Ga naar inhoud
GENEGEERD

Melk, de witte motor

Stuudje
 Share

Recommended Posts

Iedereen merkt het, de regering bedenkt allerlei nieuwe belastingen en heffingen om geld binnen te krijgen.

Ruiters moeten gaan betalen om in het bos te mogen rijden las ik vandaag, de old-timer was vorig jaar al bekend...de energieprijzen(belasting en heffing) stijgen elk jaar.

Er is weeeer een nieuwe bedacht. Ik kan niet het hele artikel lezen(geen lid) maar wel de aankondiging.

Raarder kan het niet worden. De boer die superheffing betaalt voor melk en subsidie ontvangt voor onder meer melk, moet taks gaan betalen omdat hij met melk rijdt… Melk de witte motor uitgemolken tot op het bot.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

iets wat van kleine kalfjes hele grote hamburgers maakt kan in mijn ogen niet bepaald goed zijn in grote mate voor de huidige mens

wij hebben geen winterbuffers of eten meer nodig in ons huidige leven/systeem

ik eet graag stamppot maar zon calorieenbom hebben wij niet meer nodig in de winter (uitzonderingen daar gelaten)

Link naar reactie

Pleidooi voor extra wegenbelasting voor boeren

Agrarische ondernemers moeten extra wegenbelasting gaan betalen voor hun trekkers en andere landbouwvoertuigen. Hiervoor pleiten twee PvdA-politici in Friesland. Volgens hen is een heffing, van gemiddeld 5.000 euro per boerenbedrijf, gerechtvaardigd, omdat de zware landbouwmachines de wegen in het buitengebied erg belasten.

Dit meldt De Telegraaf. Volgens Jelle de Visser, raadslid van de gemeente Leeuwarden, en Remco Admiraal, bestuurslid van Wetterskip Fryslân, kan het geld uit de heffing worden gebruikt voor het onderhoud van de wegen. Ook kan worden geïnvesteerd in de veiligheid door de wegen te verbreden, vanwege de ’overmaatse apparatuur’ van de boeren.

Het tweetal gaat uit van een heffing van twee promille over de waarde van de grond van een agrarisch bedrijf. Voor gemiddelde grondgebonden agrarische ondernemers met een melkvee- of akkerbouwbedrijf betekent dat een heffing van 5.000 euro per jaar, stellen ze. Hiermee wordt de redenatie gevolgd: hoe meer grond, hoe vaker de wegen worden belast. Bovendien wordt, zo motiveren zij, de grond ondanks de economische crisis jaarlijks meer waard.

Voor de boeren is de heffing een makkie om te betalen, want zij krijgen van de Europese Unie elk jaar gemiddeld 20.000 euro subsidie, aldus De Visser in De Telegraaf.

Link naar reactie

Iedereen merkt het, de regering bedenkt allerlei nieuwe belastingen en heffingen om geld binnen te krijgen.

Ruiters moeten gaan betalen om in het bos te mogen rijden las ik vandaag, de old-timer was vorig jaar al bekend...de energieprijzen(belasting en heffing) stijgen elk jaar.

Er is weer een nieuwe bedacht. Ik kan niet het hele artikel lezen(geen lid) maar wel de aankondiging.

Raarder kan het niet worden. De boer die superheffing betaalt voor melk en subsidie ontvangt voor onder meer melk, moet taks gaan betalen omdat hij met melk rijdt… Melk de witte motor uitgemolken tot op het bot.

Geen enkele boer rijdt zelf zijn melk nog naar de melkfabriek wordt opgehaald met tankauto's van transportbedrijven.

Daarom kan de melk niet duurder om worden.

Wat wel klopt is dat de traktors inmiddels zo groot als tanks de wegen kapotrijden en een soort wegenbelasting zou een goede zaak zijn evenals een kenteken net zoals in Duitsland. De boeren hebben de vrijstelling om met hun enorme machines en traktors op de openbare weg te rijden zonder te bewijzen dat ze onderweg zijn voor hun bedrijf.

Daar wringt de schoen door deze scheefgroei van gedogen van de landbouwvoertuigen op de wegen zijn er talrijke "loonbedrijven" ontstaan, dit zijn transportbedrijven met grote tractoren en allerlei aanhangers voor grondverzet e.d.

Vaak opgericht door rijke boeren of coöperaties van boeren die zo gaan concurreren met de reguliere transportbedrijven. Dus die met vrachtauto's.

Deze reguliere transportbedrijven moeten geschoold personeel hebben en rijbewijs C-E.

Ook betalen ze uiteraard de WA verzekering voor hun vracht auto's en motorrijtuigenbelasting en nog de APK e.d.

Omdat deze loonbedrijven goedkoper kunnen werken worden ze vaak door gemeenten ingehuurd voor grondverzet.

