Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Man-kung 80LB mini aluminium kruisboogpistool


Harmen Stap

Aanbevolen berichten

Zo'n pistoolkruisboog is eigenlijk niet echt effectief. Ik snap dat ruimte een probleem is, maar misschien is deze geschikter, hij kan in elkaar geklapt worden (al is hij wel zwaarder):

Man Kung MK-180 opvouwbare kruisboog 130 Lbs, 165 FPS

Man-Kung-MK-180-opvouwbare-kruisboog.png.d2499ab0b2c7ec5268914299616021bb.png

Als je zoiets neemt onderhoud hem dan ook goed en koop genoeg pijlen, setje pijlpunten en een reserve pees (of 2).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ja leuk he!!!

Sowieso is de wapenwet redelijk bizar wat dat betreft, voor historische zwartkruit wapens die je door ouderdom slechts een hele lichte lading mee kan geven moet je lid zijn van een schietvereniging en een vergunning hebben, maar een luchtbuks die met gemak door een OSB plaat heen schiet is volkomen legaal voor volwassenen. :confused:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een paar dingentjes:

-Volgens mij mag er op Preppers.nl niet gesproken worden over illegale praktijken en jagen met kruisbogen is niet legaal.

-In Amerika heb je verplicht 150lbs nodig om te jagen volgens mij. Omdat je niet wilt dat je boogje niet genoeg kracht heeft en je hert er vandoor gaat met een pijl in zijn lijf.

-Voor de prijs zal het een prima boog zijn lijkt mij (moet haast wel met zo'n lage prijs), maar ik zou toch liever inversteren in iets duurders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja leuk he!!!

 

Ja de wapenwet is best wel fucked-up. Je mag wel een kruisboog kopen, maar geen katapult. Dan moeten ze mij eens gaan vertellen hoeveel mensen er de afgelopen jaren zijn overvallen door mensen met (illegale) katapulten en hoeveel mensen er zijn overvallen door mensen met (legale) messen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige reden om een kruisboog te kopen ipv een gewone boog is omdat je geen zin hebt om te leren schieten. Was in de middeleeuwen al zo, nu nog steeds. Voor de rest alleen maar nadelen omdat hij sneller stuk kan en de vorm is nogal lastig te vervoeren.

 

Mensen denken het alleen om het trekgewicht gaat, maar dat klopt dus niet.

 

De totale kinetische energie die meegeven wordt met de pijl (de maat voor de kracht/penetratie) hangt af van het gewicht van de pijl EN de tijdsduur (equivalent aan de treklengte) waarover hij wordt versneld met een bepaalde kracht. De treklengte is bij een gewone boog veel groter.

 

Kinetische energie = 1/2 x Massa x snelheid in het kwadraat = 1/2 x Massa x (versnelling x tijd) in het kwadraat.

Uk = 1/2m.(v)2 = 1/2m.(a.t)2

Link naar reactie
Delen op andere sites

je weet het toch in NL zijn er regeltjes om regeltjes te schrijven zelfs daarover zijn weer regels geschreven de wapenwet is zo moeilijk dat zelfs de politie niet alles weet (en dat weet ik uit eigen ervaring)

Ja de wapenwet is best wel fucked-up. Je mag wel een kruisboog kopen, maar geen katapult. Dan moeten ze mij eens gaan vertellen hoeveel mensen er de afgelopen jaren zijn overvallen door mensen met (illegale) katapulten en hoeveel mensen er zijn overvallen door mensen met (legale) messen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

je weet het toch in NL zijn er regeltjes om regeltjes te schrijven zelfs daarover zijn weer regels geschreven de wapenwet is zo moeilijk dat zelfs de politie niet alles weet (en dat weet ik uit eigen ervaring)

 

print de WWM uit en heb die bij je, laat ze het maar aanwijzen waar het staat dan

 

en ja ik zou me heel graag willen bemoeien met het onderwerp maar ik wil hier graag nog langer blijven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de wapenwet is best wel fucked-up. Je mag wel een kruisboog kopen, maar geen katapult. Dan moeten ze mij eens gaan vertellen hoeveel mensen er de afgelopen jaren zijn overvallen door mensen met (illegale) katapulten en hoeveel mensen er zijn overvallen door mensen met (legale) messen.

