Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ninjutsu voor preppers?


Theo Niehof

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Ik had een vraagje .. ik ben wat nieuw in de prep wereld maar dacht dat het ook wel handig is om een zelfverdedigings kunst te leren.

Wat zou daar handig voor zijn? Ikzelf zit te denken aan Ninjitsu , bij ons in de buurt zit de Gin Ryu Dojo van sensei Jansen dat is een school voor Ninjutsu de kunst van de ninja zeg maar. Ninja skills en tactieken lijken me wel handig om erbij te doen.

 

Dit is de site van de Gin Ryu Dojo uit Musselkanaal; http://www.ginryudojo.nl

 

De Gin Ryu Dojo zit lekker dichtbij voor mij vandaar.

 

De meesten denken aan Krav Maga geloof ik is ook wel effectief als ik dit filmpje zo zie;

 

 

 

Of zijn ninja's echt uit de tijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

http://www.dumpert.nl/mediabase/2128981/2027cbbc/vechtsport_lin_kuei_jitsu,_sensei_jansen.html

 

ik geloof niet in graduaties, die Titus is weet ik veel hoeveel ste dan. Je kan hier de sensei in actie zien. Ieder zijn manier van trainen, maar als je geen zin hebt om ver te reizen, kijk dan naar een jiujitsu school met een goede leraar. Altijd goed als basis kennis. Zelf geloof ik niet in structuur in een gevecht, het is chaos, en daar zal je je reflexen voor moeten hebben, en inventief kunnen schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.ginryudojo.nl/desensei.html

 

 

Mugei mumei no jitsu 1ste dan.

 

Koga ryu ninjutsu 2e dan.

 

misschien heeft hij er nog een paar en dan telt ie ze op.

 

2e filmpje op de site van dumpert staat 8e dan koga ruy.

 

Hahaha misschien telt ie ze op ja. Maarja joh misschien is het een vermomming he? Net doen of je niets kan, en dan ineens normaal doen als je wordt getest:cool: slim;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

ninjutsu is men pas meester na vele jaren trainen voor een all round Defence kijk eens voor de Israëlische krav-maga

krav-maga is vele maten beter op straat en in the field te gebruiken

....ik zeg dit omdat ik zelf een aantal jaren intensief ninjutsu heb beoefend .

 

maar je moet vooral doen wat jij denkt dat juist is :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

ninjutsu is men pas meester na vele jaren trainen voor een all round Defence kijk eens voor de Israëlische krav-maga

krav-maga is vele maten beter op straat en in the field te gebruiken

....ik zeg dit omdat ik zelf een aantal jaren intensief ninjutsu heb beoefend .

 

maar je moet vooral doen wat jij denkt dat juist is :p

 

Totaal helemaal niets mis met Ninjitsu, in Arnhem kende ik ook een leraar die erg serieus met de training omging, er zitten erg waardevolle dingen in. Krav maga is idd ideaal voor leken die in korte tijd toch iets willen leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ninjutsu is men pas meester na vele jaren trainen voor een all round Defence kijk eens voor de Israëlische krav-maga

krav-maga is vele maten beter op straat en in the field te gebruiken

....ik zeg dit omdat ik zelf een aantal jaren intensief ninjutsu heb beoefend .

 

 

Zou het ook niet kunnen doordat je ninjastuff hebt gedaan dat je beter inzicht hebt bij KM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

@carismo KM is kwa techniek vele malen sneller en beter onder de knie te krijgen, het moet een tweede natuur worden voor de beoefenaar.

maar voor alle martial arts geldt oefenen , oefenen , oefenen ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@carismo KM is kwa techniek vele malen sneller en beter onder de knie te krijgen, het moet een tweede natuur worden voor de beoefenaar.

maar voor alle martial arts geldt oefenen , oefenen , oefenen ....

