Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fabrikanten Army ware


Gast

Aanbevolen berichten

Fabrikanten Army ware

 

Ik kon tot nu toe alleen maar een lijst vinden van het Belgische leger!!

Veel Fabrikanten hebben ook geleverd aan het Nederlandsche leger.

Zodoende vind ik het een goed idee om te plaatsen.

 

Zie vooral namaak catagorie.

.Er zullen echter nog veel meer Fabrikanten zijn!die spul aan het leger geleverd hebben.

Misschien dat andere mensen dit kunnen aanvullen.Dit zodat de lijst zo compleet mogelijk word.

Dus vooral namen van fabrikanten waar jullie spullen van hebben en waarvan jullie vinden dat het het vermelden waard is.

Er wordt al genoeg Rommel verkocht.IMITATIE

 

Onderstaande Links zijn een aanvulling .Geplaatst na een reactie.

 

Wie produceert wat ??? Als voorbeeld http://www.army-technology.com/contractors/personal/seyntex/

 

http://www.feuchter.com/index.php/en/military

 

 

http://www.haix.com/en/products/military/

 

 

 

 

Officiële ABL producenten:

 

* Falcon

* NFM (Norway) import door Falcon (Beernem)

* Seyntex

* NV Wilford Industry / Wilford Industry NV

* Arwy

* Morane Tactical

* Wittock / Wittock Ind. / Wittock Industry

* Michielsens

* Preta

* Begetex

* N.V. Legrand

* Bastin (+ dingen van B.M.P.)

* Bimexco NV

* Claus Nancy

* Maxprotect

* Buff

* Camelbak

 

 

Goretex:

* Kerdier (St Malo)

* Van Heurck

* Carinthia

* Best Defence

 

Vreemde producenten maar hun producten worden gedragen in 't Belgisch leger, meestal persoonlijke aankopen:

* Arktis

* Tac Gear

* Saber Fatalis

* Sabre

* KRS Products (Tactical Equipment Germany)

* EIDER - civiele fabrikant maar leverde materiaal aan Marche-Les-Dames.

 

Fake - namaak - materiaal, en dus niet door soldaten gedragen, maar wel bedoeld voor de militaria winkels in de burgerij:

* Fostex

* Mil-Tec

* Kendaroy

* Life Line Textiles

* Wadema

 

Aangevulde Fabrikanten;

 

Feughter

Schwartz Passau

Wahler

Berghaus

Haix

Prof BV Ommen

Bata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Allemaal heel mooi . Maar wie produceert wat ?

 

Geert

 

Het gaat er niet om dat ik kan vertellen wie wat produceert,maar dat iemand kan zien of het om Army ware fabrikanten gaat of Imitatie.

 

Mijn M90 slaapzakken zijn van Feughter,Tentjes van Seyntex,Trilaminaatjas van Feughter,Binnenvoering Prof bv Ommen,commando smockjas is Wahler ,schoenen Haix enz

Kijk tussen je items en je ziet wie wat produceert.

 

Mij gaat het er alleen om dat je weet wat echt is(Origineel) en wat zeer zeker niet(Imitatie).

Als je iets online koopt staan er vaak de merknamen bij.Kijk in het lijstje en dan weet je of je sceptisch moet zijn.

 

Iemand uit Belgie ? Kan misschien vertellen wie wat produceert ? Want de meeste Namen ken ik niet eens.Althans hebben misschien geen Link met het Nederlandsche,Duitse leger.

Daar waar wij de Meeste spullen van aankopen.Het meeste wat hier aangeboden wordt.Van na 1980 wel te verstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 je heeft het misschien over het hoofd gezien maar ik ben een belg (Vlaming) . En ook ik ken de meeste namen niet .

 

Geert

 

Geert, dat had ik niet over het hoofd gezien:o

Daarom stond er ook een ? achter Belgie.Ik dacht dat je het door had.

Ben benieuwd wie iets toe kan voegen(Fabrikant namen),vooral Imitatie merken.

