Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Flow

Op welke partij ga jij stemmen in mei?

Recommended Posts

@Flow,

Ik weet het nog niet. Eigenlijk heb ik mijn buik er vol van en zou ik het liefst helemaal niet meer stemmen. Maar ja, geen stem, is een verloren stem. Ik ben ook voor minder macht naar Europa, wel samenwerken enz. Maar het gaat allemaal niet zoveel meer uitmaken.

We zitten met onze hele wereld in een rollercoaster. We hebben zo'n 50 jaar geleden de top van de baan bereikt en nu zitten we in de afdaling met nog steeds toenemende snelheid. Een paar bochtjes hebben we al gehad, waarbij het karretje gevaarlijk overhelde. Met dichtgeknepen ogen moeten we afwachten wanneer de eerste haakse bocht of looping komt. Of we dan nog op de rails blijven...?

Daar gaat wel of geen Europa geen verschil meer in maken.

Charlie

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast DRD28
Alle politici zijn bedriegers overigens.:mad:

Ik zal nooit op een partij stemmen die welk geloof dan ook vertegenwoordigd. Kerk en Staat moeten gescheiden blijven en sterker nog partijen met een religieuze grondslag zouden bij wet verboden moeten zijn. Dus ik kan de helft al schrappen. Daarnaast zal ik nooit links stemmen, dus blijven er nog 3 partijen over, nl. VVD, PVV en D66. VVD heeft bij mij de laatste verkiezingen definitief afgedaan en D66 is te Eurofiel. Blijft voor mij de PVV over, al ben ik het ook met veel zaken niet eens. Maar als er iemand een bommetje onder de huidige plannen van de EU kan plaatsen, dan zijn het de Nationalistische partijen wel. Zeker als ze binnen EU samenwerken.

Dus ja, waarschijnlijk wordt het de PVV.

Ook mijn visie

Deze post delen

Gast ancestral-viking

ik ga bij gebrek aan beter nog steeds op de PVV stemmen ,

liever had ik een prepper partij gezien met een pakkende naam : B.T.B (Back too basics).

of een andere pakkende naam ik wil geen europa , geen pleuro , grenzen dicht , en nog veel meer ideeen echter geen enkele partij die dit allemaal waar kan maken :)

my 2 centenbakkies .

Deze post delen

Ik overweeg serieus om op Artikel 50 (de partij van oud-PVV'er Van der Stoep) te stemmen.

Hier nog twee leuke filmpjes over de EU:

http://www.geenstijl.tv/2013/06/tom_staal_trekt_rioolput_eu_op.html

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/tom_staal_trekt_rioolput_eu_op.html

En het 'verkiezingsprogramma'' van Artikel 50:

http://www.artikel50.nl/fileadmin/user_upload/documenten/pdf/BeginselenArtikel50.pdf

Deze post delen

ik ga bij gebrek aan beter nog steeds op de PVV stemmen ,

liever had ik een prepper partij gezien met een pakkende naam : B.T.B (Back too basics).

of een andere pakkende naam ik wil geen europa , geen pleuro , grenzen dicht , en nog veel meer ideeen echter geen enkele partij die dit allemaal waar kan maken :)

my 2 centenbakkies .

Opzich is dat nog niet eens zo'n gek idee, if you can't beat them - join them! We zitten met genoeg preppers op dit forum, uit alle verschillende lagen van de bevolking.. genoeg diversiteit;) de B.T.B. partij zou best mogelijk moeten zijn om op te zetten, schijnt niet eens zo lastig te zijn een politieke partij op te richten!

Deze post delen

CD&V christen democraten Vlaams zijn voorstanders van de Europese unie ( Orange ) zelfde ideeën als A Merkel (DM) . De huidige Europese president behoort tot die partij . Ook in mijn gemeente zijn ze aan de macht wat mij al meer dan 30 jaar ergert .

En dan de tegen pool is N-VA (geel) die willen Vlaanderen onafhankelijk wat opzich mooi klinkt maar in mijn ogen nog lang niet haal baar .

(Blauw ) Open VLD zetelt ook in het Europees parlement die zijn er voor de zelfstandigen maar een doren in het oog voor de gewone werkmens .

Er zijn nog meerdere partijen maar dit zijn de drie die voor mij meest interesse tonen . Dan positief als negatief .

Geert

Deze post delen

Een democratie houdt meer in dan alleen te mogen stemmen. Politici horen in dienst te staan van de burger maar daar is al z`n 30 jr geen sprake van. De EU is een dictatuur met fascistische leider !

De burgers hebben nooit hun stem uit mogen brengen of ze de EU of de Euro wel willen.

