Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Op welke partij ga jij stemmen in mei?

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 263
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Heeft niemand door dat een stem op de PVV in het Europarlement een verloren stem is? :confused:

Kun je net zo goed thuis blijven.

Effe nagezocht, maar ze weigeren zich nog steeds aan te sluiten bij een grote fractie. Hierdoor zitten ze als malle pietjes met z'n vieren tegen 785 andere europarlementariers te stemmen.

http://www.elsevier.nl/Europese-Unie/nieuws/2009/6/PVV-niet-bij-grote-fractie-in-Europees-Parlement-ELSEVIER236075W/

http://www.parlement.com/id/vhnnmt7k16zz/aantal_leden_europees_parlement

Dan kun je altijd nog beter op de PVVof artikel 50 ofzo stemmen dan helemaal niet. als je niet gaat stemmen gaat je stem automatisch naar de grootstepartij. Je kan natuurlijk ook helemaal los gaan in het hokje en alles rood maken, dan telt je stem nl helemaal niet mee.

Onzin natuurlijk, de PVV heeft juist aangekondigd te gaan samenwerken met andere partijen binnen de EU die ook minder Europa willen. Een stem op de PVV is dus ook een stem op bijv. Le Pen. Deze rechtse Nationalistische partijen kunnen wel eens een aardverschuiving veroorzaken in de EU.

Ik volg het inderdaad niet van dag tot dag, dus je zult ongetwijfeld gelijk hebben in deze.

Dan kun je altijd nog beter op de PVVof artikel 50 ofzo stemmen dan helemaal niet. als je niet gaat stemmen gaat je stem automatisch naar de grootstepartij. Je kan natuurlijk ook helemaal los gaan in het hokje en alles rood maken, dan telt je stem nl helemaal niet mee.

100% zeker dat ik ga stemmen, alleen zal dat niet in die richting zijn. Ik moet me echter nog hierover inlezen en kijken wat de Partij voor de Dieren gaat doen. Die draven vaak ook door en daar ben ik het ook lang niet altijd mee eens, maar vind het knap wat ze al bereikt hebben in de tweede kamer. Extremisten van welke voor overtuiging dan ook zien zaken niet helder.

Lastig hoor, die politiek. Kan best begrijpen dat mensen kiezen voor wat simpele puntjes en populistische praat maar of we daar beter van worden betwijfel ik zeer.

Bovendien, iedere partij die op 't pluche komt, krijgt acuut te maken met (langdurige) contracten/afspraken/projecten, etc, waardoor het effect altijd tegen valt. :o

• 2 months later...
ik zat te denken met die verkiezingen, is oekraine dan niet gewoon een strategische stap om meer kiezers te krijgen ,die voor gaan stemmen.

Nee, ik denk het niet. Dit is echt Russische KGB tactiek. Het westen wil liever dat de Krim bij de Oekraïne blijft. De Russen hebben slim misbruik gemaakt van de wankelende politieke situatie en het westen stond erbij en keek ernaar. Als landen als Frankrijk, GB en Duitsland direct alle connecties met de Russen zouden verbreken, dan hadden ze de Krim al lang terug. De lande konden het niet eens worden omdat ze zelf teveel belangen in Rusland hebben die ze niet kwijt willen. Vandaar ze superzielige sancties. VN is helemaal een farce en heeft wat mij betreft hun bestaansrecht al lang verloren. Selectief grijpen ze in of bieden ze hulp. Het ene land wel, het andere niet.

Wat denk je dat NL zou doen als Suriname of een ander voormalig NL gebied in een zelfde situatie zou zitten? Of als ze door Venezuela worden ingenomen? Dan zullen we alle schepen, F16's en ander materieel wat we nog hebben inzetten om dit land te bevrijden.

ik stem op de partij,van vragen staat vrij;)en ik vind het echt een lul ,maar gewoon voor de humor.echt alles mag je in dit land vragen geen grap,er is nog nooit iemand veroordeeld voor het stellen van een vraag;)en niemand heeft het door,echt super dit.Bedenk zelf maar een vraag,die strafbaar zou kunnen zijn in

Nederland.

Bedenk zelf maar een vraag,die strafbaar zou kunnen zijn in Nederland.

"Zouden we die marokkanen niet gewoon terug kunnen sturen naar marokko?"........ 'k ken er een die zich dat afvraagt en waar al behoorlijk wat aangifte tegen gedaan is...