 

Tuurlijk is trainen belangrijk maar ik ben van mening dat als iemand een basis heeft in een andere discipline veel sneller KM opneemt en daardoor men ook iets te overenthousiast is over dit systeem. Wat op die beurt imo een beetje onrealistisch beeld weergeeft naar mensen die nog nooit vechtsport, MA of krijgskunsten hebben gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijdje Krav Maga gedaan, en ik zou zeggen: verspil je tijd niet. Dat wat je in het filmpje ziet is allemaal gechoreografeerd. Mijn docent was ongetwijfeld prima in staat zich te redden in een veelheid aan situaties, maar dat was dan ook een beer van een uitermate agressieve en ervaren vent. Voor mensen die hun leven niet toe willen wijden aan Krav Maga is het een goede manier om neergestoken of in elkaar geslagen te worden. In ieder geval wat ik leerde had niet heel veel met de realiteit te maken, sparren was er niets eens bij, en volgens mij is dat zo met de meeste Krav Maga scholen. Was wel heel leuk en goed voor de conditie, daar niet van.

 

Als ik dat filmpje wat Ronin geeft zo even bekijk zie ik Meneer Jansen al zeggen: "Ok, jij slaat hier, en dan doe ik dat afweren." Ben benieuwd of ze dat allemaal überhaupt in 1 take gedaan hebben. Ook heel leuk hoe hij met zijn 'tegenstander' naar de grond gaat. De positie op 0:27 is perfect om je hoofd eraf geschopt te krijgen door zijn vriendje. Na het 2e filmpje is het helemaal duidelijk; gewoon wegblijven daar.

In de chaos van een straatgevecht is het voor velen ook een goed idee om met beide benen stevig op de grond te blijven staan, het laatste wat je dan wilt is op de grond terecht komen, bovendien heb je niet altijd plaats om een goede low kick te geven. Ik denk dat boksen wel goed is. Je leert klappen incasseren zodat je niet meteen verstijft als zoiets eens in het echt gebeurt, traint je reflexen, leert agressie, verfijnt iets dat waarschijnlijk al redelijk intuïtief is, en geeft je een gezond zelfvertrouwen, heel belangrijk als je gevechten wilt vermijden.

 

Verder zou ik hier eens rondkijken: http://www.nononsenseselfdefense.com/

Heeft veel goede dingen te zeggen over vermijding; psychologie van ruziezoekers, overvallers etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere vecht/zelfverdedigingssport vereist jaren training. Ik ben op mijn 10e begonnen met judo. Met mijn 18e ben ik jiu jitsu gaan beoefenen, wat ik nog steeds doe. Jaartje nin-jitsu gedaan, maar beviel me niet zo. Ondertussen 7 jaar karate erbij. Ik ben nu 42...

Het is voor mij de combi van de 3 vechtsporten die mij 'gevaarlijk' maakt. Tot heden heb ik nog geen geweld hoeven gebruiken. Ik straal uit dat er niet met me te sollen valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem dito een achtergrond van martial arts,

 

Judo (Gele band, oranje slip)

Shaolin Kempo (Eenmalige training maar wel gehele middag)

Aikido (Anderhalf jaar, door omstandigheden helaas moeten stoppen)

 

Judo spreekt voor zich wat het is, Shaolin Kempo is een beetje de Oosterse Krav Maga, vooral gericht op directe technieken als het om controle gaat of korte krachtige kicks/punch om de vijand uit evenwicht dan wel zodanig te verwonden om verdere aanvallen te ontmoedigen.

 

Aikido is gericht op het controleren van de tegenstander net zoals heel veel Martial Arts uit oosterse landen en in tegenstelling tot Israel of Zuid Amerikaanse Martial Arts waarbij het doel op uitschakelen ligt. Dat is ook waar het verschil hem in zit tussen de Oosterse en meer Westerse varianten. Met uitschakelen mag je zelf een invulling geven hoe de tegenstander erbij ligt.