De enige keer dat ze hun stem mochten laten horen was in een referendum over de EU-grondwet. Meerdere landen wezen die EU-grondwet af. De Nederlandse bevolking stemde met maar liefst 63% tegen. Dat was de laatste keer dat de burger zijn mening mocht uiten want dat risico wilde ze in Brussel geen tweede keer lopen. Vervolgens hebben ze het in een verdrag gegoten en het ons alsnog door de strot geramd .

Ga spelen dat de EU een democratie is ....het is de allergrootste dictatuur die ooit bestaan heeft.

Voor hen die niet weten hoe en waar de EU ontstaan is. De EU is opgericht op 10 augustus 1944 in....ja, juist in Straatsburg door de Nazie`s. Nu snapt u ook waarom het EU parlementsgebouw in Straatsburg staat ...het is een monument aan de oprichters.

Er is een rapport wat lange tijd geheim is gehouden over de oprichting van dit vierde rijk, report EW-Pa 128

Hieronder kunt u alles lezen en misschien gaan u ogen nu open waar we heen gaan :

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1179902/Revealed-The-secret-report-shows-Nazis-planned-Fourth-Reich--EU.html

Dus ik stem PVV om van de EU af te komen

• Leuk 1

Deze post delen

Eigenaardig...de Nazi's waren zo slinks om de schuld van alle problemen die ze zagen af te schuiven op de Joden, Roma en niet blond/blauwe mensen ...als de Joden weg waren dan zou het allemaal goed komen.

Men zou nu PVV moeten stemmen om van de EU af te komen, dezelfde PVV die de schuld neerlegt bij buitenlanders, Islamieten of in elk geval dat wat niet blond/blauwogig is?

Hm, ergens klopt er iets niet.

Deze post delen

Yup, ook ik ga voor de PVV. Niet omdat ik Geert nou zo'n toffe peer vind, met al zijn gezwets, maar dat is wel de enige partij waarmee we wellicht onder de Brusselse dictatuur uitkomen. Als Brussel zich zou beperken tot handelsverdragen etc heb ik er totaal geen moeite mee, maar als men zich al gaat bemoeien met de hoeveelheid water die ik per schijtbeurt door de plee mag spoelen....... weg ermee.

Deze post delen

Is de PVV al van hun standpunt veranderd dat ze zich niet willen aansluiten bij een overkoepelende europese partij?

Alle politieke partijen van alle landen verenigen zich in blokken. VVD bij 't rechtse blok in de EU, PvdA bij het linkse blok. Doe je dat niet, heb je helemaal geen invloed met een paar stemmen tegen honderden anderen.

PVV wilde nooit samenwerken in zo'n bundeling van diverse partijen uit diverse landen, dus hadden ze helemaal niks in de melk te brokkelen in het EU parlement.

Zolang ze dat standpunt niet veranderen heeft stemmen op de PVV in Europees verband geen enkele zin.

De SP is wel aangesloten bij een links blok, dus als je bij deze verkiezing anti-Europa wil stemmen is er dus maar 1 keuze.

Deze post delen

Eigenaardig...de Nazi's waren zo slinks om de schuld van alle problemen die ze zagen af te schuiven op de Joden, Roma en niet blond/blauwe mensen ...als de Joden weg waren dan zou het allemaal goed komen.

Men zou nu PVV moeten stemmen om van de EU af te komen, dezelfde PVV die de schuld neerlegt bij buitenlanders, Islamieten of in elk geval dat wat niet blond/blauwogig is?

Je hebt gelijk. Maar om even terug te komen op binnenlandse problemen:

De islam partij in Den Haag heeft als verkiezingsprogramma o.a. het opnieuw invoeren van gescheiden zwemmen in openbare zwembaden op zijn programma staan.

Dit omdat het voor veel vrouwen uiteraard vervelend is om met mannen samen te moeten zwemmen...???

Met een steeds groter groeiende islamitische groep in Nederland, die voornamelijk al overheersen in de grote steden (in amsterdam is al 20 jaar Mohammed de meest voorkomende en gekozen naam bij geboorte), zou het wel eens kunnen zijn dat over een paar jaar geheel democratisch wij allemaal de sharia moeten volgen.

Hier stem ik dus nee op! Verder heb ik niks tegen de islam of elke religie an sich.

Wel vind ik dat de Nederlandse normen en waarden niet aan de kant geschoven moeten worden (hoe democratisch dit in de toekomst dan ook wel niet bepaald worden).

Qua EU ben ik voorstander van 1 groot defensie apparaat.

Voor de rest moeten ze zich niet zoveel bemoeien met binnenlandse aangelegenheden.

