Ga naar inhoud
GENEGEERD

[BBOBje] Budget Bug Out Bag (Reportage reviewer gezocht)


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Ik vind alles prima :p

 

Ronin woont om de hoek en heeft alle tijd, dus we kunnen zo wat inplannen aangezien ik doordeweeks makkelijk een paar dagen vrij kan nemen.

Als Range denkt over voldoende wilskracht te bezitten met dit koude weer om 3 dagen keihard af te zien, neem ik ook hem zonder problemen onder mijn hoede.

Als een Less Stroud (gotta love this man!) kan ik ook prima 3 dagen alleen met de B-BOB en camera vertoeven. Ik heb 1 en ander al in mijn hoofd zitten en denk dat een ieder er wel van zou kunnen genieten en dat het goede reclame zou zijn voor de prepshop.

Voor mij is het een avontuur. Dat is waar ik voor ga.De B-BOB ziet er redelijk goed uitgerust uit en lijkt me prima materiaal voor een review!

Natuurlijk zou ik hem graag willen houden (vooral de saywer), maar het meeste heb ik al na al die jaren verzamelen en zou vooral extra zijn.

Vind ik natuurlijk ook niet erg. Mijn oudste dochter haar tas moet ook gevuld worden nu ze steeds vaker meegaat, maar ik doe liever de review om de review dan dat het me gaat om het materiaal.

 

 

Voor de rest ligt het niet aan mij, maar aan de founding fathers van het forum en Simurgh van de prepshop.

 

Maar blijf vooral steunen!!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Tjee, het is bijna de stemronde van "Utopia" Die met de mooiste babbel (of het beste filmapparaat) krijgt de review.

Gelukkig vertrouw ik topicstarter er wel van meer hersens te hebben dan alleen voor de sociaal makkelijk babbelende te gaan en een eerlijke keus te kunnen maken.

 

Of ik ga met Stuudje.... ook geen probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook het meest geïnteresseerd in sawyer mini, ik heb alleen van die rietjes, en heb helaas geen geld op de bank meer om er een via de prepshop online te betalen. Als @Simurgh naar SC gaat dan kan ik m contant betalen misschien. Ook wil ik m wel ruilen, heb nog van alles, en als ik geen baan vind in afzienbare tijd raak ik mijn prepheaven huis toch kwijt, en dan kan ik mijn hele inboedel wel verruilen.

Gvd gap, heb je nog gesolliciteerd waar ik je zei om te proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeer benieuwd!

Worden de ervaringen van de test meegenomen om de bbob te verbeteren danwel de BYO item lijst aan te passen?

Ik denk beide. In ieder geval dat is wat in mijn hoofd zit qua review.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simurgh Kijk eens aan dat is een mooi setje inderdaad, heb inderdaad ongeveer dezelfde set die ik dagelijks bij me draag.

 

Water

1 Lifestraw

1 Highlander cup 33 cl

1 camelback 2,5 liter

 

Vuur

1 LMF millitairy

1 setje met 35 waterdichte lucifers

1 Vegroot glas

1 waterdicht verpakte lucifers

1 esbit brander met hexamine

 

Tools

1 Leatherman Surge met Codura mole hoes en bitkit + extender + extra zaagjes & vijlen

1 Leatherman Raptor

1 Cold steel pocket bushman

1 Draadzaag

1 Kevlar gloves met knokkelbeveiliging

16 Naai setje defensie

1 Kompas

 

Voedsel

2 x travelunch 1635 kcal per zak

1 dextro reep

2 x oplos limonade

2 x opkikkertjes ( maggi )

1 x warme chocolade melk ( leger )

1 pepper & zout setje ( je weet nooit waar je terecht komt :p

 

Onderkomen en kleding

1 Poncho annex tarp (ripstop-nylon defensie )

 

Verlichting

 

1 Fenix PD 35 met 2 reserve batterijen

1 Fenix hoofdlamp met ook 2 reserve batterijen

4 Glow stick ( 2 rood 2 groen 12 uur ps)

 

Signaleren

1 Noodfluit 2 tonen

1 Spiegel defensie

 

Medisch

Care plus pro EHBO set

Norbit/ rennie's / paracetamol

 

Extra

15 meter paracord

30 tyrips

1 leger smink

1 Sas john lofty dwarsligger

1 Kladblok waterbestendig papier + 3 pennen + 1 zwarte marker + 2 potloden

1 Oordopjes ( defensie het rode bakje )

1 Psu slot met sleutel ( Abus )

 

En meestal heb ik ook nog een set handboeien bij me ( zware kwaliteit ) als nachtdier kom je nog wel eens in rare situaties ;)

Meestal hangen de lampen & bush man in me broek, en de leatherman's aan me broekriem .

