Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bruikbare Golok


Ronin Kogaratsu

Aanbevolen berichten

Na de miskoop bij kukhrihouse heb ik mijn kukri verkocht. Gisteren was een vriend van mij op bezoek, en hebben we nog wat getraind, en in de tuin wat gehakt met de coldsteel kurki, en met een oude golok.

Een golok blijkt toch wel erg handig, dus we zijn aan het oriënteren voor een golok voor hem, zelf heb ik die oude lelijke, maar uiterst betrouwbaar en bruikbare.

 

We zijn dus op zoek naar een golok die mooi genoeg is om aan de muur te hangen, maar wel de kwaliteit heeft die nodig is in het gebruik. @Bandoeng ? (misschien een idee?)

 

Kukris worden mooi en goed nagemaakt door tora blades blijkt.

 

Is er een bedrijf dat mooie replica Golok maakt die wel een ijzersterke kwaliteit hebben?

 

gewoon een eenvoudige zoiets als dit

 

 

[ATTACH=CONFIG]7570[/ATTACH]

 

 

 

 

 

Zonder spirituele lading oid. Ik heb mijn krissen en rentjong pusaka om deze reden al weggedaan.

 

 

Hebben jullie ervaring met een golok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
ga hier eens kijken redelijke prijs en kwaliteit goede recensies :p

 

http://www.condortk.com/index.php

 

2sharp in rotterdam is een condor dealer....

 

Bedankt, was het vergeten erbij te zeggen, maar zoiets bedoel ik dus JUIST niet.

 

Ik wil een replica, net zoals een kukri van Tora blades.

 

Maar dan dus een golok, zoiets als in de afbeelding, maar dan van goede kwaliteit

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 goeiendag. Als je echt zoiets wil en een beetje geld hebt, kijk eens naar de swamprat wakizashi. Is ook zoiets maar dan echt van te gekke kwaliteit. Het kost wat maar dan heb je ook wat. Te vinden bij busse knives. Is een franchise. Mijn persoonlijke favoriet (en lekker goedkoop) is de ontario military machete. Maar dat komt omdat ik een krent ben... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, ik ben op zoek naar een imitatie Golok, zoals gedragen werd in Indonesië, net als de Keris, Rentjong enz. Dus een functioneel kapmes, time tested. En toch de traditionele look.

Bij Tora blades schijn je waar voor je geld te krijgen mbt een traditioneel uitziend, hoogwaardige Kukri.

 

Vandaar vroeg ik op dit forum, omdat hier veel messen freaks rondlopen, en ik zelfs door iemand van het forum te weten ben gekomen over mijn miskoop bij Kukhurihouse toen.

 

We hebben wel een site gevonden die mooie en bruikbare Goloks zegt te verkopen, maar ik ken niemand die er een Golok heeft gekocht. Dus ik ben benieuwd wie ervaring heeft met een goed bedrijf mbt een Indische Golok.

 

Zoals op deze site

 

http://www.valiantco.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is er een bedrijf dat mooie replica Golok maakt die wel een ijzersterke kwaliteit hebben?

 

gewoon een eenvoudige zoiets als dit

 

Hangt er vanaf wat je ijzersterk noemt. Googelen op "golok" of "parang" levert al best aardig wat mooie dingen op.

 

 

Zonder spirituele lading oid. Ik heb mijn krissen en rentjong pusaka om deze reden al weggedaan.

 

Oh? ;) Lagen er de volgende dag nog wel eens druppels bloed onder? Of droomde je regelmatig van een oud vrouwtje die naar de sawa's wees?

Die van ons opa waren muisstil, totdat er een keer werd ingebroken. Toen stuiterden ze van de kast af en lagen ze te ratelen. Inbrekers halsoverkop weg, maar naderhand rammelden ze nog iedere nacht. Na een week vond mijn stiefmoeder het welletjes, en ging ze eens rondvragen bij de lokale Indische soos. En toen kwam er een of ander kruidenvrouwtje langs die wat op een sigarettenvloeitje krabbelde en dat in de schede deed. Sindsdien waren ze weer stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er vanaf wat je ijzersterk noemt. Googelen op "golok" of "parang" levert al best aardig wat mooie dingen op.

 

 

 

 

Oh? ;) Lagen er de volgende dag nog wel eens druppels bloed onder? Of droomde je regelmatig van een oud vrouwtje die naar de sawa's wees?

Die van ons opa waren muisstil, totdat er een keer werd ingebroken. Toen stuiterden ze van de kast af en lagen ze te ratelen. Inbrekers halsoverkop weg, maar naderhand rammelden ze nog iedere nacht. Na een week vond mijn stiefmoeder het welletjes, en ging ze eens rondvragen bij de lokale Indische soos. En toen kwam er een of ander kruidenvrouwtje langs die wat op een sigarettenvloeitje krabbelde en dat in de schede deed. Sindsdien waren ze weer stil.

 

Ja, exact mijn antieke krissen waren ook geladen, eentje heb ik gegeven aan een bekende Indische oma die er raad mee wist. Paar jaar later heb ik toen ik Christen werd afstand gedaan van de andere antieke krissen, en rentjong. Vanwege het occulte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...