Is zelfs een wet voor noemen ze remigratiewet zoek maar op.geschiet wel op vrijwilligenbasis,maar bijstanders in mijn woonplaats moeten ook verplicht vrijwilligerswerk gaan doen.zoek het maar uit ben nu te lauw.binnen nu en een jaar of 10 moeten alle buitenlanders die hier wonen en een te groot aow gat hebben verplicht terug,omdat er dan gewoonweg geen geld meer voor is,en nu?nergens in de wet staat dat belastingbetalers dat verplicht moeten aanvullen.,maar het gebeurd nu wel.niet meer economisch gebonden?dan word u heen gezonden!

"Wie zich laat leiden (korte ei) door een ander, krijgt vroeg of laat te maken met lijden (lange ij)".

"Wie op een ander stemt, geeft z'n stem/spreekrecht aan die ander".

"Als je stemt op een ander, zeg je dat die ander je leven maar moet/kan regelen en leuk moet/kan maken".

Dus stem ik al jaren..... op ..... mezelf.

Weet ik zeker waar ik aan toe ben.

• 3 weeks later...

In de aanloop naar de Europese verkiezingen komt Nederland ineens met een 'gele kaart' voor Brussel. VVD-Kamerlid Van der Steur heeft een brief ingediend waar hij zijn ongenoegen uit over het plan om een Europees Openbaar Ministerie op te richten. Op zich een prijzenswaardig initiatief van Van der Steur, alleen lijkt het erop dat men in Den Haag lucht krijgt van het ongenoegen van de Nederlandse burger die zich gaat wreken op de verkiezingen en het eurofiele knuffelgedrag van onze politici zat is. En dat beloofd weinig goeds voor de zittende partijen.

Nadat we ons landelijk financieel beleid, milieubeleid en delen van ons buitenlandbeleid hebben verkwanseld aan Brussel, lijkt het erop dat ook het strafrechtelijke regime verplaatst wordt. Maar na het instemmen met het Het Verdrag van Maastricht?, het Verdrag van Nice, het Verdrag van Lissabon, het bancaire reddingsfonds, de bankenunie en de noodsteun moeten ze niet gek opkijken als we ook op het gebied van strafrecht onze soevereiniteit verspelen. Nogal naïef. In ieder geval kunnen we komende maand vanuit het kabinet wat tegengas richting Brussel verwachten. Voor de vorm.

Er zijn ook een aantal kieswijzers ontwikkeld:

http://www.myvote2014.eu/

http://www.electio2014.eu/

en vermoedelijk komen er nog een aantal Nederlandse stemwijzers aan. Ik heb ze beiden gedaan en de PVV popt vanzelf op als je genoeg disliked, op de voet gevolgd door 'Artikel 50'. Ik dacht dat je ook op de PvvD kon stemmen? Wat zijn jullie ervaringen met de kieswijzers?

• 2 weeks later...

Ik wil op een partij stemmen die in staat is om een federaal europa tegen te houden en de macht van brussel af te bouwen of in ieder geval in staat is fors tegengas te geven. Helaas is de enige partij die dit kan waarmaken een partij waar ik niet op wil stemmen.

wat denken jullie? afkeer opzij zetten en er toch op stemmen of op een andere partij stemmen en dus eigenlijk mijn stem geven aan een partij die niet in staat is dat te doen wat ik eigenlijk wil?

Pfffff.... dilemma............

Ik wil op een partij stemmen die in staat is om een federaal europa tegen te houden en de macht van brussel af te bouwen of in ieder geval in staat is fors tegengas te geven. Helaas is de enige partij die dit kan waarmaken een partij waar ik niet op wil stemmen.

wat denken jullie? afkeer opzij zetten en er toch op stemmen of op een andere partij stemmen en dus eigenlijk mijn stem geven aan een partij die niet in staat is dat te doen wat ik eigenlijk wil?

Pfffff.... dilemma............

Er zijn toch meerdere eurosceptische Nederlandse partijen in het Europarlement? SP en PVV toch?

Ok, 't is wel meteen aan beide zijkanten van het politieke spectrum.

Er zijn toch meerdere eurosceptische Nederlandse partijen in het Europarlement? SP en PVV toch?

Ok, 't is wel meteen aan beide zijkanten van het politieke spectrum.

Dat is precies mijn probleem. Ik stem altijd SP maar ik denk niet dat de SP voldoende invloed heeft om een federaal europa tegen te houden. De PVV heeft die invloed mogelijk wel omdat ze samenwerken met een aantal grote partijen die tegen de eu zijn. Maar ja, de PVV is nu niet de partij waar ik me bij thuis voel. (zachtjes uitgedrukt)

Er zijn meer partijen die tegen de verregaande invloed van de EU op het Nederlandse beleid zijn, maar ook die hebben weinig tot geen invloed binnen de eu.......

even ter aanvulling.......

