Ga naar inhoud
GENEGEERD

Deutsche Bank uit fixing goudprijs..

wiskers
 Share

Recommended Posts

Bron: MarketUpdate week3, 2014 http://www.marketupdate.nl/muwe/2014/weekendeditie-week3.pdf?utm_source=investment_insider&utm_medium=email&utm_campaign=weekendeditie_week_3_ii_13325&kbtr=13325.12545.4912

Deutsche Bank trekt zich terug uit fixing goudprijs

Frank Knopers 17 januari 2014 Goud en Zilvermarkt

Deutsche Bank trekt zich terug uit de groep van vijf banken die dagelijks de

referentieprijs voor goud vaststelt, zo schrijft Reuters vandaag. In een persbericht

schrijft dat bank dat ze een groot deel van haar activiteiten in de grondstoffenhandel wil

afbouwen en dat deelname aan de fixing van de goudprijs daar ook onder valt. De timing

van de bank is opmerkelijk, want er loopt sinds kort in zowel Duitsland en in het

Verenigd Koninkrijk een onderzoek naar de manier waarop de goudprijs wordt

vastgesteld. In december vroeg de Duitse toezichthouder Bafin nog documenten op bij

de Deutsche Bank, ten behoeve van het onderzoek naar mogelijke manipulatie van de

goud en zilver fixings.

Deutsche Bank stapt uit fixing goudprijs

De toezichthouders willen onderzoek of de vijf banken die de referentieprijs voor goud

(de zogeheten fixing) vaststellen hun positie voor eigen gewin hebben misbruikt. De

fixing van de goudprijs is een proces dat twee keer per dag telefonisch wordt uitgevoerd

tussen de deelnemende banken. Dit proces duurt minimaal enkele minuten en kan in het

meest extreme geval wel een uur duren. Meer details over dit proces lees je terug in dit

artikel uit ons archief. In de tussentijd hebben handelaren van de vijf betrokken banken

insider informatie, die ze in hun voordeel kunnen gebruiken. De vier andere banken die

in het goudpanel zitten zijn Barclays, Bank of Nova Scotia, HSBC en Société Générale.

Gezien de omstandigheden lijkt het erop dat Deutsche bank nattigheid voelt. Een bron

die vertrouwd is met de materie verklaarde tegenover Reuters dat de Deutsche Bank

haar zetel in de goudfixing wil verkopen aan een ander lid van de Londen Bullion Market

Association (LBMA).

“Ernstiger dan Libor”

Volgens de toezichthouder Bafin is de manipulatie in de valutahandel en in de

goudhandel mogelijk nog ernstiger dan de fraude met de Libor-rente. “Terwijl er bij de

vaststelling van de Libor en de Euribor rente wordt uitgegaan van schattingen van banken

gaat het in de valutamarkt en in de goudmarkt om feitelijke transacties in een liquide

markt”, zo verklaarde Elke Koenig van de Bafin gisteren tijdens een persconferentie in

Frankfurt. In het Libor-schandaal is er al voor $6 miljard aan boetes uitgeschreven aan

betrokken partijen.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ze zullen wel een flinke boete krijgen als ze schuldig worden bevonden, maar wij zijn ons geld kwijt net als de Rabo met het renteverhaal. Ik word er zo langzaam aan kotsmisselijk van. De grote bedrijven die dit soort manipulaties doen, zouden eigenlijk al hun winst en vermogen terug moeten geven aan de maatschappij en daarna ontmanteld moeten worden. En de betrokkene de cel in.

Als jij als persoon de fout in gaat voor een relatief klein vergrijp, dan hang je aan de hoogste boom of je hebt een strafblad of komt op een zwarte lijst te staan. De grote bedrijven gaan gewoon weer door met de volgende oplichting.

Link naar reactie

Ze zullen wel een flinke boete krijgen als ze schuldig worden bevonden, maar wij zijn ons geld kwijt net als de Rabo met het renteverhaal. Ik word er zo langzaam aan kotsmisselijk van. De grote bedrijven die dit soort manipulaties doen, zouden eigenlijk al hun winst en vermogen terug moeten geven aan de maatschappij en daarna ontmanteld moeten worden. En de betrokkene de cel in.

