Ga naar inhoud
GENEGEERD

GATCO Tri-seps slijpsteen hack / modificatie / mod (uit de prepshop)


bener0

Aanbevolen berichten

De Gatco tri-seps slijpsteen is een keramisch handzaam staafje welke in de prepshop te koop is

Of je nu een vlak snijvlak wil slijpen, kartels of je dartpijlen, met de Tri-seps kan het allemaal.

Maar er zitten van die rubberen eindkappen op welke ik persoonlijk wat lomp vind en ze laten makkelijk los omdat deze met lijm vast zitten.

Je moet er niet aan denken dat je deze onderweg verliest als je hem aan bv een sleutelbos hebt.

Vandaar geprobeerd een oogje aan de steen te maken.

Eerst geprobeerd te boren en zelfs met een diamantkopje van mijn dremel geprobeerd er een gat in te slijpen.

No way, dat gaat je niet lukken.

 

Ik heb een stuk elektriciteitsdraad van koper er doorheen gehaald en een oogje gebogen.

Zie hier de "GATCO HACK" :p

 

GA-60016.jpg.08cdfe16451cccd680a6f3bbfcee936d.jpg

 

012.jpg.6a49cd44321f6cdaaac77c2e0aedc50d.jpg

 

013.jpg.ed1c8f6ca844b3ae19eda4f0d915ade8.jpg

 

014.jpg.f64c02c7ca70477fae89714b8476b7c8.jpg

 

Doe er je voordeel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Sorry, ik heb mijn twijfels @bener0 .

 

Op zich mooie modificatie, maar koperdraad is zacht en buigt makkelijk open. Die kan je echt snel verliezen zo.

Mooi gemaakt, dat zeker, maar ik heb slechte ervaringen met koperdraad in dit soort situaties.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik heb mijn twijfels @bener0 .

 

Op zich mooie modificatie, maar koperdraad is zacht en buigt makkelijk open. Die kan je echt snel verliezen zo.

Mooi gemaakt, dat zeker, maar ik heb slechte ervaringen met koperdraad in dit soort situaties.

 

Succes.

 

Paracord of dunner geschikt touw en paar goede knopen die je met een aansteker vastzet is wellicht nog degelijker. (Zomaar een brainfart :o)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie's , het is een goed idee om in plaats van koperdraad een stuk ijzerdraad, fietsspaak of lasdraad te nemen. Ook een stuk paracord zie ik als een verbetering ten opzichte van de ketting. Ik ga er mee aan de gang en plaats hier wel even een foto van het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er mooi uit, je zou evt nog de ijzerdraad ring met een las vast kunnen maken, ik weet niet hoe snel die draad kan buigen. met het weghalen van de eindstukken heb je wel het systeem weggehaald die automatisch de juiste hoek om mee te slijpen instelt. maar daar kan je nog wel zonder mee. mooi stuk paracord ook, hoeveel touw heb je daarin zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houthe,

Het stukje paracord uit 1 stuk (uit de prepshop) is nog steeds los te maken en is 80 cm lang.

Een las had ik ook al aan gedacht, maar het oogje buigen ging al zeer zwaar met een punttang. Ook heb ik geprobeerd om het van elkaar te trekken, het zit goed zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...