Ga naar inhoud
GENEGEERD

M90 Kl slaapzak verkopen of niet?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij eigenlijk af wie ondanks hem aangekocht te hebben(M 90 Slaapzak) hem toch al vaker heeft willen verkopen?

Het is een oerdegelijke kwalitatief hoogwaardige slaapzak!Maar toch,dat gewicht!

We hebben hier de KL versie(Tot -30 volgens mij).Ze zijn ook gekocht voor gebruik in de winter .Voor de zomer hebben we andere.

 

Weinige weten het,maar deze slaapzakken hebben Defensie bijna 400,00 Euro inkoop gekost.

ook die Puptentjes( 1 persoons) die je aanelkaar kunt ritsen hebben 350,00 Euro inkoop gekost!!

Hier is niet bezuinigt op Kwaliteit

 

Heb IK alleen die tweestrijd met die M90 slaapzak ??

 

Nee wegdoen is geen optie!!! Deze prijs kwaliteit verhouding vind ik nergens anders(Dan bij Defensie)

Maar iedere keer weer die gedachte Zeker wanneer ie Bij een voet trip mee moet.PFFFFF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb er twee, een voor mezelf en een voor mijn vriendin. Compleet met twee lakenzakken per slaapzak, compressiehoes en Goretex bivakhoes. Doen we nooit weg want je weet maar nooit!

 

 

Wij hebben ook meerdere van die slaapzakken(Helemaal complete 20 Kgm aan slaapzak)Ik vind dat je ze ook compleet moet aankopen!

Prijzen en staat verschillen ontzettend kwa dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima warme slaapzak, maar ik heb er maar 1 (zoals gewoonlijk kort) nachtje in geslapen. Hij is mij te nauw. Ik kruip zonder probleem door nauwe buizen, maar in die slaapzak kreeg ik last van claustrofobie. Snel een Carinthia gekocht.

Het tentje was kwalitatief goed maar duidelijk bedacht op de tekentafel. Ik ben heel wat keren wakker geworden in een plas water. Te veel openingen. Dank zij de bivakzak toch droog gebleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima warme slaapzak, maar ik heb er maar 1 (zoals gewoonlijk kort) nachtje in geslapen. Hij is mij te nauw. Ik kruip zonder probleem door nauwe buizen, maar in die slaapzak kreeg ik last van claustrofobie. Snel een Carinthia gekocht.

Het tentje was kwalitatief goed maar duidelijk bedacht op de tekentafel. Ik ben heel wat keren wakker geworden in een plas water. Te veel openingen. Dank zij de bivakzak toch droog gebleven.

 

Het water in de tent komt door???

 

Het loopt naar binnen bij het begin van de rits(Onderin)Als je die flap van die ritsen niet goed hebt zitten dan krijg je nattigheid.dutch-camo-tent2.jpg.308bc49e00218c089b52de92e698e891.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terug komen op de vraag over de slaapzak.......

 

Wij zijn de afgelopen weken heerlijk wezen kamperen in de franse alpen.

Zowel mijn vrouw als ik zelf hebben heerlijk warm geslapen in onze M90 slaapzakken. Vorig jaar zijn we ook in december wezen kamperen en hebben nachten niet kunnen slapen vanwege de kou. Toen hadden we de M90 slaapzakken nog niet.

 

Het enige minpuntje aan de slaapzakken zijn voor ons de ritsen die wat stroef zijn en daardoor wat lastig te openen zijn, maar wij willen absoluut geen andere slaapzakken meer. We hebben er inmiddels nog 3 bij gekocht voor de kinderen.

 

Dus koester de M90 slaapzak als je die in je bezit hebt, je zal er veel plezier van hebben als de nachten wat kouder zijn!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terug komen op de vraag over de slaapzak.......

 

Wij zijn de afgelopen weken heerlijk wezen kamperen in de franse alpen.

Zowel mijn vrouw als ik zelf hebben heerlijk warm geslapen in onze M90 slaapzakken. Vorig jaar zijn we ook in december wezen kamperen en hebben nachten niet kunnen slapen vanwege de kou. Toen hadden we de M90 slaapzakken nog niet.

 

Het enige minpuntje aan de slaapzakken zijn voor ons de ritsen die wat stroef zijn en daardoor wat lastig te openen zijn, maar wij willen absoluut geen andere slaapzakken meer. We hebben er inmiddels nog 3 bij gekocht voor de kinderen.

 

Dus koester de M90 slaapzak als je die in je bezit hebt, je zal er veel plezier van hebben als de nachten wat kouder zijn!!!

 

Als de ritsen zwaar gaan kun je ze even met een kaars of waxine lichtje bewerken,gewoon even langs beide zijden strijken en ze gaan een stuk soepeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ritsen zwaar gaan kun je ze even met een kaars of waxine lichtje bewerken,gewoon even langs beide zijden strijken en ze gaan een stuk soepeler.

Dank voor die tip, dat gaan we zeker doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ritsen zwaar gaan kun je ze even met een kaars of waxine lichtje bewerken,gewoon even langs beide zijden strijken en ze gaan een stuk soepeler.