Ik las laatst een stuk dat het Americaanse leger veel imitatie (Chinees),onderdelen gebruikte.

Al dan wel bewust of onbewust..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Fabrikanten Army ware

 

Ik kon tot nu toe alleen maar een lijst vinden van het Belgische leger!!

Veel Fabrikanten hebben ook geleverd aan het Nederlandsche leger.

Zodoende vind ik het een goed idee om te plaatsen.

 

Zie vooral namaak catagorie.

.Er zullen echter nog veel meer Fabrikanten zijn!die spul aan het leger geleverd hebben.

Misschien dat andere mensen dit kunnen aanvullen.Dit zodat de lijst zo compleet mogelijk word.

Dus vooral namen van fabrikanten waar jullie spullen van hebben en waarvan jullie vinden dat het het vermelden waard is.

Er wordt al genoeg Rommel verkocht.IMITATIE

 

Onderstaande Links zijn een aanvulling .Geplaatst na een reactie.

 

Wie produceert wat ??? Als voorbeeld http://www.army-technology.com/contractors/personal/seyntex/

 

http://www.feuchter.com/index.php/en/military

 

 

http://www.haix.com/en/products/military/

 

 

 

 

Officiële ABL producenten:

 

* Falcon

* NFM (Norway) import door Falcon (Beernem)

* Seyntex

* NV Wilford Industry / Wilford Industry NV

* Arwy

* Morane Tactical

* Wittock / Wittock Ind. / Wittock Industry

* Michielsens

* Preta

* Begetex

* N.V. Legrand

* Bastin (+ dingen van B.M.P.)

* Bimexco NV

* Claus Nancy

* Maxprotect

* Buff

* Camelbak

 

 

Goretex:

* Kerdier (St Malo)

* Van Heurck

* Carinthia

* Best Defence

*F.E.C.S.A (Spanje)

* Meindl

Vreemde producenten maar hun producten worden gedragen in 't Belgisch leger, meestal persoonlijke aankopen:

* Arktis

* Tac Gear

* Saber Fatalis

* Sabre

* KRS Products (Tactical Equipment Germany)

* EIDER - civiele fabrikant maar leverde materiaal aan Marche-Les-Dames.

 

Fake - namaak - materiaal, en dus niet door soldaten gedragen, maar wel bedoeld voor de militaria winkels in de burgerij:

* Fostex

* Mil-Tec

* Kendaroy

* Life Line Textiles

* Wadema

 

Aangevulde Fabrikanten;

 

Feughter

Schwartz Passau

Wahler

Berghaus

Haix

Prof BV Ommen

Bata

 

Twee Fabrikanten van Gore Tex uitrusting toegevoegt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fabrikanten Army ware

 

Ik kon tot nu toe alleen maar een lijst vinden van het Belgische leger!!

Veel Fabrikanten hebben ook geleverd aan het Nederlandsche leger.

Zodoende vind ik het een goed idee om te plaatsen.

 

Zie vooral namaak catagorie.

.Er zullen echter nog veel meer Fabrikanten zijn!die spul aan het leger geleverd hebben.

Misschien dat andere mensen dit kunnen aanvullen.Dit zodat de lijst zo compleet mogelijk word.

Dus vooral namen van fabrikanten waar jullie spullen van hebben en waarvan jullie vinden dat het het vermelden waard is.

Er wordt al genoeg Rommel verkocht.IMITATIE

 

Onderstaande Links zijn een aanvulling .Geplaatst na een reactie.

 

Wie produceert wat ??? Als voorbeeld http://www.army-technology.com/contractors/personal/seyntex/

 

http://www.feuchter.com/index.php/en/military

 

 

http://www.haix.com/en/products/military/

 

 

 

 

Officiële ABL producenten:

 

* Falcon

* NFM (Norway) import door Falcon (Beernem)

* Seyntex

* NV Wilford Industry / Wilford Industry NV

* Arwy

* Morane Tactical

* Wittock / Wittock Ind. / Wittock Industry

* Michielsens

* Preta

* Begetex

* N.V. Legrand

* Bastin (+ dingen van B.M.P.)

