Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Charlie

De VS maken zich 'zorgen'

Recommended Posts

Vannacht hoorde ik op het radio journaal dat de Vereningde Staten zich zorgen maken. Het was hen namelijk 'ter ore' gekomen dat Rusland overlegt met Iran over olie levering in ruil voor goederen. Het zou gaan over een slordige 1,8 miljard dollar per maand. Hier op Nu.nl staat het om 1,5 miljard gaat.

Nu is het niet vreemd dat Amerika zich zorgen maakt, alleen maken ze zich zorgen om de verkeerde reden. Ze doen nu voorkomen dat Rusland veel te ver gaat in het versoepelen van de sancties, terwijl ze eigenlijk willen zeggen: je moet de dollar gebruiken voor het kopen van olie.... dat doen wij ook... dat hebben we zo afgesproken

Ze zullen hiermee mooi in de piepzak zitten, want wat kunnen ze? Rusland binnenvallen en Poetin afzetten? Iran, waar ze eindelijk weer een beetje contact mee hebben, alsnog als schurkenstaat bombarderen? Lastig!

En Poetin, die ex-KGB-kabouter, je kunt er van hem vinden wat je wil, maar hij heeft wel overal schijt aan. En in dit geval kan ik hem geen ongelijk geven.

Zie je het al voor je: Rusland importeert voor miljarden aan consumenten producten uit Japan, Europa en Amerika en koopt daarvan olie in Iran. Zo raken ze van hun dollars af en ze hebben extra olie. Iran gaat erop vooruit, want die wil wel olie verkopen, maar liever niet voor die smerige yankee-dollars. Win-win, noemen ze dat.

Charlie

Ik las het net, ongelooflijk! Misschien gaat die petro-dollar er nu toch aan, geen wonder dat "ze" zich zorgen maken;)

Ze zullen hiermee mooi in de piepzak zitten, want wat kunnen ze? Rusland binnenvallen en Poetin afzetten? Iran, waar ze eindelijk weer een beetje contact mee hebben, alsnog als schurkenstaat bombarderen? Lastig!

Er wordt in olie gehandeld maar niet met dollars.

Dat is het punt dat hier steekt. Daarvoor doodde men Saddam en Moammar.

Maar men zal vooral ophef maken over het omzeilen van het embargo.

Het gaat er natuurlijk om dat de VS wil dat Amerikaanse oliemaatschappijen de winst opstrijken in plaats van de Russen..

Maar goed, ik vindt het wel humor zo, de VS grijpen ernaast en dat zal zeker niet de laatste keer zijn.

Het gaat er natuurlijk om dat de VS wil dat Amerikaanse oliemaatschappijen de winst opstrijken in plaats van de Russen..

Maar goed, ik vindt het wel humor zo, de VS grijpen ernaast en dat zal zeker niet de laatste keer zijn.

Als men zich realiseert dat de dollar een te groot risico is zal men omzien naar deals in andere valuta of ruilhandel met goederen.

The US White House has raised concerns about a recent report that Iran and Russia are negotiating an oil-for-goods swap worth $1.5bn a month, a deal a spokeswoman said could trigger US sanctions.

Such a deal would significantly boost Iran's oil exports, which have been slashed by more than half to about 1 million barrels a day by US and European sanctions aimed at forcing Iran to accept curbs to its nuclear programme.

Russian and Iranian sources close to the barter negotiations said the deal could see Russia buy as much as 500,000 barrels a day of Iranian oil in exchange for Russian equipment and goods.

"We are concerned about these reports and Secretary (of State John) Kerry directly expressed this concern with (Russian) Foreign Minister (Sergei) Lavrov today," Caitlin Hayden, spokeswoman for the White House National Security Council, told Reuters agency on Monday.

Lees verder Jazeera

"Now is not the time for us to impose new sanctions," Mr Obama said again yesterday, urging Congress to give diplomacy a chance, and repeating reassurances that sanctions could be re-imposed if Iran did not fulfill its side of any bargain.

"If they fail to walk through this door of opportunity, then we are in position to reverse the interim agreement and put in place additional pressure to make sure that Iran does not develop a nuclear weapon," he said.

However sceptics say the reports of a Russia-Iran trade deal are clear evidence - contrary to Mr Obama's assurances - that the Geneva agreement has already created market momentum to unravel the tough international sanctions that bought Iran to the negotiating table.

Mark Dubowitz of the Foundation for Defence of Democracies, a think-tank that released a report last week showing Iran's economy already starting to recover, said Russia's actions were a "serious challenge" to Mr Obama's pledge to vigorously enforce existing sanctions.

