Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

Burgerinitiatief voor een EU-referendum in de Tweede Kamer: Dinsdagavond 21 januari

Recommended Posts

Ik weet dat je quote dus dit is niet tegen jou; deze berichten zijn bullshit....pas volgende week wordt er gestemd over de diverse voorstellen dus pas dan wordt duidelijk hoe de kamer hier over denkt.

Ik vind dit 'sturende' berichtgeving... laat mensen denken dat een meerderheid er zo over denkt en de schapen leggen zich er bij neer terwijl er nog niets beslist is....

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik weet dat je quote dus dit is niet tegen jou; deze berichten zijn bullshit....pas volgende week wordt er gestemd over de diverse voorstellen dus pas dan wordt duidelijk hoe de kamer hier over denkt.

Ik vind dit 'sturende' berichtgeving... laat mensen denken dat een meerderheid er zo over denkt en de schapen leggen zich er bij neer terwijl er nog niets beslist is....

Ik ben het met je eens, ben zelf groot voorstander van BurgerforumEU en heb de petitie ook getekend, maar dit is dus nu al de berichtgeving. Vrees dat de stemming volgende week slechts een formaliteit is, helaas....

Deze post delen

Mss moeten we met 75% van de bevolking maar eens Den Haag vereren met een bezoekje en het binnenhof helemaal platleggen zodat de politici snappen dat het menens is.

Deze post delen

Mss moeten we met 75% van de bevolking maar eens Den Haag vereren met een bezoekje en het binnenhof helemaal platleggen zodat de politici snappen dat het menens is.

Let them march all they want, so long as they pay their taxes

Deze post delen

Van nu.nl

Tweede Kamer wil geen EU-referendum

Een meerderheid van de Tweede Kamer ziet niets in het pleidooi van het Burgerforum EU om een referendum te houden over de 'sluipende machtsoverdracht' aan Brussel.

In de Kamer was dinsdagavond veel waardering te horen voor het burgerinitiatief van Burgerforum-EU. Mooi dat Europa weer op de agenda is gezet, zo klonk het.

Maar voor de eisen van de initiatiefnemers (een groep wetenschappers, journalisten en auteurs) was geen meerderheid.

Burgerforum vindt dat de ''sluipende overdracht'' van macht naar Brussel moet worden gestopt en als er dan toch bevoegdheden worden overgedragen moet er altijd een referendum plaatsvinden. Meer dan 63.000 handtekeningen wisten zij voor hun initiatief te verzamelen. Alleen de PVV, Bontes, SP en Partij voor de Dieren staan er ronduit achter.

Volgens Gerard Schouw van D66 suggereert het voorstel ''bijna een referendum na elke top'' en ''dat is ons te gortig''. VVD'er Mark Verheijen wil juist de rol van nationale parlementen versterken. Daardoor kan ook het draagvlak van de EU bij de burgers toenemen, meent hij.

KS: met andere woorden, de Nederlandse Overheid doet weinig of niets met het pleidooi van het Burgerforum EU om een referendum te houden over de 'sluipende machtsoverdracht' aan Brussel.

Zorgen

Wel deelden partijen de zorgen van het Burgerforum. Zo zien de ChristenUnie, SGP en CDA ook dat bevoegdheden sluipend worden overgedragen. Maar elke partij komt weer met z'n eigen oplossing. Zo wil de ChristenUnie een raadgevend referendum als er soevereiniteit wordt overgedragen, terwijl de SGP helemaal niets in een referendum ziet. En het CDA wil juist weer dat de Raad van State zich erover gaat buigen.

Referenda zijn nog niet mogelijk. Dat moet in de toekomst veranderen. Hiervoor liggen twee initiatiefwetten bij de Eerste Kamer die waarschijnlijk in maart behandeld worden. De PvdA is een van de opstellers en haar leider Diederik Samsom heeft eerder gezegd voorstander te zijn van een raadgevend referendum bij verdragswijzigingen.

KS: raadgevend referendum? Laat me raden.....waarin beschreven staat dat de overheid niet verplicht is de goede raad van de bevolking op te volgen.

Volgens minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken is er geen sprake van dat stiekem macht wordt overgedragen. Wel gaf hij toe dat vroeger alles wat uit Brussel kwam bijna zonder discussie werd overgenomen. Die tijd is volgens hem allang voorbij. Hij ziet vooral ''chagrijn'' bij de burgers omdat ''de EU niet levert wat die belooft''.

