Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] COLD STEEL BIG BORE BLOWGUN 2-DELIG


Harmen Stap

Aanbevolen berichten

Hier is een review over een relatief onbekend/underratted wapen. Ik heb deze blaaspijp besteld bij http://www.v-nix.nl/big-bore-2-delige-5ft-Blowgun

Hij is van het merk Cold Steel. Cold Steel maakt vooral mensen van goede kwaliteit, maar af en toe maken ze ook andere wapens, zoals bijvoorbeeld deze blaaspijp.

 

Cold Steel Big Bore Blowgun 2-delig is uitgerust met een schroefconstructie waardoor je kunt kiezen voor een korte blaaspijp (87cm) of een volledige blaaspijp (155cm).

De volledige blaaspijp schiet nauwkeuriger en misschien iets harder.

 

SPECIFICATIES

 

Volledige lengte: 155 cm

Lengte losgeschroefd: 87cm

Kaliber: .625 Magnum

Materiaal: Aluminium

Kleur: Zwart

 

LEVERINGSOMVANG:

12x Stun Darts

12x Mini Broadhead Darts

6x Bamboo Darts

6x Broadhead darts

Pijlkoker

Rubberen versteviging

Rubberen mondstuk

 

Over de blowgun:

-Cold Steel Big Bore Blowgun 2-delig is uitgerust met een schroefconstructie waardoor je kunt kiezen voor een korte blaaspijp (87cm) of een volledige blaaspijp (155cm). Makkelijk te vervoeren omdat hij 2-delig is! De volledige blaaspijp schiet nauwkeuriger en misschien iets harder.

-Dit is één van de weinige blaaspijpen die zo'n groot kaliber heeft en daar ben ik erg blij mee!

-De blaaspijp is kaarsrecht en erg accuraat.

-Stevig ding! Ook al bestaat hij uit twee delen. Ik heb het idee dat je aardig wat zombie koppen in moet slaan voordat je dit ding scheef krijgt.

-De stevig constructie zorgt er wel voor dat hij iets zwaarder is. Hij is 450 gram.

 

Over de darts:

Ik besef nu pas dat ik niet alle darts heb gekregen van V-Nix. Ik heb namelijk geen 6 broadhead darts gekregen. Helaas.

-De stun darts passen niet in de pijlkoker. De bamboo-en-mini broadhead darts wel.

-De bamboo darts zijn eigenlijk gewoon satéprikkers met een dopje er op en raken snel beschadigt als je ze op hout schiet.

-De mini broadheads zijn mijn favoriet. Extreem accuraat en gevaarlijk op tien meter. Waarschijnlijk ook op twintig meter, maar zo lang is mijn tuin niet. Op tien meter afstand boren ze zich met hun hele kopje in multiplex hout. Ze boren zich van tien meter afstand dus makkelijk een halve centimeter in keihard hout. Ik weet zeker dat als je ze in vlees zou schieten ze tien centimeter diep zouden gaan, totdat hun oranje kopje zou blijven hakken.

-De kopjes van de mini broadheads breken nog wel eens af als ik ze verkeerd uit het hout trek, maar dat is makkelijk op te lossen. Ik slijp gewoon een punt aan de dart en dan is hij iets korter, maar nog scherper.

-Stun darts schieten keihard, maar zijn minder goed te gebruiken als je zou gaan jagen.

 

Conclusie:

Dit wapen is ideaal voor een SHTF-situatie! Hij is stil en makkelijk mee te nemen aangezien hij uit twee delen bestaat en minder dan een halve kilo weegt!

Met dit wapen wordt gejaagd op eekhoorns in Amerika. Ook heb ik op internet wel eens een filmpje gezien van een stam dat een vier meter lange blaaspijp gebruikt om op apen te jagen. Ze gebruikten daarvoor gif. Keep in mind dat dit wapen geen verdedigingswapen is. Hij is de 60 euro die hij kost helemaal waard. Ik raad iedereen aan die op zoek is naar een licht wapen om mee te kunnen jagen WSHTF dit wapen aan te schaffen.

 

+Licht en makkelijk te vervoeren

+Schiet keihard

+Stil

+Accuraat

+Stevig

 

-Alleen de mini broadheads zijn praktisch

-Duurder dan andere blaaspijpen

 

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Dit is voor zover ik weet de enige review voor een blaaspijp, aangezien blaaspijpen onwijs underratted zijn.

Voor vragen of opmerkingen kan je een PM sturen.

Kijk ook eens naar mijn kruisboogpistool review! http://preppers.nl/forum/threads/8544-Review-MAN-KUNG-80LB-MINI-ALUMINIUM-KRUISBOOGPISTOOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Best dat je dan eens vraagt naar andere pijltjes want de verpakkingsbeschrijving(staat ook op website) klopt niet en als dat niet vermeld staat met een extra bijlage, doen ze in weze aan oplichting.. want je hebt betaald voor iets wat niet geleverd is (ongeacht of het verboden onderdelen zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb m ook gehad, vond het wel grappig, ik kreeg wel al die pijltjes erbij toen. Super slap materiaal, als je 1 x iets raakt is de pijl kapot, puntje krom enz.

 

Als je een terrarium met pijlgifkikkers aanschaft, dan heb je wel kans op inzet voor verdediging.. Moet dat gif wel snel werken anders wordt de Zombie alleen maar bozer terwijl jij aan het herladen bent:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb m ook gehad, vond het wel grappig, ik kreeg wel al die pijltjes erbij toen. Super slap materiaal, als je 1 x iets raakt is de pijl kapot, puntje krom enz.

 

Als je een terrarium met pijlgifkikkers aanschaft, dan heb je wel kans op inzet voor verdediging.. Moet dat gif wel snel werken anders wordt de Zombie alleen maar bozer terwijl jij aan het herladen bent:rolleyes:

 

Heb je ook geschoten met de mini broadheads? Die penetreren even diep als de bolts van mijn kruisboogpistool. Moet ik natuurlijk wel er bij zeggen dat de kop van zo'n broadhead een stuk smaller en scherper is dan die botte bolts die ik heb. Die bamboo pijltjes zijn wel super slap...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best dat je dan eens vraagt naar andere pijltjes want de verpakkingsbeschrijving(staat ook op website) klopt niet en als dat niet vermeld staat met een extra bijlage, doen ze in weze aan oplichting.. want je hebt betaald voor iets wat niet geleverd is (ongeacht of het verboden onderdelen zijn)

 

Normaal gesproken had ik dat gedaan, maar het is nu al een weekje of twee geleden toen ik de bestelling binnen kreeg en bovendien ben ik een beetje slordig geweest met de munitie, dus misschien ligt het aan mij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat je de broadhead darts niet hebt gekregen is mogelijk omdat deze in NL illegaal zijn. De kop valt onder de wapenwet omdat deze meerdere snijkanten bevat.

 

lijkt mij een erg leuk item om te hebben en de broadheads zijn verboden in NL.

 

mvg, MP

 

Broadheads zijn illegaal als het om pijlen gaat voor pijl-en-boog. Ik denk niet dat het ook geld voor deze darts...

 

Hoe ver schiet je nog nauwkeurig?

 

Ik raak op een goede dag een tennisbal van tien meter afstand en als ik 12 darts schiet zitten ze allemaal in een 20 centimeter radius van elkaar af... Dus ja... Vrij accuraat. Maar verder dan tien meter heb ik nooit geprobeerd, aangezien mijn tuin niet lang genoeg is daarvoor. Ik verwacht op 20 meter nog wel een voetbal te raken als ik een beetje gewend ben aan de val, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...