Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zwitserse Kookset


Gast

Aanbevolen berichten

Mij is gisteren een Zwitserse kookset aangeboden(Compleet).

Hij is twee keer gebruikt in vakantie.Ze vonden het teveel gedoe.

Ziet er ook nog nieuw uit.

 

Wie kent de voor en nadelen (Hebben met zo'n set ervaring).

Er zit een 15 Ltr ketel bij met kist.Foto's zijn van internet.

Was te donker om nog foto's te knippen.

.Zelf twijfel ik vanwege het gewicht(alles samen wel te verstaan)benzine-brander.jpg.faa6508ef0c223c42d38227432a9c443.jpgbenzinebrander-ketel-15Ltr.jpg.bb87065b79e060253129705a8f215bf1.jpg

Vraagprijs is 45,00 E

 

 

Bedankt voor de aanbevelingen!!! Ik had het bijna niet gekocht door het gewicht.Daarom gisternavond ook niet meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Superding tegen superprijs @frans81.

@Vempain en @JamHard hebben er ook 1.

 

Zelf gebruikt, met z'n allen, op SC. Water kookt snel en blijft heel lang warm in box: iedereen steeds koffie/thee.

Soep maken, of ander gerecht: even aan de kook, hup in de box, even laten staan en heel lang een hete maaltijd voor veel personen.

Benzine op/geen zin in benzine branden? Gewoon op het vuur zetten.

 

Perfect. Aanrader. Doen.

Kan je altijd nog hier op het forum kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superding tegen superprijs @frans81.

@Vempain en @JamHard hebben er ook 1.

 

Zelf gebruikt, met z'n allen, op SC. Water kookt snel en blijft heel lang warm in box: iedereen steeds koffie/thee.

Soep maken, of ander gerecht: even aan de kook, hup in de box, even laten staan en heel lang een hete maaltijd voor veel personen.

Benzine op/geen zin in benzine branden? Gewoon op het vuur zetten.

 

Perfect. Aanrader. Doen.

Kan je altijd nog hier op het forum kwijt.

 

Eentje? Minimaal 2 als een echte preppert natuurlijk.....:D just messin' around.... En om m'n onderschrift maar weer eens kracht bij te zetten....:D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat bedrag, zeker doen!

Reuze handig om snel wat aan de kook te brengen. (zeker in grotere groepen)

Nadeel is idd dat het op benzine werkt, maar zoals al vermeld,... gewoon op het vuur zetten als dat niet meer beschikbaar is.

 

En mocht het idd niet bevallen zijn er hier op het forum altijd wel gegadigden voor te vinden.

 

Overigens @prepass, wij hebben er idd eentjuh, maar dat is het voordeel dat er meerdere zijn bij het sc gebeuren, die dan zo'n thingie bij hebben, zodat er eigenlijk altijd wel een of meer binnen handbereik zijn.

1=geen, 2=een,... en samenwerking is da bomb!;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat bedrag, zeker doen!

Reuze handig om snel wat aan de kook te brengen. (zeker in grotere groepen)

Nadeel is idd dat het op benzine werkt, maar zoals al vermeld,... gewoon op het vuur zetten als dat niet meer beschikbaar is.

 

En mocht het idd niet bevallen zijn er hier op het forum altijd wel gegadigden voor te vinden.

 

Overigens @prepass, wij hebben er idd eentjuh, maar dat is het voordeel dat er meerdere zijn bij het sc gebeuren, die dan zo'n thingie bij hebben, zodat er eigenlijk altijd wel een of meer binnen handbereik zijn.

1=geen, 2=een,... en samenwerking is da bomb!;)

 

Hahaha. Helemaal gelijk maar..... 1=geen 2= geen en failure is een b!tch........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem vanmiddag toch maar meteen opgehaald!Men was al bezig met de advertentie (Facebook)?????

Word daar ook al vanalles aangeboden? dacht ik.

Voor mij namelijk geen Facebook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ben benieuwd hoe zoiets brand en vooral of ik er geen andere vorm van brandstof in kan gebruiken.

Benzine rookt nogal.Stinkt.Het zaakje bij elkaar is pl/min 50 Kgm:confused:

Althans dat schat ik.Ik had zoiets nog nooit gezien,zeer degelijk gemaakt(Die Schweizer Armee )Altijd kwaliteit.

Ik heb het zelfs voor minder gekregen.Nee niet gepingeld,maar omdat mevrouw vond dat ik van ver kwam.

30 Euries .Ben alleen al blij dat ie er nog was.Anders was ie waarschijnlijk al weg geweest.

Via Facebook kan het snel gaan zeiden ze tegen mij.Ik had namelijk ook niet gebeld dat ik eraan kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd @frans81 je hebt nu ook je eigen mini BB. Hier kun je voor de hele straat mee koken en eventueel drinkwater mee ontsmetten. Daarmee smeed je de hele groep aaneen. Afhankelijk van de omstandigheden wellicht een veel betere strategie dan je hongerige buurman een kogel door zijn hoofd jagen.

