Ga naar inhoud
GENEGEERD

Aflossen of goud/zilver kopen?

Rodin
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Is volgens mij al eens langsgekomen?

Als alles goed blijft gaan geen probleem gewoon aflossen.

Als het fout gaat, crash hyperinflatie, heel veel mensen die niks meer kunnen aflossen net als jij.

Dus je wordt tovh je huis niet uitgezet, je goud zilver is king en wie weet kun je wel de bank binnen stappen en zeggen " ik kom mijn hypotheek aflossen" en dan gooi je wat goud zilver op de balie en ben je met je hypotheek klaar.

Oke wellicht wat overdreven maar ik hoop dat de bedoeling duidelijk is, waarom nu extra aflossen?

Link naar reactie

... je goud zilver is king en wie weet kun je wel de bank binnen stappen en zeggen " ik kom mijn hypotheek aflossen" en dan gooi je wat goud zilver op de balie en ben je met je hypotheek klaar.

Dat is exact wat sommige slimmeriken tijdens de gigantische hyperinflatie in de Weimar republiek hebben gedaan. Hun laatste tienduizenden marken hebben ze omgewisseld tegen zoiets als 23 dollar en een paar weken later konden ze hun hypotheek afbetalen met 1 dollar - om vervolgens met een kruiwagen vol wisselgeld de bank uit te lopen. Is een waar verhaal.

Link naar reactie

Dat is exact wat sommige slimmeriken tijdens de gigantische hyperinflatie in de Weimar republiek hebben gedaan. Hun laatste tienduizenden marken hebben ze omgewisseld tegen zoiets als 23 dollar en een paar weken later konden ze hun hypotheek afbetalen met 1 dollar - om vervolgens met een kruiwagen vol wisselgeld de bank uit te lopen. Is een waar verhaal.

Dan komt het goed uit dat ik nog een 80 dollar heb liggen :D Nu nog even snel een hypotheekje afsluiten :)

Link naar reactie

Ik zat te denken.

Tegen de tijd dat het huis grotendeels afgelost is, ben je een paar jaar ouder en duurder voor de werkgever.

Met de wens van de politiek om personeel makkelijker er uit te kunnen kicken, is de kans groot dat je dan na een jaartje WW in de bijstand komt.

Volgens mij mag je bijna geen vermogen hebben voor de bijstand en is de kans groot dat je, je huis moet "opeten" voordat vadertje staat voor je gaat zorgen.

Dan toch leven een paar gouden munten tussen de spinazie (niet doorvertellen hoor):rolleyes:

Blanky,

Link naar reactie

Dat is een scherpe observatie, wie in nederland voor zichzelf zorgt wordt genaa...

Tenzij je zo goed voor jezelf kunt zorgen dat je heel ver boven modaal zit dan zal het je een zorg zijn of vertrek je.

Dus of zorg voor jezelf maar zorg dat je dat onder de radar houd.

Of laat de staat lekker voor je zorgen, moet de boel natuurlijk niet instorten en juist daar zijn we niet gerust op.

Dus.....

Link naar reactie

Zou dat nu nog werken denk je? Ik betwijfel dat eerlijk gezegd, ik neem aan dat er snel een inflatie correctie wordt losgelaten op de hypotheek schulden..

Link naar reactie

Zou dat nu nog werken denk je? Ik betwijfel dat eerlijk gezegd, ik neem aan dat er snel een inflatie correctie wordt losgelaten op de hypotheek schulden..

Ik denk het eerlijk gezegd ook. Ook al is het crisis, het bijft een razendsnelle informatiemaatschappij. Maar wie weet, misschien kun je in de chaos een deal maken met een plaatselijke bankdirecteur, die je onder de tafel door wat munten in z'n begerige knuistje duwt. Ook een bankdirecteur zal moeten gaan overleven.

Link naar reactie

@Janderman,

De kans dat mensen voor hun pensioen in de bijstand komen, wordt met de nieuwe maatregelen steeds groter.

Het scheelt in wat voor branche je werkt, ga er maar van uit dat je boven je 55e minder aantrekkelijk bent voor een werkgever.

Dat door de nieuwe maatregelen extra personeel wordt aangetrokken is complete onzin, dat ons door de roverheid wordt aangepraat.

Daar komt nog bij dat overheden meer geld kwijt zijn aan het redden van de banken en de rekening komt bij de burger.

Bezuinigingen zijn voor het leeuwendeel lastenverzwaringen, en wie kunnen dat opbrengen? De mensen die nog iets hebben.