 

Dat werkt inderdaad super!, kreeg die tip laatst ook van Jan001 tijdens de SC in Gilse... heb gelijk alle ritsen onder handen genomen in huis... wat een verademing!

 

ontopic: Slaapzak nooit wegdoen... en mocht je een trip te voet gaan maken, koop dan voor die situaties een lichtere versie. indien mogelijk uiteraard :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tent is kut. een poncho is net zo effectief en veel sneller op te zetten.

 

 

Waarom vind jij die tent KT ??

Er zijn namelijk oplossingen te vinden voor die mankementjes(Het water)

Wij vinden het een zeer sterke oerdegelijke tent.

Ze worden al 4 jaar oprij gebruikt.Niets te klagen.

Als het echt hard gaat regenen (Tarp eroverheen)Dak boven dak.Overlappend(Luifel)

Snel opspannen met wat lijnen en klaar.

Het fijne van wat kleinere stevige tentjes is ? Je kunt ze eerder warm krijgen.

Juist door het gebruikte mariaal(daarom zo zwaar.

Het gewicht..........Dat is een probleem.Kinderen sjouwen niet graag:o

Volgens mij vind alleen de jeugd het een KT tent:)

 

We gaan van onderwerp Slaapzak naar Tent .Haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werkt inderdaad super!, kreeg die tip laatst ook van Jan001 tijdens de SC in Gilse... heb gelijk alle ritsen onder handen genomen in huis... wat een verademing!

 

ontopic: Slaapzak nooit wegdoen... en mocht je een trip te voet gaan maken, koop dan voor die situaties een lichtere versie. indien mogelijk uiteraard :)

 

Ik ga ze ook niet verkopen! Ik betrapte mijzelf steeds vaker op de gedachte Wat een LOMPE Zakken.Zijn er geen andere???

Nee er zijn geen andere (Prijs kwaliteit)

 

We hebben ook lichtere ,zitten onderin de rugzakken(Die gaan er wel in)Zomerslaapzakken zijn er genoeg,tegen zeer redelijke prijzen.EN kwaliteit .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom vind jij die tent KT ??

Er zijn namelijk oplossingen te vinden voor die mankementjes(Het water)

Wij vinden het een zeer sterke oerdegelijke tent.

Ze worden al 4 jaar oprij gebruikt.Niets te klagen.

Als het echt hard gaat regenen (Tarp eroverheen)Dak boven dak.Overlappend(Luifel)

Snel opspannen met wat lijnen en klaar.

Het fijne van wat kleinere stevige tentjes is ? Je kunt ze eerder warm krijgen.

Juist door het gebruikte mariaal(daarom zo zwaar.

Het gewicht..........Dat is een probleem.Kinderen sjouwen niet graag:o

Volgens mij vind alleen de jeugd het een KT tent:)

 

We gaan van onderwerp Slaapzak naar Tent .Haha

 

Ik ben ook zeer jeugdig... Echter mijn ervaringen van ongeveer tien jaar geleden in de amo met deze tenten blijven in mijn geheugen gegrift..

Hij weegt niet op tegen een poncho. Misschien voor een langere periode op dezelfde plek wel.. Maar dan zou ik een andere tent neerzetten.. Misschien leuk als speeltent voor de kinderen ... De slaapzak is wel fijn in en om een voertuig of kamp. Maar niet te voet.. Super irriterend om zo'n worst voor je borst te hebben .. Tenzij je niets meer in je ruza wilt hebben natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook zeer jeugdig... Echter mijn ervaringen van ongeveer tien jaar geleden in de amo met deze tenten blijven in mijn geheugen gegrift..

Hij weegt niet op tegen een poncho. Misschien voor een langere periode op dezelfde plek wel.. Maar dan zou ik een andere tent neerzetten.. Misschien leuk als speeltent voor de kinderen ... De slaapzak is wel fijn in en om een voertuig of kamp. Maar niet te voet.. Super irriterend om zo'n worst voor je borst te hebben .. Tenzij je niets meer in je ruza wilt hebben natuurlijk

 

Wat waren dan jou ervaringen met die tent ??? Plus en min .......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat waren dan jou ervaringen met die tent ??? Plus en min .......

 

Minpunt: zwaar pakket voor wat je er voor krijgt. Ritsen sluiten bijna nooit helemaal... Hij is Woodland maar valt erg op door de hoogte/ lijnen van de tent. Te hoog voor tactisch gebruik en te laag om er dan echt wat mee te kunnen voor de lange termijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

tjah...goede slaapzak kost wat..kleiner ook en lichter kost een vermogen, heb slaapzakken gezien van 600 neuro of meer die slechts 800 gram wegen...maar net de -10 behalen... niet wegdoen, maar koesteren die dingen. Kleiner betekend vaak ook veeeeel minder isolatievermogen.

