Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] John's Phone - De ultieme prep-gsm?


Spyder

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Afgelopen week ben ik begonnen op dit forum en daarom ben ik intussen alvast wat items aan het verzamelen voor een BOB. Aangezien mijn meest dichtstbijzijnde BOL meer dan 100km ver is en ik niet over een auto beschik, zal er in het ergste scenario een flinke tocht dienen te worden ondernomen. Als zo'n toch enkele dagen duurt, dan zal op communicatievlak er een zuinig apparaat dienen te zijn, want mijn iphone kan met veel pijn en moeite slechts een dag in leven blijven.

 

Ineens bedacht ik me dat ik een jaar of 3 geleden een John's phone heb gekocht. Intussen is hij weer boven water en dit ziet er uit als een ultieme back-up GSM: (ik heb de foto's niet zelf gemaakt)

640px-Johns_phone.jpg.fad0bbe70d774fbd78c3a991a1e1d88a.jpg

 

Wat is de John's phone?

In principe is de John's phone een hele simpele telefoon: je kan er namelijk alleen mee bellen. Er zit een mini-schermpje op de bovenkant, er is ruimte voor 10 snelkiesnummers op de telefoon en in de achterkant zit een papieren telefoonboekje met een pennetje.

 

De telefoon is Dutch design, licht, spatwaterdicht, quad band (op Korea en Japan na overal bruikbaar), simlockvrij en heeft een standbytijd van ongeveer een maand!! Bij normaal gebruik gaat hij zo'n twee weken mee op een batterijlading. Opladen gebeurt via een mini-usb plug en er gaat een reguliere (grote) SIM in.

 

Gebruik

De telefoon is bijzonder simpel in gebruik: bellen, opnemen, ophangen. Meer doet hij niet. Er zit een trilfuntie op en nummers worden bovenop de telefoon weergegeven. De geluidskwaliteit is goed en de antenne functioneert uitstekend.

 

Zelf gebruikte ik mijn John's destijds als volgt (en denk hem nu ook weer zo te gaan gebruiken): Ik had een heel goedkoop sim-abonnementje (iets van 2 euro in de maand) zodat ik zelf kon bellen. Echter, ik had ook mijn nummer van mijn 'normale' gsm doorgeschakeld naar dit nummer. Iedereen kon me zo via telefoon bereiken (ook als mijn 'normale' gsm uit stond) en ik kon met behulp van het telefoonboekje ook zelf bellen en gemiste oproepen beantwoorden. Erg handig. Ik miste de sms- en internetfunctie niet: immers, als nood aan de man is, wordt er toch altijd gebeld.

 

beschikbaarheid

Destijds koste de John's zo'n 90 euro. Best veel geld voor wat hij kan, maar het was dan ook meer een statement-telefoon en designtelefoon, waarmee ik vaak de blits op kantoor maakte. Het leuke is alleen nu dat de telefoon volop op Marktplaats wordt aangeboden voor zo'n 20 euro. Dit lijkt mij een heel schappelijke prijs voor een goede back-up telefoon.

 

Er zijn alternatieven: Zowel Nokia als Motorola maken telefoons die een stuk steviger aandoen en zo rond de 50 euro kosten. Echter, de batterijduur van de John's blijft ongeëvenaard. Daarbij had ik deze ook in de kast liggen, dus dat scheelt sowieso weer in de kosten :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De Nokia 1600 heeft een standbytijd van 450 uur en de Nokia 2310 van 400 uur.

Samsung Xcover E2370 heeft een standbytijd van twee maanden.

Verder is er nog de Spare-One "De SpareOne wordt namelijk gevoed door één AA batterij die tot wel 15 jaar mee kan gaan. Daarvoor moet je het toestel tussentijds, als je hem niet nodig hebt dus, wel uitzetten en gebruik maken van de meegeleverde Energizer Ultimate Lithium L91 batterij."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een kans dat de gewone 'landlijn' langer intact blijft dan het gsm-netwerk, en zo ja; heb je dan nog een abonnement om die reden, of ken je dan plekken waar je wel via de landlijn zou kunnen bellen? (Wat me wel lastig lijkt want veel mensen hebben hun ouderwetse telefoonabonnement de deur uit gedaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...