Ga naar inhoud
GENEGEERD

China wil eilanden veroveren van filipijnen.

Kans
 Share

Recommended Posts

Alsof ruzie met Japan om wat eilanden niet genoeg is...

China wil wat eilanden van de filipijnen inpikken.

Fijn detail, volgens China zal de oorlog lokaal en beperkt zijn.

Wtf ? Roep toch gewoon dat je hoe dan ook een nieuwe wereldoorlog wil beginnen.....

Wat maken een paar piseilandjes eigenlijk uit ivm de oppervlakte van China ?

( of zit daar ook olie ?)

http://www.zerohedge.com/news/2014-01-12/china-plans-seize-south-china-sea-island-philippines-says-battle-will-be-restricted

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
15 months after acquiring three disputed islands in the Senkakus, and amid growing tensions with the Chinese following tit-for-tat air-defense zones, Abe's visit to the war-shrine, and public-opinion battles; Japan may have just cranked the rhetoric dial to 11. As Japan Times reports, the Japanese government will nationalize about 280 islands whose ownership is unknown out of the about 400 remote islands that serve as markers for determining Japan’s territorial waters.

Under the plan, announced Tuesday, the government will complete its search for the islands’ owners (which began in August) by June. This follows already tense warnings this evening from China that "Japan's moving in a dangerous direction."

Zit er goud in die eilanden? Eeuwenlang gaat het goed, niemand die zich bekommert over een paar hopen steen in zee, en ineens willen China en Japan de eilanden hebben?

Brom brom brom - de oorlogstrommels klinken al.

Link naar reactie

Geen idee of daar veel mensen wonen maar ik denk van niet. Overigens verwacht ik ook niet onmiddellijk dat er op die eilanden een veldslag zal geleverd worden. Het zal eerder gaan om een strijd in de lucht en op het water.

Geloof ik ook. Maar ineens bij China horen, lijkt me nu ook niet zo leuk.

Link naar reactie

Liever deel van Belgie dan deel van China hé ;) (We mogen eigenlijk blij zijn dat we Vlaams spreken en geen Duits of zo)

Afgaande op: http://www.azie.nl/filipijnen/praktische-informatie/taal/

Wat voor taal wordt er gesproken in de Filippijnen?

Het Filipino is de hoofdtaal van de Filippijnen. Het is de voertaal van een derde van de inwoners. Vooral in en rond Manilla spreekt men Filipino. Behalve Filipino is ook Engels een officiële taal van de Filippijnen. Behalve de twee officiële talen worden er nog 175 andere talen gesproken in de Filippijnen.

Dus mogelijks ook Chinees :D :D

Link naar reactie

Liever deel van Belgie dan deel van China hé ;) (We mogen eigenlijk blij zijn dat we Vlaams spreken en geen Duits of zo)

Afgaande op: http://www.azie.nl/filipijnen/praktische-informatie/taal/

Dus mogelijks ook Chinees :D :D

Een kleine correctie, ik spreek, lees en schrijf vloeiend Duits. En misschien was ons land niet zo'n puinhoop geweest onder Duits bestuur. Bovendien zouden de Walen vast een toontje lager gepiept hebben.

Link naar reactie

Het leger van Japan in evenwicht met dat van China ? Onmogelijk.

Japan heeft een klein leger met weinig materiaal.In 2005 beschikte de JSDF over 239.430 manschappen. Hiervan behoorden er 147.737 tot de landmacht, 44.327 tot de marine, 45.517 tot de luchtmacht en 1849 tot de generale staf.

China heeft een gigantisch leger en investeerde de laatste jaren gigantisch in de uitbouw er van.

Het Volksbevrijdingsleger (in het Engels People’s Liberation Army (PLA)) is het grootste landleger in de wereld, met 1,6 miljoen militairen, wat ongeveer 70% is van de 2,3 miljoen personen die bij het PLA werken. Deze grondtroepen zijn verdeeld over zeven militaire regio's.

Even snel gerekend staan er tegenover elke Japanse soldaat 10 Chinezen. Dan hebben we het nog even niet over het hoge uitrustingsniveau van China.

Link naar reactie

@doom we geven het hier toch over een oorlog tussen China en de Filippijnen?

Japan schat ik wel iets hoger in dan de Filippijnen, maar ook hier verwacht ik geen langdurig bloedbad. Zolang hEt conflict tussen China en Japan blijft.

Wat me echter zorgen baart is de grondwet van japan.

Daarin staat dat Japan geen leger mag hebben maar dat ze in een conflict altijd kunnen rekenen op de steun van de VS.

Japan heeft dan ook officieel geen leger al hun troepen bestaan uit burgers.

Boverstaande verklaart dan ook waarom Japan zo een absurd klein leger heeft voor zo een groot land.

Link naar reactie

@doom we geven het hier toch over een oorlog tussen China en de Filippijnen?

Japan schat ik wel iets hoger in dan de Filippijnen, maar ook hier verwacht ik geen langdurig bloedbad. Zolang hEt conflict tussen China en Japan blijft.

Wat me echter zorgen baart is de grondwet van japan.

Daarin staat dat Japan geen leger mag hebben maar dat ze in een conflict altijd kunnen rekenen op de steun van de VS.

Japan heeft dan ook officieel geen leger al hun troepen bestaan uit burgers.

Boverstaande verklaart dan ook waarom Japan zo een absurd klein leger heeft voor zo een groot land.

En dan vraagt Japan om hulp aan Amerika, China aan Rusland en dan zitten we met dezelfde pats stelling die we hadden in Syrie vorig jaar.

Wordt er achter de schermen naar een ww3 toegewerkt ofzo....?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...