"The administration is facing a real test from Moscow which, if not addressed, will embolden other sanctions busters and make it more difficult to resolve peacefully the Iranian nuclear crisis," he said.

Lees verder The Telegraph

Zonder de economische sancties lukte het niet om Iran te dwingen (nucleaire) inspecties toe te laten. De USA is bang dat door deze deal (Iran-Rusland) geen dwang meer kunnen uitoefenen. Daar zit wel wat in natuurlijk....

Zou pas echt vet worden wanneer Iran aankondigt olie te gaan verkopen in bitcoins ;-)

Ze zijn wel goed, maar niet gek!

Zonder de economische sancties lukte het niet om Iran te dwingen (nucleaire) inspecties toe te laten. De USA is bang dat door deze deal (Iran-Rusland) geen dwang meer kunnen uitoefenen. Daar zit wel wat in natuurlijk....

Ja maar Keyser toch...!

Dat is nu precies hoe we bij de neus genomen worden door de MSM. Het hele nucleaire programma bullshit verhaal wordt door Amerika veroorzaakt. Als zij een eerlijk en oprecht beleid zouden voeren, zouden zij weten wat Iran precies van plan was met zijn nucleaire programma. Iran zou, als zij zich serieus genomen voelde, waarschijnlijk niet eens de behoefte voelen iets in kernwapens te doen. Het zijn de Amerikanen die van Iran een zooitje hebben gemaakt door het regime te manipuleren (jaren 50).

Iran schijt peulen van de VS (wie niet?). Ik kan ze dat niet kwalijk nemen. En dat zij nu geen dollars voor hun olie willen, hebben de Amerikanen zelf veroorzaakt. Trouwens, waarom zou je als land niet zelf mogen bepalen waarin je betaald wil worden?

Fuck die yanken (en de Oranjes, nu ik toch bezig ben :o).

Ja maar Keyser toch...!

Dat is nu precies hoe we bij de neus genomen worden door de MSM. Het hele nucleaire programma bullshit verhaal wordt door Amerika veroorzaakt. Als zij een eerlijk en oprecht beleid zouden voeren, zouden zij weten wat Iran precies van plan was met zijn nucleaire programma. Iran zou, als zij zich serieus genomen voelde, waarschijnlijk niet eens de behoefte voelen iets in kernwapens te doen. Het zijn de Amerikanen die van Iran een zooitje hebben gemaakt door het regime te manipuleren (jaren 50).

Iran schijt peulen van de VS (wie niet?). Ik kan ze dat niet kwalijk nemen. En dat zij nu geen dollars voor hun olie willen, hebben de Amerikanen zelf veroorzaakt. Trouwens, waarom zou je als land niet zelf mogen bepalen waarin je betaald wil worden?

Fuck die yanken (en de Oranjes, nu ik toch bezig ben :o).

Oh ik denk ook hetzelfde hoor. Als 'de vijand' (in dit geval USA) een speer heeft (kernwapens) en jij (Iran) alleen een stok, daar maak je daar ook een punt aan :o

Ik ga ervan uit dat Iran slechts kernenergie wil maken :confused:. Alhoewel, waarom zouden ze kernenergie gebruiken om hun electriciteit op te wekken als met hun reet op een giga olieveld zitten? De USA zit er niet op te wachten dat een vijandig land beschikt over kernwapens. En inderdaad, als de USA energie gestoken had in vredesonderhandelingen en niet in oorlogstuig en gewapende conflicten, zag de wereld er nu een stuk beter uit. :mad:

Dat Iran zelf mag bepalen met wie ze handel drijven en tegen welke valuta, prima. Maar wat gaan we doen als Noord Korea ineens verrijkt Uranium gaat verpatsen aan Libanon? Mag dat dan ook? Of als Kazachstan raketten gaat verkopen aan Noord Korea? De machtsblokken die gevormd zijn (NATO vs China, Rusland, etc) hebben elke normale discussie, door de ontwikkeling van totale vernietigingswapens, compleet om zeep geholpen. Wat nu? :confused:

Maar wat gaan we doen als Noord Korea ineens verrijkt Uranium gaat verpatsen aan Libanon? Mag dat dan ook? Of als Kazachstan raketten gaat verkopen aan Noord Korea? De machtsblokken die gevormd zijn (NATO vs China, Rusland, etc) hebben elke normale discussie, door de ontwikkeling van totale vernietigingswapens, compleet om zeep geholpen. Wat nu? :confused:

Sja, daar gaat je souvereiniteit en vrije handel.

