Ga naar inhoud
GENEGEERD

Doorspoelen When Shits Hits The Fan.


MyronPrps

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen:)

 

een tijdje geleden keek ik weer een doomsday programma (een van de vele) en toen ineens zag ik iets wat ikzelf nog nooit eerder heb gezien en waar velen zich toch redelijk druk om maken namelijk: De WC.

 

Als de elektriciteit uit zou vallen doet de geliefde wc het niet meer en zullen velen toch een kuil graven of naar een sloot toe maar in dit programma pakte ze een jerrycan van 3-5L en leegde deze in de wc waardoor de "shit" langzaam maar zeker doorspoelde en zo het riool inging. Toen was het natuurlijk Prepper see Prepper do, dus zodra nummer 2 klaar was ging ik met mijn jerrycan van 5L naar de WC en legen maar, het ging niet erg snel maar uiteindelijk was alles weg ( zelfs het drijvende wc papier ) en dit verbaasde mij toch wel een beetje. dus bij deze dan maar: Hebben jullie dit ook wel eens geprobeerd? en hoe ging dat dan? en als iedereen dit zou doen zou dit uiteindelijk het riool niet laten overstromen?:eek:

 

Ik ben toch wel erg benieuwd naar jullie reacties dus kom maar op:)

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hallo iedereen:)

 

een tijdje geleden keek ik weer een doomsday programma (een van de vele) en toen ineens zag ik iets wat ikzelf nog nooit eerder heb gezien en waar velen zich toch redelijk druk om maken namelijk: De WC.

 

Als de elektriciteit uit zou vallen doet de geliefde wc het niet meer en zullen velen toch een kuil graven of naar een sloot toe maar in dit programma pakte ze een jerrycan van 3-5L en leegde deze in de wc waardoor de "shit" langzaam maar zeker doorspoelde en zo het riool inging. Toen was het natuurlijk Prepper see Prepper do, dus zodra nummer 2 klaar was ging ik met mijn jerrycan van 5L naar de WC en legen maar, het ging niet erg snel maar uiteindelijk was alles weg ( zelfs het drijvende wc papier ) en dit verbaasde mij toch wel een beetje. dus bij deze dan maar: Hebben jullie dit ook wel eens geprobeerd? en hoe ging dat dan? en als iedereen dit zou doen zou dit uiteindelijk het riool niet laten overstromen?:eek:

 

Ik ben toch wel erg benieuwd naar jullie reacties dus kom maar op:)

 

mvg, MP

 

Je behoefte doen in of nabij een sloot (potentiele watervoorziening voor jezelf/anderen) is NIET verstandig! Een porta pottie raakt ook vol en is dus ook maar van tijdelijke aard. Ik heb hier al eens iets over gepost.

Verstandiger lijkt me om een centrale latrine te bouwen. Is deze vol, een nieuwe op een andere plek. Met name in grote wijken/steden gaat dit problemen opleveren....centraal het eea regelen is beter en veiliger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben nog een ouderwetse beerput/sceptic tank, dus geen problemen hier met terugstromend riool ;)

Met een emmertje sloot/regenwater is dit goed door te spoelen. Hebben we al een paar keer geprobeerd en werkt prima!

In 2010 is 'ie nog geleegd, dus de komende 15jr of langer zitten wij goed.

De overflow van de beerput is goed geregeld, dus overtollig water zijn we ook makkelijk kwijt.

 

 

Als we een riool hadden gehad, zou ik de opmerking hier boven, een zak cement klaar leggen, zeker opvolgen! Lijkt me een drastische maar goede oplossing om te voorkomen dat het riool terug mn huis in zou komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem van niet weg lopende riolen heb je enkel als j onder NAP woont . Als je er boven woont vloeit alles op een natuurlijke wijze weg .

Tegenwoordig vloeit alles naar waterzuiveringsinstallaties . Maar bij een shtf en een totale stroomuitval kunnen ze die omzeilen zodat alles naar zee loopt zoals vroeger .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gevulde zandzak doet het ook wel, lijkt mij.

 

Kattebakgrind schijnt ook te werken. Bijkomend voordeel is dat je dat er ook nog eens uit kan halen als alles weer werkt en dat wordt met beton in je wc wat moeilijker.

 

Klopt!

 

Daarenboven hardt beton / cement veel minder goed uit in de nabijheid van urine / uitwerpselen en dergelijke... en kan als je dus een vuile

wc pot hebt, het verharden wel eens een paar dagen kan duren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij stoken met een houtkachel met een ketel erop voor heet water. In de winter 2 kruiken vullen voor in bed , s'morgens met de koude kruik de plee doorspoelen. Van die rubberen kruiken , waar je ook nog wat extra waterdruk kan geven door de kruik te squeezen onder je oksel ( wel een beetje opletten hé :p )

Dit gaat prima en zo bespaar je ook weer wat (peanuts denk ik)

Als we geen water hebben , pakken we regenwater uit een IBC 1000 L .

Als het niet meer weg loopt? Vuilniszakken vullen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kinderen kwamen hier eens thuis met het briljante idee, opgepikt op school, om een baksteen in de jachtbak te leggen. Ze wilden water besparen. Toen ik hen uitlegde dat ze nooit mogen besparen op water in toilet keken ze me een beetje raar aan. Had de leraar dan toch ongelijk ? Als je te weinig water gebruikt riskeer je verstoppingen en geloof me, dat wil je niet gaan oplossen met je blote handen. Dus hier wordt de boodschap groot nagespoeld. Met zelf opgevangen regenwater.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...