Ik stem ook PVV!

Deze post delen

tja, ik stem PVV. ik heb niets tegen buitenlanders of moslims, maar ik vind dat we eerst de problemen in ons eigen land moeten oplossen voordat we de problemen van een anderen proberen op te lossen.

Kijk ik heb in de WSNP gezeten en dat succesvol afgerond na ruim 3 jaar, het eerste wat je leert te doen is je uitgaven te controleren. Je betaald de dingen die je moet doen om te leven en je stopt de betalingen aan de dingen die je niet nodig hebt. Dus je betaald je huur, gas, water, licht en dergelijke en je stopt lidmaatschappen zoals boekenclubs en de sportschool. Dan kijk je wat je over hebt en dat geld gebruik je om van te leven, je schulden te betalen en eventueel oude kapotte dingen te vervangen.

Nederland moet het net zo doen, gebruik ge-inde belastingen om nederland te laten functioneren, gebruik het geld om:

de wet te handhaven

de zorg betaalbaar te houden

Onderwijs en cultuur te verbeteren.

banen creeren om werklozen aan het werk te krijgen

technologie ontwikkelen

Landbouw te bevorderen

Groene energie betaalbaarder te maken.

en ga zo maar door. De regering en het kabinet horen er te zijn voor het volk en het hoort niet zo te zijn dat het volk de melkkoeien zijn voor de regering en hun ideeen om nog meer geld en macht te verkrijgen. We moeten uit de EU want dat is een kostenpost die Nederland die nodig heeft en ook niet kan blijven betalen.

Ik heb weinig vertrouwen in de verkiezingen, want de machthebber hebben geld en macht genoeg om elke concurrentie uit te schakelen. Maar ik stem op de PVV omdat het de enigste partij is die eerlijk zegt: de EU dat moeten we niet willen.

Deze post delen

Ik wilde dat mijn regeringsleiders net zo waren als de gisteren gestorven Sharon

Op de vraag hoe het kwam dat Israëlische premiers in tegenstelling tot andere staatshoofden nooit zenuwachtig waren als ze in het witte huis op bezoek kwamen, antwoorde hij:

In de eerste plaats ben ik Jood. Dat zal altijd op de eerste plaats komen!

Zucht.... zie je Rutte dat al zeggen???

Volgens mij is Rutte ook Jood hoor.

Deze post delen

Wilders is ook niet blond hoor, is gewoon verf.:p

Deze post delen

Volgens mij is Rutte ook Jood hoor.

Mark Rutte is praktiserend lid van de Nederlandse Hervormde Kerk, thans de Protestantse Kerk in Nederland.

Wat gevaarlijk is aan Rutte is dat hij er chantabel lijkt. Iedereen heeft het recht op privé natuurlijk maar niemand mag weten of hij Homo, Hetero of Bi is of dat hij op kleine Chinese jongetjes valt. In BE is er tenminste duidelijkheid over de premier. Formeel woont hij bij zijn moeder, maar ik vind dat je best van de belangrijkste man van het land mag verwachten dat hij uitkomt voor zijn levensfilosofie.

Deze post delen

Is de PVV al van hun standpunt veranderd dat ze zich niet willen aansluiten bij een overkoepelende europese partij?

Alle politieke partijen van alle landen verenigen zich in blokken. VVD bij 't rechtse blok in de EU, PvdA bij het linkse blok. Doe je dat niet, heb je helemaal geen invloed met een paar stemmen tegen honderden anderen.

PVV wilde nooit samenwerken in zo'n bundeling van diverse partijen uit diverse landen, dus hadden ze helemaal niks in de melk te brokkelen in het EU parlement.

Zolang ze dat standpunt niet veranderen heeft stemmen op de PVV in Europees verband geen enkele zin.

De SP is wel aangesloten bij een links blok, dus als je bij deze verkiezing anti-Europa wil stemmen is er dus maar 1 keuze.

Heeft niemand door dat een stem op de PVV in het Europarlement een verloren stem is? :confused:

Kun je net zo goed thuis blijven.

Effe nagezocht, maar ze weigeren zich nog steeds aan te sluiten bij een grote fractie. Hierdoor zitten ze als malle pietjes met z'n vieren tegen 785 andere europarlementariers te stemmen.

http://www.elsevier.nl/Europese-Unie/nieuws/2009/6/PVV-niet-bij-grote-fractie-in-Europees-Parlement-ELSEVIER236075W/

http://www.parlement.com/id/vhnnmt7k16zz/aantal_leden_europees_parlement

• Leuk 1

Deze post delen

Heeft niemand door dat een stem op de PVV in het Europarlement een verloren stem is? :confused:

Kun je net zo goed thuis blijven.