Eigen vermogen in het huis, geeft één zekerheid,.... je gaat meer belasting betalen.

Als we een links kabinet krijgen en ik acht die kans vrij groot, dan is de kans groot dat huizenbezit in box 3 beland.

Een eigen huis is vermogen, maar het is niet te verstoppen voor de overheid.

Gezien de crisis, en de hogere eisen om een hypotheek te krijgen verwacht ik dat de opleving in de huizenmarkt nog lang gaan duren.

Daarom wil ik zelf niet teveel vermogen opbouwen, maar nu van genieten.

Blanky,

Link naar reactie

Blanky, ik heb eens goed nagedacht en ga je gelijk geven.

Pensioen dreigt afgeschaft te worden als deze onbetaalbaar wordt. De fondsen staan er nu al beroerd voor en het is de vraag of er nog geld is tegen de tijd dat wij er gebruik van willen maken. Ook de AOW leeftijd is niet heilig.

Als de SP het voor het zeggen krijgt is het idd de vraag of opgebouwd vermogen in je huis niet belast gaat worden. De kans hierop is groot, maar er zijn ook mensen die nu al belasting betalen over hun vermogen, dus dat is zowel een rekensom als kansberekening. VVD zal dit nooit goedkeuren.

Vroeg of laat moet je natuurlijk wel je hypotheek volledig aflossen, omdat je renteaftrek na 30 jaar vervalt.

In dit land kun je maar beter hypotheekschulden hebben, dan aflossen. Gek hoor, want per saldo kost dit de overheid alleen maar geld.

Schulden en sparen versterken het systeem, alleen PM kopen ondermijnd het systeem.

Hypotheek en pensioen zijn het ultieme lenen en sparen.

Ik ben het met je eens dat je beter schulden kunt hebben:

a) als je voor jezelf zorgt wordt je genaa.., dan mag je straks je eigenhuis opeten of wordt je kapitaal leker belast.

b) de inflatie, laat staan hyperinflatie, zal je schulden in tijd minder doen worden.

Ik heb een probleem: het systeem staat me nu zo tegen dat ik er heel wat voorover heb om niet mee te werken.

Dus ik los af en ik wil PM aanschaffen ipv sparen.

Komt nog even een prep lijstje voor liggen dat PM in de weg staat.

Link naar reactie

Blanky, ik heb eens goed nagedacht en ga je gelijk geven.

Pensioen dreigt afgeschaft te worden als deze onbetaalbaar wordt. De fondsen staan er nu al beroerd voor en het is de vraag of er nog geld is tegen de tijd dat wij er gebruik van willen maken. Ook de AOW leeftijd is niet heilig.

Als de SP het voor het zeggen krijgt is het idd de vraag of opgebouwd vermogen in je huis niet belast gaat worden. De kans hierop is groot, maar er zijn ook mensen die nu al belasting betalen over hun vermogen, dus dat is zowel een rekensom als kansberekening. VVD zal dit nooit goedkeuren.

Vroeg of laat moet je natuurlijk wel je hypotheek volledig aflossen, omdat je renteaftrek na 30 jaar vervalt.

In dit land kun je maar beter hypotheekschulden hebben, dan aflossen. Gek hoor, want per saldo kost dit de overheid alleen maar geld.

daarom dringen ze nu ook aan op wetswijziging waarin aflossen centraal komt te staan.

het is uberhaupt belachelijk dat je hypotheekschuld bijna verdubbelt is door de rente ten opzichte van de aankoop van je huis.

een hypotheek van een ton kost je 2 ton aan het einde van de rit.

maar als je daarentegen morgen een ton wint in de loterij en je gaat naar je bank toe en zegt ik wil graag mijn lening inlossen hier heb je knaken dan krijg je een extra boete van ze.

legaal stelen is dat, de regering doet het de banken doen het andere instellingen doen het, alleen het volk mag het niet.

aan alle kanten worden ze beschermd door onderbetaalde agenten en militairen en blijkbaar komen ze er wel mee weg.

niet dat ze hun straf zullen ontlopen hoor daar niet van maar dat zal niet meer op de aarde zijn dat ze berecht zullen worden.

Link naar reactie

Niet echt, het geld wordt daardoor verplaatst, niet vernietigd.

Je wordt betaald voor je productiviteit in euro's. Als je die daarna in PM omzet is het kwaad al geschiedt.

Als je echt iets wilt doen, neem dan betaling in natura. Alhoewel je die natuurlijk ook moet belasten is dat een stuk lastiger te volgen. Zeker wanneer de natura in goodwill zit.