 

Modbreak:

Aan All:

De wapenwet mag dan fucked up zijn. De forumregels zijn duidelijk. Probeer nu AUB die regels niet op te rekken, anders zit dit draadje voordat je het weet in de prullebak! Ik heb al eerder verzocht uit te kijken met wat je post, en herhaal nogmaals de oproep. Alvorens hier te plaatsen svp eerst de forumregels goed lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n pistoolkruisboog is eigenlijk niet echt effectief. Ik snap dat ruimte een probleem is, maar misschien is deze geschikter, hij kan in elkaar geklapt worden (al is hij wel zwaarder):

Man Kung MK-180 opvouwbare kruisboog 130 Lbs, 165 FPS

Man-Kung-MK-180-opvouwbare-kruisboog.png.d2499ab0b2c7ec5268914299616021bb.png

Als je zoiets neemt onderhoud hem dan ook goed en koop genoeg pijlen, setje pijlpunten en een reserve pees (of 2).

 

Mooi ding, echter vind ik het merk MK niet echt een betrouwbaar en de trekker voor het losmechanisme vind ik niet zo een goed idee.

 

Het wordt hier aangeprezen als een survival item maar ik zou als fabrikant dan persoonlijk voor een model gaan zonder uitsparingen maar met compartimenten waar je allerlei gear in kan steken. Ook zou de kolf opvouwbaar of snel demontabel moeten zijn alsook de voetbeugel, maar ik denk wel dat men zoiets kan aanpassen.

 

Een ander probleem dat ik opmerk met kruisbogen in het algemeen is dat de pijlen die ze zogenaamd gechikt voor 130-180 lbs verkopen, redelijk bagger zijn en je deze makkelijk krom schiet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@carismo en @All: nou ken ik dit type van MK niet, maar MK is toch echt wel een betrouwbaar (hoewel laag segment) merk van dit soort kruisbogen. Er zijn mensen die al jaren met bijvoorbeeld de 150A3P jagen met succes (niet in europa overigens). Pijlen zijn idd bagger tenzij je op doelpakken schiet. Maar een keer hardhout of steen raken en ze zijn kapot. Mijn oplossing is zelf de pijlen te maken van 10mm hout schachten en die werken echt voortreffelijk en schieten niet snel kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de wapenwet is best wel fucked-up. Je mag wel een kruisboog kopen, maar geen katapult. Dan moeten ze mij eens gaan vertellen hoeveel mensen er de afgelopen jaren zijn overvallen door mensen met (illegale) katapulten en hoeveel mensen er zijn overvallen door mensen met (legale) messen.

 

de wapenwet is er gekomen in 1919 om de regering te beschermen tegen zijn burgers. terugtrekkende duitse troepen dumpten hun wapens in zuid-nederland en de toenmalige

regering was beducht voor gewapende revolutie (zoals in rusland).

de wapenwet is er dus niet gekomen om burgers te beschermen tegen criminelen. katapulten zijn verboden toen linkse activisten ze gingen gebruiken met stalen kogeltjes tegen de ME (ergens in de jaren zeventig).

op het moment dat kruisbogen tegen de politie gebruikt gaan worden, dan worden ze pas verboden.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

de wapenwet is er gekomen in 1919 om de regering te beschermen tegen zijn burgers. terugtrekkende duitse troepen dumpten hun wapens in zuid-nederland en de toenmalige

regering was beducht voor gewapende revolutie (zoals in rusland).

de wapenwet is er dus niet gekomen om burgers te beschermen tegen criminelen. katapulten zijn verboden toen linkse activisten ze gingen gebruiken met stalen kogeltjes tegen de ME (ergens in de jaren zeventig).

op het moment dat kruisbogen tegen de politie gebruikt gaan worden, dan worden ze pas verboden.

