Ga naar inhoud
GENEGEERD

Leven van het land, zonder moderne middelen? Zo doet Sergy het


Lekker

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Hele mooie foto-reportage. Een mooie blik op oude tijden. Luxe bedoening daar (veel spullen, dieren, groot huis).

Kachel is echt een killer zo, zonder schoorsteen. Gelukkig weten wij daar betere oplossingen voor.

Dat klimaat is ook echt berekoud. Geen land om je BOL te zetten. Beetje ver weg ook. :)

 

Tja KS, dat is wat anders dan je tropische eilandje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dat hij doeken om zijn benen wikkelde. Een techniek die in Rusland nog veel gebruikt wordt. In het leger gebruikt men

in plaats van sokken.

Mooie fotoreportage. Ik zou de muren met leem behandelen, en van schapenwol of vacht beenwarmers maken... en een kacheltje zoals Geert ze maakt zou daar ook niet verkeerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boeiende foto reportage. Geeft duidelijk weer dat overleven in dit soort omgevingen veel tijd/energie/toewijding kost. Tijd voor het spelen met elektronische gadgets zit er niet in.....:D

In slaap vallen omdat je moe bent van fysieke arbeid is zoveel prettiger dan moe zijn van de dagelijkse werkzaamheden op kantoor wat velen van ons wel kennen...... Om nu te zeggen: "ik zou zo met 'm ruilen" lijkt mij iets te ver gaan. Het proberen/testen voor een paar weken/maanden lijkt me wel wat.....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boeiende foto reportage. Geeft duidelijk weer dat overleven in dit soort omgevingen veel tijd/energie/toewijding kost. Tijd voor het spelen met elektronische gadgets zit er niet in.....:D

In slaap vallen omdat je moe bent van fysieke arbeid is zoveel prettiger dan moe zijn van de dagelijkse werkzaamheden op kantoor wat velen van ons wel kennen...... Om nu te zeggen: "ik zou zo met 'm ruilen" lijkt mij iets te ver gaan. Het proberen/testen voor een paar weken/maanden lijkt me wel wat.....:D

 

aaaaaah kom op, mietjuuuuuuuuuuh ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Dick maakt het huis wat ik als zevenjarige ontwierp. Mijn vader, timmerman, vond het een goed ontwerp, maar wilde me niet helpen het te bouwen.

Ik was boos, zo boos dat ik wegliep en verderop in de straat, op het geitenveld, mijn intrek nam in het geitenhok. Slapen kon ik daar ook wel, dat ging prima op het hooi. En samen met de geiten uit hun waterbak drinken vond ik ook best. Mijn moeder haalde me daaruit. Het was niet de bedoeling om als zevenjarige zelfstandig te wonen en al helemaal niet in een geitenhok. Helaas voor mij dus geen houten huis op de prairie, zelfs geen hutje op de heide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke fotorepo. Verschil met Dick Proeneke is volgens mij iig dat laatstgenoemde 1 per maand zaken aangeleverd kreeg met een vliegtuig, wat ik me kan herinneren. De fotorepo kon ik me niet onttrekken aan het idee dat de russische meneer niet geheel en al fris was itt dick proeneke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...