Ga naar inhoud
GENEGEERD

Utopia TV week 3 - Discussie, leermomenten, kritiek en analyse


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Aldus de dochter van bewoonster Andrea:

 

"Alle afleveringen van Utopia net terug gekeken. Ik sta echt zwaar en zwaar te koken van woede. Ik kan op zijn netjes genoeg zeggen dat mijn verwekker, ik noem jou niet eens mijn moeder, een vieze vuile scheinheilige tiefushoer is. Jankt de ogen uit haar kop (prachtig acteerwerk, chapeau) voor haar overleden stiefdochter, maar zelf nooit een traan gelaten om jou bloedeigen kind? Jij hebt het gore lef gehad om mijn familie kapot te maken, mij proberen te ontvoeren, en vervolgens op zeer jonge leeftijd in de steek te laten, mij mee van de manege mee weer eens proberen te ontvoeren, waar ik mij huilend op de wc uren heb opgesloten uit angst, liegen tegen de kinderrechter en kinderbescherming over dat je zogenaamd een huis in Amsterdam had maar vervolgens met je bek in Bonaire woont. Ik kan uren doortypen zo. Nooit een cent aan mij besteed, aan je eigen vlees en bloed. En ten slotte bij Oh oh Europa zeggen dat ik dood ben? Vals mens, ik hoop dat je doodrot in jou eigen, bekeerde sekte-wereldje met die bloedhond van je tweelingzus erbij, je weet wel, die haar kitten van het balkon afgooide en stal wat er te stelen viel. Ik zal wel binnenkort de Privé of de Story ff bellen om met een mooi verhaal te komen, dan ziet iedereen hoe jij werkelijk bent. 1 ding is zeker, ik zal later een zoveel betere moeder dan jou worden!"

 

Op haar Facebook pagina.

 

Sorry hoor, maar hadden deze mensen niet gewoon in een gesloten inrichting gegooid kunnen worden en de sleutel weggegooid? (ja, die zin klopt, vraag maar aan een van de Vlamingen alhier).

 

Sjezus, dat ik mijn goede tijd aan dit onderwerp besteed, ik snap mezelf ook soms niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Sorry hoor, maar hadden deze mensen niet gewoon in een gesloten inrichting gegooid kunnen worden en de sleutel weggegooid? (ja, die zin klopt, vraag maar aan een van de Vlamingen alhier).

 

Sjezus, dat ik mijn goede tijd aan dit onderwerp besteed, ik snap mezelf ook soms niet....

 

Inderdaad, bijna alle bewoners zijn psychisch niet in orde en horen thuis in een inrichting.

Ik heb ze drie weken gevolgd en ben sinds vandaag volledig afgeknapt op het programma, paspoort heb ik gestopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meteen vanaf het begin besloten er geen geld in te steken en het was prima te volgen via de updates waar je geen paspoort voor nodig had en de fansites.

 

En als dat straks niet meer mogelijk is, nou dan raken ze weer een kijker kwijt.

 

Waarom het zo boeiend is ? Goeie vraag hoor. Ik denk bij mij omdat ik hoopte op meer, veel meer.

En nu lijk te wachten totdat ze geen tijd meer hebben om te zaniken en gewoon aan de bak moeten.

Bikkelen.

 

Als sociaal experiment vind ik het niet geslaagd. Te nep, te veel dingen van buitenaf.

Wanneer is dat geld nou op ? Wanneer gaat het vriezen en sneeuwen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben er blijkens eerdere post's zeker de helft mediageile personen ingezet (een actrice uit vrouwenvleugel, eentje uit "achter gesloten deuren", een hoofdrolspeler uit Z-films (zie een promo over Emile) en er waren er nog meer) Zie ook de post's van vorige week. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit soort volk wat hyper reageert. Van actrices wordt dat verwacht. Maar ze spelen wel vanuit zichzelf. Net als de BN'ers bij "Wie is de Mol?"

