Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat is de beste Nederlandse bank?

Rien
 Share

Recommended Posts

Ik denk dat de meeste hier een niet zo positieve indruk hebben van ons financiële systeem en de banken die zich daarmee bezighouden.

Maar zonder een bankrekening kom je vandaag de dag niet door.

Vraag: Welke bank denk jij dat de beste nederlandse bank is?

Aan welke bank zou jij je geld toevertrouwen indien je vandaag een bank moest uitzoeken?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Waarschijnlijk de bank van de Ikea waar ik nu op zit.

En nu even serieus.

Geen enkele bank is te vertrouwen in het huidige economische systeem, ik zou al je geld van je rekening afhalen en thuis bewaren in een kluis. Dan weet je tenminste wat er met je geld word gedaan en dat het veilig is

Link naar reactie

Bij een overschot aan geld zou ik sowieso alles verdelen onder verschillende bankGROEPEN. En in verschillende valuta ook.

Maar daar gaat het niet om in dit topic. Ik denk dat je qua nederlandse banken bij de Rabobank wel vrij goed zit. Zit zelf bij de ABN. Heb dan ook geen geld om te verliezen :D

Link naar reactie

Ik zou zelfs nog wat verder willen gaan.

Cash = trash

Je kunt nog beter alles wat je overhoudt aflossen op je hypotheek, investeren in (houdbaar) voedsel en preps en omzetten in edelmetaal.

Maar, eerlijk is eerlijk, zo ver zijn wij mentaal nog niet.

Indoctrinatie van jaren is moeilijk uit te wissen, hoewel het geloof zienderogen afbrokkelt.

Geef ons nog een paar weken :)

Link naar reactie

Zelf ben ik bij de ABNAmro, en ik ben redelijk tevreden.

Ik heb een aantallen malen contact gehad met rabo personeel, en ben vaak verstomt door hun arrogantie. Dit hoor ik ook vaak van anderen. Op zich vind ik het principe van een coöperatieve bank wel leuk, maar men heeft mij 1 keer ronduit geweigerd en een tweede keer "speet het hun ontzettend". Beide malen hielp de ABNAmro vriendelijk korrekt en zonder problemen. (De twee keer was gisteren, dus vandaar deze post. Eigenlijk was ik van plan mijn hele hebben en houden te migreren naar de Rabo, maar dat gaat nu dus niet gebeuren. PS: Ze wisten niet dat ik dit van plan was, ik vroeg om slechts 1 service, en die "was helaas niet mogelijk binnen de vereiste tijd".)

De ING vertrouw ik niet. Ze zijn zeer snel gegroeid en de ervaring leert dat snelle groeiers altijd "lijken in de kast hebben liggen". Maw, ik zit te wachten tot ineens blijkt dat de ING een probleem heeft.

SNS, wel hun koersverloop voorspeld boekdelen.

De ABNAmro is een staatsbank, en zal dit ook wel blijven. Lijkt voor het moment de betere optie. Ik zal dan ook daar blijven tenzij ik nog een goede tip krijg hier.

Link naar reactie

Ik ben reeds vanaf mijn allereerste kinderspaarrekening bij de Rabobank, maar ik ben het met je eens dat deze bank het ook niet helemaal is. (Welke bank is dat nog wel?)

Helaas heb je gewoon een bankrekening nodig om te kunnen functioneren in dit systeem: je salaris moet ergens op gestort worden (geen enkele werkgever geeft je je loon nog in een loonzakje mee) en je zult een aantal vaste lasten moeten betalen (gas, water, electrisch, hypotheek, telefoon- en internet etc.)

Wij zijn nog lang niet zover dat we helemaal solo kunnen gaan, hoewel dat wel mijn ultieme droom is.

Ik zou graag een bankrekening op afroep willen hebben: net genoeg op de rekening om de vaste lasten te betalen, af en toe een interessant boek te kopen en een paar kleine andere internet aankopen.

Rest meteen omzetten in schuldvermindering of zaken die waarde hebben. Maar helaas, manlief wil daar nog niet helemaal aan.

Tot dan schipperen we lekker door :).

Link naar reactie

Ik zou graag een bankrekening op afroep willen hebben: net genoeg op de rekening om de vaste lasten te betalen, af en toe een interessant boek te kopen en een paar kleine andere internet aankopen

Ja, daar zie ik ook wel wat in.

Misschien een gat in de markt?

Een bank waar je je geld opzet en die er helemaal niets mee doet. Je krijgt dan ook geen rente en moet zelfs betalen om je geld op die bank te zetten.