 

Mijn Aikido Sensei beschouw ik als een zeer groot en wijs man en heeft mij één ding geleerd wat mij tot op de dag van vandaag is bij gebleven. 'Je leert in mijn dojo technieken die met gemak een man kan doden, opdat je de uitstraling hebt om ze nooit in het echte leven te gebruiken'

 

Dat is waar naar mijn mening ook het hele zelfverdediging om draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is Systema wel wat? Russische vechtkunst. Rusland is zo'n uitgestrekt land dat ze zich moesten leren verdedigen tegen alle soorten vechtkunsten van aangrenzende landen. Het Russische systeem is ontwikkeld om in alle omstandigheden te werken, ook met zware bepakking, helm op, kisten aan, vest aan en uitputtingsverschijnselen.

 

 

 

Dit zal je dan zeker wel aanspreken, van wiki:

 

In systema is het juist de bedoeling dat je de tegenstander de indruk geeft dat je hem onderlegen bent en jij er volkomen onverwacht er een einde aan maakt. Niet opvallen is het credo, laat de aanvaller in de waan dat hij aan het winnen is. Je staat dus niet in een karatehouding klaar, eerder alsof je niet helemaal snapt waar het allemaal over gaat en ook niet echt geïnteresseerd bent. Als hij door zou hebben dat je jezelf kunt verdedigen zal hij op zijn qui vive zijn (of eerder een mes trekken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jiu Jitsu is een goede allround vechtsport en een zeer goede basis om jezelf te verdedigen.

Ik gebruikte veel technieken uit dit boek Jiu-Jitsu-Do Van Haesendonck.

Naast grondtechnieken en staande technieken staan er ook bv. mesweringen in.

 

Thai boksen leert je goede combinaties in boks technieken, trap technieken en knie en elleboog technieken.

 

Freefight leert je de combinatie van Jiu-Jitsu en Thaiboksen.

 

Krav Maga leert je ook de directe omgeving te gebruiken en te improviseren (helaas heb ik daar geen ervaring mee).

 

Houd er wel rekening mee dat als je zelf 1.65m en 65kg bent, je niet moet gaan vechten met iemand van 1.90m en 100 kg.

Zorg dan dat je een pistool achter de hand hebt. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

ik ben zelf ook maar 1,72 en 75 kilo en heb ook met beren van 100 kilo liggen stoeien ik heb hiervan geleerd .....

1 ga er niet mee dansen maar schakel hem uit als je de kans krijgt

2 beter koop je gewoon een biertje voor hem :)

3 als 1 en 2 mislukken rennen !!! helemaal als hij een groepje vrienden bij zich heeft LOL :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jiu Jitsu is een goede allround vechtsport en een zeer goede basis om jezelf te verdedigen.

Ik gebruikte veel technieken uit dit boek Jiu-Jitsu-Do Van Haesendonck.

Naast grondtechnieken en staande technieken staan er ook bv. mesweringen in.

 

 

Technieken uit een boek... :rolleyes: en ik maar denken dat men technieken kon leren via youtube ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Technieken uit een boek... :rolleyes: en ik maar denken dat men technieken kon leren via youtube ;)

 

Hahah, Op youtube is er niets te vinden waar je iets aan hebt. Ook mijn filmpje is een verbloeming, en laat enkel de beginners reflexen zien., op de foto s zie je meer uitwerkingen, maar die zijn dan weer stilstaand.

 

Enkel door training kan je iets overdragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

de waarheid ligt net als met zoveel zaken in het midden om te over leven heb je een goede conditie nodig ,het vermogen kalm te blijven juist deze sporten geven je de kans

tuurlijk gaan we geen gevecht aan maar als het nodig is dan wel wat voorbereid.. door beheersing straal je zekerzijn uit ...

binnen de ninjitsiu leer je ook met wapens werken en veel huis tuin en keuken spullen als wapen gebruiken..noem iets als de han bo een 90 cm lange stok.. bezem dus..je wat aan vaardigheden meester maken..niks mis mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik 20 was heb ik een maand op een gevechtssport gezeten. Wat is dat moeilijk, intensief en zwaar zeg. Zeker niet iets wat zomaar te leren is.

Ik denk dat het beste wapen nog altijd je benen en gezond verstand zijn. Wegwezen als er problemen dreigen dan ben je het veiligst. Want ook met een training in een gevechtssport begin je niets tegen een groep evt. bewapende mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...