Een certificaat voor een jongetje van 16 is voldoende om topspeed door de woonwijken te racen, heb zelf meegemaakt dat zo'n blaag in een traktor groter als een tank me voor zich uit wilde drijven in de woonwijk alsof hij aan het koeien drijven was.

Hij waande zich een tankkapitein.

En eigenlijk kun je het hem niet kwalijk nemen maar de wetgever en de gemeente die deze wilde mannekes de stad in laat met hun traktors en ze worden er natuurlijk goed voor betaald door de gemeenten.

De oudere tractorbestuurders hoeven ook niet veel te weten als we geluk hebben zijn ze in het bezit van een rijbewijs en kennen zo nog enigszins de verkeersregels, maar het blijft een gevaar op de weg en in de woonwijken.

Dus nu komen we op de bijdrage voor de slijtage van de wegen, een goed begin om de traktors te belasten.

Maar beter zou zijn dat men alleen de traktors gebruikt waar ze voor bedoeld zijn op boerderij om de landbouw te mechaniseren vandaar ook de naam "landbouwvoertuig"

Heeft dus niets met melk te maken, een melk veebedrijf hoeft allen maar gras te maaien en hooi binnen te halen en dat kan vaak op de omliggende landerijen.

Een goed plan van de minister nu nog de oneerlijke concurrentie met de reguliere transportbedrijven regelen en we zijn van de enorme gevaarten op de weg en door dorpen racende landbouwmachines af.

Wel eens fietsers gesproken die in op een dorpsweg worden ingehaald door een racende traktor? Ga eens kijken en spreek de fietsers eens aan, ze sidderen van angst en dan nog de fietsers die overreden worden (kun je vaak niet meer aanspreken).

Dus de titel van dit topic is een beetje sensatiezucht van kijk eens wat ik gevonden heb, nee dit verdient geen schoonheidsprijs.

Daarom maar effe rechtgezet met echte feiten.

Link naar reactie

Tja, Melk is slecht voor elk.

70% van de wereldbevolking is lactose intolerant. Dat was vroeger 100%, maar wij gestoorde europeanen drinken al zo lang koeienmelk dat we er redelijk tegen kunnen.

Teveel melk drinken is slecht voor je botten, de proteines in melk onttrekken kalk aan je botten.

Er is eigenlijk maar 1 reden om melk te drinken, namelijk als je 't lekker vindt. Anders is 't pure onzin.

Link naar reactie

70% van de wereldbevolking is lactose intolerant. Dat was vroeger 100%, maar wij gestoorde europeanen drinken al zo lang koeienmelk dat we er redelijk tegen kunnen.

Teveel melk drinken is slecht voor je botten, de proteines in melk onttrekken kalk aan je botten.

Er is eigenlijk maar 1 reden om melk te drinken, namelijk als je 't lekker vindt. Anders is 't pure onzin.

Koppel dit dan nog eens aan een portie wansmakelijke ethiek;

Melk is (meestal) het eindproduct van kunstmatige verkrachting (een koe moet drachtig drachtig zijn om het lactatieproces te bekomen), mentaal leed (het kalf wordt weggetrokken van de moeder) om telkens het proces te herhalen... De koeien zijn in de loop der jaren zo gemanipuleerd dat ze niet in staat zijn hun nageslacht zelfstandig ter wereld te brengen....

Melk is ook een van de producten waarvan het meeste wordt verspild in 'ontwikkelde' landen. Al eens bij stilgestaan hoeveel ettelijke tonnen melk en eindproducten ervan dagelijks worden weggegooid?

Link naar reactie

Altijd blij als ik een reactie wil geven en iemand anders heeft het al voor me gedaan:D

maar even een kleine aanvulling

intolerantie betekent dat je anders/negatief reageerd dan de meerderheid , gezien maar zo,n 30 % daar geen last van heeft kun je niet spreken van dat de andere 70% intolerant is

en koeienmelk bevat verhoudings gewijs veel meer fosfor dan gewone mensen melk wat voor de problemen zorgt.

Door meer goede calcium te gebruiken als je wat zuivel gebruikt kun je het negatieve effect verminderen

Link naar reactie

Hmmm... ik drink al 37 jaar melk, waarvan in mijn eerste 20 levensjaren zelfs behoorlijk veel, ik drink het dan ook heel graag.

Raar genoeg dacht ik net dat er in melk veel calcium zat (maakten ze toch reclame mee vroeger) en het dus goed was voor je botten, ik heb btw nog nooit iets gebroken.

Weet ook dat onze maag in wezen niet aangepast is om melk te verwerken, maar bon, gelukkig is er zoiets als evolutie en persoonlijk heb ik er absoluut geen last van...

