Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Reviewers gezocht] voor de Olight S15 en de PocketMonkey Multitool.


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik wil graag de MoneyPocketMultitool testen.

En wel om 3 redenen :

1. We gebruiken nu nog een goedkope multitool van de Kijkshop... troep eigenlijk;

2. Deze is zeer geschikt voor de kinderen om dagelijks bij zich te dragen... een simpel zakmes mag al niet mee naar school;

3. Dus als ie voldoet koop ik er meteen 3 in de Prepshop. ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb interesse de Olight S15 Baton te testen.

 

Reden is dat ik mijn zaklampen altijd in de gangbare AA of AAA vorm wil hebben ivm de ruime beschikbaarheid van dit type batterij.

Ik had de lamp al op het oog maar nog niet de knoop doorgehakt, nou ja als er een review gevraagd wordt...

Gebruik zou voor mij EDC zijn en worden gebruikt tijdens vakanties voor zowel veel licht bij klusjes in het donker als het lezen van een boek in de maanlichtstand.

Ik begrijp dat alleen de lamp getest moet worden maar het uitgebreide pakket met de extender tubes en filters maken dit toch wel een heel veelzijdige lamp.

Mocht de review mij gegund worden dan ga ik zeker de extender tube erbij bestellen.

Getest zouden worden:

 

-de verschillende lichtstanden

-bedieningsgemak / broekclip / lanyard

-lichtbeeld (artefacten / vervormingen / omgevingslicht)

-lichtkleur

-waterbestendigheid door de zaklamp enige tijd ondergedompeld te houden en -->

-mocht er toch waterinbreuk zijn na te gaan of drogen aan de lucht voldoende is om de lamp weer tot leven te wekken

-eventuele accessoires (foedraal) zullen worden besproken en de verpakking waarin geleverd wordt.

-toegevoegde waarde handleiding

-bruikbaarheid van de magnetische onderkant op bijvoorbeeld een auto motorkap.(magneet is ook te verwijderen)

-test zal gebeuren met vers geladen Eneloops (uit de prepshop)

-vergelijking met andere AA zaklampen (Fenix LD10 (1xAA) en LD20 (2xAA) ook qua gewicht.(dus met extender tube)

 

Uiteraard zullen er foto's gemaakt worden van het lichtbeeld in vergelijking met de andere zaklampen, van de verpakking en accessoires enz.

Mogelijk ook wat video.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb interesse de Olight S15 Baton te testen.

 

Reden is dat ik mijn zaklampen altijd in de gangbare AA of AAA vorm wil hebben ivm de ruime beschikbaarheid van dit type batterij.

 

Dat is belangrijk, ik ben het weer eens helemaal met je eens Awol. Maar er is ook een andere redenering mogelijk; Zelf heb ik een keer in de uitverkoop twee Maglite zaklampen gekocht, die werken op de wat minder gangbare C cell. De redenering daarachter is, dat die -juist omdat er niet veel vraag naar is- misschien het langste te verkrijgen zijn. Ik kan alle standaardmaten batterijen die ik in een langdurige crisis nog weet te bemachtigen daardoor 'verstoken' in een van mijn zaklampen. Ik geeft toe dat dit wat ver gaat, maar voor fanatieke preppers misschien toch een bruikbare tip.

 

Plaatje van de standaardmaten batterijen;

 

http://www.rapidonline.com/catalogueimages/Module/M062232P01WL.jpg

 

 

Latere aanvulling; Er is nog een reden waarom het voor mij handig is, om ook C-cell zaklampen te hebben. Mijn Zibro Kamin kachels dwingen mij om een voorraadje C-cell batterijen in huis te hebben, omdat de beveiliging van de kachels daarop werkt. Door ook C-cell zaklampen te hebben wordt dit deel van mijn batterijen voorraad flexibeler inzetbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bekijk de pocket monkey heb gelijk een zoekfuntie gedaan en enkele reviews op youtube gezocht. Ik word nog niet direct vrolijk. Een combi met mijn creditcart maakt een soort lessenaar voor mijn telefoon. 1/12 deel wat ik dus al niet ga gebruiken blijft slechts 91,5% over die misschien nuttig te gebruiken zijn.

