Ga naar inhoud
GENEGEERD

Roadmap onbemande systemen 2013-2038 US Army

f150
 Share

Recommended Posts

De Amerikaanse Department of Defense (DOD) heeft een publicatie online gezet: Unmanned Systems Integrated Roadmap FY2013-2038. Honderdvijftig pagina's met details over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van onbemande systemen ten behoeve van de oorlogsvoering en spionage.

Natuurlijk is het ook een stukje powerplay en propaganda, maar ik was toch verrast over de details, beschrijvingen, aantallen en toepassingen die het document prijsgeeft. Het maakt meer dan ooit duidelijk dat drone technologieën het nieuwe hoofdstuk in The Art of War zijn en het verschil gaan maken. Het is technologie die zeer goed inzetbaar is tegen burgers en een bevolking aan totale slavernij kan onderwerpen. Er is een luttel bedrag van 24 miljard voor uitgetrokken..

De DoD geeft aan dat de onbemande capaciteiten zullen ingezet:

- in alle operationele domeinen, inclusief cyberspace

- strategische begeleiding, intelligence, surveillance en verkenning

- terrorismebestrijding en ontmanteling massavernietigingswapens

- bescherming van het land

Hoofdstuk 4 is gewijd aan de discussie wie de autonomie heeft: a state of automatic systems requiring human control toward a state of autonomous systems able to make decisions and react without human interaction. Dat kan implicaties hebben die nauwelijks te overzien zijn. Ga daar maar eens tegen preppen.

[ATTACH=CONFIG]7493[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]7494[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]7495[/ATTACH]

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hele logische ontwikkeling, waarom manschappen riskeren zoals in Mogadishu, Somalië, als je een gebruik kan maken van onbemande aanval en verdediging?

Wel bizar als straks robotten tegen robotten gaan vechten..

Mee eens en straks worden oorlogen uitgevochten door onbemande vliegtuigen. Daarom des te dommer dat we 32 van die JSF's gaan aanschaffen.:(

Maar wat gebeurt er als het geld in de VS opraakt en bijdrukken niet meer werkt?:confused:

Link naar reactie

Gast ancestral-viking
Hele logische ontwikkeling, waarom manschappen riskeren zoals in Mogadishu, Somalië, als je een gebruik kan maken van onbemande aanval en verdediging?

Wel bizar als straks robotten tegen robotten gaan vechten..

wat als die zelfde robots straks tegen de mensheid gaan vechten ?

er hoeft maar 1 zo,n mafketel zo,n ding te her-programeren en je hebt terminator verhaal ......over skynet gesproken ?

Link naar reactie

een beetje robot is max een week na de shtf wel uit, als main powergrid failt dan houd ie het niet lang vol. de technology en energy nodig voor zulke robots zijn er nog lang niet. ook een beetje emp doet wonderen met robots

Electromagnetisch pulse wapens kunnen een effectief wapen zijn tegen robots. Maar te denken dat onbemande systemen geen bedreiging kunnen worden vanwege beperkingen met energie lijkt me kortzichtig. De huidige UAV's kunnen al dagen rondcircelen zonder bevoorrading van energie:

[ATTACH=CONFIG]7509[/ATTACH]

Drones zouden zelfs de oorzaak kunnen worden van een SHTF, waarin de persoonlijke vrijheid enorm beperkt wordt en een klein aantal mensen bijvoorbeeld via een militaire staatsgreep de macht grijpt, met behulp van dit soort technologie hegemonie verkrijgen.

Link naar reactie

Ik denk niet dat dergelijke systemen voorlopig de functie van soldaat zullen overnemen.

Daar zijn ze veel te duur voor.

Een gewone voetsoldaat kost niet zo veel, kost, inwoning, een korte opleiding en een relatief laag loon.

En ik geloof niet dat de politiek het heel erg vind als er wat soldaten worden doodgeschoten, het maakt ze alleen uit als het er zoveel worden dat ze niet meer

herkozen worden.

Link naar reactie

• 5 weeks later...
Ik denk niet dat dergelijke systemen voorlopig de functie van soldaat zullen overnemen.