Wij wel maar zij niet want zij zijn slecht.

Zoiets.

Hadden de Yanks toch voor thorium moeten kiezen ruim 60 jaar terug en ons niet de intriniske onveilige kerntechnologie moeten geven die nu nog ellende veroorzaakt. (The Mile Island, Tsjernobyl, Fukushima, etc, etc)

Hadden ze geen petrodollar moeten neerzetten, geen terrorisme moeten kweken, enzo.

Dan was het nu wellicht een stuk vrediger geweest.

Ik ga ervan uit dat Iran slechts kernenergie wil maken :confused:. Alhoewel, waarom zouden ze kernenergie gebruiken om hun electriciteit op te wekken als met hun reet op een giga olieveld zitten? De USA zit er niet op te wachten dat een vijandig land beschikt over kernwapens. En inderdaad, als de USA energie gestoken had in vredesonderhandelingen en niet in oorlogstuig en gewapende conflicten, zag de wereld er nu een stuk beter uit. :mad:

Olievoorraden zijn lang niet zo groot als opgegeven, zeker in het begin is er tig jaar lang niks bijgesteld aan voorraadcijfers, terwijl er wel miljoenen vaten opgepompt werden. Van wat ik lees krijg ik het vermoeden dat er lang zoveel niet meer is. Al kan ik het ook dan niet snappen dat een land met zoveel zon niet aan de zonnepanelen gaat ipv met dit soort gif te willen spelen.

Olievoorraden zijn lang niet zo groot als opgegeven, zeker in het begin is er tig jaar lang niks bijgesteld aan voorraadcijfers, terwijl er wel miljoenen vaten opgepompt werden. Van wat ik lees krijg ik het vermoeden dat er lang zoveel niet meer is. Al kan ik het ook dan niet snappen dat een land met zoveel zon niet aan de zonnepanelen gaat ipv met dit soort gif te willen spelen.

Ik had juist begrepen dat de VS van 3 maanden olie voorraad naar 6 maanden olie is gegaan een aantal jaren geleden.:confused:

Oh ik denk ook hetzelfde hoor. Als 'de vijand' (in dit geval USA) een speer heeft (kernwapens) en jij (Iran) alleen een stok, daar maak je daar ook een punt aan :o

Dat Iran zelf mag bepalen met wie ze handel drijven en tegen welke valuta, prima. Maar wat gaan we doen als Noord Korea ineens verrijkt Uranium gaat verpatsen aan Libanon? Mag dat dan ook? Of als Kazachstan raketten gaat verkopen aan Noord Korea? De machtsblokken die gevormd zijn (NATO vs China, Rusland, etc) hebben elke normale discussie, door de ontwikkeling van totale vernietigingswapens, compleet om zeep geholpen. Wat nu? :confused:

Ik was deze post een beetje vergeten :o, maar nu die weer boven komt drijven...

Het is waarschijnlijk wel een feit dat Iran ook kernwapens wil bezitten. Maar ook daar hebben Amerika en Israël schuld aan. Israël is de enige staat in het Midden-Oosten in het bezit van nukes, hoewel dat niet officieel wordt toegegeven en niet bekend is om hoeveel kernkoppen het gaat. Iran heeft zich in de afgelopen 200 à 300 jaar nog nooit een agressor getoond, maar voelt zich wel bedreigd.

Ook het feit dat nu geestelijken Iran besturen, is een gevolg van Amerikaanse bemoeizucht.

Iran leeft al jaren onder een boycot, waar ze niet onderuit lijken te kunnen komen, of ze moeten met gebogen hoofd allerlei beloftes doen die hun vrijheid van handelen aan banden legt. Zij hebben olie en gas maar mochten dat alleen verkopen in dollars, ondertussen wordt de hele regio gebullied door Israël, die er ook niet voor terugschrikt zo nu en dan het een en ander te bombarderen over de landsgrenzen heen.

Iran heeft geen kerncentrales nodig, wat ze nodig hebben is een ijzeren vuist. Een manier om serieus genomen te worden. Zij redeneren in koude oorlog stijl. Get of my back!! Ons een beetje bedreigen en boycotten? Wij zullen de zaken eens omdraaien.

En zeg eerlijk, zouden wij niet hetzelfde doen, na jaren op je kop gezeten te zijn? Als Rusland nu bereid is Amerika te trotseren door olie voor goud of goederen te kopen, dan is dat ook een overwinning voor Iran. En ja, Rusland wil ook al jaren niets liever dan Amerika voor lul zetten.