* Bimexco NV

* Claus Nancy

* Maxprotect

* Buff

* Camelbak

 

 

Goretex:

* Kerdier (St Malo)

* Van Heurck

* Carinthia

* Best Defence

 

Vreemde producenten maar hun producten worden gedragen in 't Belgisch leger, meestal persoonlijke aankopen:

* Arktis

* Tac Gear

* Saber Fatalis

* Sabre

* KRS Products (Tactical Equipment Germany)

* EIDER - civiele fabrikant maar leverde materiaal aan Marche-Les-Dames.

 

Fake - namaak - materiaal, en dus niet door soldaten gedragen, maar wel bedoeld voor de militaria winkels in de burgerij:

* Fostex

* Mil-Tec

* Kendaroy

* Life Line Textiles

* Wadema

 

Aangevulde Fabrikanten;

 

Feughter

Schwartz Passau

Wahler

Berghaus

Haix

Prof BV Ommen

Bata

 

Hallo Frans

je hebt ook de bekende firma Mil Tec in je lijstje staan als imitator/namaak/nooit gedragen

beetje slordige reseach hoor want deze firma heeft dus echt wel producten op de markt gebracht met het bekende NSN nr.

als je dit nr intoetst zul je zien dat er bepaalde items dus wel voorkomen in en bij bepaalde legeronderdelen uit diverse landen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Frans

je hebt ook de bekende firma Mil Tec in je lijstje staan als imitator/namaak/nooit gedragen

beetje slordige reseach hoor want deze firma heeft dus echt wel producten op de markt gebracht met het bekende NSN nr.

als je dit nr intoetst zul je zien dat er bepaalde items dus wel voorkomen in en bij bepaalde legeronderdelen uit diverse landen

 

Dit zal best maar dat is of voor ze op de burgermarkt gingen of een aparte lijn. over Mil-Tec heb ik niet veel goeds gelezen en ik heb toch aardig mijn best gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Frans

je hebt ook de bekende firma Mil Tec in je lijstje staan als imitator/namaak/nooit gedragen

beetje slordige reseach hoor want deze firma heeft dus echt wel producten op de markt gebracht met het bekende NSN nr.

als je dit nr intoetst zul je zien dat er bepaalde items dus wel voorkomen in en bij bepaalde legeronderdelen uit diverse landen

 

 

Tja ik heb dit lijsje gedownload van een forum!Destijds stond Mil Tec er al in.Dus niet door mij toegevoegt.

Natuurlijk heb ik (1 ding ,) ook iets van Mil Tec...Waterbag van 3 Ltr.

Ik heb natuurlijk de Dump gebeld waar ik die gekocht heb.Daar vertelden ze mij dat het net als Fostex geen echt door het leger goedgekeurde Items gaat.Dus geen NSN nummer.Puur voor de Consument en zijn inmiddels vele hobby's met Army looks.

 

Zo gauw als jij mij laat zien dat er een NSN nummer is gerelateerd aan MIL TEC dan wil ik het geloven.Recent wel te verstaan.

En mij Mil Tec waterzak sluit als een kromgetrokken oude deur!!

Heb inmiddels een originele Camelbag en nergens problemen mee:cool:

 

Maar ik moet wel vermelden dat soldaten in verschillende landen zelf Items Mogen aankopen(ook hier in Nederland).

De kwaliteit is bedroevend.

Ik zag laatst op internet een afbeelding van een door iemand zelf gebouwde Ferrari,een echte kon ie niet betalen.

Het ding zag er zeer mooi uit Maaaaar:o

 

Tik de link maar eens aan en lees goed wie en wat mil Tec is(Geschiedenis).

 

http://www.sturm-miltec.de/about-us.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een Mil - Tec handzaag, sorry maar dat ding is wel beter gemaakt dan wat ik in winkels ben tegen gekomen.

 

Dat wil ik best geloven!