 

Stuur hem maar op en zal zien of het de Rumble review kan doorstaan. Zal er leuk filmpje van maken op Rumblerovertv :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk lampje heb hem al uitvoerig getest in de winkel, echt prettig in de hand ligt die niet. Maar dat komt door het formaat, en de clip vind ik ook heel onlogisch ( had beter ondersteboven kunnen zitten ) Magneet die er in zit is redelijk krachtig, maar totaal overbodig naar mijn mening. Als je aan het sleutelen bent ergens aan, dan gebruik ik eerder een hoofdlamp omdat waar je heen kijkt de straal ook volgt. De filters daar in tegen die erbij zitten is wel ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is belangrijk, ik ben het weer eens helemaal met je eens Awol. Maar er is ook een andere redenering mogelijk; Zelf heb ik een keer in de uitverkoop twee Maglite zaklampen gekocht, die werken op de wat minder gangbare C cell. De redenering daarachter is, dat die -juist omdat er niet veel vraag naar is- misschien het langste te verkrijgen zijn. Ik kan alle batterijen die ik in een langdurige crisis nog weet te bemachtigen 'verstoken' in een van mijn zaklampen. Ik geeft toe dat dit wat ver gaat, maar voor fanatieke preppers misschien toch een bruikbare tip.

 

Plaatje van de standaardmaten batterijen;

 

http://www.rapidonline.com/catalogueimages/Module/M062232P01WL.jpg

 

Dat is zeker een redenatie die hout snijdt! De AAA en AA heb ik echter al ruimschoots in huis, de meeste van mijn andere apparaten werken er op, ik heb er opladers voor enz. Naar alle waarschijnlijkheid (hopelijk) zal de zaklamp het meest gebruikt worden terwijl er geen SHTF is en dan is het gewoon erg handig dat je vrijwel overal ter wereld bij een supermarkt of benzinestation of kruidenier enz. een AA of AAA zult kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk lampje heb hem al uitvoerig getest in de winkel, echt prettig in de hand ligt die niet. Maar dat komt door het formaat, en de clip vind ik ook heel onlogisch ( had beter ondersteboven kunnen zitten ) Magneet die er in zit is redelijk krachtig, maar totaal overbodig naar mijn mening. Als je aan het sleutelen bent ergens aan, dan gebruik ik eerder een hoofdlamp omdat waar je heen kijkt de straal ook volgt. De filters daar in tegen die erbij zitten is wel ideaal.

 

Het formaat is op te lossen met de extendertube (gelijk meer run time maar natuurlijk wordt ie groter / zwaarder) en de clip zit juist op die wijze zodat de zaklamp aan de klep van een pet geklemd kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het formaat is op te lossen met de extendertube (gelijk meer run time maar natuurlijk wordt ie groter / zwaarder) en de clip zit juist op die wijze zodat de zaklamp aan de klep van een pet geklemd kan worden.

 

Wist niet dat er een extender voor bestond, en ik wist ook niet dat die op AA's werkt. Die wij in de winkel hadden werkte op CR123 batterijen, volgens mij is dat ook een andere model M10 maverick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuke lamp zeg; vooral de filters hebben mijn interesse, dat komt voort uit mijn hobby eh..

Het lijkt me erg leuk om foto's te maken met verschillende kleuren licht...Daarbij is de batterij ook een pre, AA heeft wel mijn voorkeur.

Ik sleep nu vooral een dikke maglite (op batterijen) mee met mijn trips. Hoewel dat handig is als verdedigingsmiddel ben ik wel nieuwsgierig naar het lampje..

