Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waar kopen jullie je goud en/of zilver?

SilverSurfer1974
 Share

Recommended Posts

Dit vraag ik me dus af. Ikzelf heb een tijdje in Duitsland gekocht omdat de prijs daar aanzienlijk lager ligt. Totdat dit op een gegeven moment niet meer kon. Men leverde niet meer in Nederland. Via een of andere constructie kon dit nog wel maar dat was mij te omslachtig. Ze leverde de spullen tot aan de grens en je moest daarna zelf voor vervoer zorgen (ofzo).

Daarna ben ik bij The Silvermountain gaan kopen. Het grote voordeel daar vind ik dat je daar niet vooruit hoeft te betalen. Je kunt betalen wanneer je de spullen ophaalt.

Even nog iets anders; ik zie dat The Silvermountain op een of andere manier aan deze site is verbonden. We zouden met ze in gesprek moeten gaan. Ik denk vanuit mijn inkoop-achtergrond en je zou met TSM kunnen afspreken dat bijvoorbeeld alle bestellingen via preppers.nl op een dag worden opgeteld en dat de bijbehorende prijs geldt voor die aantal.

Voorbeeld: X besteld om 12:00 100 maple leafs. De prijs voor deze bestelling is € 1.800,-. Aan het eind van de dag is via preppers.nl 1000 maple leafs besteld. TSM zou dan de prijs moeten geven die hoort bij de koers om 12:00 en een bestelling van 1000 stuks, bijvoorbeeld € 1.750,-.

Wat vinden jullie van mijn idee?

Gr.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Super idee.

Alleen dat dagelijks meerdere mensen inkopen via preppers.nl is nogal optimistisch.

Er zijn dagen dat er uit geheel nederland niet meerdere bestellingen binnen komen.....

En samen een dag afspreken om gezamelijk in te kopen is ook niet handig, wie bepaalt welke dag wat als de koers dan net hoog staat enz?

Dus goed idee maar in praktijk wat problemen..

En nou zijn die verschillen tussen 1, 10, 100, en 1000 munten tegelijk inkopen ook veel kleiner, meestal, dan de koersschommelingen per dag/week....

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Als ik een bestelling doe onderhandel ik zelf gezien het om flinke hoeveelheden gaat. De korting wil ik liever niet delen met iemand die maar 1 muntje koopt. Logisch lijkt mij ? Dat is niet omdat ik een ander dat niet gun, veeleer omdat je in dat geval allicht niet de hoogst mogelijke korting krijgt. De kosten voor de leverancier zijn duidelijk groter voor een kleine bestelling dan voor een grote.

Link naar reactie

Als ik een bestelling doe onderhandel ik zelf gezien het om flinke hoeveelheden gaat. De korting wil ik liever niet delen met iemand die maar 1 muntje koopt. Logisch lijkt mij ?

Oh, ik leefde in de veronderstelling dat de preppers-gemeenschap toch wel een soort van eenheid zou vormen, dat men elkaar steunt. Ikzelf zou er geen problemen mee hebben om mijn korting te delen met iemand anders, ook al word ik er zelf niet beter van. Immers, ik ondervind er ook geen nadeel aan. Maar goed, je staat volledig in je recht om zo te handelen.

Maar je hebt niet gereageerd op mijn eerste vraag: waar haal jij je spul?

Link naar reactie

Super idee.

Alleen dat dagelijks meerdere mensen inkopen via preppers.nl is nogal optimistisch.

Er zijn dagen dat er uit geheel nederland niet meerdere bestellingen binnen komen.....

En samen een dag afspreken om gezamelijk in te kopen is ook niet handig, wie bepaalt welke dag wat als de koers dan net hoog staat enz?

Dus goed idee maar in praktijk wat problemen..

En nou zijn die verschillen tussen 1, 10, 100, en 1000 munten tegelijk inkopen ook veel kleiner, meestal, dan de koersschommelingen per dag/week....

Prep ze,

K a n s

Jammer, ik heb geen flauw idee hoeveel mensen via preppers bestellen. Maar ook jij hebt geen reactie gegeven op mijn hoofdvraag van dit topic.

Link naar reactie

Waar anderen hun munten kopen is niet zo belangrijk denk ik ( en als je dat graag wilt weten de zoekfunctie is je vriend er is waarschijnlijk meer te vinden dan je lief is om te lezen).

Hier een site waar de prijzen vergeleken worden, deze link is naar de zilvermunten, er is ook een goud pagina:

http://goudzilverprijs.nl/prijsvergelijk/zilver/munten/

Die aller goedkoopste e11even is volgens mij een nieuwe dus wel even googlen voordat je daar mee in zee gaat...