Misschien heb ik gewoon pech met mijn waterzak:(

 

Mij gaat het erom dat Mil Tec net als Fostex ervoor voor de Consument is en niets met het Militaire gebeuren te doen heeft.Dus geen NSN nummers mag vermelden?

Slechts alleen voor Hobby doeleinden.En de verkoop van tweedehands(Surplus).

 

:)Als ik het verkeerd heb en iemand met bewijzen kan komen dan kruip ik onderdanig in mijn Nachthok

 

onderstaand even een teks van de Mil tec site(goed lezen FREEMAN).Ik heb een hekel aan namaak sorry.

 

 

Sturm Handels GmbH was founded in 1971 in Rottenburg/Neckar, and has been selling mainly military clothing

and equipment. In 1983, Sturm started the US branch.

 

As early as 1990, Sturm opened an operation in Tangermünde, a city in the former East German part of Germany.

Tangermuende has grown into the biggest and most important logistical base of Sturm. Almost 100 employees,

a wide range of products, and more than 50,000 sqm of warehouse floor make us one of the biggest players

in the military and outdoor business.

 

Utilisation of original military surplus marked the beginning of our business. We grade the surplus and bring it

to a civilian market exclusively. Original military surplus from all over the world sold by Sturm has become a

key element of work and street wear as well as part of alternative fashion everywhere.

 

Introduction of our trademark Mil-Tec ® in 1995 highlighted the development of a wide range of functional

clothing and outdoor equipment combining functionality, good shape and durability with quality and fit of the

military prototypes.

 

Mil-Tec ® Woman Collection stands for a young ladies's fashion line mixing classic army look and flippy

design to form a trendy up-to-date product and our Mil-Tec ® Kids Line has been making kids' hearts missing a beat.

 

Our Mil-Tec ® Security Programme offers competent solutions for security and guard services.

Our Mil-Tec ® Re-enactment and Living History collection offers a growing number of reproductions of

historical clothing and equipment from different eras. These pieces of living history meet the demands of more

and more collectors and re-enactors in Europe and the USA. Expertise of our collectors and manufacturers,

as well as the support of our customers helped us to develop Mil-Tec products highly estimated all over the world.

 

Another line of business was started in 1985: rental of historical and present-day uniforms, equipment

and props to movie and tv productions. We equipped movie and documentary productions that won national

and international reputation. Although we focus on mass scenes, we also supply authentic uniforms for main

characters from our stock.

 

You want to know more about our products? We are looking forward to a successful co-operation.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 je heeft het misschien over het hoofd gezien maar ik ben een belg (Vlaming) . En ook ik ken de meeste namen niet .

 

Geert

 

Er is maar één Belg en die heeft Filip de achterlijke van Saxen Coburg. Al de rest zijn Vlamingen, Walen, Brusselaars of allochtonen.

@Geert

Een koningshuis is een overblijfsel uit de middeleeuwen, is niet democratisch en kost handenvol geld. Bovendien vertikken ze het om de taal van het volk te spreken dat voor hun riante levensstijl betaalt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Mil-Tec commando rugtas van 55 liter. En kwalitatief vind ik het goed spul en goed afgewerkt.

 

dat is fijn om te vernemen;)Natuurlijk ,als het slecht afgewerkt zou zijn dan zouden mensen niets meer kopen.En een redelijk geode kwaliteit zal het ook moeten hebben.

 

Maar waar het omgaat is Je mag het niet vergelijken met het door Defensie aangekochte ,speciaal voor die doeleinden geschikte spul.

 

Daarom heb je ook goedkeurings codes.

 

Ik denk dat als je het huidige leger gaat uitrusten met spullen van Mil Tec en o.a Fostex enz enz ze vrachtwagens vol met reserve spullen moeten nasturen.

 

Het spul is gewoon niet zoals ze het noemen Hufterproof:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Normale niet veeleisende Burger is Mil Tec en Fostex goed en oke.

Het is gewoon een Merk zoals er zovelen zijn en heeft zo ook zijn voor en nadelen.

 

 

Daar laat ik het maar bij:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...