 

Klopt als een bus. Vraag me alleen af of het niet weer eens tijd wordt om de katapult weer legaal te maken. Volgens mij wordt in België katapult schieten als sport erkent en daar hebben ze volgens mij ook geen last van nare incidenten met katapulten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo moeilijk de regels te volgens als je wil, ook al blijkt dat dit voor sommigen nogal lastig is ;)

 

Alternatieven genoeg, buksenfora en zo genoeg denk ik zo. Wil je het eerder vanuit preppers oogpunt bespreken,

op teamspeak (zie http://preppers.nl/forum/threads/6868-Teamspeak-voor-genodigden-weer-online?p=167258&viewfull=1#post167258 ) is er freedom of speech en kan er wat meer, maar daar is

er niet altijd iemand aanwezig en is de interactie realtime natuurlijk ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Zelf heb ik een tijdje geleden een Cobra 80lb Aluminium Self Cocking Kruisboog gekocht (http://www.dumpstorehengelo.nl/5686270/pistoolkruisboog-cobra-mx-80lbs--165fps-black).

Tot nu toe ben ik er erg tevreden over, ik weet niet of ik er echt mee zo kunnen jagen maar om er zo mee te schieten is het heel erg leuk.

Meestal schiet ik vanaf de deur opening in het huis tot de schuur, dit is ongeveer 30 meter en op die afstand kan ik met een beetje oefening zeer zuiver schieten. Helaas heb ik het nog niet van een grotere afstand kunnen uitproberen.

Volgens mij is het niet illegaal om te hebben, zolang je hem maar niet mee over straat neemt.

 

Ik heb extra pijlen bij gekocht: http://www.dumpstorehengelo.nl/3831551/mk-al-6-5-aluminium-pijl-tot-80-lbs. deze pijlen zijn fijner dan de kunststof versie want ze gaan minder kapot. wel heb ik de achterkant gelijmd voor de zekerheid.

 

Al met al ben ik er zeer tevreden mee, niet te duur en schiet best krachtig.

Ook het herladen vind ik slim bedacht.

 

groetjes, demon44

Link naar reactie
Delen op andere sites

@demon44 Die pijlen kreeg je bij de kruisboog. Er zijn ook pijlen van plastic te koop, maar die zijn eigenlijk bedoelt voor de 50lb kruisbogen. Heb vandaag geprobeerd zelf pijlen te maken, aangezien die pijltjes van internet een beetje prijzig zijn. Het enige probleem is dat het onmogelijk is om een goede punt op die houte pijltjes van mij te zetten. Verder vliegen ze prima, alleen een goede zware kop zou er voor zorgen dat ze iets preciezer schieten.

@Peerke, dat noemen ze nou een slingbow. Gewoon een katapult (slingshot) waarmee je pijlen schiet. Meestal is het gewoon een standaard katapult met een wiskerbisquit er op gemonteerd. In Amerika jagen ze er mee op 'small game'. Vogels, eekhoorns en met een beetje geluk konijnen. Schiet nog best wel hard.

Helaas zijn katapulten verboden in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de kruisboog kreeg je inderdaad 3 pijlen, maar ik vind 8 euro voor 12 pijlen niet echt prijzig.

Als het lukt om de pijlen zelf te maken is wel mooi mee genenomen!

 

Voor die prijs "kun je ze niet zelf maken".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Hallo,

 

Zelf heb ik een tijdje geleden een Cobra 80lb Aluminium Self Cocking Kruisboog gekocht (http://www.dumpstorehengelo.nl/5686270/pistoolkruisboog-cobra-mx-80lbs--165fps-black).

Tot nu toe ben ik er erg tevreden over, ik weet niet of ik er echt mee zo kunnen jagen maar om er zo mee te schieten is het heel erg leuk.

Meestal schiet ik vanaf de deur opening in het huis tot de schuur, dit is ongeveer 30 meter en op die afstand kan ik met een beetje oefening zeer zuiver schieten. Helaas heb ik het nog niet van een grotere afstand kunnen uitproberen.

Volgens mij is het niet illegaal om te hebben, zolang je hem maar niet mee over straat neemt.

 

 

groetjes, demon44

 

 

 

ik zat even op deze website te kijken en die opvouwbare kruisboog die eerder genoemd werd in dit topic , staat bij hun te boek als "prepper kruisboog".

grappig, speciaal voor preppers dus !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zat even op deze website te kijken en die opvouwbare kruisboog die eerder genoemd werd in dit topic , staat bij hun te boek als "prepper kruisboog".

grappig, speciaal voor preppers dus !

 

Had ook even vermeld dat die tijdelijk uitverkocht is :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...