Ga naar inhoud
GENEGEERD

STRATFOR: Volksopstand in Nederland dichtbij

Molonneke
 Share

Recommended Posts

Stratfor, een onafhankelijke en zeer prestigieuze denktank die wel wordt gezien als een alternatieve CIA, concludeert deze week dat een volksopstand in Nederland dichtbij is. De aanhoudende economische zwakte en de hoge werkloosheid zouden een voedingsbodem zijn voor toenemende sociale onrust in Nederland. Enkele citaten.

In light of continued economic weakness and high unemployment, the Netherlands is fertile ground for protests to grow in 2014.

The Netherlands is likely to remain one of the most troubled European economies in 2014. In November 2013, the EU Commission noted that it expects the Netherlands’ gross domestic product to grow by only 0.2 percent in 2014 while unemployment rises to 8 percent.

Het hele artikel is gratis te lezen als je je emailadres invoert, of abonnee wordt.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Bullshit. Dat wordt nu al zo lang geroepen. Voordat de nederlander de straat op gaat, dan staat het water toch echt aan de lippen, en ziet hij totaal geen vooruitzichten meer. Zo ver is het nog lang niet. Natuurlijk zijn er groepen die het echt zwaar hebben, maar verreweg de meesten kunnen het nog redden, dus waarom zouden die de straat op gaan? We zijn onderhand al zo lang en vaak genaaid, dat we het lekker zijn gaan vinden denk ik. ;)

Link naar reactie

Ik denk dat je dat allemaal met een korreltje zout moet nemen . Zo wordt België in Amerika ook gezien als een van de grootste criminele landen ter wereld . In Zwitserland denk men zelf dat de helft van België wekelijks overstroomd . Als je niet zelf in het land woont werkt of leeft zijn het volgens mij alleen maar gokjes om de media te halen .

Geert

Link naar reactie

nederlandse sch

Ik deel jullie mening over de onwaarschijnlijkheid van een volksopstand in Nederland en de mate waarin zoiets bij de Nederlandse volksaard past (quod non) maar het is wel de eerste keer bij mijn weten dat dit prestigieuze instituut zich aan een dergelijke voorspelling waagt.

Dat kon wel eens juist het probleem zijn;er is met de buitenlandse,prestigieuze ogen naar NL gekeken,dus niet met de Nederlandse zombie ogen.

Link naar reactie

het zal tijd worden...

Ik denk dat het nog wel ff duurt voordat de rest van de kudde wakker is en überhaupt actie onderneemt. Ik denk dat het al aardig richting Spanje of Griekenlandse toestanden moet voor we saamhorig het Haagse Hof bezetten en een opstand organiseren zoals de Ukrainiers deden. Inderdaad zoals @platipous al zei: 'Wanneer het water toch echt aan de lippen staat'.

sheeple1.jpg.bab0c7d432b44f0ccd91d749caa7030e.jpg

Link naar reactie

Hahaha Nederlanders? Dat zijn die sufkoppen die hun pensioen leeftijd laten verschuiven tot onbekende waarde, idem met de aow, de bodemloze put die ziektekosten verzekering heet en een regering die uitmunt door onzichtbaarheid. En een premier die vervolgens alles weglacht en relativeert hahaha wanneer is er voor het laatst echt geprotesteerd? Is er nog wel een basis voor? We zijn steeds meer individualist. . De meesten zal het een rotzorg zijn wat een ander overkomt, zolang er maar voetbal en tv is, en een lekkere snelle prefab hap op tafel is alles goed. . Toch?

En intussen jassen we er nog een paar lastenverzwaringen door..

Sukkels, mijzelf incluis ...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Link naar reactie

Volgens mij klopt het signaal wel, we staan er dicht bij... In 2011 heb ik de eerste dagen geholpen het Occupy Amsterdam op te bouwen. Met m'n oranje 4x4 BOV heb ik stapels pallets aangesleept zodat ze de tenten er op konden zetten. Daarna zat mijn bijdrage er op en heb ik voor Utrecht nog wat geregeld. Maar er zaten ook klagende lamlullen tussen die alleen maar jointjes zaten te roken en dat stoorde me waardoor ik ook daar ben weg gegaan, en velen met mij...