Je zou zo'n rekening kunnen gebruiken als betaal rekening en om er geld op te parkeren in de zekerheid dat dat geld nooit zal worden uitgeleend.

Als extra producten zou je er goud en zilver kunnen kopen.

Of als je toch wilt sparen dan een extra spaarrekening waar je wel rente krijgt maar waar je dan ook geen toegang hebt tot dat geld.

Een "eerlijk met geld" bank :)

Link naar reactie

1 oude sok

2 rabobank omdat:

- geen beursnotering

- Eigen bazen per vestiging en dus ook een deposito garantiestelsel per vestiging (veel geld kun je dus verdelen over meerdere vestigingen)

Ik heb dit niet opgevat als welke bank het meest maatschappelijk verantwoord bezig is maar als waar ik mijn geld nog zou durven zetten.

Link naar reactie

1 oude sok

2 rabobank omdat:

- geen beursnotering

- Eigen bazen per vestiging en dus ook een deposito garantiestelsel per vestiging (veel geld kun je dus verdelen over meerdere vestigingen)

Ik heb dit niet opgevat als welke bank het meest maatschappelijk verantwoord bezig is maar als waar ik mijn geld nog zou durven zetten.

Dat verbaast mij, mag je wel bij een rabobank buiten je regio een rekening openen?

Bij mijn laatste botsing met de rabo was dat namelijk een probleem.

Of heb je misschien twee adressen?

Link naar reactie

Een goed artikel op realiteitsblog:

http://www.realiteitsblog.nl/economie_crisis/wanneer-gaat-een-bank-nou-failliet/#.T9nHZs2aimI

Uit dat artikel:

Gezondheid Nederlandse banken

Drie Nederlandse banken hebben een hefboomratio die slechter is dan die van de DNB en die van de Lehman Brothers! Oftewel hun buffer om bankruns op te vangen is nagenoeg nihil. Tevens betekent dit dat hun buffer om verliezen op hypotheken of andere kredieten op te vangen nihil is.

Dexia had eind 2010 een hefboomratio van 52,8 (balans eind 2010, *gered 2011)

SNS had eind 2011 een hefboomratio van 41,8 (balans eind 2011)

ASN 40,2 (balans eind 2011)

ABN Amro 33,1 (balans eind 2011, gered 2008)

DSB 31,7 (balans eind 2008, *failliet 2009)

Lehman Brothers 30,4 (balans eind 2007, *failliet 2008)

ING 24,4 (balans eind 2011)

Bankia 18,7 (balans maart 2011, *gered juni 2012)

Rabobank 16,8 (balans eind 2011)

Friesland Bank 12,2 (balans eind 2010, *opgeheven 2012)

Van Lanschot Bankiers 11,7 (balans eind 2011)

Triodos 8,5 (balans eind 2011)

Link naar reactie

Wanneer gaat een bank nou failliet?

Momenteel staan de kranten dagelijks vol met artikelen over de problematiek rond banken in Griekenland en Spanje, maar ook in de rest van Europa staan weer (of: nog steeds) veel banken op de rand van de afgrond. De vraag is nu: wanneer is een bank nou echt failliet? Kan een bank niet gewoon extra geld creëren uit het niets? Waarom gaat een bank überhaupt failliet? En, hoe staat het er met de Nederlandse banken voor?

http://www.realiteitsblog.nl/economie_crisis/wanneer-gaat-een-bank-nou-failliet/#.T9n7hM2_F8E

Informatief en interessant. Verplicht leesvoer, zou ik bijna durven zeggen.

Naschrift: ik zie nu pas dat Rien 'm ook al had staan. Excuus.

http://preppers.nl/forum/threads/639-Wat-is-de-beste-nederlandse-bank?p=9644#post9644

Link naar reactie

Hiier ook de ABNAMRO, al een jaar of 15 prima ervaringen daar. Genationaliseerd zie ik ook als een 'voordeel', toch heb ik afgelopen jaar ook een spaarrekening bij Triodos geopend vanwege risico spreiding en omdat deze bank verantwoordelijk (lijkt) te bankieren.

Link naar reactie

Als je aan het systeem twijfelt dan gebruik je de bank alleen maar om je salaris op te laten storten, daar worden dan de vaste lasten van betaald.

De rest verbruik je of haal je uit het systeem > zilver goud.

Elke bank of regering of financieel stelsel, kan omvallen, en beangstigend snel, wij als gebruikers hoeven alleen het vertrouwen erin te verliezen en mijn eerste regel in praktijk te brengen, het snelst door de stap naar PM te maken consumeren ondersteund het systeem voor een deel, schulden en sparen versterken het systeem.

Link naar reactie

• 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...