Ga naar inhoud
GENEGEERD

Coleman Catalytic Tent Heater


Kimsalabim

Aanbevolen berichten

Ik probeer, als ik spullen koop, deze van zo kwalitatief mogelijk materiaal aan te schaffen.

Vaak hangt hier wel een prijskaartje aan. Zodoende ben ik vaak te vinden in de kringloopwinkel en op marktplaats.

 

Soms loop ik tegen iets aan waarvan ik niet direct weet wat het is. Als het mij niet bevalt verkoop ik het gewoon weer door.

 

Van de week heb ik in de kringloopwinkel een Coleman Catalytic Heater gekocht voor € 3,50.

Hij zit in de doos en er zit een gebruiksaanwijziging bij in het Engels maar ik begrijp er geen snars van.

Ook het filmpje op YouTube snapte ik niet.

Omdat het met benzine o.i.d. en vuur te maken heeft ben ik er een beetje huiverig voor.

Ik zal hem zeker niet in mijn tent zetten!

Wie heeft er ervaring met zo'n ding en waar gebruikt hij/zij hem voor? Wat voor brandstof moet er in?

Zal ik hem maar doorverkopen? LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Kimsalabim

 

 

Wat ik er van begrijp zijn de volgende stappen:

 

A: experimenteer buiten of anders in een goed geventileerde ruimte zonder brandgevoelige spullen in de buurt. (sowieso altijd buiten laten opwarmen voor je hem naar binnen haalt)

B: vul het reservoir met coleman fuel (verkrijgbaar in de meeste outdoor winkels). 2/3 van het reservoir is mijn persoonlijke suggestie, sowieso niet te vol doen.

C: zorg dat het rooster vrij is (haal een eventuele afdekker eraf, deze is bedoeld om de heater te doven)

D: houdt de heater ondersteboven totdat je een natte plek ziet ontstaan iets groter dan een 2 euro munt.

E: steek deze natte plek aan en laat helemaal uitbranden, dit start het verwarmingsproces.

F: laat nadat de vlam uit is gegaan de klep sluiten en de heater circa 10-15 minuten met rust laten en dan zou deze flink wat hitte moeten afgeven en kan de heater in de tent gezet worden.

 

Persoonlijk zou ik deze heater niet in een tent gebruiken, tenzij het een flinke tent is met goede ventilatie.

Mogelijk werkt de brander ook op wasbenzine maar dat zou ik eerst uitzoeken voor je er mee experimenteert.

Op zich wel leuk ding hoor voor dat geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AWOL, ik heb het geprobeerd en hij doet het!!! Alleen geen idee wat ik ermee moet maar wel weer e.e.a. geleerd. Binnen no time 3 nieuwsgierige mannen om mij heen want tja fikkie stoken... @sickboy, ik denk niet dat ik hem ga houden, dus als je hem ergens voor wil gebruiken mag je hem wat mij betreft overnemen.

 

Leuk dat het gelukt is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...