En de rest allemaal in deze tas http://www.max-fuchs.de/grosshandel/outdoor_militaer_camping_grosshandel_max,pd630,,30333A.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol geen condooms nee, het is dan ook de bedoeling dat je deze tas aanvult naar eigen behoeften jij nachtdiertje...:rolleyes:

 

Als ik een Boa of Kmar of Klpd of de politie tegen komen, trek ik meestal een condoom open, plaats hem over me hoofd en blaas hem iets op. En dan gewoon net doen of je gek bent ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een moeilijke beslissing op dit moment.

 

Ik vind het top dat @Gamble op zijn minst overweegt om mij mee te nemen (mits ik over voldoende wilskracht beschik :p). Wat ik zo lees worden Gamble & @Ronin Kogaratsu aangemoedigd om samen de review te doen en wonen ook dichtbij elkaar waardoor het zeer zeker te overwegen valt. Ik daar in tegen woon niet in de buurt van Flevoland waardoor een afspraak wat moeilijker te plannen is. Kijk ik heb zo ook mijn afspraken en 72 uur foetsie vereist ook voor mij wat geschuif in de agenda. Ik zal met de diehard preppers PM-en wat voor datum geschikt is voor een full fledged 72 uur afzien in de wildernes is in deze barre omstandigheden.

 

Het feit dat wat @oakie opppert door nog eens 3 members wordt gesteund maakt dat ik het zeker een kans wil geven.

 

Ik hoop dat iedereen wel akkoord kan gaan dat ik wel iets beter in mijn kleding voorbereid dan de gemiddelde NL-er zou doen bij de SHTF zoals dit. Om specifiek te zijn een thermo kleding-onderlaag zodat ik onderkoeling weet te voorkomen ten alle tijden. Nogmaals, ik heb geen intentie in een hard survival mentaliteit zonder enige vorm van uitval basis als het niet hoeft. Ik prep puur vanwege mijn 'kastelenbouwer' idee dat ik een veilige huis en haard plek weet te maken waarbij ik zelfvoorzienend kan zijn (met anderen) op regels of way of life gemaakt binnen de commune die er ook echt toe doen :)!

 

Deze oefening gaat dus naast de review voor mij de boeken in als een test voor mijn uithoudingsvermogen en vermogen tot handelen onder minder ideale omstandigheden. Ook zal ik laten zien dat wie 'een grote waffel heeft ook grote prestaties moet leveren' en dit lijkt mij een ideale manier haha ^^!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu heeft laten weten momenteel andere prioriteiten te hebben, dan mee te doen met deze review.

Hoe nobel ook van @Range, lijkt het mij beter om 1 persoon de tas te laten testen. Immers is de prepshop ook (nog) niet rijk en is de één tas al behoorlijk waardevol aan spullen om beschikbaar te zetten.

 

Ik zie nog niemand anders die zich kandidaat stelt om drie volle dagen in het aankomende koude winterweer beschikbaar te stellen, dus schrijf ik nu op wat mijn idee zou zijn tijdens deze tocht.

 

Review B-BOB:

 

Op de aangebroken dag zal @Simurgh ergens tussen 9 uur 's ochtends (kan ik mijn kiddoos eerst nog naar school brengen) en 00:00 middernacht, een sms-je geven waarop de 72 uur ingaan.

De tocht kan en zal dus op een onverwachts tijdstip plaatsvinden en ik zal direct moeten vertrekken.

Dit doe ik omdat een echte shtf ook onverwachts komt en je ook dan het tijdstip niet kan inplannen.

 

Het doel wordt om vanaf Lelystad 35 km te hiken naar het Rendes vouz punt waar zogenaamd een boot op mij ligt te wachten.

Omdat ik niet gezien wil worden voor eventuele plunderende bendes en andere gevaarlijke situaties wil vermijden, zal mij ik alleen 's nachts kunnen verplaatsen en overdag moeten schuilhouden.

Onderweg zal ik mij in leven proberen te houden met de inhoud (zoals die mij geleverd wordt door de prepshop) van de tas.

De inhoud van de tas zal ik tevens uitgebreid presenteren, uitleg geven, laten zien hoe je e.e.a. op meerdere manieren kunt gebruiken, diverse survival situaties nabootsen en de voordelen en/of nadelen reviewen.

Ook zal ik op de inhoud van de BYO (bring your own) ingaan.

 

De review start dus op het moment van de sms en eindigt om dezelfde tijd 72 uur later.

De B-BOB zal op een echt lijkende survivalsituatie getest worden waardoor een ieder die deze bob wil aankopen een realistisch beeld heeft waar zijn/haar spullen toe in staat zijn.

De prepshop zou met deze review uiteindelijk afhankelijk van de testuitslagen de B-BOB kunnen aanpassen of juist ongewijzigd houden.