De documentaire Don’t shoot the messenger is een uniek verslag van Occupy Amsterdam waarin te zien is hoe deze stadscamping zich ontwikkelt. Occupy groeit al snel uit tot een plek met concerten, debatten en gratis eten voor iedereen die zich meldt. Het is ook een experiment met een andere kant: Occupy trekt daklozen en alcoholisten en treiterende studenten aan. Nog voor de kerst wordt het kamp ontruimd en lijken alle sporen van het spontane protest gewist. Maar Occupy heeft iets in gang gezet. Vier totaal verschillende mensen worden tijdens en na de actie gefilmd. Geert, Rick, Elke en Willem hebben uiteenlopende zorgen over de economie, de planeet of de democratie maar delen een gemeenschappelijk doel: ze willen de wereld in beweging brengen. Bron http://www.documentairenet.nl/review/dont-shoot-messenger-de-idealisten-van-occupy/

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik ben zelf ook van mening dat het voor nu wel zal meevallen, de werkeloosheid loopt inderdaad op, wat zeker problemen met zich mee zal gaan brengen in de toekomst (nu?). Hoger opgeleiden zullen naar opties gaan kijken in het buitenland, wat anders opgeleiden doen daar ben ik wel benieuwd naar. Een stijgend aantal mensen zal met zorgen thuis komen te zitten, wat voor reactie zij zullen geven zodra de WW eindigd... That's the question!

Er moet iets veranderen, maar of het op korte termijn mogelijk is...

Link naar reactie

dichtbij? kijk naar griekenland : dat hele land is afgebroken door hun corrupte regering en er gebeurt al jaren niks. Legitieme antibewegingen zoals gouden dagenraad worden de kop ingedrukt door de euro collectivisten en internationale bank boeven.

Vergelijk het met een 500+% verslechtering hier.

een ding is wel zeker; als de grip wordt verloren zal het erg hard gaan met het kaartenhuis, er zal een grote schoonmaak woeden.

Link naar reactie

Nederlanders en in opstand komen ,

Ik was pas nog bij een oldtimer protest , Maar nu gaan we met z,n allen naar De Haag!!!!!!!!!

Dacht nog leuk , Ik ga mee.

Laten ze zich als lammetjes naar het Malieveld dirigeren , Ben ik maar weer naar huis gegaan.

En de regering was zwaar onder de indruk , NOT

Nederwatjes

Link naar reactie

Opstand heeft geen zin, breek je meer mee af dan dat je goed doet voor Nederland. De regering zal moeten inzien dat ze moeten investeren in Nederland. Wacht maar af tot de regering in zijn tweede termijn komt en men gaat denken aan de verkiezingen, dan zullen ze pas investeren ...

Link naar reactie

Ik denk wel dat steeds meer mensen doorkrijgen dat we stevig genaaid worden. Belastingverhoging hier, lastenverzwaring daar....ik bekeek laatst mijn energie rekeningen en toen zag ik (pas) dat je voor elke 6 cent aan KHW een bedrag van 12 cent belasting betaalt. Ook de benzine bestaat voor 80% uit belasting. Je leeft, werkt, vreet en schijt alleen maar voor de belasting. En wat krijg je er voor terug? Dingen waar wij, het klootjesvolk, zeker niet voor hebben gekozen. We leven in een slavenstaat! En begrijp me niet verkeerd, ik betaal graag een redelijk bedrag aan belasting, maar het overstijgt vele keren alle redelijkheid!

Wat te doen? Wij, de bevolking, zijn toch met veel meer?

- Demonstreren? >>>hahaha!

- In opstand komen? >>> onvoorspelbaar, dat wordt neergeslagen en degene die dan weer de macht grijpt is pas echt een dictator

- Ons organiseren en onze manier van leven, off-grid, zelfvoorzienend, zoveel mogelijk buiten de wet regelen? Onopvallend ? >>>> misschien....

- Iemand een beter idee?

Link naar reactie

Volgens mij gaat in NL alles zo geleidelijk, dat we te vergelijken zijn met kikkers in een langzaam opwarmende pan water. Bovendien is het demonstreren in NL verworden tot het rondlopen met een petje op je hoofd en "Actie! Actie!" schreeuwen. We (de Nederlanders in het algemeen) hebben dus niet door dat we langzaam gaar gekookt worden, én we zijn het demonstreren verleerd.

Pas als de grond beeft en je huis niets meer waard is, pas dan gaan de mensen zich verenigen.

:cool:

Link naar reactie

Ik denk gewoon dat het heel handig gespeelt wordt:

Pak de oldtimers aan, en 99% denkt ik heb geen oldtimer dus so what !

Lekker langzaam meer en meer en zwaarder belasten, wie kan me zo vertelen hoeveel % hij/zij van zijn inkomen echt aan goederen kan spenderen (daar pakt de bank vaak ook nog aardig wat van af als je een hypotheek hebt) en dus wat er van dat loon bij de overheid komt ?

Het is al gewoon dat je met zijn tweeen moet werken om een gezin rond te laten komen (niet lang geleden was een salaris ook voldoende)

Ik kan nu al voorspellen wat de reactie zal zijn van de maatregelen die komen gaan:

De rijken verder aanpakken: 99% vind dat meer dan terrecht "rijke stinkers moeten aangepakt worden"......