Of nog beter: ga minder werken. Dat is bijzonder effectief. Dan bereid je je niet alleen voor op shtf, je haalt het ook nog eens dichterbij :eek:

Ik ben geen expert maar op alle flora die ik hierover heb gevonden zijn ze er het toch wel overeens dat PM het banksysteem ondermijnd.

Je doet immers niet meer mee met het grote papieren of getallen circus, je bezit oets met intrisieke waarde.

Stoppen met werken lijkt me alleen goed als je helemaal selfsupporting kunt zijn en dan moet je uit het systeem stappen, geen hypotheek enz.

Is toch voor veel mensen niet echt een makkelijke stap, je spaargeld, of alles wat je over houd in PM zetten kan nu wel direct?

Lees op veel plekken dat zilver booming is, lees het zelfs zoveel dat je bijna gaat wantrouwen, en zo is het altijd wel iets:mad:

Link naar reactie

hypotheekschuld is een schuld die vrijwel iedereen die een huis ''bezit'' heeft.

ben blij dat ik toen een NHG verzekering heb betaald, zodat ik in ieder normaal geval niet met een restschuld blijf zitten.

ook dat is aan regels gebonden uiteraard maarja dat is met alles zo.

ik wil helemaal niet mijn huis kwijt dus ik zal zolang betalen als ik kan maarja ik kan niet in de toekomst kijken.

Link naar reactie

Je hebt in Nederland een aantal zaken waarvoor je moet betalen. Dat is lastig..Je zal dus altijd iets van geld moeten hebben. Ik heb mijn vaste lasten zoveel mogelijk beperkt maar toch.

Je kan dus selfsupportend zijn maar je zal toch iets van inkomen moeten hebben. Het zijn vooral de verzekeringen en de banken waar ik mij mateloos aan stoor. Met name de ziektekosten en de autoverzekering.

Er is namelijk maar een zekerheid aan de verzekering en dat is dat jij eigenlijk niet verzekerd bent. Je betaald premie en uiteindelijk betaal je ook nog in veel gevallen de schade of behandeling.

Nu weet ik dat er veel mensen zijn die wel heel veel aanspraak moeten maken op hun verzekering. Wat mij stoort is dat ik niet mag kiezen wat ik wil. Ik moet de vrijheid hebben om niet verzekerd voor ziekte kosten te zijn met de consequentie dat ik ook geen aanspraak heb op hulp. Bespaar ik elke maand minimaal €79,- euro. Neem je een aanvullende verzekering betaal je €140,- per maand. dit met het eigen risico is €2030,- per jaar. Daar kan je een heleboel van doen. Ook op medisch gebied. Maar ook de therapeut is niet blij. Hij moet bij een beroepsverzekering zijn die ruk is. de voorwaarden die gesteld worden om bij de verplichte beroepsverzekering te zijn worden door de ziektenkostenverzekering bepaald. Dit kost de therapeut echt klauwen met geld. Kiest hij voor geen beroepsvereniging komt hij in een lastig pakket. De verzekeringen liggen in een deuk. Mensen die een behandeling nemen betalen €10,- zelf hebben een eigen risico van €350 euro. Daarnaast is de therapeut zeg maar ook nog een €10 euro kwijt. Iemand die 10 behandelingen krijgt en dan houdt het in de praktijk wel op betaald €100,- eigen biijdrage, €350, eigen risico en er komt nog zeker €100,- terug via de therapeut. Dat is €550,- voor 10 consulten van €50,- Hetzelfde geld met pensioen en WW. Zo lang de zaak nog loopt blijven we betalen.

Autoverzekeringen Ik heb een keer een parkeer schade opgegeven. De kosten werden beraamd op €400,- waarschijnlijk in werkelijkheid voor €50 bij gespoten. Ik ging er vervolgens 5 jaar in no-clame op achter uit. Bij berekening betaalde ik de auto schade dik zelf. De verzekering is dus blij met dergelijke schades, ze betalen €400,- en ze cashen €800. Verzekeringen en banken hebben de krediet crisis veroorzaakt. In de top zitten mensen die graaien en nog steeds graaien. Ze zijn oppermachtig en verplichten ons met regels om hieraan mee te blijven doen. Voor mij mag de hele zaak in elkaar klappen. Liever vandaag dan morgen. Een echte crisis is precies wat we nodig hebben.

Link naar reactie

Dan moet het wel waar zijn?

Nee, helaas zijn de meeste fora vooral bevolkt door mensen met een bias. Het is mijn ervaring dat de meeste daarvan niet echt inzicht hebben in de financiële wereld.

