Ga naar inhoud
GENEGEERD

Homestead in canada


Gast ghostwhiper

Aanbevolen berichten

Gast ghostwhiper

Ik ben al een langere tijd bezig met informatie verzamelen en plannen maken voor emigratie naar canada en daar een lap grond te kopen en een homestead op te bouwen.

Langzamerhand worden de plannen concreter en meer gedetailleerd.

 

De bedoeling is om een kleine 20+ acre grond te kopen met minimaal tussen 7 a 10 acre aan bomen en de rest gras/overwoekerde vlakte of meer bomen. En een stroompje/beekje/riviertje

De reden waarom ik minimaal 7 acre aan bos wil is simpel je kan in theorie daar genoeg kappen en aanplanten ieder jaar voor brandhout en dat voor de rest van je leven.

Nog een reden voor een mooi stuk bos is natuurlijk bouwmateriaal want ik wil een log cabin bouwen van minimaal 12x15 foot (4x5 meter) en uiteraard jacht op eigen terrein.

 

Er komt een paar acre aan grasland voor vee (koeien en of schapen) en te verwerken tot hooi en minimaal 2 acre als akker

In de eerste instantie wil ik starten met een aantal schapen kippen en konijnen voor zowel voedsel als inkomsten.

 

Wat betreft elektra hooguit een aantal zonnepanelen en of een windmolen maar waarschijnlijk geen net stroom

 

 

Opstart plan (2 jaar durend project)

 

Ik ga bij mijn familie wonen en daar blijf ik in de regio wonen en het opbouwen zal in de weekenden en vakanties gaan plaatsvinden mits het Kwa afstand te doen is.

Andere optie is eerst een container om te bouwen tot woning en in de buurt van de grond gaan werken en in de weekenden bouwen.

 

Wil als eigen baas aan de gang en wat ik wil doen is vraag zat naar in zo'n beetje heel canada

 

Ten eerste komt er een schuur voor gereedschap/trekker etc zodat dat droog en veilig staat en ik droog kan werken.

 

Daarna komt de aanschaf van een trekker met voorlader ploeg, cultivator, grasmaaier aardappelploeg en eventueel balenpersje

Voor vrij weinig geld koop of huur je ook een palenboor voor achter de trekker en dan komt de omheining aan de beurt.

 

Bouw kippen en konijnenhok, de stal en de aanschaf kippen en konijnen.

 

Daarna het belangrijkste het voorbereiden van de akker en de bouw van het huis

Heb de trekker nodig om de boomstammen op te hijsen :p

 

Tussendoor zijn er nog wel een paar honderd dingen die moeten gebeuren maar die kom ik wel tegen

Verder heb ik eigenlijk alles wel op een rij staan maar toch heb ik nog een paar dingen waar ik mee zit.

 

Belangrijkste eerst en dat is wat kan ik het beste op de akker zetten en hoe veel.

Er komt sowieso een kelder (beton) onder het huis om de groente op te slaan.

 

Daarnaast (vlees)koeien of schapen en wat waarom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast ghostwhiper

Put slaan was ook de bedoeling ;)

Is alleen hopen dat die niet bevriest.

Oppompen naar een buffertank in huis was de bedoeling

Wat betreft filteren etc moet ik nog uitzoeken.

Stroompje is bedoeld voor het sproeien van akker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig plan en ik hoop dat dit gaat slagen. Wat is mis, ga je alleen of met partner/gezin? Enne, waar in Canada ergens? Is tuurlijk giga land. Gisteravond zag ik op reisprogramma nog weer eens vermeld dat de westkust (new foundland) dichter bij A'dam ligt dan de eigen oostkust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Stroompje = watermolen = waterpomp ;)

Maar na een jaar of 3 een keer hoor want moet het eerste jaar al gigantisch veel werk verzetten.

Eerst de basis voor elkaar hebben

Pomp in de eerste instantie wel met diesel of benzine pomp.

 

Waar in canada weet ik nog niet.

Ligt aan de grondprijzen, wat er mogelijk is en natuurlijk of ik een stuk grond vind wat me aantrekt.

Basis waaruit ik ga werken is in de buurt van red deer albertha (iets van 200 mijl ten noorden van calgary)

Ik ga alleen heb geen partner of gezin en dat maakt het natuurlijk wat makkelijker om zo'n stap te zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Cash zal sowieso helpen maar aangezien ik er familie heb wonen kan ik via hun waarschijnlijk een sponsership visum krijgen.

Eigen onderneming wil ik sowieso op gaan zetten want geld blijft zeker de eerste paar jaar toch wel nodig.

Blijft me verbazen dat de regels in iedere provincie daar anders zijn

In albertha zal ik overnieuw rij examen moeten doen terwijl Qeubec niet zo moeilijk is

Is nog een heel uitgepluis

 

Ohja een deel van het cash zal goud worden.

Is daar toch wat makkelijker om met goud te betalen dan duur mn euros omwisselen voor CAD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Maar nog even terug op mijn vragen.

Wat zou ik het beste kunnen verbouwen in de niet zo lange zomer die ik daar zal hebben op die 2 acre (0,8 hectare)

Vooral op graan richten of meer op aardappelen?

Heb nog niet echt een idee over wat te verbouwen namelijk.

Het verbouwen zelf en de grond gereedmaken is geen probleem dat lukt me wel

 

En wat betreft vee?

Kippen en konijnen voor vlees en eieren komen er sowieso maar zou daarnaast meer willen maar wat??