Als jij als persoon de fout in gaat voor een relatief klein vergrijp, dan hang je aan de hoogste boom of je hebt een strafblad of komt op een zwarte lijst te staan. De grote bedrijven gaan gewoon weer door met de volgende oplichting.

Een ontzettend goeie posting van FincalnSpanje. Sluit ik me van harte bij aan. Je moet ieder strafrechtelijk geval uiteraard apart beoordelen. Maar in veel gevallen gaat het om bedrijven, die helemaal verweven zijn met de politieke top. Ze krijgen alleen een soort minimale boete als fopspeen die moet voorkomen dat boze burgers gaan schreeuwen, ze mogen hun criminele winsten gewoon houden, betalen geen belasting en behandelen hun personeel zoals een hoerenmadame dat zou doen. Hak die bedrijven in mootjes!!!!!!!

Link naar reactie

Duitsland is redelijk bezig zijn eigen plan te trekken.

Een van de meest opmerkelijke stappen is de poging een deel van hun fysieke goud terug halen.

Weinigen snappen echt wat dat betekent en wat de impact is.

Duitsand heeft ook al overeenkomsten met China om de dollar handel te omzeilen.

Als je zo wat zaken optelt en bekijkt is Duitsland gewoon bezig afstand te nemen van Amerika en de dollar.

Waarschijnlijk niet onverstandig....

Ze kruipen wel dichter tegen China en fysiek goud aan...

Het is weer wachten op de volgende stappen.

Wat moet er bv gebeuren zodat ze uit de euro stappen?

Het is een spel waarbij de macht langzaam een enorme verschuiving ondergaat.

De goudstroom is dan een van de duidelijke signalen.

Nieuwe handelsovereenkomsten is ook zo'n signaal.

Wat zijn de volgende stappen, en hoe gaat de machtverliezende partij(en) daarop reageren?

Wat gaat de dollar vervangen, ik denk dat het stoppen van internationale handel neit snel zal gebeuren want dat betekent heel ver terug in de tijd.

En dus zal een internationale munt nodig zijn.

Wat gaat er gebeuren met de schulden die nooit betaald kunnen worden.

Gaan de schuldeisers bv stukken land, steden, industrie, grondstoffen, of zelfs slavenarbeid afdwingen?

Langzaam zien we dat voor steeds meer landen het ieder voor zich aan het worden is.

Dat bestaande overeenkomsten en samenwerkingsverbanden oplossen en vervangen worden door anderen.

Het vertrouwen verschuift ( goud dat terug geclaimd wordt).

En dat zijn dan nog maar de zaken die iedereen openlijk kan zien, wat denk je dat er achter het gordijn allemaal gebeurt.....

Wereldmachten verdwijnen niet zomaar en dit soort verschuivingen gebeuren niet vaak.

De impact is wel altijd groot met voor en nadelen, winnaars en verliezers.

Ik zie het als een voorrecht om deze periode mee te mogen maken.

Maar besef me goed dat ik het heel goed heb en dus dat de kans dat ik bij de potentiele verliezende partij zal behoren groot is.

We hebben het voordeel dat we tien stappen verder kunnen zijn als de gemiddelde medemens in onze omgeving die van dit alles niks wil weten en zijn ogen dicht doet,

Mijn insteek dat ik zonder 90% van de huidige luxe kan en enigzins ben voorbereid geeft me hoop niet tot de grote groep te behoren die het heel moeilijk zal krijgen.

Maar sommige zaken zoals oorlog blijven in de context ook reeel, net zoals domme pech of een gevalletje fukushitma en daar zal al het gezond verstand en prepactie weinig tegen kunnnen inbrengen.

Blijf wakker, sluit niks uit, en blijven genieten !

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

Hier kan ik mij enkel bij aansluiten, het huidige systeem is natuurlijk 1 grote wassen neus. 10 miljard winst via illegale praktijken, 500 miljoen boete, dat schrikt natuurlijk niet af.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...