Ga naar inhoud
GENEGEERD

Survival kits


Hedzer

Aanbevolen berichten

Ik ben een aantal survival kits tegen gekomen en wou vragen wat over zulke kits gedacht wordt.

Hier een aantal links

De gerber bear grylls kits

http://www.prepwinkel.nl/all-gear/survival-kit/p-1a/7001--gerber-ultimate-survival-kit.html

en

http://www.prepwinkel.nl/all-gear/survival-kit/p-1a/7002--gerber-basis-survival-kit.html

Ook heb je wat duurdere die ik nog niet in NL gevonden heb

http://www.gearpods.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De gearpods zijn in mijn ogen behoorlijk groot en nemen ook behoorlijk wat ruimte plaats in de rugtas.

De prijzen vallen mij van de prepshop heel erg mee aangezien er ook een multitool of mes van Bear Grylls bij zit en dan betaal je altijd meer voor de naam.

Zelf stel ik liever mijn eigen survival kit samen omdat je dan zelf je mes, zaklamp en vuurkit en andere spullen samen kunt stellen.

Het aanmaakmateriaal kun je bijvoorbeeld zelf maken door watten even met vaseline in te smeren.

waterdichte lucifers kun je maken door ze even in het kaarsvet te dopen en voor strikdraad kun je ook flosdraad gebruiken.

En voor nog geen 70 cent heb je al een reddingsnooddeken bij de action.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou voor aanmaak materiaal van die smint doosjes of andere metalen pepermunt doosjes hamsteren en dan houtkrullen o.i.d. verzamelen. Je kan ook eventueel als je zelf geen houtkrullen hebt iemand zoeken die een hamster heeft en daar wat vloer materiaal van lenen.

@Vempain dat van die lucifers wist ik nog niet, maar wat gebruik je dan als strijkdeel aangezien dat natuurlijk ook prima doorweekt kan geraken en je niet zomaar schuurpapier o.i.d. kan gebruiken daarvoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou voor aanmaak materiaal van die smint doosjes of andere metalen pepermunt doosjes hamsteren en dan houtkrullen o.i.d. verzamelen. Je kan ook eventueel als je zelf geen houtkrullen hebt iemand zoeken die een hamster heeft en daar wat vloer materiaal van lenen.

@Vempain dat van die lucifers wist ik nog niet, maar wat gebruik je dan als strijkdeel aangezien dat natuurlijk ook prima doorweekt kan geraken en je niet zomaar schuurpapier o.i.d. kan gebruiken daarvoor?

Schuurpapier werkt inderdaad niet voor gewone lucifers en heb je toch de originele strips nodig.

Deze kun je los samen met de lucifers in een fotokokertje doen om droog te houden.

De kop van de lucifer is dan wel waterdicht, maar dat is niet het geval met het uiteinde van de lucifer aangezien daar ook nog vocht in kan kruipen.

Er is momenteel een hervervulbaar luciferdoosje gemaakt als concept die nog in productie moet gaan voor de mensen die de gewone luciferdoosjes niet mooi vinden. En dit zou eventueel een goede oplossing zijn om de lucifers altijd droog af te kunnen steken. Toch verkies ik zelf liever voor een firesteel aangezien deze het altijd doet.

http://www.quirky.com/products/215-Strike-new-match

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hedzer zoiets moet je altijd zelf maken /samenstellen naar eigen wens .Is veel goedkoper , je weet wat erin zit en vaak kun je hem zo maken

dat 1 voorwerp meerdere functies heeft etc Het is gewoon nadenken wat je wilt en er van verlangd . @Vempain dat ziet er leuk uit maar ik betwijfel of dit een waterdichte oplossing is ,tevens als je koude handen hebt en je moet dit onder slechte omstandigheden doen

dan worden mijn twijfels nog groter :rolleyes: Die ronde kokertjes met schroefdraad en een O-ring lijkt mij de beste oplossing voor waterdicht bewaren

wat waterdicht van je lucifer betreft kun je of je lucifers in was(kaarsvet) ingieten of instrijken met nagellak en dan inderdaad niet enkel de kop maar ook het hout

en na alsnog in een goed kokertje (iets met een O-ring , kun je ook maken van zo'n goedkoop zaklampje deze zijn van aluminium en de schakelaar zit in de bodem

of nog beter net als die namaak ''mini maglite's ''als je het deel met het lampje eraf schroeft en dit dichtmaakt heb je een mooi waterdicht kokertje voor weinig :rolleyes: )

gr will

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

of nog beter net als die namaak ''mini maglite's ''als je het deel met het lampje eraf schroeft en dit dichtmaakt heb je een mooi waterdicht kokertje voor weinig :rolleyes: )

 

gr will

 

hier had ik nog niet aan gedacht heb zat van die "action lampies" (begin van m'n preppen :o ) thanks!! zometeen ff freubelen.

