Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waar zal een 3e wereldoorlog zich afspelen?

Freddy
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Zoals bekend is er een goede mogelijkheid dat er een 3e wereldoorlog op komst is. Anders dan het woord vermoedt zal deze oorlog zich niet over de hele wereld strekken. Er zullen 'hotspots' zijn waar er het hevigst gevochten wordt.

Waar denken jullie dat de 'hotspots' zich bevinden? Is het USA vs Rusland/china, of zal europa ook flink onder vuur worden genomen? En zijn er landen die meer of minder belangrijke doelen huisvesten? Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld Noorwegen zich er lekker buiten houdt.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik denk dat het heel erg fout is de patronen van WOII over die van een mogelijke WOIII te leggen. (Dezelfde fout is overigens gemaakt voordat WOII begon en Nederland zich had voorbereid op een soort herhaling van WOI.) Zodra er wordt gegrepen naar bijvoorbeeld gevanceerde biologische wapens is het nergens veilig - behalve dan (misschien) op het zuidelijk halfrond, aangezien de windstromen van noord en zuid nauwelijks mengen. Het is natuurlijk ook geen toeval dat zoveel rijken land opkopen in Zuid-Amerika.

Link naar reactie

Je kan niet echt internet van een land platleggen. Wel van meerdere landen tegelijk (hoofdkabel of 'kruispunten' saboteren). Verder hebben sommige (dictaturen) landen al flinke filters aan staan waardoor er alleen selectief op internet gesurfd kan worden.

Zie het nog wel gebeuren dat er nucleaire reactoren stil worden gelegd via virussen etc. Maar een heel land compleet zonder internet zetten zal niet gebeuren of dat zal slechts een deel van de oorlog zijn.

Link naar reactie

Dat is inderdaad al aan de gang Preppy! USA die de opstandelingen helpt, Rusland die dikke maatjes is met familie Assad en helicopters stuurt. Waarschuwingen van beide kanten en China die Rusland steunt... Mooie voedingsbodem om de boel nog eens op scherp te stellen lijkt mij...

Link naar reactie

Dat is inderdaad al aan de gang Preppy! USA die de opstandelingen helpt, Rusland die dikke maatjes is met familie Assad en helicopters stuurt. Waarschuwingen van beide kanten en China die Rusland steunt... Mooie voedingsbodem om de boel nog eens op scherp te stellen lijkt mij...

Alleen zijn het geen opstandelingen. De VN noemt het inmiddels een burgeroorlog, maar dat is wat moeilijk vol te houden als het gaat om inmenging van buitenlandse huurlingen. Hoe verklaar je anders dat deze 'opstandelingen' tanks kunnen besturen, bij bosjes anti-tank raketten kunnen afschieten en hele legerkonvooien kunnen overmeesteren? Deze zogenaamde opstand is niets anders dan een aanval op een soeverein land waar de bevolking - ondanks dat het een familiedictatuur betreft - best tevreden is met Assad.

De westerse aanpak is vergelijkbaar met die bij Libie. In dat kader is het volgende artikel bijzonder interessant:

Why They Killed Gaddafi “A Story You Must Read”

http://www.pakalertpress.com/2012/06/12/why-they-killed-gaddafi-a-story-you-must-read/

Link naar reactie

Alleen zijn het geen opstandelingen. De VN noemt het inmiddels een burgeroorlog, maar dat is wat moeilijk vol te houden als het gaat om inmenging van buitenlandse huurlingen. Hoe verklaar je anders dat deze 'opstandelingen' tanks kunnen besturen, bij bosjes anti-tank raketten kunnen afschieten en hele legerkonvooien kunnen overmeesteren? Deze zogenaamde opstand is niets anders dan een aanval op een soeverein land waar de bevolking - ondanks dat het een familiedictatuur betreft - best tevreden is met Assad.

De westerse aanpak is vergelijkbaar met die bij Libie. In dat kader is het volgende artikel bijzonder interessant:

Why They Killed Gaddafi “A Story You Must Read”

http://www.pakalertpress.com/2012/06/12/why-they-killed-gaddafi-a-story-you-must-read/

En daarom zal er ook geen aanval op Syrie plaatsvinden.

