Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Wat is de puurste vorm van zilver kopen?

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een Silver Eagle is .999 zuiver

Een zilveren Philharmoniker is .999 zuiver

Een zilveren Maple Leaf is .9999 zuiver

Je het nog munten die .99999 zijn zoals de 1 oz Macaw http://www.royalsilver.com/retailstore/product.php?id_product=26

Overigens moet je je niet blindstaren op de zuiverheidsgraad. De verschillen zijn miniem. Voor de waarde van een munt zijn andere zaken van belang, zoals oplage. Een maple Leaf heeft bijv. een hoger percentage zilver dan een Silver Eagle maar is toch goedkoper.

• Leuk 1

Daarnaast worden de gebruikelijk aangeboden munten in zodanige oplage vervuldigd dat ze nauwelijks in waarde zullen stijgen zolang wij het zullen meemaken. Beter kun je zo goedkoop mogelijk zo groot mogelijke hoeveelheden zilver inkopen. Als puntje bij paaltje komt gaat het alleen om het gewicht in zilver die je bezit.

De prijs voor zilver is vandaag 14,75 per ounce.

De Silver Eagle 99.99% zuiver kost 19,15 (one troy ounce). Dat is dus wel een redelijke prijs.

Wat kosten de zilveren munten uit Andorra, FincalnSpanje?

http://marketupdate.nl/nieuws/goud-en-zilvermarkt/andorra-verovert-de-markt-met-nieuwe-muntbaar/

Het is uur zilver en in Andorra een wettig betaalmiddel. Echter ontdekt door de zilverstackers, dus wel lastig te krijgen vanuit NL. De laatste keer dat ik naar Spanje ging wilde ik door Andorra, maar ze laten je de stad niet in met een grote trailer achter de auto. Het is niet zo groot daar. Veel mensen uit Spanje kopen daar tax free en daarom moet je je een beetje aan de regels houden, want je kunt worden aangehouden door de douane voor controle.

Als ik voor een wat langer verblijf in Spanje ben, dan plan ik een tripje met alleen de auto en kunnen we even shoppen.

Dat is premie + BTW ;)

Dat is een misleidend antwoord: op baren zit 21% btw (over de totale waarde), en die zijn op het moment voor ruim 30% opslag (21% btw, de rest premium) te koop.

Munten vallen onder de margeregeling, hier wordt dus alleen btw over de winstmarge van de verkoper gerekend. Dus het grootste deel van de opslag is premium.

Heb je (of iemand anders hier) trouwens al eens geprobeerd om zilveren munten te verkopen? En, wat voor prijs kreeg je tov de zilver dagkoers?

En dan bedoel ik niet een munt met een speciale verzamelwaarde, maar gewoon 1 van de standaardmunten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...