 

hamster

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat 'survival' (ahum) pakket zit een Gerber mes dat typisch geschikt is voor edc en in een survival situatie niet zo veel voor je gaat doen. Daar kan je uit concluderen dat dat pakketje door een slimme marketeer in elkaar geknutseld is om weer wat markt mee te pakken. Je kunt ook één keer vuur maken en voor de rest zoek je het maar uit.

Wat je nodig hebt hangt sterk af van welke scenario's je wilt uitgaan.

En het is minstens zo belangrijk wat je in je hoofd hebt. In een urban survival situatie kan je beter iets afweten van eetbare planten (die staan in steden op het grasveld en tussen de stoeptegels) en heb je weinig aan een jachtmes.

 

Dus, eens: je kunt beter je eigen pakket samenstellen. Maar dat zou ik zelf niet zo snel met goedkope materialen doen. Preppen doe je ook voor je gemoedsrust- en die voel ik niet als ik ledlampjes van de Xenos koop ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat 'survival' (ahum) pakket zit een Gerber mes dat typisch geschikt is voor edc en in een survival situatie niet zo veel voor je gaat doen. Daar kan je uit concluderen dat dat pakketje door een slimme marketeer in elkaar geknutseld is om weer wat markt mee te pakken. Je kunt ook één keer vuur maken en voor de rest zoek je het maar uit.

Wat je nodig hebt hangt sterk af van welke scenario's je wilt uitgaan.

En het is minstens zo belangrijk wat je in je hoofd hebt. In een urban survival situatie kan je beter iets afweten van eetbare planten (die staan in steden op het grasveld en tussen de stoeptegels) en heb je weinig aan een jachtmes.

 

Dus, eens: je kunt beter je eigen pakket samenstellen. Maar dat zou ik zelf niet zo snel met goedkope materialen doen. Preppen doe je ook voor je gemoedsrust- en die voel ik niet als ik ledlampjes van de Xenos koop ;)

Alhoewel ik van mening ben dat je inderdaad beter zelf je survival setje kan maken, vraag ik me toch af hoe je tot de volgende conclussies komt:

Het mes is alleen geschikt voor edc en niet geschikt voor survival situaties.

In het ene pakket zit een multitool en in de andere eenbklein mesje. Nou weet ik het niet bij jou hoor? Maar ik zou in elke survival situatie blij zijn met elk mes dat voorhanden is.

Beter dan niets lijkt mij.

 

En dan dat je zegt dat je maar 1x vuur kan maken.

Ik zie in beide pakketten toch heel duidelijk een firesteel zitten.

Lijkt mij dat je dan heeeel veeeel vuur kan maken.

Of bedoel je dat het watje maar 1x gebruikt kan worden?

Tja materiaal genoeg daarbuiten om na het watje en als je lucifers op zijn nieuw materiaal te zoeken.

 

Maar goed. Ik begrijp je insteek en dat je beter zelf een pakket samen kan stellen. Kun je ook betere kwaliteit toevoegen.

 

Ook ben ik het met je eens met de plantenkunde.

Daar redt je levens mee! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

ook ik ben van mening dat je zelf je kit kan samenstellen .

 

ik ben geen van van de bear frills setjes / gerber je betaald ook hier voor een naam / image

over de messen van bear frills zou ik zeggen check youtube zijn genoeg fails te vinden.

 

wil je een goede set die niet duur is , en je daadwerkelijk kan gebruiken ?

 

ga naar survivalschool llc ( dave cantherbury ) en begin met de 5 C od ga gelijk door voor de 10 C .

 

hij laat op zijn channel zien dat je niet altijd het duurste van het duurste moet hebben .

maar met een klein budget toch alles kan doen.

 

http://www.thepathfinderstore.com/sustainability/

 

my 2 cents

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling van die survival kits is met het oog op 48-72 uur je plan te trekken omdat dat de gemiddelde tijd is om gevonden te worden. (binnen het geschikte terrein en de nodige voorbereidingen)

 

Ik stel ook zelf m'n kits samen maar heb al eens zo'n kit van Bear Grylls in m'n handen gehad, en hierin zaten middelen zat om vuur te maken. En *misschien betaal je iets meer voor de naam maar de lucifers en de firesteel die erbij zitten werken wel degelijk (zelf getest). Zelf extra aanvullingen en aanpassingen doen bij zo'n kit, is bij mijn weten niet verboden.

 

* Wat veel mensen vergeten bij Amerikaanse merken is dat men in Nederland en België hiervoor extra geld moet neerleggen.

bv voor de kleine BG kit waarbij de adviesprijs in retail 23 dollar is, betaal je hier rond de 30-35 euro dus (bijna) het dubbele.