Effe nagezocht, maar ze weigeren zich nog steeds aan te sluiten bij een grote fractie. Hierdoor zitten ze als malle pietjes met z'n vieren tegen 785 andere europarlementariers te stemmen.

http://www.elsevier.nl/Europese-Unie/nieuws/2009/6/PVV-niet-bij-grote-fractie-in-Europees-Parlement-ELSEVIER236075W/

http://www.parlement.com/id/vhnnmt7k16zz/aantal_leden_europees_parlement

Als de PVV een grote overwinning haalt bij de EP verkiezingen weten we in ieder geval hoe de burger er over denkt en gaat het balletje rollen.

Dat zal namelijk wereld nieuws zijn.

De SP is niet tegen een EU.

Deze post delen

Als de PVV een grote overwinning haalt bij de EP verkiezingen weten we in ieder geval hoe de burger er over denkt en gaat het balletje rollen.

Dat zal namelijk wereld nieuws zijn.

De SP is niet tegen een EU.

Stel dat ze er twee zeteltjes bij winnen, dus anderhalf keer zoveel stemmen krijgen, dan is het nog geen 1% van het totaal.

Denk je echt dat dat indruk gaat maken?? Heb je werkelijk het idee dat de politiek dan denkt van 'Oeps, laten we vooral naar ze gaan luisteren' ?

Net als partijtjes met 1 of 2 zetels in het Nederlandse parlement, compleet kansloos.

Deze post delen

Net als partijtjes met 1 of 2 zetels in het Nederlandse parlement, compleet kansloos.

Dat is geen reden op om de minkukels van de grote partijden te stemmen.

Het ligt aan het probleem en de verdeling van de stemmen of zo'n kleine partij invloed kan hebben.

Deze post delen

of dat stemmen op de pvv zin heeft is totaal irrelevant, want dan krijg je dat tactisch stemmen wat er bij de afgelopen landelijke verkiezingen gebeurde

kijken wat voor tering zooi je daar aan over hebt gehouden, stem op wat je wilt, maar dat tactisch stemmen werkt eigenlijk niet

Deze post delen

Dat is geen reden op om de minkukels van de grote partijden te stemmen.

Het ligt aan het probleem en de verdeling van de stemmen of zo'n kleine partij invloed kan hebben.

We hebben het hier over het Europarlement, niet de tweede kamer. Volgens mij reageer je nu op alleen dat regeltje en ga je aan de rest voorbij.

Deze post delen

We hebben het hier over het Europarlement, niet de tweede kamer. Volgens mij reageer je nu op alleen dat regeltje en ga je aan de rest voorbij.

E.e.a geldt zowel in NL als in de EU.

De grote partijen helpen ons niet dus moet je ergens beginnen.

Deze post delen

E.e.a geldt zowel in NL als in de EU.

De grote partijen helpen ons niet dus moet je ergens beginnen.

Ik wil niemand ervan weerhouden te stemmen wat hij wil uiteraard, maar het lijkt me dat er nuttiger strategieën zijn.

Blijft toch een feit dat je met een handje vol zetels niets begint in het EU parlement.

Dat is niet te vergelijken met de situatie in de tweede kamer. Als we daar ook honderden partijen hadden, zouden ze zich ook moeten aansluiten bij een grotere, overkoepelende fractie.

In NL vind ik het ronduit komisch dat de regio's met de minste allochtonen de meeste PVV stemmers hebben.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pvv.png

http://www.refdag.nl/polopoly_fs/verspreiding_moslims_in_nederland_1_9488!image/577341845.jpg

Mensen in zuid-oost groningen die eens per maand een hoofddoekje zien lopen en meteen in paniek raken. ;)

Deze post delen

Ik wil niemand ervan weerhouden te stemmen wat hij wil uiteraard, maar het lijkt me dat er nuttiger strategieën zijn.

Blijft toch een feit dat je met een handje vol zetels niets begint in het EU parlement.

Dat is niet te vergelijken met de situatie in de tweede kamer.

Dat komt deels door de verdeel en heers strategie m.b.t. het EP.

Ik mag/kan niet op een buitenlandse kandidaat stemmen. Dus ieder land heeft zijn partijtjes.

Als we daar ook honderden partijen hadden, zouden ze zich ook moeten aansluiten bij een grotere, overkoepelende fractie.

De noodzaak is afhankelijk van de verschillen of overeenkomsten m.b.t. bepaald beleid.

In NL vind ik het ronduit komisch dat de regio's met de minste allochtonen de meeste PVV stemmers hebben.

Ik heb de PVV nog niet genoemd...

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...