Ik denk dat we op een keerpunt staan voor wat de EU betreft. De EU wil snel door naar een federaal Europa. Daarnaast natuurlijk een eigen belasting, eigen politie en leger, banken unie, inpikken van onze pensioenen enz enz.

Als we daar nu niet op de rem trappen, zitten we voor we het weten in de hoge snelheids trein richting een federaal europa, geen tussenstops en uitstappen is niet meer mogelijk.

• Leuk 1
Dat is precies mijn probleem. Ik stem altijd SP maar ik denk niet dat de SP voldoende invloed heeft om een federaal europa tegen te houden. De PVV heeft die invloed mogelijk wel omdat ze samenwerken met een aantal grote partijen die tegen de eu zijn. Maar ja, de PVV is nu niet de partij waar ik me bij thuis voel. (zachtjes uitgedrukt)

Er zijn meer partijen die tegen de verregaande invloed van de EU op het Nederlandse beleid zijn, maar ook die hebben weinig tot geen invloed binnen de eu.......

Ik moet me nog inlezen, o.a. kijken bij welke overkoepelend samenwerkingsverband ze zijn aangesloten binnen het europarlement. Zonder zo'n samenwerkingsverband ben je als enkel partijtje kansloos.

PVV stemmen zal voor mij geen optie zijn echter, dus mijn keuze is dan snel gemaakt.

Ben alleen bang dat gezien de verhoudingen, Europa niet te stoppen is.

Dan is wellicht de vorm en hoever gaand deze unie moet worden het enige is waar je nog enige invloed op hebt. (voor zover je uberhaupt als stemmer nog enige invloed hebt)

We klagen terecht dat de landelijke politiek al kilometers van de burger afstaat, in het geval van Europa zijn dat lichtjaren! :p

Het is wat Maarten van Rossem goed aanduidt: Nederland heeft 26 zetels in het Europees parlement, waar 750 (daaromtrent) zetels te vergeven zijn. Onze invloed is hoe dan ook minimaal.

Stem je op de VVD, dan steun je die paardelul van een Verhofstadt. Stem je PVV, dan steun je daarmee Le Pen.

Daarom beter SP te stemmen, dat is in ieder geval een signaal, een protest.

Doet de partij voor de dieren niet mee?

Doet de partij voor de dieren niet mee?

Die doet inderdaad ook mee, en heeft hele goede standpunten waar ik helemaal achter sta voor wat betreft dier en natuur. Maar helaas erg weinig invloed en alleen eurokritisch als het gaat om dier en natuur en landbouw.

Hoezeer ik het ook eens ben met veel van waar deze partij voor staat, ik wil geen federaal europa........

@Raycoupe Ik weet dat de Nederlandse partijen weinig tot geen invloed hebben binnen de eu, maar ik wil voor mezelf in ieder geval kunnen zeggen dat ik op een partij gestemd heb die tegengas geeft aan die europa geile idioten. (lol mijn mening dus)

Wat ik mijzelf nu eigenlijk afvraag, hoe denken de mensen in de andere lidstaten er eigenlijk over? Zijn wij het enige land waar eu kritische partijen in opkomst zijn? Kan er erg weinig over vinden op tinternet. (met uitzondering van Le Penn in Frankrijk dan)

Die doet inderdaad ook mee, en heeft hele goede standpunten waar ik helemaal achter sta voor wat betreft dier en natuur. Maar helaas erg weinig invloed en alleen eurokritisch als het gaat om dier en natuur en landbouw.

Hoezeer ik het ook eens ben met veel van waar deze partij voor staat, ik wil geen federaal europa........

@Raycoupe Ik weet dat de Nederlandse partijen weinig tot geen invloed hebben binnen de eu, maar ik wil voor mezelf in ieder geval kunnen zeggen dat ik op een partij gestemd heb die tegengas geeft aan die europa geile idioten. (lol mijn mening dus)

Wat ik mijzelf nu eigenlijk afvraag, hoe denken de mensen in de andere lidstaten er eigenlijk over? Zijn wij het enige land waar eu kritische partijen in opkomst zijn? Kan er erg weinig over vinden op tinternet. (met uitzondering van Le Penn in Frankrijk dan)

Ben ik met je eens, ik ga ook stemmen, als ik het niet doe weet ik zeker dat het niets uitmaakt.

Nu nog even kijken wie het meest EU kritisch is, PvdD of SP.

http://www.ukip.org/splash?splash=1

Blijft jammer dat het een Engelsman is, had graag op hem gestemd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...