Burgers kunnen op 22 mei hun mening geven. Dan zijn er verkiezingen voor het Europees Parlement.

KS: het beste zou zijn als er helemaal niemand naar de stembus ging. Een duidelijker signaal zou je niet af kunnen geven.

• Leuk 1

Deze post delen

@Keyser Suze , Natuurlijk! Dit was te verwachten.

Het Nederlandse volk weet niet wat ze wil en wat goed voor ze is.

Gelukkig hebben wij dappere leiders (of was het nou lijers?) die die beslissingen wel voor ons maken.

Stel je voor dat de overheid ging doen waarvoor we ze hebben aangesteld. Dan verdienen ze in 1x een stuk minder.

En dat kan niet toch? Ze hebben het al zo zwaar met het vertegenwoordigen voor al die onwetenden!

Deze post delen

@Keyser Suze , Natuurlijk! Dit was te verwachten.

Het Nederlandse volk weet niet wat ze wil en wat goed voor ze is.

Gelukkig hebben wij dappere leiders (of was het nou lijers?) die die beslissingen wel voor ons maken.

Stel je voor dat de overheid ging doen waarvoor we ze hebben aangesteld. Dan verdienen ze in 1x een stuk minder.

En dat kan niet toch? Ze hebben het al zo zwaar met het vertegenwoordigen voor al die onwetenden!

Allemaal dus stemmen op anti-\ minder- Europa partijen. Dan komt de boodschap wel aan, want die politieke baantjesgrabbelaars passen zelfs hun grootste idealen aan om maar te mogen blijven graaien van de eenvoudige burger.:mad:

Deze post delen

Van nu.nl

Tweede Kamer wil geen EU-referendum

Een meerderheid van de Tweede Kamer ziet niets in het pleidooi van het Burgerforum EU om een referendum te houden over de 'sluipende machtsoverdracht' aan Brussel.

KS: de Nederlandse Overheid doet weinig of niets met het pleidooi van het Burgerforum EU om een referendum te houden over de 'sluipende machtsoverdracht' aan Brussel.

KS: raadgevend referendum? Laat me raden.....waarin beschreven staat dat de overheid niet verplicht is de goede raad van de bevolking op te volgen.

KS: het beste zou zijn als er helemaal niemand naar de stembus ging. Een duidelijker signaal zou je niet af kunnen geven.

Als je met 100.000 man het Binnenhof bezet, dan is het nog maar een kleine minderheid die tegen méér Europa is, we mogen pas referenda gaan houden als alles beklonken is en vast ligt, wij in Den Haag weten wel wat goed is voor jullie, het volk.

We zouden die kl**tz@kken elke dag van de week een e-mail bombardement moeten sturen. Elke dag een duizend mails aan alle Kamerleden met opmerkingen over hun klote beleid. Het is één keer kwaad werk door alle adressen in te voeren en er een groep van te maken.

Ik ga daar eens voor zitten op een nachtdienst, en er een bestand van maken. Die verspreiden via Burgerforum enzo..... Gewoon nette mailtjes: WIJ EISEN INSPRAAK. WIJ WILLEN MINDER EUROPA, NIET MEER.

Wat denken ze wel!

Allemaal dus stemmen op anti-\ minder- Europa partijen. Dan komt de boodschap wel aan, want die politieke baantjesgrabbelaars passen zelfs hun grootste idealen aan om maar te mogen blijven graaien van de eenvoudige burger.:mad:

En welke partijen hebben we het dan over? PVV en SP, dat is zeker, mar verder? Die Partij voor de Dieren?

Deze post delen

@Charlie: houdt dan wel rekening met anti-spam mechanismes...

@All: zou er niet iets mogelijk zijn als occupy maar dan gericht tegen de machtsoverdracht aan europa? Dus in Nederland dagelijks binnenhof bezet houden en proberen het vlammetje over te laten slaan naar andere euro-landen?

Deze post delen

@Charlie: houdt dan wel rekening met anti-spam mechanismes...

@All: zou er niet iets mogelijk zijn als occupy maar dan gericht tegen de machtsoverdracht aan europa? Dus in Nederland dagelijks binnenhof bezet houden en proberen het vlammetje over te laten slaan naar andere euro-landen?