 

Ik denk dus dat ik kan stellen dat De Mol er voor gezorgd heeft dat daar de boel op scherp staat. Wie dat niet aan kan gaat vanzelf (Dat koeienmeisje, en die suikerzieke alien) Vanzelf komt er verloop in de groep. Er komt pas een stemming, als John het tijd vindt voor verversing, of als hij zijn kijkvee (de illuminanten :p) een vinger moet geven.

 

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aldus de dochter van bewoonster Andrea:

 

"Alle afleveringen van Utopia net terug gekeken. Ik sta echt zwaar en zwaar te koken van woede. Ik kan op zijn netjes genoeg zeggen dat mijn verwekker, ik noem jou niet eens mijn moeder, een vieze vuile scheinheilige tiefushoer is. Jankt de ogen uit haar kop (prachtig acteerwerk, chapeau) voor haar overleden stiefdochter, maar zelf nooit een traan gelaten om jou bloedeigen kind? Jij hebt het gore lef gehad om mijn familie kapot te maken, mij proberen te ontvoeren, en vervolgens op zeer jonge leeftijd in de steek te laten, mij mee van de manege mee weer eens proberen te ontvoeren, waar ik mij huilend op de wc uren heb opgesloten uit angst, liegen tegen de kinderrechter en kinderbescherming over dat je zogenaamd een huis in Amsterdam had maar vervolgens met je bek in Bonaire woont. Ik kan uren doortypen zo. Nooit een cent aan mij besteed, aan je eigen vlees en bloed. En ten slotte bij Oh oh Europa zeggen dat ik dood ben? Vals mens, ik hoop dat je doodrot in jou eigen, bekeerde sekte-wereldje met die bloedhond van je tweelingzus erbij, je weet wel, die haar kitten van het balkon afgooide en stal wat er te stelen viel. Ik zal wel binnenkort de Privé of de Story ff bellen om met een mooi verhaal te komen, dan ziet iedereen hoe jij werkelijk bent. 1 ding is zeker, ik zal later een zoveel betere moeder dan jou worden!"

 

Op haar Facebook pagina.

 

Sorry hoor, maar hadden deze mensen niet gewoon in een gesloten inrichting gegooid kunnen worden en de sleutel weggegooid? (ja, die zin klopt, vraag maar aan een van de Vlamingen alhier).

 

Sjezus, dat ik mijn goede tijd aan dit onderwerp besteed, ik snap mezelf ook soms niet....

 

Inderdaad een takkewijf die zogenaamd in Jezus naam opereert. Maar dat jj je goede tijd hier kennelijk aan besteed .. als je erachter ben waarom, dan moet je het mij maar uitleggen. Ik kijk ook nog steeds.:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gaan ook mensen uit gestemd worden, toch ?

 

ff denken dan, wie is het meest vervelend ?

 

Wat mij betreft is dat Billy.

Wie mogen er nog meer uit van mij ? Paul, Hakim en Andrea

 

En in mindere mate: Vanessa, Aike en Jimmy

 

Andrea (alias Jomanda) en Billy (de aandachtshoer). En graag wat mensen met skills er weer in, bijv. iemand met kennis van oude ambachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andrea (alias Jomanda) en Billy (backspaceknop misschien een idee?). En graag wat mensen met skills er weer in, bijv. iemand met kennis van oude ambachten.

 

Van dit topic weet ik zeker dat er jeugd mee leest, lees even opnieuw je eigen quote en ook de reply op (jb) door hierboven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van dit topic weet ik zeker dat er jeugd mee leest, lees even opnieuw je eigen quote en ook de reply op (jb) door hierboven!

 

Ik heb geen problemen met het woord hoer. Staat ook in de Dikke Van Dale en het is het oudste beroep ter wereld en het komt vanuit de Engelse letterlijke vertaling. Als ik nu zou vloeken en enge ziektes zou gaan roepen, ben ik de eerste die je gelijk geeft.;) Daarnaast draai ik niet graag om zaken heen, ik probeer zo direct mogelijk te zijn.