Zowel de staat als de verdeler moet hierop verdienen. Neem de originele verrekende prijs en ga elk item die in deze kits zitten apart aankopen en je bent veel meer kwijt.

 

Ook als je je eigen kit gaat samenstellen en je wil er een paar kwalitatieve items bij. (bv multitool) ga je amper een kit kunnen maken onder de 50 euro. Om dan te zeggen te wijzen dat bepaalde kits van 30 euro met een paar tools van een merk bijzitten 'duur' zijn, stel ik me vragen over de kwaliteit van een 'zelf samengestelde kit'. Zo'n kit moet ook geen 500 euro kosten maar ik verkies bv een tool van Leatherman en een echte zippo dan een budget multitool en een nep zippo die na 10 keer gebruiken gebreken gaat vertonen.

 

Betreft de youtube fail filmpjes. Elk merk zal wel eens een fail hebben en dan is het aan de garantie service van een merk om deze te vervangen (in een shtf situatie heb je er niet zoveel aan maar een mes in de verpakking houden tot er iets gebeurd is ook fout) Vele merken hebben een goede service en er zullen altijd wel enkele zijn die hier minder op scoren.

 

Sommige youtube kanalen verdienen ook een aardige cent aan hun filmpjes en het is al voorgekomen dat de objectiviteit in zo'n review en de realiteit in het testen soms eens zoek is (vergeten die mensen dat bedrijven personeel hebben of externe firma's aanstellen om die dingen te testen?)

Ook zijn er testen op youtube die nergens op slaan (destruction tests)

 

Iets afkeuren op naam of review zonder het zelf in de handen hebben gehad is makkelijk en ook iets waar ik me al schuldig aan gemaakt heb maar heb daar ook een paar keer moeten op terugkomen toen ik bepaalde dingen werkelijk heb uitgetest.

 

Imo het beste wat de gebruiker kan doen is tools testen waarvoor men ze wil gebruiken in het kader waarvoor ze bestemd en gemaakt zijn. Voldoen ze niet, doe ze weg en ga iets anders uitproberen of pas ze eventueel aan als je een beetje handig bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn geen standaard kits die voor elke situatie werken. Heel vaak zitten er in standaard commerciële kits, zaken die je niet vaak nodig hebt of niet die kwaliteit die voor jouw werkt. En aan commerciële prietpraat heb je niets. en aan anderen die jouw werk doen, schiet je ook niet mee op. Boys hebben toys. en elke smoes om meer toys te kopen is prima. Maar wil zaken die echt werken, moet je beginnen aan je eigen leerproces. en kennis weegt helemaal niets.

 

Er zitten een paar voordelen aan het zelf maken van je kits. Je kit samenstellen is een leerproces., veel van het samenstellen zelf. en er mee trainen. Je zoekt er de verpakking bij die werkt in diverse situaties, of je maakt hem voor de tocht of de activiteit die je gaat ondernemen. Als je het meeneemt naar een kantooromgeving wil je dat het er anders uit ziet, dan als je een trektocht maakt door het bos, of als bezoeker bent, door een stad.

 

Je denk proces en je kijk over EDC, FAK, PSK en BOB, BOV, staging pakketten en locaties veranderd door de loop der jaren. Dat leerproces is enorm belangrijk en is belangrijker dan alle individuele componenten uit je kit bij elkaar.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@houthe ik denk dat je de kit van mil-tec bedoelt http://www.hettykat.nl/outdoor-survival/survivalkit/mil-tec-survival-kit.html)

@Hedzer ik heb de mil-tec maar ben die helemaal aan het aanpassen ik denk dat je het beste een basis koopt en dan gaat aanpassen

ik heb oa een andere magnesiumstick erbij gestoken en een ander noodfluitje dat ook voor magnesiumstick ik ben er nog lang niet mee klaar

, zal proberen foto's te zetten van mijn kit ter inspiratie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@houthe ik denk dat je de kit van mil-tec bedoelt http://www.hettykat.nl/outdoor-survival/survivalkit/mil-tec-survival-kit.html)

@Hedzer ik heb de mil-tec maar ben die helemaal aan het aanpassen ik denk dat je het beste een basis koopt en dan gaat aanpassen

ik heb oa een andere magnesiumstick erbij gestoken en een ander noodfluitje dat ook voor magnesiumstick ik ben er nog lang niet mee klaar

, zal proberen foto's te zetten van mijn kit ter inspiratie

nee het is toch echt die van de kijkshop, was erbij toen de kerstman het kocht :) op de foto zie je ook meer in het kitje zitten dan er staat. @Hedzer zou het wel moeten zijn, zit een rubber ring in de deksel maar de sluiting is niet heel erg stevig (gaat makkelijk open) en heb het ook nog niet getest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...