 

Belachelijk genoeg storten krijgsmachten dit onovertroffen spul en masse af. Dat heeft twee gevolgen: 1) ze kunnen de burgerbevolking niet meer helpen bij rampen, wat een van de hoofdtaken van een krijgsmacht is. Met zo'n brander trek je een aardappel- en een wortel veld leeg en je kunt gaan koken. Krijgsmachten gaan nu massaal over op noodpakketten en stoten veldkeukens en wat daar op lijkt dus af. Een bloederig schandaal. 2) Dit is hele dure apparatuur. Vooral in Azie heb je steeds meer branderverzamelaars, waardoor de prijzen enorm stijgen. Maar dit meer dan geweldige spul overspoelt nu de markt en kost daardoor geen drol. Maar over een paar jaar is het ineens op en dan vind je het nergens meer en explodeert de waarde.

 

Dat het zaakje op benzine draait is juist perfect. Benzine zul je bij een shtf altijd nog wel ergens met een slangetje uit een auto kunnen halen. Het verbruik van deze brander is hoog, maar je hoeft het eten maar een minuut op te koken en dan broeit het zichzelf in de kist gaar. Je kunt de ketel in geval van nood ook op houtblokken stoken. Youtube staat vol met filmpjes. Bekijk er even eentje, dan weet je hoe hij hoort te werken. Zoektermen "bvb brenner", "swiss dual burner".

 

Mijn argusoog ziet alleen twee dingen niet bij jou; een metaal doosje met reserve onderdelen en deze dikke rubberen rand die in je broeikist hoort. Het plaatje is van het grotere model broeikist. Allemaal geen ramp; reserve onderdelen heb je zelden nodig en zonder rubber rand werkt de broeikist volgens mij ook prima.

 

http://www.green-store.ch/images/product_images/info_images/7869_0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals te lezen is in mijn bericht, zijn de foto's van internet.Toen ik bij die mensen was was het al te donker om foto's te knippen! De set is helemaal compleet! Met metalen onderdelenkistje en rubber!

Had ik al gechecked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals te lezen is in mijn bericht, zijn de foto's van internet.Toen ik bij die mensen was was het al te donker om foto's te knippen! De set is helemaal compleet! Met metalen onderdelenkistje en rubber!

Had ik al gechecked.

 

Sorry..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door velen al geschreven dit is fantastisch spul !

 

Wel een paar bedenkingen.

Het is oerdegelijk, maar daardoor zwaar groot enz.

Dus of het is voor stationair gebruikt, bol bil enz of je bezit een vrachtauto ( als je al je spulen zo gaat uitvoeren dan is een gewone auto niet meer voldoende).

 

Voor bil bol heb ikzelf voor een gasbrander gekozen:

Super simpel.

Met twee grote gasflessen (50kg) kun je jaren koken. ( en 'oneindig' bewaren, benzine een tot twee jaar probleemloos daarna heb je kans op degradatie)

Je kunt dit zonder grote risico's gewoon binnen gebruiken ( altijd een risico maar al veel kleiner als een bezine brander, ik denk aan de dampen die bij verbranding vrijkomen, brandstof opslaan moet je altijd heel voorzichtig doen)

 

Voor mobiel gebruik heb ik juist weer een sterke voorkeur voor benzine branders, maar ook voor houtbranders.

Een houtfornuis is ook voor een bol bil een geweldige oplossing ( alles heeft voor en nadelen)

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Door velen al geschreven dit is fantastisch spul !

 

Wel een paar bedenkingen.

Het is oerdegelijk, maar daardoor zwaar groot enz.

Dus of het is voor stationair gebruikt, bol bil enz of je bezit een vrachtauto ( als je al je spulen zo gaat uitvoeren dan is een gewone auto niet meer voldoende).

 

Voor bil bol heb ikzelf voor een gasbrander gekozen:

Super simpel.

Met twee grote gasflessen (50kg) kun je jaren koken. ( en 'oneindig' bewaren, benzine een tot twee jaar probleemloos daarna heb je kans op degradatie)

Je kunt dit zonder grote risico's gewoon binnen gebruiken ( altijd een risico maar al veel kleiner als een bezine brander, ik denk aan de dampen die bij verbranding vrijkomen, brandstof opslaan moet je altijd heel voorzichtig doen)

 

Voor mobiel gebruik heb ik juist weer een sterke voorkeur voor benzine branders, maar ook voor houtbranders.

Een houtfornuis is ook voor een bol bil een geweldige oplossing ( alles heeft voor en nadelen)

 

Prep ze,

K a n s

 

Kan ook natuurlijk. :)

 

Tussen auto en vrachtwagen zitten nog een paar maten. ;)

 

Key van deze combi is de fantastische "pan" met broeikist. Zwaar, maar oerdegelijk. Brander naar keuze er onder en gaan.

Bij vervoer is de "pan" ook bruikbaar om dingen in te doen.

Blijft een absolute aanrader.

 

Gewoon op je BOL laten staan is met de meeste dingen het handigste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...