• Leuk 1

Ik was deze post een beetje vergeten :o, maar nu die weer boven komt drijven...

Het is waarschijnlijk wel een feit dat Iran ook kernwapens wil bezitten. Maar ook daar hebben Amerika en Israël schuld aan. Israël is de enige staat in het Midden-Oosten in het bezit van nukes, hoewel dat niet officieel wordt toegegeven en niet bekend is om hoeveel kernkoppen het gaat. Iran heeft zich in de afgelopen 200 à 300 jaar nog nooit een agressor getoond, maar voelt zich wel bedreigd.

Ook het feit dat nu geestelijken Iran besturen, is een gevolg van Amerikaanse bemoeizucht.

Iran leeft al jaren onder een boycot, waar ze niet onderuit lijken te kunnen komen, of ze moeten met gebogen hoofd allerlei beloftes doen die hun vrijheid van handelen aan banden legt. Zij hebben olie en gas maar mochten dat alleen verkopen in dollars, ondertussen wordt de hele regio gebullied door Israël, die er ook niet voor terugschrikt zo nu en dan het een en ander te bombarderen over de landsgrenzen heen.

Iran heeft geen kerncentrales nodig, wat ze nodig hebben is een ijzeren vuist. Een manier om serieus genomen te worden. Zij redeneren in koude oorlog stijl. Get of my back!! Ons een beetje bedreigen en boycotten? Wij zullen de zaken eens omdraaien.

En zeg eerlijk, zouden wij niet hetzelfde doen, na jaren op je kop gezeten te zijn? Als Rusland nu bereid is Amerika te trotseren door olie voor goud of goederen te kopen, dan is dat ook een overwinning van Iran. En ja, Rusland wil ook al jaren niets liever dan Amerika voor lul zetten.

Israël zal nooit toestaan dat een land als Iran kernwapens krijgt. Ze hebben het beste informatienetwerk en ze zullen het direct platbombarderen zodra de eerste wapens\verrijkte uranium op grote schaal worden gemaakt.

En weet je wat, ze komen er nog mee weg ook wanneer ze dat doen.

Israël zal nooit toestaan dat een land als Iran kernwapens krijgt. Ze hebben het beste informatienetwerk en ze zullen het direct platbombarderen zodra de eerste wapens\verrijkte uranium op grote schaal worden gemaakt.

En weet je wat, ze komen er nog mee weg ook wanneer ze dat doen.

Ja ze komen er ongeveer 15 minuten mee weg als ze Iran platbombarderen. Daarna krijgen ze de halve Arabische wereld op bezoek.

Ja ze komen er ongeveer 15 minuten mee weg als ze Iran platbombarderen. Daarna krijgen ze de halve Arabische wereld op bezoek.

En staan de Russen ook weer met hun vloot klaar voor het geval de VS zich ermee wilt bemoeien....

Er is maar één echte reden waarom landen kernwapens willen hebben is omdat de VS nog nooit oorlog is gaan voeren met een land dat er had!

Daar ben ik niet zeker van. De meeste Arabische landen hebben het niet zo op Iran en willen zeker geen oorlog met Israël. Dat zou betekenen, oorlog met de rest van de westerse wereld. De russen hebben zelf jarenlang met Iran gevochten en zijn de andere landen Iran ook niet gaan helpen.

Natuurlijk hebben ze een hekel aan de Joden (want daar draait het uiteindelijk om), maar ze zullen andere belangen waarschijnlijk boven het belang van Iran stellen. Waarom grijpen de Arabische landen niet in in Syrië? Met z'n allen is Assad zo weg hoor, maar ze zijn bang dat het dan overslaat in de eigen regio. Het is dus een kruitvat daar.

Ik had juist begrepen dat de VS van 3 maanden olie voorraad naar 6 maanden olie is gegaan een aantal jaren geleden.:confused:

Voorraad in opslagtanks dus strategische voorraad zal best. Ik bedoelde echter de (geschatte) voorraad die volgens de verschillende OPEC landen in hun velden zat/zit. Gezien we het over Iran en midden oosten hebben.

Voorraad in opslagtanks dus strategische voorraad zal best. Ik bedoelde echter de (geschatte) voorraad die volgens de verschillende OPEC landen in hun velden zat/zit. Gezien we het over Iran en midden oosten hebben.

Ja, die voorraden zijn zeker lager dan in het verleden. Voorraden kosten geld en geld hebben ze niet dus minimaliseren ze de voorraad.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...