je de ruimte beneden kan benutten voor opslag, en de keuken is wat een de grote kant, maar verder en erg leuke woning. Zou er zo in kruipen.

 

Ik zou hetzelfde doen ja. Mooie slaapbank erbij werkt prima. Zou het wel een andere inrichting geven, meer een soort van jachthut idee. Onderin een opslag had ik niet eens aan gedacht maar klinkt erg goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er gauw klaar mee ben. Ik heb snel last van mijn rug.

En twee derde van de ruimt kan je alleen gebukt in rondkruipen. Doe mij maar een (sta)caravan kan je nog vertrekken naar een andere stek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...