Een no-fly zone is natuurlijk wel "nodig", maar die kunnen de russen blokkeren in de UN.

Of de NATO dit op eigen initiatief kan doen is nog maar de vraag.

Syrie is geen Libie. Libie had geen rusland achter zich staan.

Het meest waarschijnlijk is dat Syrie gewoon langzaam in chaos verzinkt en dat er vroeg of laat een staatsgreep plaatsvind.

Link naar reactie

Denk dat Preppy het goed ziet....langzame escalatie hier en daar.....kan zelfs jaren duren....waarschijnlijk zal er een bewuste poging gedaan worden het niet totaal uit de hand te laten lopen....soort beperkte "getting rid of the bad blood" , zoals de mafia dat kent als het een tijdje rustig is geweest....heb altijd hetzelfde idee gehad over de Vietnam oorlog.....beetje oorlog voeren omdat het af en toe "moet"...maar gecontroleerd.....hoop dat het nu ook zo gaat, maar vrees met grote vreze...de problemen zijn immens, de zondebok moet groot zijn.....

Link naar reactie

Ga maar op zoek naar een oude buizenradio! Die blijft het wel doen. Sommige gebieden zijn al onrustig sinds mensenheugenis. Het gebied rond het midden oosten israël maar ook het voormalig persisch rijk heeft een traditie van 5000 jaar oorlog sarajevo is ook lekker. en natuurlijk die Duitsers zijn ook altijd weer zum Krieg bereit.

Link naar reactie

En internet: zodra de stroom uitvalt is er al geen internet meer, geen GSM, GPS

GPS werkt toch met satellieten? Waarom zou dat niet meer werken zodra de stroom uitvalt?

Off-topic overigens, maar gps is alleen een hulpmiddel om coordinaten te berekenen; dat kun je ook prima met een gedetailleerde kaart.

Link naar reactie

Gps wordt mogelijk gemaakt door Amerikaanse satellieten. De amerikanen hebben dus ook een "off switch". Kaart kompas.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Staat me iets van bij dat er ook europese gps satellieten zijn, of dat men bezig was met... Neemt niet weg dat een goed prepper de 'rule of 3' aanhoudt, bijv gps/kaart/de weg kennen.

Link naar reactie

De topografische dienst in Emmen geeft stafkaarten uit Schaal 1: 10000. Op deze kaarten staat ook de declanatie voor je kompas aangegeven. Hoogte lijnen en de coördinaten.

In een shtf situatie is het heel handig als je van het gebied deze kaarten hebt. De kaarten worden om de 4 jaar bijgewerkt

Met 1:25000 gaat ook.http://www.stafkaarten.com/

Prima tip. Ik zou 'm ook even bij Survival Gear zetten. Kaarten kosten 7,95 per stuk zag ik.

Link naar reactie

Prima tip. Ik zou 'm ook even bij Survival Gear zetten. Kaarten kosten 7,95 per stuk zag ik.

De anwb heeft ook topografische kaarten van 1:25000 Weliswaar in gebonden variant maar uitgegeven per provincie en prima betaalbaar. Voor je wandeltochten kopieer je de pagina's waar je gaat wandelen een paar keer, scheelt in gewicht en je origineel blijft in goede staat. Ik vond ze hier voor €9,90 p/s.

Die 1:10000 kaarten vind ik vrij prijzig via het kadaster (€9,10), als iemand een goedkope oplossing heeft is dat wel handig :)

Edit: dit verdient eigenlijk een apart topic 'kaarten' oid. Misschien kan een mod de laatste posts splitsen?

Link naar reactie

Staat me iets van bij dat er ook europese gps satellieten zijn, of dat men bezig was met... Neemt niet weg dat een goed prepper de 'rule of 3' aanhoudt, bijv gps/kaart/de weg kennen.

Klopt. Systeem heet "Galileo". Naar verwachting gaat het in 2014 online.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...