Daar zijn ze veel te duur voor. Een gewone voetsoldaat kost niet zo veel, kost, inwoning, een korte opleiding en een relatief laag loon.

.

En gemiddelde soldaat kost gedurende de periode dat hij/zij dienst tussen de € 50.000 en € 150.000 per jaar. Er is een zeer uitgebreid onderzoek gedaan naar de kosten in opdracht van de DoD. De verantwoording daarvan kun je vinden op pagina 6-9 van dit onderzoek.

Hou het op gemiddeld € 100K per jaar. Dan hebben we het nog niet over de kosten voor medische zorg, uitval uit maatschappij, PTST enzovoort. Bij massaproductie zullen robots vermoedelijk 5-10x minder kosten; we hebben het dus niet meer over een kostenpost, maar een besparing. Of - met gelijke kosten - een gerobotiseerd leger dat misschien wel 10-100x groter is en centraal aangestuurd kan worden.

Toevoeging: toevallig gisteren in het nieuws 'Military drones proliferate as cost falls. Leading think tank the International Institute for Strategic Studies says that drones and the range of their capabilities will increase.;

Link naar reactie

Deze week is het advies rapport gepubliceerd door de werkgroep Eurodrones. Daarbij is de vraag in hoeverre de EU de ontwikkeling van drones moet financieren en stimuleren. Jaarlijks worden er honderden miljoenen aan belastinggelden via subsidies verstrekt aan R&D trajecten voor de ontwikkeling van drones, die gebruikt worden voor industriële en militaire toepassingen.

De EU is bezig met het opheffen van de technische en wetmatige beperkingen die de inzet van drones beperken, zonder enig democratisch debat mede met dank aan de lobby groep UVS international. De jaarlijkse subsidie bedraagt minimaal € 315 via EU research fondsen. De drones worden nu al effectief ingezet voor grensbewaking via Frontex, de EU border agency (zie ook Tegenlicht van zondag 9/2/14) en EUROSUR (European Border Surveillance System).

Omdat directe subsidies vanuit de EU voor militaire toepassingen niet zijn toegestaan, wordt die omzeild via de zgn. Homeland Security purposes. Het rapport waarschuwt voor verdere militarization.

Het volledige 86 pagina's tellende rapport:

http://www.tni.org/sites/www.tni.org/files/download/011453_tni_eurodrones_inc_br_3e.pdf

Link naar reactie

• 7 months later...

En in dit alles mag je er van uit gaan dat wat je hier te zien krijgt 'oude' technologie betreft, alles wat ik hier zie bestond 4 a 5 jaar geleden al, dat is ook de reden dat ze er voor uit komen. Pas echt interessant wordt het, indien je nu zou kunnen zien welke prototypes van de laatste lichting er gereed staan...

Doet me enigzins denken aan de 1ste Terminator en 'Skynet', het is reeds een aantal maal vernoemd, maar de gelijkenissen zijn onmiskenbaar denk ik...

Hoewel nog steeds bestuurd door mensen, staan al deze drones met elkaar in verbinding voor het coördineren van taken en uitwisselen van gegevens, ik vermoed dat de volgende logische stap gedeeltelijke tot totale autonomie zal zijn.

Link naar reactie

Toplink! De oprichter, Bob Iannini, is vermaard en berucht:

http://www.wired.com/2013/01/information_unlimited/

Z'n webshop ga ik uitvoerig doornemen. Er zitten interessante DYI apparaten bij. Als iemand PDF's heeft van zijn boeken 'Electronic Gadgets for the Evil Genius' en 'More Electronic Gadgets for the Evil Genius' hou ik me aanbevolen.

Link naar reactie

Toplink! De oprichter, Bob Iannini, is vermaard en berucht:

http://www.wired.com/2013/01/information_unlimited/

Z'n webshop ga ik uitvoerig doornemen. Er zitten interessante DYI apparaten bij. Als iemand PDF's heeft van zijn boeken 'Electronic Gadgets for the Evil Genius' en 'More Electronic Gadgets for the Evil Genius' hou ik me aanbevolen.

Ik stuur je zo een PM met een downloadlink

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...