Ga naar inhoud
GENEGEERD

Op welke partij ga jij stemmen in mei?

Flow
 Share

Recommended Posts

In mei zijn de verkiezingen voor de europese unie, zou het dan toch naar een verenigde staten van europa kunnen gaan?

Ben je pro eu of juiste tegen.. is het belangrijk voor nederland om in de europese unie te blijven of is er nog een weg terug?

Denk je uberhaubt dat het zin heeft om te gaan stemmen, wat is jouw visie?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 263
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Minder Europa. Samenwerken ja, de euro ja, maar baas is eigen huis.

Stemmen kun je maar op 2 partijen als je minder Europa wilt. Dat is SP of PVV.

Euro ja? Ondanks alles in de eurozone overhoop ligt en er nog meer pigs landen zullen toetreden..

Ziet niemand het zitten uit de euro te stappen en weer terug te gaan naar de gulden?

Was het ijsland waar ze de banken gewoon falliet hebben laten gaan, geen eu advies gehanteerd dus..

Link naar reactie

Euro ja? Ondanks alles in de eurozone overhoop ligt en er nog meer pigs landen zullen toetreden..

Ziet niemand het zitten uit de euro te stappen en weer terug te gaan naar de gulden?

Was het ijsland waar ze de banken gewoon falliet hebben laten gaan, geen eu advies gehanteerd dus..

Euro als betaalmiddel, open grenzen\handel allemaal geen probleem. Maar baas in eigen huis verder.

Eurie, DM , gulden, dollar hoe men nu met geld omgaat, maakt het geen enkele flikker uit met welk papiertje er betaald wordt. Alleen als de geldstroom weer gekoppeld wordt aan het "bezit" van een land, dan gaan we weer praten over de Hollandse Florijn.

Link naar reactie

Of de Libertarische Partij:

- Uit de EU – maar vóór Europese samenwerking

- Afschaffen inkomstenbelasting

- Afschaffing belastingheffing via de ondernemer

- Afschaffen subsidies

En nog een rijtje min of meer extreme standpunten.

Link naar reactie

Of de Libertarische Partij:

- Uit de EU – maar vóór Europese samenwerking

- Afschaffen inkomstenbelasting

- Afschaffing belastingheffing via de ondernemer

- Afschaffen subsidies

En nog een rijtje min of meer extreme standpunten.

Klinkt goed deze partij (als liberaal denkende met een rechts randje). ;) Alleen als je een aardverschuiving wilt veroorzaken binnen de EU, dan moet de winst van je partij overweldigend zijn. In NL zie ik dat alleen door een SP en PVV gebeuren.

Link naar reactie

PVV en SP hebben ook veel min of meer de zelfde standpunten (niet alles)

ik heb als PVV stemmer toch ook een bepaald respect voor de SP ook al ben ik het niet altijd eens met ze hun voegen bv wel de daad bij het woord

met het salaris inleveren bij de partij etc

maar toch blijf ik pvv stemmen

Link naar reactie

Waarom vind je dat, kan je dat uitleggen?
het 'lijkt' mij het beste.

Momenteel is het zo dat wat je ook stemt, wat je ook kiest, er toch allemaal beslissingen worden door gedrukt die al langer geleden zijn ontwikkeld ongeacht welke gekozen partij er in welke constructie zitting hebben. Dat is heel eenvoudig na te gaan door de geschiedenis te bekijken. Daarom denk ik dat het momenteel wel eens een duidelijke stem zou zijn als er vrijwel geen mensen gaan stemmen. Het zal vooral binnen de partijen enorme interne conflicten geven over koers en doel. Ze zullen zich dan veel sterker moeten profileren, zoals er een paar al doen: PVV en PvdD doen dat het meest. De rest veel minder.

Link naar reactie

Je moet in mijn ogen altijd gebruik maken van je stem. Een van de weinige rechten die ons nog is ontnomen, al zijn we hard op weg. Ja het zijn lamlullen, links lullers en rechts vullers, maar waar je ook op stemt ik zou het altijd doen.

Mijn stem komt het meest tot z'n recht doordat ik lid ben van een partij, vind ik zelf althans. Let wel, we hebben het hier over stemmen voor de EU, en niet voor nationaal of provinciaal, dat ligt voor mij anders.