Link naar reactie

Ik drink al jaren geen melk meer. Wat iemand eerder al schreef: melk is slecht voor je en melk onttrekt juist calcium aan je botten.

Voor sterkere botten kun je beter water drinken, aangevuld met een magnesium tablet.

De mens is de enige diersoort die na zijn zogen melk drinkt, nog van een andere diersoort ook.

Link naar reactie

Kan allemaal wel zijn, maar aangezien ik er nog steeds niet uit zie als een wegterende mummie met luciferstokjes als botten zal het allemaal wel niet zo erg zijn ook denk ik^^... Ik blijf het iig drinken.

De mens doet trouwens heel wat wat andere diersoorten niet doen, als we dat allemaal gaan afschaffen kunnen we terug in een grot gaan leven.

• Leuk 1
Link naar reactie

Koppel dit dan nog eens aan een portie wansmakelijke ethiek;

Melk is (meestal) het eindproduct van kunstmatige verkrachting (een koe moet drachtig drachtig zijn om het lactatieproces te bekomen), mentaal leed (het veulen wordt weggetrokken van de moeder) om telkens het proces te herhalen... De koeien zijn in de loop der jaren zo gemanipuleerd dat ze niet in staat zijn hun veulen(s) zelfstandig ter wereld te brengen....

Melk is ook een van de producten waarvan het meeste wordt verspild in 'ontwikkelde' landen. Al eens bij stilgestaan hoeveel ettelijke tonnen melk en eindproducten ervan dagelijks worden weggegooid?

WHAT THE FUCK?!?!?!?!

sinds wanneer komen veulens van koeien?

een koe heeft een kalf

een paard heeft een veulen

en nu terug naar biologie les jij ;)

• Leuk 1
Link naar reactie

:p ik bijna 14 maanden maar dat was dan wel mensen melk en kreeg er op een gegeven moment wel wat fruit en groente bij

Zal bij mij ook wel zo geweest zijn fruit en met een soort koek in vermengd . Kan het mij niet goed meer herinneren meer dan een halve eeuw geleden .

Geert

Link naar reactie

Heb je ook een bron???

Zou dat als melk verslaafde graag lezen.

Als je melkverslaafd bent is bijgevoegde link echt vreselijk belangrijk voor jou (en alle andere melkdrinkers) om te lezen........met de nadruk op vreselijk!

Je moet er even voor gaan zitten maar dan weet je ook wat. Ik heb van kinds af aan nooit melk gedronken omdat ik het gewoon smerig vond. In de afgelopen jaren heb ik al veel hierover gelezen en ik kan hier wel iets schrijven.........maar deze meneer gaat het je haarfijn uitleggen.

Link naar reactie

• 2 weeks later...
Heeft dus niets met melk te maken, een melk veebedrijf hoeft allen maar gras te maaien en hooi binnen te halen en dat kan vaak op de omliggende landerijen.

Ik zit hier midden in agrarische gebied. Trekkerrijders heb ik noch met iniminie autotje noch met pony problemen mee gehad wbt gevaarlijk rijgedrag (luxe/nieuwe auto's echter ... ) En er liggen hier tig grote stukken landbouwgrond los van boerderijen en die zijn enkel over de openbare weg bereikbaar. Kijk je op de kaarten dan zie je ook hele gebieden aangeduid als (naam dorp) hooilanden, staat ook geen enkele boerderij op. Boer/loonwerker zal dus wel over de openbare weg moeten. En loonwerker is een noodzaak, want de nieuwe machines zijn gewoonweg niet te betalen voor een boer, die gebruikt hem niet genoeg om dat te kunnen verantwoorden naar de bank. Achterliggende probleem is meer groot, groter, grootst, want dat wil(de) de overheid en heeft ze ook tig jaren gepromoot. De wegen zijn inmiddels dus te smal voor dat soort machines en wat ze niet stuk rijden drukken ze zodanig vast dat er steeds minder wil groeien en ook de afwatering problematisch wordt. Terug naar kleinere schaal graag, maar daar is nu geen steun en geen geld voor.

Die 5000 euries gaat de boer niet kunnen betalen, ze draaien nu al als ze geluk hebben net an quitte. Niet voor niets dat er zoveel stoppen en dat de kinderen ander werk zoeken.

Link naar reactie

intolerantie betekent dat je anders/negatief reageerd dan de meerderheid , gezien maar zo,n 30 % daar geen last van heeft kun je niet spreken van dat de andere 70% intolerant is

Sorry hoor @Lindaja, maar intolerantie betekent gewoon dat je er niet tegen kan. 70 procent van de mensheid kan niet tegen melk(producten), wij westerlingen behoren tot de 30 procent die er wel tegen kan, wij tolereren dus melk in onze tummy.

Het is overigens niet mijn favoriete drankje, maar ik ben wel een echte kaaskop.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...