De spaarders eenmalig 10% aanpakken: de 99% "als je spaargeld hebt dan ben je een rijke stinkerd" ( dat zal dus niet eenmalig zijn en ook 10% zal voorzichtig geschat blijken)

PM zal aangepakt worden: de 99% " wie PM heeft is een rijke stinkerd"

De huizenbezitter aanpakken: de 99% " wie een huis heeft (dus niet van de bank) is een rijke stinkerd"

Enz, en dan op het einde blijkt dat er helemaal niks meer over is en dat niemand iets meer heeft en niemand iets meer krijgt.

De elite is lang en breed weg, en de rest vraagt zich af "hoe heeft het zover kunnen komen ?"

Als voor jezelf zorgen, sparen, huis kopen ipv huren, enz enz, aangepakt wordt dan haal je elke buffer uit de samenleving weg.

En als het dan een keer tegenzit, en ooit komt die tijd, dan is het zonder die reserves gewoon einde oefening...

Dan heb je alleen stront over en stront in combinatie met een ventilator of een natuurlijke (tegen)wind geeft shtf.

(De bekende en Shit hits the face)

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Gefaseerd leegroven heet dat en ondertussen de aandacht afleiden. Opvallend is hoe de gemiddelde persoon al gebrainwashed is

in zijn redenering... Als je je fiets niet vastlegt en er hij wordt gestolen is 'het je eigen schuld' ipv de schuld bij de dief te leggen enz...

Iemand die extra taks moet betalen en klaagt:"Goh, die heeft geld genoeg" enz ...

Populistische redeneringen, compleet verlies van waardebesef, management by speach door de politiek enz...

Ik ben het een beetje spuugzat allemaal maar probeer er geen energie in te steken,

ik zal het niet veranderen en dus kuis in enkel nog voor mijn eigen duur en geef het goede (in mijn ogen) voorbeeld.

Link naar reactie

Nederlanders en in opstand komen ,

Ik was pas nog bij een oldtimer protest , Maar nu gaan we met z,n allen naar De Haag!!!!!!!!!

Dacht nog leuk , Ik ga mee.

Laten ze zich als lammetjes naar het Malieveld dirigeren , Ben ik maar weer naar huis gegaan.

En de regering was zwaar onder de indruk , NOT

Nederwatjes

Volgens mij kan je nog wel een oldtimer hebben maar wordt je belast als je er mee gaat rijden. Voor het bezit ervan lijkt het me moeilijk om belast te worden. Mocht dat onverhoopt toch zo zijn, dan stal je hem toch gewoon in Vlaanderen ? Hoe moeilijk kan dat zijn ?

Link naar reactie

Ik heb hier ooit al eens een heel stuk over geschreven, maar heb geen zin om dat op te zoeken en te linken. Het komt er op neer dat dat "we" niet ineens mishandeld worden, maar dat we telkenmale kleine tikjes krijgen, zodat we niet merken dat we mishandeld worden.

We zijn immuun geworden voor -bijvoorbeeld- de almaar stijgende brandstofprijzen. "Gefaseerd terrorisme" noem ik dat. Men kan lang gif drinken en immuun worden, zo lang het maar met kleine hoeveelheden tegelijk gebeurt.

Totdat we een te grote dosis krijgen. En dan is het te laat om te protesteren. Dan is het vlees al te zwak om nog tegenstand te bieden. Ik noem dat "Brussel".

Enfin, zoals ik al zei, ik heb er ooit al eens een heel epistel over gedicht, en dat was beter dan de tekst alhier... Zoekt, en gij zult vinden!

Link naar reactie

Gefaseerd leegroven heet dat en ondertussen de aandacht afleiden. Opvallend is hoe de gemiddelde persoon al gebrainwashed is

in zijn redenering... Als je je fiets niet vastlegt en er hij wordt gestolen is 'het je eigen schuld' ipv de schuld bij de dief te leggen enz...

Iemand die extra taks moet betalen en klaagt:"Goh, die heeft geld genoeg" enz ...

Populistische redeneringen, compleet verlies van waardebesef, management by speach door de politiek enz...

Ik ben het een beetje spuugzat allemaal maar probeer er geen energie in te steken,

ik zal het niet veranderen en dus kuis in enkel nog voor mijn eigen duur en geef het goede (in mijn ogen) voorbeeld.

Bwa,

We zoeken het hier een beetje uit. Ik heb vandaag mijn belastingaanslag in de bus gekregen en ik ben er erg blij mee. Ondanks het feit dat we behoorlijk wat meer inkomsten hadden, ligt onze gezamelijke belastingaanslag op 21.5% wat een behoorlijke prestatie is. Veel lager kan je nauwelijks. Ben ik heeeeeeeeeeel erg blij mee. Leuke teruggave, minder dan voorgaande jaren maar toch. Toch houden we behoorlijk wat over door weinig uit te geven. Wat we uitgeven doen we dan ook nog eens buiten België. Fuck the system. We gaan de verjaardag van mijn echtgenote vieren, vliegen daarvoor naar Hongarije met 6 personen (wat heen en terug 400€ kost) én gaan daar een weekje lekker genieten. De etentjes en drank betaal ik.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...