 

Het lampje zou ik testen op

gebruiksgemak,

degelijkheid

lichtopbrengst

levensduur batterij met verschillende batterijen - ook oplaadbaar

waterdichtheid, ook op locatie waar het wel eens vochtig wil zijn

kleurenfilters irt lichtopbrengst

kleurgebruik met verschillende foto objecten

lichtopbrengst op vaste vlakken

lichtopbrengst buiten

lichtopbrengst in ondergrondse locaties, kun je jezelf er goed mee oriënteren

draagcomfort in de hand maar ook in de zak of aan de riem

hanteerbaarheid met en zonder extender (als ik de lamp mag testen koop ik er wel een extender bij)

 

En natuurlijk vergelijken met mijn huidige lampen - maglite, hoofdlamp, minimaglite,

 

Ben benieuwd.. :cool:

 

 

 

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou de zaklamp wel willen testen, vooral omdat ik nog geen goede zaklamp heb, op een paar gammele van de Action na. Ik gebruik nu regelmatig de zaklamp app in me telefoon maar niet echt als een zaklamp, om een review te kunnen maken zal ik dan ook eerst een opsomming moeten maken van de mogelijkheden gepost door iedereen voor mij :) Ook kan ik naar mijn werk niet echt broeken dragen die vol zakken zitten, heb nu al moeite om mijn mini vouwmes mee te kunnen nemen (zou wel een leatherman willen maar geen idee hoe ik dat mee moet krijgen), dus afhankelijk van hoe makkelijk hij mee kan zal ik hem ook kunnen testen.

 

de multitool zou ik niet weten waar ik die voor zou kunnen gebruiken, misschien dat dat naar voren komt wanneer je zo'n ding altijd bij je hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Latere aanvulling; Er is nog een reden waarom het voor mij handig is, om ook C-cell zaklampen te hebben. Mijn Zibro Kamin kachels dwingen mij om een voorraadje C-cell batterijen in huis te hebben, omdat de beveiliging van de kachels daarop werkt. Door ook C-cell zaklampen te hebben wordt dit deel van mijn batterijen voorraad flexibeler inzetbaar.

 

Vast al eens voorbij gekomen op het forum. Deze converter die bestaat en in NL te koop is. Van AA naar C.

aanaard.jpg.5e0b87996c4d394a35a1e30b5fddfdfe.jpg

 

Betreffende het reviewen van de lamp. Ik heb een +_ verglijkbare fenixld22 + filterset. Nu heb ik daar een aantal punten bij dat ik denk....ander merk voor de volgende keer? Maar welke? Naast de gebruikelijke punten qua testen is deze mooi te vergelijken. Ik zal ook gelijk de service van Olight kijken en deze vergelijken. (Makkelijk zelf te repareren bij bijv. een batterijlek? Tip: schoonmaken met schoonmaakazijn)

Heeft mijn partner ook gelijk een goede lamp voor bij haar bug out bag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al eens wat getest, iemand anders mag.

 

Kan je wel zeggen dat die Olight super lampen zijn! Ik heb de T10 3M al meer dan 6? jaar en gebruik ik zeer regelmatig. Ligt altijd op tafel.

Enige nadeel zijn de duurdre 123 batterijen.

Verder, top ding!

Duurzaam

Veel, heel veel, licht

Klein/compact

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf in het bezit van een pd30 prima lamp, veel, heel veel gebruikt, alleen balen van die irritante cr123 batterijen. Voordeel schijnt te zijn dat de cr123 batterijen nagenoeg niet leeglopen.

Dus mijn plan zou kunnen zijn; pd30 voorzien van nieuwe batterijen en opbergen in mijn bob. En de Olight s15 lekker voor dagelijks gebruik gebruiken.

 

De filter opties van de Olight spreken mij ook enorm aan. Nu duw ik vaak mn vinger op het glas om een lichtstraal te voorkomen met de pd30.

 

Ook dat hij vooral breed licht geeft ipv ver kan enorm handig zijn.

 

Ben benieuwd en zou er graag een review over schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...