Ze zijn wel 'veel' goedkoper dan de rest...

Zo kun je natuurlijk ook nog buiten Nederland kijken maar dan heb je weer andere voor en nadelen.

Ook wel leuk om in de gaten te houden de actuele spotprijs:

http://www.kitcosilver.com/charts.html

Op deze site kun je van alles vinden over edelmetalen:de huidige koers, overzichten van de prijs in het verleden enz

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Wodan, vertel graag je ervaringen. Ben pas sinds een paar weken bekend met het onderwerp en heb daar nu een paar keer zilver gekocht. Was van plan daar binnenkort weer heen te gaan....

Als je daar zelf al gekocht hebt, heb je eigen ervaringen dunkt me. Als je daar reclame voor wil maken onder het mom van dat je er klant bent... nu ja.

Kopen doe je waar prijs en service aan je wensen beantwoordt en dat kan op vele plaatsen. Edelmetalen is iets dat je als laatste koopt denk ik op prepper vlak.

Link naar reactie

Als je daar zelf al gekocht hebt, heb je eigen ervaringen dunkt me. Als je daar reclame voor wil maken onder het mom van dat je er klant bent... nu ja.

Kopen doe je waar prijs en service aan je wensen beantwoordt en dat kan op vele plaatsen. Edelmetalen is iets dat je als laatste koopt denk ik op prepper vlak.

Ik begrijp waarom je denk wat je denkt over Bob1970 maar misschien moet je iets terughoudender zijn, weet je zeker dat Bob een belang heeft bij die toko?

Een verstandig prepper koopt inderdaad pas PM als al het andere geregeld is maar om van mij zelf uit te gaan: ik kocht ook al wat PM voordat mijn voedsel en water wat op orde waren (voor zover ze dat nu wel zijn) omdat een initiële behoefte cq angst het instorten van het financiële systeem was. Die gedachtegang leidde vervolgens weer tot nieuwe inzichten en heb ik nog wat andere preps geregeld. Niet iedereen heeft hetzelfde vertrekpunt?

• Leuk 2
Link naar reactie

Dank Awol voor de support! Las al een paar dagen de berichten zonder me te hebben aangemeld. Vandaag zag ik dit topic en zag die shop er niet bij staan. Wilde alleen maar helpen/tip geven. Wordt helaas niet altijd gewaardeerd. Nou ja, ieder zijn mening. We leven (nog) in een vrij land gelukkig!

En idd ook ik heb al voor ca. 2 mnd voedsel/drinken ingeslagen. Als ik binnenkort tijd heb, zet ik iets in het voorstellingstopic. Heeft ieder wat meer info over mijn beweegredenen.

Link naar reactie

Dank Awol voor de support! Las al een paar dagen de berichten zonder me te hebben aangemeld. Vandaag zag ik dit topic en zag die shop er niet bij staan. Wilde alleen maar helpen/tip geven. Wordt helaas niet altijd gewaardeerd. Nou ja, ieder zijn mening. We leven (nog) in een vrij land gelukkig!

En idd ook ik heb al voor ca. 2 mnd voedsel/drinken ingeslagen. Als ik binnenkort tijd heb, zet ik iets in het voorstellingstopic. Heeft ieder wat meer info over mijn beweegredenen.

Goed plan, doen!

En om ook weer wat begrip voor @wodan te kweken, het komt met enige regelmaat voor dat iemand zich aanmeldt met een commercieel doel ipv kennis vergaren cq te delen met andere preppers.

Deze kenmerken zich meestal door zich niet voor te stellen maar direct met de deur in huis te vallen met een opmerking over een winkel, het aanbieden van goederen en dergelijke.

Je hebt dan dus al snel de schijn tegen.

Link naar reactie

• 2 months later...
Heb goede ervaringen met thesilverhouse.be in St. Niklaas bij Antwerpen. Goedkoper dan in Nederland. Ook cash en anoniem aankopen.

Ik kocht regelmatif zilveren munten bij gold-silver.be en was er zeer blij mee en heb toch dit jaar 2 aankopen gedaan bij thesilverhouse; mijn ervaring: 3 weken wachten voor mijn eerste bestelling en nu zit ik al meer dan 2 maanden te wachten naar mijn tweede bestelling. Ze antwoorden zelfs niet meer op mijn emails en de telefoon hebben ze verleden week ook niet opgenomen.

Ik ben zeer ontevreden!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...