De koper zal een goede evaluatie krijgen waarbij ook nagedacht wordt over de BYO en hierdoor zijn eigen afwegingen kan maken met wat hij/zij denkt wat belangrijk is om als BYO toe te voegen aan de tas (ook hier kan de prepshop uitkomst bieden).

 

En als laatste: Alhoewel mijn kop nou niet echt cameramateriaal is, lul ik beter dan dat ik schrijf en weet ik gewoon dat ik hiervan een hele mooie review zou kunnen maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@

Review B-BOB:

 

Op de aangebroken dag zal [mention=76]Simurgh

ergens tussen 9 uur 's ochtends (kan ik mijn kiddoos eerst nog naar school brengen) en 00:00 middernacht, een sms-je geven waarop de 72 uur ingaan.

De tocht kan en zal dus op een onverwachts tijdstip plaatsvinden en ik zal direct moeten vertrekken.

Dit doe ik omdat een echte shtf ook onverwachts komt en je ook dan het tijdstip niet kan inplannen.

 

Het doel wordt om vanaf Lelystad 35 km te hiken naar het Rendes vouz punt waar zogenaamd een boot op mij ligt te wachten.

Omdat ik niet gezien wil worden voor eventuele plunderende bendes en andere gevaarlijke situaties wil vermijden, zal mij ik alleen 's nachts kunnen verplaatsen en overdag moeten schuilhouden.

Onderweg zal ik mij in leven proberen te houden met de inhoud (zoals die mij geleverd wordt door de prepshop) van de tas.

De inhoud van de tas zal ik tevens uitgebreid presenteren, uitleg geven, laten zien hoe je e.e.a. op meerdere manieren kunt gebruiken, diverse survival situaties nabootsen en de voordelen en/of nadelen reviewen.

Ook zal ik op de inhoud van de BYO (bring your own) ingaan.

 

De review start dus op het moment van de sms en eindigt om dezelfde tijd 72 uur later.

De B-BOB zal op een echt lijkende survivalsituatie getest worden waardoor een ieder die deze bob wil aankopen een realistisch beeld heeft waar zijn/haar spullen toe in staat zijn.

De prepshop zou met deze review uiteindelijk afhankelijk van de testuitslagen de B-BOB kunnen aanpassen of juist ongewijzigd houden.

De koper zal een goede evaluatie krijgen waarbij ook nagedacht wordt over de BYO en hierdoor zijn eigen afwegingen kan maken met wat hij/zij denkt wat belangrijk is om als BYO toe te voegen aan de tas (ook hier kan de prepshop uitkomst bieden).

 

En als laatste: Alhoewel mijn kop nou niet echt cameramateriaal is, lul ik beter dan dat ik schrijf en weet ik gewoon dat ik hiervan een hele mooie review zou kunnen maken!

 

Wat een gaaf plan zeg. Ben benieuwd wat @Simurgh hiervan zegt. Hopelijk smst die pas in het voorjaar :-)

 

De reviewer zal de BBOB ook echt mogen houden, het is lastig om weer te verkopen en we willen onze gebruikers en reviewers natuurlijk tevreden houden en onze dankbaarheid tonen om dit soort dingen mogelijk te maken. Veel leveranciers om reviews te krijgen doen een grote duit in het zakje.

 

 

Laat maar horen of er nog meer gebruikers zijn die het idee van @Gamble kunnen overtreffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx for the support Mr.Gold.

De review kan als ik hem mag doen binnen twee weken ingepland worden. Het weer deert mij niet en het avontuur trekt mij aan :p

@Range , als het je leuk lijkt trouwens mag je altijd aankomend jaar mee op één van mijn tochten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gaaf plan zeg. Ben benieuwd wat @Simurgh hiervan zegt. Hopelijk smst die pas in het voorjaar :-)

 

De reviewer zal de BBOB ook echt mogen houden, het is lastig om weer te verkopen en we willen onze gebruikers en reviewers natuurlijk tevreden houden en onze dankbaarheid tonen om dit soort dingen mogelijk te maken. Veel leveranciers om reviews te krijgen doen een grote duit in het zakje.

 

 

Laat maar horen of er nog meer gebruikers zijn die het idee van @Gamble kunnen overtreffen.

 

Ah ok, dat veranderd de zaak. Ben wel benieuwd wat de voorwaarden precies zijn. Is het de bedoeling een gemiddelde Nederlander na te bootsen die met zijn nette pak en nette schoenen de metro uitstapt na een melding van terroristische dreiging? En dus in zn nette pak en Bobje 72 uur gaat overleven in de bosjes?

 

Of kan de tester, vanuit huis die zak als extra oppakken en met zn beschermende kleding en boots aan gaan kamperen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...