Stel men koopt een schilderij, ondermijnt men dan ook het banksysteem?

Wat is het verschil tussen een schilderij aan de muur hangen of een stuk zilver/goud in de kluis leggen?

A) Hoezo? hoe waardeert men dan zilver/goud? niet in euro's?

B) Intrinsieke waarde is een term die niets zegt. Absoluut helemaal niets. Maw, "intrinsieke waarde" bestaat niet.

Waarde bestaat alleen in gebruik of in een transactie.

Ik had het niet over stoppen met werken, maar over minder werken.

Veel mensen zijn te geconditioneerd om dit te willen. Tsja.

Als men blijft werken blijf men "het systeem" ondersteunen.

Moet iedereen natuurlijk zelf weten.

Maar dan moeten ze niet de illusie koesteren door zilver/goud te kopen "het systeem" schade toe te brengen.

Dat is nl onzin.

Dit kan moeilijk worden, maar het is belangrijk voor inzicht dus ik probeer wat :p

Dat iedereen het schrijft dat zegt inderdaad niet veel.

Maar ja je kan niet overal expert in zijn en dan moet je toch ook bij andere info halen...

Of zo'n schilderij een goede investering is weet ik niet , niet als we terug gaan naar bv. de middeleeuwen zodra er weer decadentie is wel, dus dat lijkt me een gokje?

Of PM waarde vast is ?, tijdens een overlevingsfase, is eten drinken en prep spul: koning.

Zodra er iets van maatschappij komt krijg je ruilhandel en veel ' een uurtje van mij voor een uurtje van jou' enz.

Zodra de handel iets intensiever wordt zal er een geld middel moeten komen, dat is tot nu toe altijd goud en zilver geweest.

Dit zal dus heel waarschijnlijk weer zo worden, als er dan weer banken komen zal er weer geld komen en zal de slimste van hen weer het geld loskoppelen van de goud/zilver en kunnen we weer bewijzen dat we slecht leren van gemaakte fouten:mad:

Je kunt dit anders zien, goud en zilver fluctueerd immers ook alle kanten op?

Maar ik hoop dat we op een lijn zitten dat papier geld of getallen op de bank, minder waarde vast zijn dan PM?

En verschillende gecrashte landen, Argentinie bv, hebben bewezen dat de valuta dan inderdaad instort maar PM niet.

Of PM een intrisieke waarde heeft? Ik denk het wel er is fysieke arbeid verricht om het te delven enz, bij papier geld draaid er gewoon een pers en dat geld kost maar iets meer dan kranten drukken..

Of we in een echte crisis iets overhebben voor PM betwijfel ik, zoals hierboven aangegeven dat wil ik eten en drinken.

Snel daarna zal PM toch wel weer als geld middel gebruikt worden.

Maar nogmaals het zijn allemaal aannames, garantie tot de deur:

Als je vermoed dat we terug gaan naar de steentijd dan kun je het beste alles in prep spullen omzetten.

Als je vermoed dat die periode niet komt of maar even duurd kan je PM gebruiken als kapitaal/koopkracht verzekering.

Als je denkt dat er niks veranderd hoef je om al deze dingen helemaal niks te geven en kun je doorleven zoals je nu doet.

En zo kan ik nogwel wat varianten verzinnen.

Over je opmerking dat goud/zilver aanschaffen niet het banksysteem ondermijnd kan ik niet zo snel argumenten geven, heb er al wat over gelezen en ben het daar mee eens, ik snap het niet goed genoeg om iemand ervan te willen overtuigen dat het zo is...

Ben wel erg benieuwd wat de mensen met beter inzicht in deze financiele wereld hebben hierover kunnen toelichten?

Link naar reactie

Nog een goud zilver vraag voor de deskundige.

Ik zie dat de wissel koers nogal fors is al snel 10%.

Dus tussen nu PM kopen en verkopen zit meteen een flink verlies.

Mijn vraag is kunnen we deze wisselkoers verkleinen, zijn de grote partijen die het dan wel netjes komen brengen niet te duur en zijn er alternatieven?

Natuurlijk hoe meer ik koop hoe kleiner de verschillen maar zelfs bij enkele duizenden euros zijn dit soort wisselkoersen standaard, waar ik kijk...

Het is voor mij ook raar dat op baren zilver een hoger btw tarief zit dan op munten leuk als je een bedrijf hebt, niet voor particulieren, als iemand dat kan uitleggen ook graag.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...