Zoiets is al eens eerder geopperd. Eén dag in de week, bijv. elke woensdagmorgen, naar het Binnenhof en stil protest. Misschien groeit en aan, misschien slaat het over naar andere landen. Maar je moet wel een lange adem hebben en voor mensen buiten de Randstad al gauw een opgaaf en gepeperde rekening aan reiskosten. :( Een beetje als de Dwaze Moeders van Argentinië op Plaza de Mayo.

Deze post delen

Als je meer dan honderdduizend mensen op de been weet te krijgen, dan komt dat echt wel aan alleen willen de meeste mensen hiervoor geen dag opofferen. Daarom merk je in Spanje vaak dat grote demonstraties in het weekend worden georganiseerd. Dan nog is de bereidheid van de NL-ers niet meer zoals de vorige generaties. Het is ieder voor zich en zo ben ik ook gaan denken. Ik ben bang dat er eerst iets mis moet gaan waar heel veel mensen het niet mee eens zijn en dat dan de pleuris uitbreekt.

Daarnaast ontbreekt bij de "minder" Europa partijen de wil om samen te werken en sowieso luistert er bijna niemand meer naar een politiek leider omdat ze hun geloofwaardigheid hebben verloren. Het blijft dus lastig en wachten totdat het ontploft, dan staan er vanzelf nieuwe leiders op.

Deze post delen

Fantastische speech van Thierry Baudet. Kan die kerel niet premier van Nederland worden, voor de komende 30 jaar ofzo?

Overigens was de bijdrage en het commentaar van Mark Verheien van de VVD werkelijk om te janken. Onvoorstelbaar dat die kerel het uit zijn strot krijgt dat het Nederlandse volk meer dan voldoende zeggenschap heeft als het 1 keer in de 4 jaar (oké, 2,5 jaar inmiddels) mag opdraven om een rondje rood te kleuren. BRAAAAAAAKKK!

Deze post delen

boeiend betoog, vers en warm uit Den Haag:

Omdat het geen geheim is of hoeft te zijn: van deze partij ben ik lid, iets wat naar mijn mening nog slimmer is dan stemmen. Zo steun je een partij optimaal. Zoals ook @Keyser Suze zegt: niet stemmen is ook een signaal, maar ondermijnt niet direct een partij.

Hoewel ik deze dier vriendelijke partij soms ook wel miereneukerig vind, wapperen ze niet met heersende winden mee maar houden stelling en zijn strijdig, juist dat spreekt me aan. Dat ze soms wat zeuren neem ik voor lief.

Deze post delen

boeiend betoog, vers en warm uit Den Haag:

Omdat het geen geheim is of hoeft te zijn: van deze partij ben ik lid, iets wat naar mijn mening nog slimmer is dan stemmen. Zo steun je een partij optimaal. Zoals ook @Keyser Suze zegt: niet stemmen is ook een signaal, maar ondermijnt niet direct een partij.

Hoewel ik deze dier vriendelijke partij soms ook wel miereneukerig vind, wapperen ze niet met heersende winden mee maar houden stelling en zijn strijdig, juist dat spreekt me aan. Dat ze soms wat zeuren neem ik voor lief.

Zolang ze maar een beetje "zeuren" over dieren, heb ik ze nog steeds duizend maal liever dan een partij waar ze een vermeende verkrachter en pedofiel de hand boven het hoofd houden, omdat ze te schijterig zijn, over wat dat mannetje over hen kan vertellen.

Ik denk ook weer op deze partij te gaan stemmen, die staan tenminste nog ergens voor, heb ik de indruk.

Van de rest, of ze nou links zijn, of rechts, of door t midden, zal wel, maar die zijn hun verkiezings programma al lang vergeten.

Die 1000 van eeeehhhh hoe heet die man ook al weer, heb m geblokt, moeten we nog krijgen.

Klonk zo leuk, toen hij t beloofde, wat een JOKER !

Deze post delen

Hij bedoelde dat iedereen voor 1000€ extra gepakt wordt.:mad:

Overigens heeft de PVDD nog nooit geregeerd dus weet je niet wat je echt aan ze hebt. Daarnaast hebben ze heel weinig bereikt in de oppositie. Een enkel winstje gemaakt in de 2e kamer, wordt door de 1e kamer weer tenietgedaan. :(

Deze post delen

Die PvdD heeft idd opvallend vaak heel goede standpunten en is niet bepaald huichelachtig te noemen,ze zal dan ook zeker nog flink groeien.

Echter het grote nadeel vind ik dat Marianne Thieme creationist is en lid is van een vrij enge kerkgenootschap,dat weerhoud me er van op ze te stemmen.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...