 

On topic: Ze hebben een deal gesloten met een kaas fabrikant. De melk wordt opgehaald en na xxx-weken krijgen ze er kaas voor terug. Echte honger zullen ze dus niet lijden. Ik vroeg me overigens wel af of ze die koeienmelk zelf direct opdrinken. Melk uit een koe smaakt echt wel anders als een pak uit de supermarkt. Zouden ze het bewerken, omruilen of drinken ze direct uit de koe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On topic: Ze hebben een deal gesloten met een kaas fabrikant. De melk wordt opgehaald en na xxx-weken krijgen ze er kaas voor terug. Echte honger zullen ze dus niet lijden. Ik vroeg me overigens wel af of ze die koeienmelk zelf direct opdrinken. Melk uit een koe smaakt echt wel anders als een pak uit de supermarkt. Zouden ze het bewerken, omruilen of drinken ze direct uit de koe?

 

Aan het begin lieten ze gewoon koffiemelk van de supermarkt komen. Of ze dat nog doen weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincalnSpanje ik had het niet alleen over dat woord... (zie je topic bovenaan). Je kan ook heel direct zijn en zorgvuldiger je woorden kiezen. Lekker star blijven denken zo, maakt jou natuurlijk niet uit wat je een ander zijn of haar kinderen mee geeft... Niet te hopen dat je zelf kids hebt.. of ga je ze deze woorden dan ook zo lekker direct uitleggen? Hiermee verlaag je jezelf naar het niveau van de lui die in dit programma zitten! Bij nader inzien, je had er prima tussen gepast;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjonge dit hele big brother gedoe doet mij denken aan wat gaan ze hierna verzinnen? zoals youp van 't hek voorstelde, 10 homofielen achter gaas met cameras 1 ervan heeft aids en wij weten wie!

 

Sjonge how low can you go? In een vlaag van verstandsverbijstering overwogen mij aan te melden. Maar erg dankbaar dat ik voortijdig een aflevering gezien heb!

 

Er waren duizenden kandidaten, en uitgerekend deze mensen zijn uitgekozen... Dan rijst mij de vraag.. Waren er nog andere opties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjonge dit hele big brother gedoe doet mij denken aan wat gaan ze hierna verzinnen? zoals youp van 't hek voorstelde, 10 homofielen achter gaas met cameras 1 ervan heeft aids en wij weten wie!

 

Sjonge how low can you go? In een vlaag van verstandsverbijstering overwogen mij aan te melden. Maar erg dankbaar dat ik voortijdig een aflevering gezien heb!

 

Er waren duizenden kandidaten, en uitgerekend deze mensen zijn uitgekozen... Dan rijst mij de vraag.. Waren er nog andere opties?

 

Mee eens, maar nu ik het eenmaal een beetje volg (alleen TV en gratis media, geen paspoort) blijf je het toch volgen op de één of andere manier. Ik vind het vooral een gemiste kans. Met de juiste mensen had het een leuk avontuur kunnen worden. En laten we eerlijk zijn, ieder normaal denkend mens met een gezin laat zijn gezin natuurlijk niet een jaar in de steek. Leuk voor die kinderen om papa of mama een jaar te missen, jij hun. Een paar weken werken in Spanje vind ik al lastig en dan heb ik nog dagelijks contact met het thuisfront.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net weer gekeken en ze hebben in 1 dag 1200€ opgehaald met rondleidingen en pannenkoeken bakken. Daarna iedereen half lam en natuurlijk weer de huilebalken in beeld. Sommigen kregen een brief dus nog meer janken. Ik zou zeggen doe een paar keer per week zo'n rondleiding en je kunt leven als een koning.:)

 

Al met al een betere uitzending dan gisteren.

 

Hoe zit het dan met het geld dat ze ophalen????