Link naar reactie

Even mijn bescheiden mening als buitenlander . Niet gaan stemmen is eigenlijk geen optie . Dat is enkel in het voordeel van de grootste partijen .

Geert

Je bent in Europa geen buitenlander want je bent evengoed Europeaan.

Wat mij betreft is er geen goede partij, het ligt dus open wat er nog kan. Een ding is zeker het zal niet christendemocratisch zijn. BEDRIEGERS.

Link naar reactie

ga als je blieft WEL stemmen! al is het blanco.

ik hoopte dat de piraten partij mee zou doen, of dat ik als NL'der op UKIP zou kunnen stemmen.

Bij gebrek aan beter helaars PVV. Die gaan overal voor liggen en maken zich daarna belachelijk zodat het pvv risico zich daarna vanzelf op lost.

Te gek voor woorden dat er geen beter alternatief is :mad:

Link naar reactie

Ik wilde dat mijn regeringsleiders net zo waren als de gisteren gestorven Sharon

Op de vraag hoe het kwam dat Israëlische premiers in tegenstelling tot andere staatshoofden nooit zenuwachtig waren als ze in het witte huis op bezoek kwamen, antwoorde hij:

In de eerste plaats ben ik Jood. Dat zal altijd op de eerste plaats komen!

Zucht.... zie je Rutte dat al zeggen???

Link naar reactie

Ik zij als buitenlander omdat dit de zoveelste discussie is dat enkel bedoeld voor Nederlanders . En waar een Vlaming zich moeilijk in kan mengen . @lewieke .

Hi @Geert, word er in belgie niet gestemd met betrekking tot het europees parlement?

In Engeland gaan ze ook stemmen, dacht dat het voor heel europa is bedoeld aangezien het europees parlement betreft...

Link naar reactie

Je bent in Europa geen buitenlander want je bent evengoed Europeaan.

Wat mij betreft is er geen goede partij, het ligt dus open wat er nog kan. Een ding is zeker het zal niet christendemocratisch zijn. BEDRIEGERS.

Alle politici zijn bedriegers overigens.:mad:

Ik zal nooit op een partij stemmen die welk geloof dan ook vertegenwoordigd. Kerk en Staat moeten gescheiden blijven en sterker nog partijen met een religieuze grondslag zouden bij wet verboden moeten zijn. Dus ik kan de helft al schrappen. Daarnaast zal ik nooit links stemmen, dus blijven er nog 3 partijen over, nl. VVD, PVV en D66. VVD heeft bij mij de laatste verkiezingen definitief afgedaan en D66 is te Eurofiel. Blijft voor mij de PVV over, al ben ik het ook met veel zaken niet eens. Maar als er iemand een bommetje onder de huidige plannen van de EU kan plaatsen, dan zijn het de Nationalistische partijen wel. Zeker als ze binnen EU samenwerken.

Dus ja, waarschijnlijk wordt het de PVV.

Link naar reactie

Hi @Geert, word er in belgie niet gestemd met betrekking tot het europees parlement?

In Engeland gaan ze ook stemmen, dacht dat het voor heel europa is bedoeld aangezien het europees parlement betreft...

Ja in mei zijn we dus weer eens verplicht om naar de stembus te gaan .

Ik zij typisch Nederlands om dat de partijen bij ons anders heten .

De meeste partijen hebben een kleur dat volgens mij overeenkomt met de andere landen zou het niet gemakkelijker zijn het kleur te noemen dan weten de Vlamingen ook over welke partij het gaat .

Geert

Link naar reactie

Ja in mei zijn we dus weer eens verplicht om naar de stembus te gaan .

Ik zij typisch Nederlands om dat de partijen bij ons anders heten .

De meeste partijen hebben een kleur dat volgens mij overeenkomt met de andere landen zou het niet gemakkelijker zijn het kleur te noemen dan weten de Vlamingen ook over welke partij het gaat .

Geert

Okay ter verduidelijking zou dat geen probleem moeten zijn! Zijn er partijen in belgië die pro eu zijn of juist tegen?

Wat is jouw visie?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...