In geval van koeien en varkens zou het een leuke mest opbrengst hebben voor de landbouw maar Hoe zit dat met schapen?

En hoe zit het met de voor en nadelen van die 3 tenopzichte van elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Maar nog even terug op mijn vragen.

Wat zou ik het beste kunnen verbouwen in de niet zo lange zomer die ik daar zal hebben op die 2 acre (0,8 hectare)

Vooral op graan richten of meer op aardappelen?

Heb nog niet echt een idee over wat te verbouwen namelijk.

Het verbouwen zelf en de grond gereedmaken is geen probleem dat lukt me wel

 

En wat betreft vee?

Kippen en konijnen voor vlees en eieren komen er sowieso maar zou daarnaast meer willen maar wat??

In geval van koeien en varkens zou het een leuke mest opbrengst hebben voor de landbouw maar Hoe zit dat met schapen?

En hoe zit het met de voor en nadelen van die 3 tenopzichte van elkaar.

 

Boekie lezen?

 

http://www.bol.com/nl/p/overleven-op-je-eigen-km2/1001004011502020/

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een varken kweken voor eigen gebruik zou ik aan raden . Voor verkoop niet dan moet je in het groot gaan kweken en dan heb je daar een fulltime job aan .

Schapen hebben het nadeel dat ze bij sommige gras soorten de wortel uittrekken . Dat doen koeien niet . Maar met de juiste grondsoort is een kudde schapen houden mooi mee genomen en zeker als er moslims in de buurt wonen . Koeien kleinschalig houden weet ik nu niet . Een neef van mij woont ook in canada en kweekt longhoorns met de duizenden .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nog even terug op mijn vragen.

Wat zou ik het beste kunnen verbouwen in de niet zo lange zomer die ik daar zal hebben op die 2 acre (0,8 hectare)

Vooral op graan richten of meer op aardappelen?

Heb nog niet echt een idee over wat te verbouwen namelijk.

Het verbouwen zelf en de grond gereedmaken is geen probleem dat lukt me wel

 

En wat betreft vee?

Kippen en konijnen voor vlees en eieren komen er sowieso maar zou daarnaast meer willen maar wat??

In geval van koeien en varkens zou het een leuke mest opbrengst hebben voor de landbouw maar Hoe zit dat met schapen?

En hoe zit het met de voor en nadelen van die 3 tenopzichte van elkaar.

 

Ik zou iets verbouwen waar je vee wat aan heeft dus tarwe of voederbieten o.i.d. en je eigen eten uiteraard :-)

 

Schapenmest kan je wel gebruiken maar bevat vele malen hogere concentraties aan fosfor, stikstof en kalium dan koeiemest het is wat heftig dus.. Je kan het wel eerst al deels laten vergaan/composteren en daarna gebruiken, het is niet de ideale mest maar het kan best wel..

 

Ik zou gewoon voor koeien, varkens EN schapen gaan. Wij nemen geen koeien wegens ruimtegebrek maar anders hadden we die misschien ook. De schapen geven wol en goed (lams-)vlees, de koeien melk en vlees en de varkens zijn geweldige prullenbakken, je kan bijna al je afval aan ze geven waar de kippen dan hun neus voor opgehaald hebben, Ook heb je dan een lekker hammetje en een goed stuk spek. Als je melkkoeien neemt moet je je wel bedenken dat die beesten echt wel 2x per dag gemolken moeten worden en dat is flink wat werk, een weekje op vakantie is er dan niet bij want iemand vinden om je dieren eten te geven lukt vaak wel maar iemand vinden die je koeien 2x per dag melkt is wat lastiger. Als je alleen voor het vlees en de mest gaat is het makkelijker, maar dan heb je geen melk :-)

 

Wat ook leuk (lekker) is zijn ganzen, die doen het wel in Canada, ze zijn ook vrij waaks en de eieren kan je ook eten. Als je een stroompje hebt kunnen ze daar in badderen (en paren want dat doen ze het liefst in water)

 

Wij nemen zelf nog loopeenden, die eten namelijk de naaktslakken uit de tuin die de moestuin belagen en hun eitjes ook vooral, maar ik weet niet of je die slakken in Canada ook veel hebt. Ze leggen veel eieren en zijn goed te eten. Een leuke tussenvorm (tussen gans en eend) is de muskuseend, dat zijn erg leuke dieren en flink van formaat, erg goed te eten ook.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Piroska ik ben niet goed in dit soort dingen , maar een geit is dat dan niets ??? hij geeft melk (als hij gezond is ) , vlees en is toch ook niet echt een veeleisend dier qua voeding ed

en je kan hem zelfs als last dier gebruiken

gr will

 

Ja hoor geiten zijn ook prima te doen al zal je die dus ook 2x per dag moeten melken als je melk wil.Maar van die melk kan je natuurlijk heerlijke geitenkaasjes maken.

 

Ikzelf neem liever toch geen geiten omdat ze nogal een goed hekwerk nodig hebben, ze zijn vaak wat uitbrekerig en slopen veel, ook is geitenvlees minder lekker dan lamsvlees vind ik zelf maar dat is natuurlijk persoonlijk.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schapen houd je in een potstal. Daar strooi je steeds stro, zaagsel of heideplaggen bij. De strooisellaag word steeds dikker. In het najaar maakje de stwl leeg en verspreid het over je land. Dan kan de NPK in de winter inspoelen. De cellulose strooisel spit je daarna na beneden voor een goede grond structuur. Zo krijg je de beste C/N gehalte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...