In de echte wereld weet de belasting je als eerste al te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, bel de belasting en vraag het ze...officieel zouden ze een bedrijf zijn en inkomensbelasting en een soort pretparkbelasting over hun inkomsten moeten betalen. Van die 1200 op een dag zouden ze 600 overhouden.

En gemeentebelasting, afvalstoffenheffing, energierekening, en waterverbruik zou ook wel reëel zijn als ze dat moeten betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het dan met het geld dat ze ophalen????

In de echte wereld weet de belasting je als eerste al te vinden.

 

Daar snij je een heel goed punt aan.

 

1200€ euro omzet minus 21% BTW is ongeveer 990€ over en haal hier even voor het gemak 50% loonbelasting af en ze hebben 495€ over. Moeten ze nog wel even zelf de administratie doen en de aangifte.:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, even rekensom gedaan.

Zelfs als ze 1200 per week hebben, met 15 personen is dat 80 euro leefgeld per week.

Kan je prima van leven. Mensen in de schuldhulp doen het met 40 euro in de week.

Dus die utopianen kunnen 40 besteden aan eten (zonder honger) minder zelfs met de koeien en kippen, en dan 40 investeren in ...nou ja, zij investeren in luxe dus.

 

Ze leven niet zelfvoorzienend zoals ze nu doen, ze zijn afhankelijk van die betalende bezoekers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje

 

En mensen in de schuldhulp moeten van die 40 euris ook nog andere dingen betalen die ze nodig hebben buiten de aardappels en groenten.

 

Als de wereld instort en alles weer opgebouwd moet worden, denk ik dat er überhaupt weinig mensen zijn die geld hebben om pannenkoeken buiten de deur te eten. Laat staan 'n massage te nemen.

Maar ja.....iets met prioriteiten:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje

 

En mensen in de schuldhulp moeten van die 40 euris ook nog andere dingen betalen die ze nodig hebben buiten de aardappels en groenten.

Ja, daarom noemde ik het weekgeld en geen eetgeld.

Doordat zij melk en eieren van de dieren hebben kunnen ze zelfs met minder af.

Ik zit niet in de schulden, gelukkig, en dat wil ik zo houden en zoals ik leef verbruik ik rond de dertig euro soms twintig per week. Door kruiden zelf te kweken of bij de toko te kopen hoef ik niet aan de kant en klaar pakjes, ik maak van kliekjes en restjes ook weer wat lekkers (als ik al kliekjes heb) ik verbouw wat groenten en de rest koop ik bij de boeren in de omtrek. Dat doe ik op de fiets, dus sportschool hoeft ook niet betaald te worden.

Wasmiddel maak ik zelf. Ik koop losse thee eens per jaar, en vaak maak ik kruidenthee van de kruiden uit de tuin. Door veel zelf te doen bespaar je enorm.

Mijn "dure drankje" is koffie, toch wel drie keer per dag twee kopjes. Een lekkere luxe die ik me niet ontzeg. Consuminderen is leuk als er ook veel te genieten is, als een consumindertip een mens sip maakt is die niet geschikt om lang uit te voeren.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dat de mesthoop die eerst in een hoek van het land lag nu in een soort puincontainer ligt. In nl moet mest op een verharde ondergrond liggen. Waar ik benieuwd naar ben is of de utopianen dit zelf verzonnen en geregeld hebben? Zo niet of iets van de verandering op tv te zien was? Of is dit allemaal buiten beeld geregeld? Als het buiten beeld is geregeld klopt dit niet met wat het promofilmpje gezegd wordt over eigen wetten en regels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff ik kon de stream niet eens volgen....zucht....wat hapert dat ding....heel jammer. Dus de hele stemming gemist. Tijd om me af te melden geloof ik. Het is toch alleen maar geklaag en gedoe. Niks survival. Niks prioriteiten. Ja die rondleidingen waren stom maar het verdiende wel. Als je wilt overleven zul je dingen moeten doen die je niet leuk vindt. Of zou dit achter de schermen zo geregeld zijn......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...