 

De modulaire heeft zelfs 2 slaapzakken, dan kan je nog een beetje kiezen zomer of winter uitvoering, zijn 2 carinthia slaapzakken die je in elkaar kan schuiven. Maar voor al deze varianten geld...of ze gaan onderin de rugzak, waarvan de saracen/arwy hiervoor is gemaakt of ze hangen er onder of helemaal bovenop. Zelfs met compressiehoes zijn die dingen groot....maar koud in die dingen...neeeeeeeeeeeeehh ;-)

 

Je dient ze ook niet op te vouwen maar proppen ivm steeds dezelfde kreuk in de vezel, wat je niet wilt. Rits open laten en nooit langer dan nodig in de compressiezak houden. Opslaan in de compressiezak is funest!

Beide van de regel hierboven zijn voor het isolatiebehoud of warmtecomfort van belang van iedere slaapzak!

 

Betreft die tentjes, zijn wat zwaar ja, dacht 4,5 kg? Tjah...Het is wel tentdoek ipv dun polyester spul heh. Maar ook deze is met spray goed te impregneren, spray is te halen bij de action voor een paar euro. Vergeet de naden niet met dat spul een paar keer extra mee te nemen. Een tent lekt vaak op maar een paar manieren...of er zit een scheur/gat in je dak...of het zijn de stiknaden waar het langzaam doorheen sijpelt, de laatste is tegen te gaan met zo'n waterafdichtende spray, het eerste betekend vaak...nieuwe tent halen ;-P

 

ps de tent nog ff..hoort dat rist-deel wat uitsteekt op de foto linksonder, eigenlijk niet aan de binnenkant te zitten? anders kan het vocht aantrekken/transporteren naar binnen! Hij hoort sowieso niet daar een bocht te maken. En de kuiprand inc rits hoort ook niet op de grond te liggen, je zou ruw gegokt een randhoogte moeten hebben bij deze tentjes van 8 tot 10cm. Je hoort dat klittebandje wel aan de stok vast te maken. Je weet vast wel welke ik bedoel, daar waar de verticale rits neerkomt op de 2 horizontale ;-)

 

Succes ermee, meer tips kon ik ff niet meer bedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tjah...goede slaapzak kost wat..kleiner ook en lichter kost een vermogen, heb slaapzakken gezien van 600 neuro of meer die slechts 800 gram wegen...maar net de -10 behalen... niet wegdoen, maar koesteren die dingen. Kleiner betekend vaak ook veeeeel minder isolatievermogen.

 

De modulaire heeft zelfs 2 slaapzakken, dan kan je nog een beetje kiezen zomer of winter uitvoering, zijn 2 carinthia slaapzakken die je in elkaar kan schuiven. Maar voor al deze varianten geld...of ze gaan onderin de rugzak, waarvan de saracen/arwy hiervoor is gemaakt of ze hangen er onder of helemaal bovenop. Zelfs met compressiehoes zijn die dingen groot....maar koud in die dingen...neeeeeeeeeeeeehh ;-)

 

Je dient ze ook niet op te vouwen maar proppen ivm steeds dezelfde kreuk in de vezel, wat je niet wilt. Rits open laten en nooit langer dan nodig in de compressiezak houden. Opslaan in de compressiezak is funest!

Beide van de regel hierboven zijn voor het isolatiebehoud of warmtecomfort van belang van iedere slaapzak!

 

Betreft die tentjes, zijn wat zwaar ja, dacht 4,5 kg? Tjah...Het is wel tentdoek ipv dun polyester spul heh. Maar ook deze is met spray goed te impregneren, spray is te halen bij de action voor een paar euro. Vergeet de naden niet met dat spul een paar keer extra mee te nemen. Een tent lekt vaak op maar een paar manieren...of er zit een scheur/gat in je dak...of het zijn de stiknaden waar het langzaam doorheen sijpelt, de laatste is tegen te gaan met zo'n waterafdichtende spray, het eerste betekend vaak...nieuwe tent halen ;-P

 

ps de tent nog ff..hoort dat rist-deel wat uitsteekt op de foto linksonder, eigenlijk niet aan de binnenkant te zitten? anders kan het vocht aantrekken/transporteren naar binnen! Hij hoort sowieso niet daar een bocht te maken. En de kuiprand inc rits hoort ook niet op de grond te liggen, je zou ruw gegokt een randhoogte moeten hebben bij deze tentjes van 8 tot 10cm. Je hoort dat klittebandje wel aan de stok vast te maken. Je weet vast wel welke ik bedoel, daar waar de verticale rits neerkomt op de 2 horizontale ;-)

Succes ermee, meer tips kon ik ff niet meer bedenken.

 

Tentjes heb ik geen moeite mee!!DRD28 vind ze niets,

De ritsen horen op de hoeken beslist niet naar binnen toe te gaan.Juist dan loopt bij slagregen het water naar binnen !!!!Heb ik getest.Is veel minder wanneer je de Rits dus buitenom laat hangen

Voor wat betreft waar de ritsen samen komen(voorkant)*Daar lekt het ook(omdat ze niet helemaal sluiten).

Aan die ritsluiting(De verticale Rits) kan ik een kunstof plaatje bevestigen.Dit voorkomt dat er regen naar binnen kan!Hangt dan als het ware over alle ritssluitingen!

Wel aan tweekanten doen!!

 

Sorry Maar tekst op foto klopt niet HORIZONTAAL MOET VERTICAAL ZIJN >!!!

Ik krijg de foto niet verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...