Ga naar inhoud
GENEGEERD

Review boek �lekker koken onder de �1.50� van Lydia Tuijnman


Vempain

Aanbevolen berichten

Review boek “lekker koken onder de €1.50” van Lydia Tuijnman

ISBN9789027416506

lekker-koken-voor-150-euro.jpg.24e243205726f74968306d1afa0f11e2.jpg

Dit is geschreven in 2005 dus niet alle gerechten komen meer onder de €1.50, toch vind ik dit nog steeds na al die jaren een heel prettig boek om te gebruiken aangezien je een goede, gezonde en voedzame maaltijd kunt eten zonder daar veel geld aan kwijt te zijn.

Er staan tips in over voordelig vis en vlees inkopen maar het boekje bevat voornamelijk veel vegetarische recepten aangezien vlees vaak te prijzig is.

Dit kan je natuurlijk altijd nog als extra deel van de maaltijd toevoegen alleen kom je dan met de kosten iets hoger uit.:)

Er wordt veel gebruik gemaakt van de seizoensproducten van eigen bodem en vaak ook van (gratis) producten die je in de vrije natuur tegenkomt.

Buiten het koken staan er ook andere handigebespaartips in zoals een uitleg over de hooikist, een keer koken en 2 dagen eten. Maar ook hoe je kliekjes kunt verwerken in een andere maaltijd. In het boekje staan alleen eenpansgerechten, maaltijdsoepen, voor-, hoofd- en bij-gerechten. Dus geen nagerechten.;)

Lydia Tuijnman (1963) heeft in de jaren 90 veel voor RTV Drente gewerkt als nieuwsreporter en heeft ook “het kliekjeskookboek” geschreven die ik zelf ook zeer prettig vind en deze twee zijn echte aanraders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik weet niet of ze deze ook in de Bieb hebben.

Wel zag ik dat ze 2e hands verkrijgbaar zijn op bol.com vanaf 7 euro ;)

http://www.bol.com/nl/p/lekker-koken-onder-euro-1-50/1001004002491314/prijsoverzicht/?filter=2ndhand

 

Dat lijkt me een prima prijs voor een prima boek. Ik weet niet of je mijn draadje al had bekeken, maar daar staan ook een aantal leuke low budget gerechten.

 

http://preppers.nl/forum/threads/7781-Goedkoper-recepten-%28budget-koken%29

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...